Hurghadaan lomalle yksin naisena, kokemuksia???

miss x

Onko kenellekään yksin matkustaneella naisella kokemuksia Hurghadasta? Paljon olen matkustellut itsekseni, ja nyt suunnitteilla matka jonnekin lämpöiseen.
Mitään seksilomaa en todellakaan ajattele, lähinnä auringonottoa ja nähtävyyksien katselua. Miten paikalliset miehet suhtautuvat yksin matkustaviin naisiin?
Tarkoituksena olisi vältellä "pahimpia" paikkoja ja ilta-/yöelämää ja ottaa aurinkoa hotellin uima-altaalla nähtävyyksien katselun lomassa :)

26

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miss y

      hyvä kysymys. Aion tehdä just ihan saman. Joten kommentteja!

    • miss x

      Oi, ihanaa, että on muitakin uskaliaita! :) Saanko udella, että milloin lähdet reissuun? :)

    • kokeillut

      Kyllä sielä yksin pärjää, jos asennoituu oikein. Huomiota naisena saat mutta älä anna sen häiritä. Oot vaan vakavannäköinen etkä pysähtele joka miehen kohdalle. Myös riippuu mihin päin Hurghadassa menet.

      • miss x

        Asenne on kohdillaan :) Ilman tätä asennetta en minnekään lähtisikään :)
        Ilmeisesti lähden vanhaan osaan Hurghadaa??? Kaupunki minulle aivan outo...
        Naisen logiikkaa siis, asenne kohdillaan, mutta kaupunki uppo-outo :D


    • ex-kairolainen

      Kun pukeutuu hotellialueen ulkopuolella asiallisesti, eikä lähde flirttailemaan - pärjää hyvin. Flirtti yrityksiin ja miesten huuteluihin (you´re beautiful, you look good, meia meia, have sex with me) kannattaa reagoida kuin et olisi kuullutkaan. Tota viimeistä lajia en ole itse kuullut omalla kohdallani koskaan, mutta jotkut ystäväni, jotka ovat pukeutuneet isompiin kaula-aukkoihin, ovat. Egyptissä on paljon prostituutiota kiitos venäläisten, ja paikalliset eivät tunnista, kuka on ja kuka ei, koska kyseisen ammattiluokan edustajat eivät pukeudu siellä samalla tavalla kuin Helsingin Kalliossa, vaan he pukeutuvat kuten kuka tahansa. Joskus tapahtuu lääppimistä, mistä kyllä kärsii egyptiläisetkin naiset. Se on ärsyttävää, ja huudan yleensä isolla äänellä "haraam", jotta voisin nolata miehen mahdollisimman hyvin. Mutta itse en siis koe ongelmaksi lähteä yksin sinne.

    • Näin kuulin...

      Joskus satuin avaamaan television ja siellä haastateltiin naista joka on vuosia asunut Egyptissä. Nainen kertoi, että vaatetuksella on paljonkin merkitystä naisena yksin liikkuessa. Kertoi, että mitä enemmän on naisella ihoa näkymistä niin sen verran olet ns. alasti. Eli hän suositteli yksinäisen naisen liikkumaan pitkähihaisissa paidoissa ja pitkälahkeisissa housuissa ja välttää avara kaula-aukollisia paitoja ja ehkä peittämään hiukset huivilla. Näin Egptiläinen mies ei kiinnitä naiseen huomiota eli nainen ei silloin halua myöskään kiinnittää miehen huomiota itseensä.

    • MISS Y

      lähtö on lähellä, jo 14.3.!

    • miss x

      Kiitos paljon asiallisista vastauksista!
      Kivaa reissua Miss Y, mulla lähtö vasta reilun kk:n päästä :)
      Käy kertomassa sitten reissukuulumiset :)

    • miss y

      Harmi, ettei menty samaan aikaan, olisi voitu lyöttäytyä yhteen. Mutta hauskaa matkaa sinullekin miss x, kyllä me siellä pärjätään.

      • miss x

        Sanoppa muuta, kyllä me naiset pärjäillään :)


    • MVVV

      Olen käynyt 4 kertaa Hurghadassa, 3 kertaa tyttären kanssa (10v) ja viime keväänä yksin. Aivan rauhassa sain olla, mutta olinkin vain hotellilla, loman tarkoitus olikin levätä, ottaa aurinkoa ja nukkua.Kaksi kertaa illalla kävelin rantakadulla, mutta kun päättäväisesti kieltäytyy seurasta niin rauhassa saa olla.

      • miss x

        Kiitos sinullekin vastauksesta :) Helpottaa lukea näitä kokemuksia, että ehkä siellä kuitenkin selviää hengissä.... :)


    • lomalle

      Minäkin olen lähdössä yksin Hurghadaan 14.3. nyt kolmatta kertaa menossa yksin. Hyvin siellä tosiaan pärjää kun miettii miten pukeutuu hotellialueen ulkopuolella.

    • tyttö 60 v.

      Olin yksin tammikuussa Sakkalassa, siis keskustassa, hotelli oli Sea Garden. Sijainti oli hyvä. Liikuin päivällä ja illalla rauhoituin hotellilla. Päivällä kauppiaat eivät olleet niin päällekäypiä. Huijatuksi voi tulla vaikka banaanien ostossa. Maksoin kolmesta banaanista n. 10 €. Taxi baasarialueelle korkeintaan 10 Egyptin puntaa. Suosittelen puolisukellusvenettä. Siinä näkee "kuivana" meren koralleja ja kaloja. Kleopatratavaratalo on kiinteähintainen ja luotettava, sijaitsee Sakkalan pääkadun varrella. Kannatta mennä matkatoimiston retkille, niin voi olla mukana ryhmässä, vaikka onkin yksin matkassa. Pukeutuminen kannattaa pitää asiallisena.
      Hyvää lomaa!

      • -Savannah-

        Hei tyttö 60v, siis Sakkalasta El Daharin basaareille taxi 10 puntaa? Emme ole ennen matkanneet Hurghadassa taxilla mutta nyt olisi meidän nelihenkisen perheen voimin tarkoitus taximatkailuakin kokeilla juurikin välillä El Dahar-Sakkala joten vinkkejä etenkin hintojen suhteen otetaan ilolla vastaan!


      • miss x

        Kiitos, kun kerroit kokemuksiasi :)
        Otitko matkat paikallisilta järjestäjiltä?
        Hih, tässä mietin, että uskaltaudunko basaarialueelle ollenkaan, mutta päivisin tosiaan siellä meno voi olla rauhaisampaa :)
        Kiitos, lomaa odotellessa...


      • tyttö 60 v.
        -Savannah- kirjoitti:

        Hei tyttö 60v, siis Sakkalasta El Daharin basaareille taxi 10 puntaa? Emme ole ennen matkanneet Hurghadassa taxilla mutta nyt olisi meidän nelihenkisen perheen voimin tarkoitus taximatkailuakin kokeilla juurikin välillä El Dahar-Sakkala joten vinkkejä etenkin hintojen suhteen otetaan ilolla vastaan!

        Oletteko jo lähteneet lomalle? No tässä vielä taxivinkkejä. Kyyti on aina koko auto ei henkilömäärä. Taxeja on niin paljon liikkeellä, ettei tarvitse nousta kyytin, jos ei saa sopivaa hintaa. Rohkeutta matkaan ja hymyä.


    • miss y

      Terve Lomalle, ehkä huomataan toisemme kentällä! Mihinkä olet tarkemmin menossa? Täällä pestään jo kovasti matkavaatteita ja ollaan lähes lähtökuopissa.

    • lomalle

      miss y lennän Istanbulin kautta, lähtö torstaina 18.35. Olen vuokrannut asunnon sakkalasta läheltä sheraton streettiä

    • HYVÄÄ LOMAA

      Olen käynyt jo 14 kertaa Hurghadassa,yhtään kertaa ei ole ryöstetty,eikä raiskattu.Se riippuu ihan itsestä,haluaako tulla raiskatuksi.Siis asiallinen pukeutuminen kaupungilla.itse olen käyttänyt Bermuda-shortseja ja löysähköjä puseroita.perus-ystävällinen käytös kyllä huomataan ja palkitaan.Egyptiläiset ovat ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä.Rahapussista on syytä pitää huolta,sekä tarkastaa aina vaihtorahat,mielummin annat tasarahan tippiä,koska heidän elantonsa on monesti kiinni palvelurahasta.MERIRETKELLE kannattaa ehdottomasti lähteä,paikanpäältä saa edullisesti snorklaus-välineet

      • miss x

        Kiitos sinulle vastauksesta :)
        Täytynee siis kaivaa vaatekaapista mukaan hieman säädyllisempää vaatetusta, kuin muille etelän matkoille.. Kreikkaan, Turkkiin jne.
        Meriretkeä olen miettinytkin, että sinne lähtisin :)
        Enää tasan kuukausi lähtöön 8)


    • yksinäinen11

      Uskaltaa lähteä hyvin kun pitää järjen matkassa. siellä kun on kaikenlaisia onnen onkijoita. itsekkin olen useamman loman tehnyt sinne yksin naisena. hyvää reissua sinulle! :)

    • raiskattu

      älä viitsi. ei ole itsestä kiinni tuleeko raiskatuksi. todella törkeä viesti.

      • tyttö 60 v.

        voi että, kun olet saanut järkyttävän kokemuksen. Uskon, että siellä on kuitenkin kaikki mahdollista, vaikka suurimmalla osalla onkin onnistuneita lomia.


    • lämpöä odotellessa

      hei miss x, olen itse lähdössä 18.4 hurghadaan hot.empireen. matkan tarkoituksena on lämpö ja aurinko. Jos ajankohta on sama, voisi ilta/ruokaseura olla mukavaa. Olen kyllä ko.paikassa ja hotellissa ollut aiemminkin.
      Yksin olen minäkin matkustellut. No, paikalliset kauppiaat ovat vähän yli-innokkaita, mutta hyvin pärjää omalla asenteella ja huumorilla.

      • miss x

        Laitappas meiliä mulle :) Samana päivänä lähtö! Juuri itsekin ilta/ruokailuseuraa kaipailen. [email protected] on osoitteeni :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe