Olen tässä jo 3 kk:n ajan pohtinut oireitani, jotka pelottavat minua. Voiko aivokasvaimessa olla seuraavaa:
- huimaus
- oudot tuntemukset / paineen tunne päässä
- epämääräinen ahdistus / paniikkihäiriö / masennus
- lievät näkökentän muutokset, ihan kuin silmissä jotain likaa
- epätodellinen olo
Pitääkö oireiden olla akuutteja ja rajuja ennen kuin lääkäri suostuu magneettikuvauksiin?
Aivokasvain vai ahdistushäiriö?
9
291
Vastaukset
- Ei hätää.
Mulle tuli ihan samat oireet paniikkihäiriöstä. Myös tuli näköhäiriöitä. Näköhäiriöt johtuu ennemminkin jumissa olevista niskoista. Kun ahdistaa ja pelkää niin jännittää samalla niskoja. Ja kun ne menevät jumiin tulee ihan nuo samat oireet. Huimaus, paine, ja näköviat. Aivokasvaimen ensioireet on kova aamupahoinvointi ja epileptiset kohtaukset. Tuollainen ei viittaa aivokasvaimeen. Ei hätää :). Jos kovasti pelottaa niin voihan toki olla että löydät jonkun lääkärin joka suostuu ihan sinun mielenrauhan tasaamiseksi antamaan magneettikuvaus lähetteen. Mutta tuskinpa on mitään.
- 100µg
Kunnalliseen magneettiin ei pääse kyseisillä oireilla.
Hae netistä rentoutusharjoituksia ja tee niitä.
Onko niskasi jumissa?
Liikutko ulkona ja venyttelet?
Aivokasvain aiheuttaa epileptisiä kohtauksia ja kovaa päänsärkyä. Eli se kyllä on täysin eri oiretta kuin mikään muu.
Jos välttämättä haluat, että sinut tutkitaan, niin käy yksityisellä neurologilla. Maksaa n. 100€, joka tekee neurologiset testit sulle ja huolet on ohi.
Toki yleisläkrikin osaa osan tsteistä tehdä eli sinne sitten.
Syöthän aitoa ruokaa ja lisänä ainakin Omega 3 ja D-vitamiini? - Naamari
Aivolisäkesyöpä. Käy varmuuden vuoksi magneettikuvauksessa.
- kokemus sekin
Aivolisäke kasvain on 99% hyvänlaatuinen, oireet ei ollenkaan tuollaisia.
Itselläni todettu -89, joka jostain syystä kolmen seurantavuoden jälkeen koteloitui, eikä vaivaa nykyisin mitenkään
- leikattu 2001
Aivokasvain leikattiin minulta v 2001 joulukuussa ja oli hyvänlaatuinen.
Oireena oli näkökenttä muutokset jotka kehittyivät hitaasati molempiin silmiin, koska kasvaimeni painoi näköhermoa sen risteyskohdassa. Kasvaimen sijaitsi aivolisäkkeen etupinnalla. Leikkaus onnistui hyvin .
Kannattaisi sinun käydä lääkärissa juttelemassa asiasta ja pyytää vaikka pääsyä silmälääkäriin näkökenttä tutkimukseen jos sinulla on häköhäiriöitä. Sitä kautta asia lähtisi etenemään jos on aihetta laajenpiin tutkimuksiin. - 100µg
Kaikki oireet eivät ole jotain syöpää tai kasvainta.
Ensin mennään yleislääkärille ja jos hän ei löydä poikkeavaa, niin voi käydä yksityisellä.
Yksityinen maksaa, eikä siletäkään aina saa hyvää kohtelua.
Mutta yksityisillä kannattaa mennä erikoistuneelle lääkärille. esim. pulssin ja mehiläisen sivuilla on aina lääkäri erikoisosaaminen lääkärin esitelyssä.
Näin minä löysin hyvän neurologin itselleni ja homma hoitui.
Toki ensin kannattaa miettiä voisiko itse tehdä itselleen jotain?
ravinto
liikunta
uni
stressi
rentoutus
jne... - 18+6
Kyllä noilla oireilla pitäisi päästä magneettikuvaan. Näköhäiriöt pitää ottaa vakavasti.
- kaikki keinot kehiin
Silmälääkäri?
Optikolle pääsee ilmaiseksi, joten kokeile sitä ensin. - turistiii
riittää kun ensin menet neurologin tutkittavaksi. kuvaamasi oireet voivat olla oireita hyvin monelle sairaukselle ja tästä syystä ei lääkärit ensimmäisenä ajattele aivokasvainta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3524491Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1462538Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822146- 1451690
- 261227
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!441222- 351178
- 791101
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!3451045Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1431029