Haloo pahvi

haloooooo

Ulosajaja vois lopettaa selittelyn lestadiolaisuudesta puhumisesta. Aikasemmin täällä on kirjotettu lestadiolaisuuden hajaannuksista, virsistä ja saarnaajista ym. Lainattu lestadiolais saarnaajia ja lestadiusta. Ei nekää ole ollut ulosajajan mielestä lestadiolaisuutta kun on ne kaikki lytänny ja haukkunu pystyyn ja alkanu selittämään että täällä puhutaan vaan jeesuksesta eikä mistään pietismistä ja ruotsalaisesta papista.

Että näin johdonmukanen on tämä ulosajaja. Lisäksi kymmenet ja sadat ulosheittäjån viestit ei puhu lestadiolaisuudesta ollenkaa. Sitten se väittää omistavansa satoja uskon ystäviä. Mitä liekkin tarkottaa sellasella ei taida kovin montaa ystävää olla kun päivät ja yöt haukkuu toisia. Vai missä kaikki sadat lestadiolaiset haukkujat lymyää.

16

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara,;)

Kysymyksessä on henkilö, joka ei koskaan ole pystynyt myöntämään olevansa väärässä, eikä myöskään anteeksi pyytämään.

Hän on omassa mielessään mieltänyt palstan omakseen, jossa kuvittelee hänellä olevan valtaa määräillä toisia.

Itse hän voi kirjoittaa mistä haluaa, mutta toisilla ei ole sitä oikeutta.

Itse hän haukkuu uskovatkin milloin luopioiksi, milloin eksyttäjiksi, ihan sen mukaan, kuinka häneen suhtaudutaan, ei totuuden mukaan.

Hän haluaisi saada palstan kiinnostavimman miehen maineen ja kokee uhkaksi mm. sumerin, koska omien sanojensa mukaan pelkää että sumerin kanssa kirjoittelevat ovat "sumerin perässäjuoksijoita".

Hän kuvittelee olevansa taitava ihmissuhde- ja avioliittoneuvoja vaikka ei kykene tulemaan toimeen yhdenkään toisinajattelijan kanssa. (Pitäisikin pyytää hänen idoliaan Seppo Jokista tänne lukemaan ja kommentoimaan hänen kirjoituksiaan)

Kysymyksessä on siis henkilö, joka ei tunne itseään, ei koskaan näe vikaa itsessään, arvio hengelliset asiat ihan omien tuntemustensa mukaan, eli onko hänen mielestään kirjoittaja häntä kohtaan puolesta vai vastaan.

Suureksi häpeäksi palstalaisille on ollut hänen likainen kielenkäyttönsä sekä ikeä ulosheittäjän rooli.

Kysymyksessä on sen ikäinen ihminen, jota ei enää terapeuttisesti voi tavoittaa, defenssit ovat jo niin hallitsevia. Jumala voisi hänet parantaa, mutta hän ei suostu nöyrtymään Jumalankaan edessä, joten sekään ei onnistu.

Katselemme aikamme ja otamme aina tarpeen vaatiessa ylläpitoon yhteyttä, kyllä hänet palstalta pois saadaan jos ei ala käytös muuttumaan.

• Pysytään asiassa

Saara, kuinka sinä kehtaat olla lähimmäistäsi kohtaan noin törkeä? Miksi sinä valehtelet toistuvasti minusta?

Voinhan mä vähän valottaa: Otin selvää muutama kuukaisi sitten ja sain erittäin ystävälliseltä sisarteltasi puhelinnumerosi, tutustuaksesi paremmin sinuun henkilönä ja ystävänä.
        Ennen soittoa laiton tekstiviestin, jossa kerroin kuka tavoittelee ja mistä sain yhteystiedot. Hiljainen oli yhteysväline kuin hauta. Ystävä olisi mentellyt toisin. Monia muita selittämättömiä yhteyksien häviämisiä on tapahtunut. Olen täysin varma siitä, etten käyttäydy sopimattomasti yhtäkään ihmitä kohtaan, ellei siihen ole todella painavaa syytä henkilössä itsessään.

Ottamalla yhteyden minuun, tai toisinpäin, voimme keskustella rauhassa ja korjata kaikki epäluulot ja väärinymmärrykset väliltämme. Täällä palstalla taistellaan aivan muita voimavaikutusta vastaan kun sinua, ei pidä luulla vaan ottaa selvää, - kun siihen on olemassa kaikki mahdollisuudet.

Netissä sitten pommitat, (ikävä suorastaan kuvottava sanoa), sinulle tuntematonta ihmistä äärimmäisen loukkaavilla, halveksivilla ja valheellisilla viesteillä, ihan oman luulosi ja väärinkäsityksesi jälkeen. Oko sinulla halua ja rohkeutta kohdata tämä asia? Ellei ole, niin älä jatka tällä tiellä enää askeltakaan. Rauhaa rakastavana ihmisenä en pidä laikaan tällaisesta tyylistä.

Miksi näin?

• Saara,;)
        Pysytään asiassa kirjoitti:

Saara, kuinka sinä kehtaat olla lähimmäistäsi kohtaan noin törkeä? Miksi sinä valehtelet toistuvasti minusta?

Voinhan mä vähän valottaa: Otin selvää muutama kuukaisi sitten ja sain erittäin ystävälliseltä sisarteltasi puhelinnumerosi, tutustuaksesi paremmin sinuun henkilönä ja ystävänä.
        Ennen soittoa laiton tekstiviestin, jossa kerroin kuka tavoittelee ja mistä sain yhteystiedot. Hiljainen oli yhteysväline kuin hauta. Ystävä olisi mentellyt toisin. Monia muita selittämättömiä yhteyksien häviämisiä on tapahtunut. Olen täysin varma siitä, etten käyttäydy sopimattomasti yhtäkään ihmitä kohtaan, ellei siihen ole todella painavaa syytä henkilössä itsessään.

Ottamalla yhteyden minuun, tai toisinpäin, voimme keskustella rauhassa ja korjata kaikki epäluulot ja väärinymmärrykset väliltämme. Täällä palstalla taistellaan aivan muita voimavaikutusta vastaan kun sinua, ei pidä luulla vaan ottaa selvää, - kun siihen on olemassa kaikki mahdollisuudet.

Netissä sitten pommitat, (ikävä suorastaan kuvottava sanoa), sinulle tuntematonta ihmistä äärimmäisen loukkaavilla, halveksivilla ja valheellisilla viesteillä, ihan oman luulosi ja väärinkäsityksesi jälkeen. Oko sinulla halua ja rohkeutta kohdata tämä asia? Ellei ole, niin älä jatka tällä tiellä enää askeltakaan. Rauhaa rakastavana ihmisenä en pidä laikaan tällaisesta tyylistä.

Miksi näin?

Kerrankin vastaat asiallisesti! -Kiitos siitä! Jos tarkastelemme tilannetta täällä, niin sinä itse vastaat minun viesteihini sanomalla minua luopioksi, eksyttäjäksi ja että tahallani johtaisin palstaa pois lestaadiolaisuudesta. Lestaadiolaisuus kuuluu luterilaisuuteen ja siten myös kristinuskoon, joten palstalle sopii aiheeksi kaikki kristinuskoa käsittelevä materiaali.

Olet fasebookissa kaverinani, joten sinulla on kaiken aikaa ollut yhteysväline kysyä minulta, ennenkuin olet alkanut minua täällä haukkumaan.

Koska et täälläkään myönnä virheitäsi, et edes selkeästi osoitettavia vääriä väitteitäsi minua kohtaan, miksi tuhlaisin aikaani puhelimessa kanssasi?

Minusta näyttää siltä, että sinä koet olevasi oikeutettu haukkumaan täällä minua, mutta kun minä kerron vastaavasti mielipiteeni sinun toiminnastasi, koet että olen ENSIMMÄISENÄ hyökännyt sinua vastaan!

Aivan uskomattoman outoa käytöstä sinulta! Eikö se, että muuttiskin, jonka tunnet livenä huomauttaa jatkuvasti käytöksestäsi kaikki muut palstalle kirjoittavat, saa sinua tarkastelemaan, onko asia niin, että sinä yksin olet oikeassa ja syytön ja kaikki muut ovat väärässä?

• haloooooo

Miksi näin?

Tällänen vastaus on kyllä tekopyhyyden huippu. Kuinka ite kehtaat toisia haastaa noin vaikka koko maailma voi lukea kuinka ilkeä ja tuomitseva olet. Sitten yhenäkkiä alat selittelenäön kuinka harras ja hyvä olet. Taidat olla jakomieli tautinen ja yrität lirkutella ihmisiä puolelles että saisit rauhadsa jatkaa vihaasi. Se on ihan kymmenien todistajien suussa ja silmissä että olet todella todella ilkeitä kirjoituksi tehny tänne ja käyny nimen omaan henkilöiden kimppuun. Vähän aikaa sitte aloit vihjailemaa sumerin henkilöllisyydestä ja samaan aikaa poistatit ketjuja teun paljastamisen tekosyynä.

Että kuinka ite kehtaat valehdella noin synkästi ja tehdä itestäs idioottia julkisesti.

• su***

Miksi näin?

"Pysytään asiassa" Tunnistit itsesi, ja se on hyvä. Saara kun pääsee purkamaan itseään näin naisten päivän, siitä on oksat pois kun suutarin joulukuusesta.
        Tuo sinun nimimekkisi tällä kertaa oli hyvä, kun vaan me muistettaisi kaikki pysyä asiassa.

• Pysytään asiassa!

Väärin päätelty jälleen, kuten niin usein ennekin. Etkö osaa kysyä asioanomaiselta silloin kun et tiedä?

Aikasemmin täällä on kirjotettu lestadiolaisuuden hajaannuksista, virsistä ja saarnaajista ym. Lainattu lestadiolais saarnaajia ja lestadiusta. - Ja ne ovat olleet lestadiolaisuutta!
      Myös lestadiolaisuudessa joka on minun hengellinen kotini ja sellaisena pysyykin, on opinkohtia jotka kaipaavat tarkistusta ja keskinästä keskustelua seurakuntalaisten kesken Raamatun valossa.

Miksi valehtelet julkisella palstalla lähimmäisestäsi?

Tämäkö on sinun tapasi rakentaa kristillista rakkautta ja kristittyjen välistä yhteyttä? Kiitos esikuvastasi, mutta
      tämä riittää! Muukaialista en lähde seuraamaan.

Olen aktiivilestadiolainen, eikä minua ole ikinä kohdeltu väärin lestadiolaisten parissa ollessani. Siis päinvastoin kun tämän palsta piruilijat ovat tehneet.

Hämmästyneempi tuskin voisin olla, kun täällä olen monenlaisia valheviestejä itsestäni lukenut! On aivan luonnollista etten pidä sinun kaltaisistasi tyypeistä täällä. Hyvä syy siihen miksi palsta pitäisi rauhoittaa kaiken maailman kolpötöörien toiminnalta Kristuksen seurakuntaa kokoavaan toimintaan.

Täällä on monia kirjoittajia, itse vastaan vain harvoihin viesteihin ja luen vain muutamia mielenkiintosia viestejä. Pääasiassa teen opillisia avauksia, joita on ilkeiyksissään
      käyty tavan takaa tuhrimassa, tarkoitushakuisilla avaajaa vahingoittavilla viesteillä. En kiittele sellaista toimintaa.
      Olen pettynyt siihen ettei uskoa tunnustavista löydy riittävästi tukea häiriköiden poistotalkoisiin. Hyviä lahjoja tarvittaisiin kipeästi toimintaan. Harvoja valittuja on ollut, kiitos teille.

• halooooooo

Tyhjään huidot siinä taas. Syyttelet taas turhasta. Ei avauksess ollut mitään valehtelua kaikki totta. Kuka vaan voi lukea sinun juttusi ja todeta asian tilan. Se historia mieskin sai kylmää kyytiä sinulta vaikka puhui lestadiolaisuudesta enemmän kun sinä. Oon lukenu palstaa enkä ole löytänyt ketään yli 10 viestiä tänne kirjottanutta ketä sinä et olis ollu hosumassa ei ainakaan muistu mieleen. Siksi toiseksi luet ilmeisesti kyllä kaikki viestit täältä ainakin lähes. Sen huomaa omiwta viesyeistäsi.

Tekopyhyyttä riittää ja marttyyri asennetta ja itsesi puolustelussa olet oikein mestari. Että pysy otsikkojesi mukaan itse asiassa. Älä kirjoita mitääb muuta kuin lestadiolaisuudesta. Osaatko itekkään?

• muuttis^^

Saara, näinhän ko henkilö täällä näyttäytyy. Mutta vain täällä. Hänet tuntien tiedän että hän on lampeä ja ihana ihminen ja tunnustaa olevansa kokonaan syntinen, mutta armahdettu.

Tämä on sanottava totuuden nimessä.

Sitä en ymmärrä, miksi hänen tekstinsä ovat toisia kirjoittajia kohtaan mitä ovat ja miksi hän haluaa ajaa ihmisiä täältä pois. Itse pidän hyvänä, että uskosta osattomatkin ovat mukana, Herran tiet kun ovat niin ihmeellisiä ja yli ymmärryksen meneviä! Jokuhan heitä vetää tänne, jotain siis etsivät, ehkä tiedostamattaan.

Jokaisella ihmisellä on arvo ja Jumala rakastaa jokaista koska sana niin sanoo. "Niin suuresti Jumala maailmaa on rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään hukkuisi, vaan saisi ikuisen elämän"
      Jeesus on sovittanut koko maailman synnin jo vuonna 33. Ei tarvitsisi kuin uskoa se myös omakseen ja pelastuisi tuomiolta. Siinä jälleen on rukouksen aihe.

Monet raamatun paikat kehoittavat rakastamaan lähimmäisiä ja se koskee myös vihamiestä. Siinä on kilvoittelun paikkaa kaikille.

Mutta syntiä Jumala vihaa. Jumalan yhteyteen ei pääse kukaan tässä ajassa muuten kuin Hänen Poikansa kautta, se on varmasti totta. "Ken ei tunne Poikaa, hän ei tunne Isä Jumalaakaan" vm

Kristityt ovat epäuskoisten raamattu, jota luetaan tarkasti. Näin se vain on.

• Saara,;)

Totta puhut muuttis! Mutta koska hän itse täällä julkisesti mollaa valhetellen minua, minulla on oikeus tuoda oma näkemykseni asiasta myös julkisesti vastineeksi.

Pidänkin asiaa tarkoituksella julkisena, niinkauan kuin hän itse jatkaa mollaamistaan.

Totuuden nimissä kysyn sinulta muuttis, olenko minä aloittanut täällä hänen henkilökohtaisen mollaamisen vai oletko huomannut hänen sen aloittaneen ja syytelleen minua aiheettomasti?

• ^^muuttis^^
        Saara,;) kirjoitti:

Totta puhut muuttis! Mutta koska hän itse täällä julkisesti mollaa valhetellen minua, minulla on oikeus tuoda oma näkemykseni asiasta myös julkisesti vastineeksi.

Pidänkin asiaa tarkoituksella julkisena, niinkauan kuin hän itse jatkaa mollaamistaan.

Totuuden nimissä kysyn sinulta muuttis, olenko minä aloittanut täällä hänen henkilökohtaisen mollaamisen vai oletko huomannut hänen sen aloittaneen ja syytelleen minua aiheettomasti?

Totuus on, että hän on moittinut sinua linkittämisestä ja myös tuonut julki epäilyksensä eksymisestäsi. Näin on veli rakas, rumat ja tuomitsevat sanat karkaavat sitten huomaamattasi? Puhun nyt muista tosi halventavista sanoista muille kirjoittajille.

Saara on selkeästi pyytänyt lukemaan linkkijutut ja kommentoimaan sen jälkeen.

Puolustaudut sanoen, että vain vastaat halventaviin viesteihin. Eikö oikea tapa olisi OLLA VASTAAMATTA ja ohittaa ne? Kostaminen on jätettävä Jumalalle, näin sana opettaa. Olen syvästi pahoillani tästä tilanteesta!
        Olen jo vuosia nieleskellyt pahoja sanojasi muita kohtaan mutta hillinnyt tarvetta ojentaa sinua. Se on tuntunut tosi pahalta. Olen rukouksessa pyytänyt apua, että Herra valaisisi tämän sinulle. Nyt kun palsta on vihdoin herännyt eloon, on meidän jokaisen pyrittävä omalta osaltamme siihen, että kiinnostus jatkuisi. Siksi en voi vaieta enää.

Minulle ovat monet eslessut kertoneet, etteivät halua kirjoittaa täällä, (eikä lukea) koska on sietämätöntä sinun, veli rakas, kirjoitustyylisi sanavalinnat. Se on iso menetys, sillä hekin olisivat rikastuttaneet jo vuosia täällä uskovia ja osattomia. Itsekin olen monia vuosia lähestulkoon vain pistäytynyt täällä.

• muuttis^^
        ^^muuttis^^ kirjoitti:

Totuus on, että hän on moittinut sinua linkittämisestä ja myös tuonut julki epäilyksensä eksymisestäsi. Näin on veli rakas, rumat ja tuomitsevat sanat karkaavat sitten huomaamattasi? Puhun nyt muista tosi halventavista sanoista muille kirjoittajille.

Puolustaudut sanoen, että vain vastaat halventaviin viesteihin. Eikö oikea tapa olisi OLLA VASTAAMATTA ja ohittaa ne? Kostaminen on jätettävä Jumalalle, näin sana opettaa. Olen syvästi pahoillani tästä tilanteesta!
        Olen jo vuosia nieleskellyt pahoja sanojasi muita kohtaan mutta hillinnyt tarvetta ojentaa sinua. Se on tuntunut tosi pahalta. Olen rukouksessa pyytänyt apua, että Herra valaisisi tämän sinulle. Nyt kun palsta on vihdoin herännyt eloon, on meidän jokaisen pyrittävä omalta osaltamme siihen, että kiinnostus jatkuisi. Siksi en voi vaieta enää.

Minulle ovat monet eslessut kertoneet, etteivät halua kirjoittaa täällä, (eikä lukea) koska on sietämätöntä sinun, veli rakas, kirjoitustyylisi sanavalinnat. Se on iso menetys, sillä hekin olisivat rikastuttaneet jo vuosia täällä uskovia ja osattomia. Itsekin olen monia vuosia lähestulkoon vain pistäytynyt täällä.

Jatkan.

Mitä tulee linkkeihin eri opettajilta ajattelen että se on hyvä asia. Kun monet eri uskovat tutustuvat niiden sanomaan, varmuudella väärät opetukset tulevat esiin ja hylätään. Siinä kasvaisimme erottamaan pahan ja väärän hyvästä ja oikeasta.

En pidä siis oikeana alkaa heti tuomitsemaan, tutustumatta. Raamattu on niin ihmeellinen ja rikas, se ei tyhjene ikinä.

Olen lopen väsynyt esikoisuuden tapaan selittää valikoituja paikkoja vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Minulla on nälkä, tarve oppia tuntemaan sanaa. Pyhä Henki kyllä ilmoittaa ennemmin tai myöhemmin mikä on oikeaa ja varoittaa väärästä joko toisten uskovien kautta tai omaan henkeen.

• maan matkamies
        ^^muuttis^^ kirjoitti:

Minä nostan hattuni korkealle ja kummarran syvään, muuttis. En siksi, että olet kanssani samaa mieltä, enkä siksi, että olisin häätäjäveljeä lyttäämässä.

Vaan rehellisyytesi johdosta! Olet kokenut asian raskaaksi ja jouduit vaikeaan tilanteeseen. Tätä suoraselkäisyyttää kaivattaisiin essuissa. Rakkaus totuuteen ja Jumalan sanaan tulisi olla aina inhimillisten asioiden yläpuolella. Vain sillä tavoin voimme säilyttää aidon rakkauden toisiin ihmisiin. Sinä osoitit rakkautta häätäjäveljeä kohtaan. Saat olla vapaa ja rauhassa! Enkä usko, että teidän ystävyytenne päättyy, ja jos päättyykin saat olla vapaa. Nämä siis sen perusteella, mitä olen täältä lukenut. Jumalan Rauhaa!

Toisena asiana sanoisin, että täällä palstalla kirjoitetut selvennetään täällä. Tämä on minusta hyvin yksinkertaista. Ei sillä ole merkitystä, millainen joku on livenä. Jos täällä on ilkeä, siitä täällä huomautettakoon ja täällä myöskin ilkeilijä korjatkoon itsensä.

• exhellari ei kirj.
        maan matkamies kirjoitti:

Minä nostan hattuni korkealle ja kummarran syvään, muuttis. En siksi, että olet kanssani samaa mieltä, enkä siksi, että olisin häätäjäveljeä lyttäämässä.

Vaan rehellisyytesi johdosta! Olet kokenut asian raskaaksi ja jouduit vaikeaan tilanteeseen. Tätä suoraselkäisyyttää kaivattaisiin essuissa. Rakkaus totuuteen ja Jumalan sanaan tulisi olla aina inhimillisten asioiden yläpuolella. Vain sillä tavoin voimme säilyttää aidon rakkauden toisiin ihmisiin. Sinä osoitit rakkautta häätäjäveljeä kohtaan. Saat olla vapaa ja rauhassa! Enkä usko, että teidän ystävyytenne päättyy, ja jos päättyykin saat olla vapaa. Nämä siis sen perusteella, mitä olen täältä lukenut. Jumalan Rauhaa!

Toisena asiana sanoisin, että täällä palstalla kirjoitetut selvennetään täällä. Tämä on minusta hyvin yksinkertaista. Ei sillä ole merkitystä, millainen joku on livenä. Jos täällä on ilkeä, siitä täällä huomautettakoon ja täällä myöskin ilkeilijä korjatkoon itsensä.

Te muutamat kuten mm, muuttis ja saara (esimerkkeinä) olette ihmisiä joiden takia täällä on toisinaan kiva käydä lukemassa ja toisinaan (tämän tunnustan ÄÄRIMMÄISEN vastahakoisesti) jopa tarkistamassa mielipiteitäni. Samoin savon ukon raikasta tuuletusta on usein hauska lukea.

Te olette niin hyviä tyyppejä että teidän kanssanne kärsin jopa tuota laputtajaääliötäkin.

• Saara,;)
        exhellari ei kirj. kirjoitti:

Te muutamat kuten mm, muuttis ja saara (esimerkkeinä) olette ihmisiä joiden takia täällä on toisinaan kiva käydä lukemassa ja toisinaan (tämän tunnustan ÄÄRIMMÄISEN vastahakoisesti) jopa tarkistamassa mielipiteitäni. Samoin savon ukon raikasta tuuletusta on usein hauska lukea.

Te olette niin hyviä tyyppejä että teidän kanssanne kärsin jopa tuota laputtajaääliötäkin.

Voi kiitos, ihana ex-hellari! Samoin voin sanoa sinusta, kaipaan heti, kun olet kauemmin poissa.

• muuttis^^
        Saara,;) kirjoitti:

Voi kiitos, ihana ex-hellari! Samoin voin sanoa sinusta, kaipaan heti, kun olet kauemmin poissa.

Kiitos maan matkamies. Olen ollut vaivattuna ko asiasta kauan. Toivon sydämestäni että asia korjaantuu kaikin tavoin, eikä rakkaus mene rikki.

• su***

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mitä se on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5961
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2800
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe