Moi, lähdin sillä liikkeelle, että mikä on Volvoilijoilla diesel Volvonsa malli, ja mikä sen kulutus, maantiellä, kaupungissa ja yhdistetty.
Ja mikä sai hankkimaan diesel mallin, bensa mallin sijaan?
Itse tankkasin Volvooni (940) 48 litraa dieseliä, ja kilometrejä tuli 637, josta tulee kulutukseksi 7,5 litraa sadalla ajon ollessa lyhyttä pätkää, ja paljon joutokäyntiä.
Pidin kulutusta isona, mutta ajo-oloihin nähden kohtuullinen kulutus lähes 20-vuotiaalle painavalle autolle.
Joten itse ajan dieselillä kustannus-säästön takia, miten sinä?
Kiitos Vastanneille!
Diesel Volvon kulutus
58
17674
Vastaukset
- ämis
Ajan dieselillä, koska minulla on varaa tähän.
- Höpö,höpö ja hekotus
Jaahas volvo-ville pääsi taas vauhtiin mikähän malli lie hänellä seuraava.(?)
- Anonyymi
4 pytttynen. Mallista riippumatta. Kiinasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4 pytttynen. Mallista riippumatta. Kiinasta
Volvo v60 cross country D4 2,4 l td RUOTSISSA tehty jas kasattu vm 2016.
Kärryä vedettäessä kulutus 7.2 ja ilman kärryä noin 6,5 L /100 km.Keskikulutus.
Motarilla satasen vauhdissa noin 5,3 l
Ajot suurimmaksi osaksi noin 10-15 kilometrin pätkiä. Lisälämppäriä käytän paljon.
Ajo-ominaisuudet ovat hiton hyvät.Ei vetele urissa eikä tärise vauhdissa. 120 vauhdissa voi keskustella huutamatta. Suosittelen lämpimästi jos joku ranskalaisen omistaja on kyllästynyt hinausauton etupenkkiin ... Volvoni on automaatti. Takuuta vielä vuosi jäljellä.
- gerjöewfamwkeaeowpqe
V40 D4 2012 automaatti
kulutus talvella 8.5-9 satkulle, tosin lisälämppäri usein päällä startin jälkeen
mikä sai hankkimaan? vääntö ja käytännön kulkevuus. Moi, kiitos asiallisesta vastauksesta v40 D4 omistaja, kiva tietää että kulkee hyvin, mutta kyllä kulutus kuulostaa kovalle vaikka onkin lisälämppäri käytössä.
Onko pätkä-ajoa?- tuota...
raaka vetäidy hatusta talviajan ajojakaumasta yleensä:
75% ruuhkaa, liikennevaloja, ydinkeskustaa
10 % kehätietä 80 km/ alue'
15% motaria 120-140 km/h
Kylmästä käyntiin -2 - 0 astetta hallissa, webasto aina päälle starttauksesta eli kun kone käynnistyy, ei etukäteislämmitystä.
Janoinen toki, mutta veikkaan että kesäaikana menee 6,5-7 litralla satku..,, - Taistor
tuota... kirjoitti:
raaka vetäidy hatusta talviajan ajojakaumasta yleensä:
75% ruuhkaa, liikennevaloja, ydinkeskustaa
10 % kehätietä 80 km/ alue'
15% motaria 120-140 km/h
Kylmästä käyntiin -2 - 0 astetta hallissa, webasto aina päälle starttauksesta eli kun kone käynnistyy, ei etukäteislämmitystä.
Janoinen toki, mutta veikkaan että kesäaikana menee 6,5-7 litralla satku..,,Vanhakorinen v70 2.4d keskikulutus 4.9/100km!
2009 xc60 awd sama moottori. 7.9/100km.
Tuo v70 oli kyllä tosi posi yllätys kulutuksen puolesta. Erinomainen auto muutenkin. Vaikka enpä ole ollut pettynyt kuuskymppiseenkään. - ämis
Taistor kirjoitti:
Vanhakorinen v70 2.4d keskikulutus 4.9/100km!
2009 xc60 awd sama moottori. 7.9/100km.
Tuo v70 oli kyllä tosi posi yllätys kulutuksen puolesta. Erinomainen auto muutenkin. Vaikka enpä ole ollut pettynyt kuuskymppiseenkään.Keskikulutus voi olla ajotietokoneen mukaan kyllä tuo 4,9l / 100km, mutta todelliseen kulutukseen saat lisätä 1.5-2L
- Kaldonia
Nykyinen S80 vm. 03 2,4 D5 automaatti vie tietokoneen mukaan 5,4-5,8 l/100 km. Epäilen, että tuohon saa lisätä litran tai puolitoista. Mutta eipä ole paha sekään.
Aiemmassa V70 2,5 TDI vm. -98 ei ollut tietokonetta, mutta rivakan kesäisen reissun jälkeen mittasin, niin vei vain 5,6 litraa sataselle. Oli neljä henkeä kyydissä, ilmastointi päällä ja meno mukavan riuskaa. Olin todella tyytyväinen V70:n ja olen myös S80 -malliin erittäin tyytyväinen. Tässä meikäläisen tilastoa kolmen Vollen osalta;
V70 D5 man. -05, keskikulutus n. 5,8l/100 (mittariin kertyi 187tkm)
V70 2,4D man -08, keskikulutus n. 6,5l/100km (257tkm)
V60 D3 man -13, keskikulutus n. 5,5l/100km (18tkm ja matka jatkuu)
Ajot lähinn maantiepainotteiset. Paha pettymys oli tuo III-koppaisen V70:n kulutus, alle 6l/100 ei oikein päässyt millään. Vanhakoppainen 70 oli pihimpi, vaikka "vain" 5vaiht. laatikko. Nykyisellä saa jättää yhden tankkauksen kuussa väliin aikaisempaan verrattuna. Niin joo, kulutuslukemat laskettu tankkauksista, omissa Volvoissa ajotietokone kovin optimistinen, lisää saa laittaa 0,5-1,5l/100km.- vähällä menee
painava on kaasujalka sinulla , eco tour kilpailussa volvo v70 kulutus oli 3.47 l satasella.
- liikenteen rytmissä
Aika harva harrastaa eco touria työmatkoillaan. Se olisi melko kaukana käytännön kulutuksesta.
- vee60
V60 D5 on vuoden aikana vienyt keskimäärin 5.68 l/100 km. Talvikulutus oli postiivinen yllätys ja oli 5.86 l/100 km. Pätkä-ajoa eli 10 km työmatkaa ja kerran viikossa n.200 km maantieosuus. Mitattu tankkauksista ja auto on manuaali.
- r-design
V40 D4 man 5,8l/100km sekalaisella ajolla, pihistellen pääsee 4,8 lukuun. Hemmetin hyvä kone ja toimiva alusta.
Moi, kiva kulutuslukema r-design Volvoilijalla, onko vakioalusta Volvossa?
Kyllä tuntuu sille että pienemmällä nämä uudet dieselit menee kuin oma 940.
Vanhojen bensa- Volvojen kulutus tuntuu hurjan suurelta noihin uudempiin dieseleihin verrattuna, eli on tietokone ohjauksella saatu jotain hyvääkin aikaan.
Vaan tietääkö kukaan uusien diesel Volvojen kestävyyttä pidemmän päälle, tarkoitan kun kilometrejä rupeaa oikeasti olemaan?
Kiitos vastauksista, ja hyvää alkavaa kesää!- Gfdddghh
Niin. Tietokoneohjauksella saadaan aikaan yhtä jos toistakin. Väitän kumminkin että 2.5 litrainen Volvon matalapaineturbo on kestävin bensamotti Mersujen ohella ja tehojakin on muttei kestävyyden kustannuksella.
- Tankilla
Joo, omassa s60 D3 2011 kulutus on aika kova.
60-62l tankkaan joka kerta. Ei puhettakaan 5.8-5.9 kulutuksista. - Hullutvauhdissa
Nyt on taas Kellokosken insinöörit vauhdissa muistakaapa säännöllisesti ne lääkkeenne ottaa.
- V40....
V40 D4 summum automaatti 2013 keskikulutus kaupungissa ollut 8-9 litraa, maantiellä 6,5 kesärenkain 17".
Moi, kävin eilen 5.7 ajamassa Itä- Suomessa kierroksen, josta tuli 600 km ajoa, ja lähtiessäni Volvoni tankki oli tyhjä, tankkasin 40 litraa dieseliä.
Nyt tankki on tyhjä, eli 40 litraa riitti 600 sataan kilometriin, tästä tulee kulutukseksi 6,6 litraa/sata km kohti, joka on minusta tosi vähän, kun ottaa huomioon sen että tuli ajettua tunnista toiseen yli 100km/h tuntinopeudella, eli ei tullut köröteltyä tientukkona.
Lisäksi oli tunti kaupunkiajoa Joensuussa, eli vaikka pientä virhettä saattaa mittauksessa olla, niin uskon että alle 7:llä per sata km on mennyt Volvoni tuon matkan noissa lähes moottoritienopeuksissa.- Vähän menee
En ole saanut seitsemää litraa menemään edes seka ajossa keskikulutuksena,pahin on ehkä ollut 6.8 mutta pääsääntöisesti alle kuuden.Nytkin näyttää 5.3 kulutusta sekaajossa ja heitto on 0.8 litraa vähemmän todellisesta.
- volvo mies
volvo v60 2011 d3 aut summum aj 286tkm kaikki toimii niinkuin pitääkin mutta keski kulutus näyttää 8.7/KM ja dieseliä on hiukan yli puolitankkia niin ajotietokone näyttää että ajaaa 320km ainoastaan ja yhdistettyä pyöritystä/normaali ajoa pitäisi viedä 8.3 kaupungissa ja yhdistetty 6.1 ja maantie 4.9 eli 7 pintaa ois varmaa se realistinen luku yhdistetylle ajolle mikäköhän mahtaa olla vikana voisko olla mahdollisesti päivistystä vailla tai...... aikasempi volvo mulla oli 10 malli s80 d5 205hp joka näytti myös keskikulutuksena olevan 8.5-8.7 välillä mutta 20e kun tankkas niin ajeli sen 300km sillä 20e dieselilla tankkasin sen kunnes valo syttyi eli näyttää siltä että tää v60 d3 paska syö joku 14l satasella ja ajotietokone sekoilee sen minkä kerkee itsellä aina ollu volvo ja faijalla ollut 35v volvo vika volvo kyllä mulle parempi vaihtaa merkkiä ennenkö kokee japanilaisten muutoksia saatanan vino silmät eivät osaa autoistakaan tehdä ehjiä!!! t.volvo mies
- gs birotor
Ilmeisesti alkoholin avittamana kirjoitettu, sen verran sekavaa textiä.
- JayJay55
Volvo V70 3D (163 hv) autom. 2011. Kaupunkikulutus 11,4 l/100 km. Laskettu yhdestä tankillisesta. Ei mikään yllätys, sillä ajo on ollut pelkkää korttelista toiseen ja liikennevaloista toiseen menemistä. Kulutus sisältää muutaman vebaston käyttökerran.
Seuraavassa tarinassa kerron auton maantiekulutuksen.- JayJay55
Joku näsäviisas huomauttaa tietysti, että moottorin tyyppi on D3.
- Omakokemus
Volvo S60 D3 Aut. 2011. Tankilla pääsi 770 km. Keskikulutus tietokoneen mukaan 7.6 ja todellinen laskettu 8.5 l/100 km. Työmatka ajoa pääasiassa, n. 60%-40% kaupunki/maantie. (maantie- ja kaupunkisuhde ei tarkoita km, vaan käytettyä aikaa.)
Mitä seurannut hetkellisiä kulutuksia tietokoneelta, niin näyttäisi olevan kohtuu karkea tuo kaupunkikulutus. Matka ajossa pääsee varmasti alle 6litraa. Tasaisella nopeudella kulutus pyörii 4-7 litran välillä. Moi, nyt minulla on ollut Volvoni taas käytössä, ja eilen 20.5 tankkasin taas tankin täyteen, tankki oli tankattu täyteen myös edellisenä päivänä.
Tulos oli kilometrejä 426 ja litroja meni 30, josta tulee 7,04/per 100km.
Ajo oli edellisenä päivänä pelkkää maantieajoa, kovilla nopeuksilla, yli 90 km/h mentiin koko ajan, eilen oli vähän paikallis pyörittelyä ja kaupunki ajoa ennen tankkausta.
Olisin toivonut Volvoni vievän vain 6 litraa, mutta ei tuo 7 litraakaan sadalla ole minusta ollenkaan paha, kun ajatellaan että on vanha painava auto, missä on kuitenkin potkua hyvin, ei ole tehoton vanha diesel.- ostin 2014 keväällä.
No minulla vanha v70 farmari ja yleensä kyydessä toinen vierellä ja koira 50kg.
Auto on 2002 marraskuun mallia eli sama kuin 2003 malliset,d5 volvosta siis kyse.
Kulutus lukemat kun ajan matkaa ja jonkun verran kaupungissa mutta enimmäkseen siis matkaa ,niin mittari näyttää jokaisella tankkauskerralla keksikulutuksen 3.6l ja 3.8 litran tienoilla keskikulutuksen.
Kerran olen mitannut sen käytännössä jolloin oli kevät talvea ja käytin lämmitykseen polttoainekäyttöistä lämmitintä,tällöin lukema oli 5.1 käytännössä jolloin ajoin pitkälti toista tuhatta kilometriä ennen kuin tankkasin. - Vollepolle Hämeestä
2011 Volvo S60 D3 Aut. Laskettu kulutus ollut noin 6 litraa sataselle. Pääasiassa mantieajoa. Täydestä tankista puoleen tankkiin n. 700 km, joten yli tuhat km pääsee tankillisella, jos ajaa maantieajoa pääasiassa.
- Vollepolle Hämeestä
2011 Volvo S60 D3 Aut. Nyt on 2 kertaa ajettu 1210 km tankillisella. Laskettu kulutus tankkauksista on 5,6 litraa sataselle.
- köyhä
Kyllä näyttää volvo olevan rikkaiden auto. itsellä 2litrainen japanin farmari diisseli vuodelta 2008 ja yhdistetty kulutus tankatessa 5,1. Ajotietokone näyttää 4,5-4,9.
Talvella jopa vähemmän, jos ei suuria pakkasia ole. Johtuu varmaan hiljaisemmista ajonopeuksista ja siitä ettei ilmastointi huuda koko aikaa. Matka-ajossa noin 80km/h nopeuksissa pääsee 4 litraankin.- volvo d5 farmari
"Köyhä "
"Kyllä näyttää volvo olevan rikkaiden auto. itsellä 2litrainen japanin farmari diisseli vuodelta 2008 ja yhdistetty kulutus tankatessa 5,1. Ajotietokone näyttää 4,5-4,9."
No enpä tiedä?
Minulla siis vanhempi v 70 d5 farmari mallia 2002 ,koneen koko 2.5l ja viitos kone heppoja tuossa on 163hp ja ajettu on 563000km eli aika reippaasti.
Sen kulutus on keskikulus mittarin mukaan 3.6l sadalla usein miten,mutta joskus 4.1l sadalla siinä on kaupunkia ajoa 20% matkalla.
Kun mittasin sen talvella polttoainelämmittimen kanssa pakkas kelissä ja tankki täyteen ajo ja taas tankki täyteen kulutus käytännössä polttoainelämmittimen kanssa 5.1l sadalla.
Niin mikä sen tekee kalliimmaksi kuin sinun uudenpi tojota,autossa on rahaa kiini 2700 euroa kun ostin sen öljyjä vaohdan koneeseen noin 12000km välein ja on tiivis kone ei tarvii öljyjä lisäillä tuolla matkalla ei valu öljy puoleen väliin tikkuakaan.
Niin miten nyt perustelet japanin auton,tehojen ,kulutusten ja pääoman suhteen?
Epäilen että mahdat sinä ihmetellä puhuinko totta mutta totta on kaikki.
Niin matkanopeudet on enemmän kuin 80 se on lähempänä 100km välillä 115km siis matkalla. - Volvo d5 farmari
volvo d5 farmari kirjoitti:
"Köyhä "
"Kyllä näyttää volvo olevan rikkaiden auto. itsellä 2litrainen japanin farmari diisseli vuodelta 2008 ja yhdistetty kulutus tankatessa 5,1. Ajotietokone näyttää 4,5-4,9."
No enpä tiedä?
Minulla siis vanhempi v 70 d5 farmari mallia 2002 ,koneen koko 2.5l ja viitos kone heppoja tuossa on 163hp ja ajettu on 563000km eli aika reippaasti.
Sen kulutus on keskikulus mittarin mukaan 3.6l sadalla usein miten,mutta joskus 4.1l sadalla siinä on kaupunkia ajoa 20% matkalla.
Kun mittasin sen talvella polttoainelämmittimen kanssa pakkas kelissä ja tankki täyteen ajo ja taas tankki täyteen kulutus käytännössä polttoainelämmittimen kanssa 5.1l sadalla.
Niin mikä sen tekee kalliimmaksi kuin sinun uudenpi tojota,autossa on rahaa kiini 2700 euroa kun ostin sen öljyjä vaohdan koneeseen noin 12000km välein ja on tiivis kone ei tarvii öljyjä lisäillä tuolla matkalla ei valu öljy puoleen väliin tikkuakaan.
Niin miten nyt perustelet japanin auton,tehojen ,kulutusten ja pääoman suhteen?
Epäilen että mahdat sinä ihmetellä puhuinko totta mutta totta on kaikki.
Niin matkanopeudet on enemmän kuin 80 se on lähempänä 100km välillä 115km siis matkalla.Niin ja se ulkonäkö vielä farmarissa ja teho ja koko.????
Lisäksi turvallisuus ja ajo ominaisuudet ,ei siihen pysty normi tojota,viime talven ajoin itse ja siististi ajoinkin neliveto tojotalla 40000km niin se vei 15l sadalle mutta piti ajaa hyvin siististi,erittäin laiska oli,ajettu oli 440000km kun möin. - Nimimerkki varattu
volvo d5 farmari kirjoitti:
"Köyhä "
"Kyllä näyttää volvo olevan rikkaiden auto. itsellä 2litrainen japanin farmari diisseli vuodelta 2008 ja yhdistetty kulutus tankatessa 5,1. Ajotietokone näyttää 4,5-4,9."
No enpä tiedä?
Minulla siis vanhempi v 70 d5 farmari mallia 2002 ,koneen koko 2.5l ja viitos kone heppoja tuossa on 163hp ja ajettu on 563000km eli aika reippaasti.
Sen kulutus on keskikulus mittarin mukaan 3.6l sadalla usein miten,mutta joskus 4.1l sadalla siinä on kaupunkia ajoa 20% matkalla.
Kun mittasin sen talvella polttoainelämmittimen kanssa pakkas kelissä ja tankki täyteen ajo ja taas tankki täyteen kulutus käytännössä polttoainelämmittimen kanssa 5.1l sadalla.
Niin mikä sen tekee kalliimmaksi kuin sinun uudenpi tojota,autossa on rahaa kiini 2700 euroa kun ostin sen öljyjä vaohdan koneeseen noin 12000km välein ja on tiivis kone ei tarvii öljyjä lisäillä tuolla matkalla ei valu öljy puoleen väliin tikkuakaan.
Niin miten nyt perustelet japanin auton,tehojen ,kulutusten ja pääoman suhteen?
Epäilen että mahdat sinä ihmetellä puhuinko totta mutta totta on kaikki.
Niin matkanopeudet on enemmän kuin 80 se on lähempänä 100km välillä 115km siis matkalla.Oman S80 D5 kokemukset ovat vasta reilun kuukauden ajalta, ja tuona aikana on kilometrejä tullut vasta nelisen tuhatta. Tankkauksista laskettuna keskikulutus on hieman päälle 6l/100km. Ajotietokoneen perusteella keskinopeus on 72km/h.
Ei lainkaa paha suoritus parin tonnin painoiselta automaatilta. Mikään mopohan tuo 2010 D5-kone ei ole, hevosvoimia on 205 ja vääntöäkin lupaillaan 420Nm. - köyhä
volvo d5 farmari kirjoitti:
"Köyhä "
"Kyllä näyttää volvo olevan rikkaiden auto. itsellä 2litrainen japanin farmari diisseli vuodelta 2008 ja yhdistetty kulutus tankatessa 5,1. Ajotietokone näyttää 4,5-4,9."
No enpä tiedä?
Minulla siis vanhempi v 70 d5 farmari mallia 2002 ,koneen koko 2.5l ja viitos kone heppoja tuossa on 163hp ja ajettu on 563000km eli aika reippaasti.
Sen kulutus on keskikulus mittarin mukaan 3.6l sadalla usein miten,mutta joskus 4.1l sadalla siinä on kaupunkia ajoa 20% matkalla.
Kun mittasin sen talvella polttoainelämmittimen kanssa pakkas kelissä ja tankki täyteen ajo ja taas tankki täyteen kulutus käytännössä polttoainelämmittimen kanssa 5.1l sadalla.
Niin mikä sen tekee kalliimmaksi kuin sinun uudenpi tojota,autossa on rahaa kiini 2700 euroa kun ostin sen öljyjä vaohdan koneeseen noin 12000km välein ja on tiivis kone ei tarvii öljyjä lisäillä tuolla matkalla ei valu öljy puoleen väliin tikkuakaan.
Niin miten nyt perustelet japanin auton,tehojen ,kulutusten ja pääoman suhteen?
Epäilen että mahdat sinä ihmetellä puhuinko totta mutta totta on kaikki.
Niin matkanopeudet on enemmän kuin 80 se on lähempänä 100km välillä 115km siis matkalla.On ollut harkinnassa volvoon vaihto, mutta eri lähteistä löytämäni kulutuslukemat ovat puhuneet volvoa vastaan. Tietenkin kulutus riippuu paljon kuskista. Usein volvoissa on myös automaatti, joka kulutusta myös lisää.
Kyllähän tuossa volvossa 2litraista tojotaa enemmän tehoa löytyy, mutta ei se olekaan kaikista tärkein tekijä. Jos vaihtoon päädyn on ehdottomasti ykkös syy turvallisuus. Eikä tuo volvon tekniikkakaan kovin epäluotettavalta vaikuta.
- Omakokemus
D3 S60 Aut. matka-ajoa kertynyt mukavasti: tietokoneella keskikulutus 5.3l/100km. Nopeus melkein rajoitusten mukaan, joten kulutus ihan vertailukelpoinen vastaavan kokoluokan kärryihin.
- Kokemukset kolmesta V70
Ensimmäisen Volvoni toin Saksta 2006 ja oli V70 D5 manuaali vm 2002 eli ilman hiukkassuodatinta. Ajoa päivittäin vähintään 100 km josta yli 15 % Hkin keskustassa ruuhka-aikaan ja motarilla 35% ja loput normaalia maantieajoa. Tuo manuaali ilman hiukkassuodatinta oli uskomattoman taloudellinen, ajotietokone näytti hieman päälle 4 l satkulla, mutta mittasin aina tankatessa kulutusta, se oli hyvin lähellä 5,5 l/100 km. Ja aina lisälämmitin automaatilla, koska ajomatkani olivat pääsääntöisesti pitkiä, ei artec (silloisessa mallissa ollut lisälämmitin) vaatinut mitään huoltoa 5 vuoden ja 220 tkm aikana. Talvella kulutus oli jopa pienempi nopeuden ja rengastuksen johdosta, huolimatta lisälämmittimesta.
Toinen oli lievä pettymys, V70 2.4D automaatti vm 2008. Paljon kumilankaa automaatissa. Vaikka lisämmitin ei tässäkään mainittavasti nostanut kulutusta, kun sen käyttö rajoittuu talvirengas kauteen ja alennettuun motarin nopeuteen,kulutus oli niin ajotietokoneen kuin mitatun (eli nämä keskenään antoivat aina lähes saman tuloksen) 6,8 l/100 km, ajoin tällä noin 130 tkm, joten kokemusta tästäkin tuli. Kyyti oli toki hienoa:)
Nyt alla on vm 2011 V70 D3 automaatti, kyyti entistäkin hienompaa:)
Vaikka ulkoisesti sama automaatti, niin kumilanka poissa, ja kulutus ollut nyt luokkaa 5,3 l/100 km. Moottori/vaihteisto pelaa niin hienosti yhteen että paremmasta ei väliä. Mittarissa nyt 106 tkm, ja itselläni vasta muutaman viikon kokemus. Mutta tällä pystyy oikeasti vedättämään matka-ajossa 2-4 l/100 km kulutuksella kuten ensimmäisellä manuaalillani, sitä ei pystynyt tuolla keskimmäisellä Volvollani.
Joko muutoksia moottori/vaihteisto-ohjauksessa on tapahtunut tai sitten autot ovat yksilöitä:) - Captivated
Kokemukset kolmesta V70 kirjoitti:
Ensimmäisen Volvoni toin Saksta 2006 ja oli V70 D5 manuaali vm 2002 eli ilman hiukkassuodatinta. Ajoa päivittäin vähintään 100 km josta yli 15 % Hkin keskustassa ruuhka-aikaan ja motarilla 35% ja loput normaalia maantieajoa. Tuo manuaali ilman hiukkassuodatinta oli uskomattoman taloudellinen, ajotietokone näytti hieman päälle 4 l satkulla, mutta mittasin aina tankatessa kulutusta, se oli hyvin lähellä 5,5 l/100 km. Ja aina lisälämmitin automaatilla, koska ajomatkani olivat pääsääntöisesti pitkiä, ei artec (silloisessa mallissa ollut lisälämmitin) vaatinut mitään huoltoa 5 vuoden ja 220 tkm aikana. Talvella kulutus oli jopa pienempi nopeuden ja rengastuksen johdosta, huolimatta lisälämmittimesta.
Toinen oli lievä pettymys, V70 2.4D automaatti vm 2008. Paljon kumilankaa automaatissa. Vaikka lisämmitin ei tässäkään mainittavasti nostanut kulutusta, kun sen käyttö rajoittuu talvirengas kauteen ja alennettuun motarin nopeuteen,kulutus oli niin ajotietokoneen kuin mitatun (eli nämä keskenään antoivat aina lähes saman tuloksen) 6,8 l/100 km, ajoin tällä noin 130 tkm, joten kokemusta tästäkin tuli. Kyyti oli toki hienoa:)
Nyt alla on vm 2011 V70 D3 automaatti, kyyti entistäkin hienompaa:)
Vaikka ulkoisesti sama automaatti, niin kumilanka poissa, ja kulutus ollut nyt luokkaa 5,3 l/100 km. Moottori/vaihteisto pelaa niin hienosti yhteen että paremmasta ei väliä. Mittarissa nyt 106 tkm, ja itselläni vasta muutaman viikon kokemus. Mutta tällä pystyy oikeasti vedättämään matka-ajossa 2-4 l/100 km kulutuksella kuten ensimmäisellä manuaalillani, sitä ei pystynyt tuolla keskimmäisellä Volvollani.
Joko muutoksia moottori/vaihteisto-ohjauksessa on tapahtunut tai sitten autot ovat yksilöitä:)V70 D5 R.Design vm 2010. keskikulutus auton mitarin mukaan 6, 7 l. Mitattu usean vuoden aikana.
V70 Bensa ( 180hv ) vm 2002. Keskikulutus matka-painotteisessa ajossa 8,7 l ja nousee 9,5litraan sekalaisessa sis kaupunkiajoa. - Captivated
Captivated kirjoitti:
V70 D5 R.Design vm 2010. keskikulutus auton mitarin mukaan 6, 7 l. Mitattu usean vuoden aikana.
V70 Bensa ( 180hv ) vm 2002. Keskikulutus matka-painotteisessa ajossa 8,7 l ja nousee 9,5litraan sekalaisessa sis kaupunkiajoa.Vastaan itselleni, että kävin tällä bensa -Volvolla juuri Porissa ja matka-ajossa kulutus oli 7,2litraa ... no vähän säästelinkin ja ajoin tosi kevyellä jalalla, mutta kuitenkin...
- sininen V70
V70 D5 -04 295 000km vie 6.3/100km. Sekalaista ajoa 70% manntie loput kaupungissa. Tietokone väittää k-kulutukseksi 4.3-4.8 L / 100km, oma mittaus siis tuo 6.3a
Moi, sininen v70 kulutus kuulostaa ihan normaalilta, ja kiva että on itse mitattu, eikä tietokoneen näytöstä katsottu.
Mutta taitaa olla aika monessa kakkos koppasessa v70 mallissa todella optimistinen ajotietokone, kun näyttää useita kymmeniä prosentteja pienempää kulutusta kuin todellinen.
Mutta jos tuo on tehokas d5 koneinen niin kulutus on varmaan aika kohtuullinen, kun bensana sama Volvo veisi epäilemättä ainakin 9 litraa per sata km.- Nimimerkki varattu
S60 2.5T Geartronic vuodelta 2005 ja keskikulutus n. 70.000km ajomatkalta n. 8.5l/100km, pääosin maantiepainotteista. Joten kyllä tällä nokivasaralla ajo on edullisempaa, vaikka vuosittainen "diesel-vero" jonkin verran kirpaiseekin.
- NoSiksi...
Volvo V60 D4 (uusi 4-sylinterinen).
Kulutus kakista tankkauksista tähän asti laskettuna 4,8 litraa.
Suurin osa aika lyhyttä ajoa.
Miksi diesel? työsuhdeleasing, ja työnantaja maksaa käyttövoimaveron.- NoSiksi...
Tarkennuksena vielä edelliseen, että automaatti-askilla, tietty.
- V60 automaatti
NoSiksi... kirjoitti:
Tarkennuksena vielä edelliseen, että automaatti-askilla, tietty.
Kumma juttu. Minulla samanlainen vie ajotietokoneen mukaan noin 6.8l/100 km. Tankkauksessa on lämmittimet mukana ja kulutus on ollut välillä 7,5-8,5 l/100 km.
Autolla on nyt ajettu noin 5000 km. Sisäänajo ei ole auttanut.
Kertaakaan ei ole päässyt lähellekään luvattuja lukemia. Tasaisessa ajossa mittari näyttää 80 vauhdissa 5-5,3 l/100 km.
Oletin että päsisin noin 5,7l/100 km lukemiin mutta ei.
Edes maskisuoja ei talviajossa auta mitään. Löpöä kuluu poskettomia määriä.
- Kyntäjän poika
Mulla volvo traktori, paskoo kun levitän pellolle niin viepi 15 litroo tunti, jos laittaisin d3 moottorin niin tippuisi siis 6 litraan?
Moi, tänään 12.2 mittasin kulutuksen ajettuani kolmessa päivässä 450 kilometriä.
Kulutus yllätti, se oli 6,7 litraa sadalla, mikä on ainakin minusta vähän 940 turbo dieselille ja kun ajokaan ei ollut pelkkää maantietä, vaan oli moottoritietä ja kaupunkia mukana.
Sanoisin että aika kannattava veroista huolimatta vert. bensa 940, moi.Siis päivä oli 12.12, ja vertaan 940 bensa turboon kulutusta, koska molempia ajan säännöllisesti, tosin kulutuksen takia enemmän dieselillä, moi.
- timber3
Neljä kuukautta ajettu volvo V70 D3. 2011. Mittarissa oli 156 000 kun ostin.
Joka tankillinen mitattu pumpulta. Enimmillään kulutus 6,4 l/100km, jolloin ajo oli taajama-ajoa. Vähimmillään 4,8 l/100km. Tällöin matka-ajoa, josta 25% moottoritietä jokseenkin rajoitusten mukaan. Ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 5,1 ja totuus on aika tarkasti 5,6. Ajettuja kilometrejä nyt 8500km. - Volovof
Volvo s60 2011 T3 5.8L / 100km maantie.
Pienessä kaupungissa pyörimistä lyhyt taajama töihin 7L/100km
Onneksi en ostanut dieseliä - Volvolainentyytyväinen
V40 D4 OceanR Business 2015, vääntöä riittää ja kulutus naurettavan pieni. En ole muulla, kuin ajotietokoneella mitannut, sekalaisessa työajossa pääkaupunkiseudulla 4,5 l/100km, mittarissa 12000 km. Isommilla teillä matka-ajossa esim.hki-jkl pääsee helposti 3,5 lukemiin. Tiedän, että todellisuudessa voi laittaa muutaman desin päälle, mutta silti tehot vrt. kulutus, aivan ylivoimainen kone... Edellinen oli 2013 v40 D2, meni kaupungissa samoilla lukemilla, mutta esim. 130 km/h vauhdilla litra enemmän kuin D4. Suosittelen.
- Volvo4ever
V70 D3 2011 autom, maantieajossa normikulutus noin 6L. Esim. nyt kesälomalla Pyhäsalmi - Espoo 4-tietä (454km) kulutus 6.3L/100km, keskinopeus 99.2 km/h. Kulutus mitattu tankilla, keskinopeus perustuu kelloon ja kilometreihin. Ei paha isolle autolle. Kaupunkiajossa meneekin sitten lähemmäs 10L mutta työmatka on lyhyt ja paljon liikennevaloja/hidasteita.
- Ranskiksista-hirviin
Kiva kuulla. Oma 2001 C5 2.2 Hdi-koneella ja käsivaihteella söi keskimäärin 6.2 sadalla sekalaisessa ajossa, seuraava pikkuruinen 2008 C4 1.6 Hdi nykivällä robottivaihteella 5.0 litraa. (Molemmat ajotietokoneen lukemia.) Tämän hetkinen 300 tkm ajettu Mondeo 2.0 TDCI kaksoiskytkinvaihteistolla kuluttaa keskimäärin 6.0 litraa, siinä on webasto tai ilmastointi aina päällä. Olen aatellut käytettynä PluginHybridiä, kun volvolla on se ensimmäisten joukossa. Mutta kestääkö akut Suomessa kuutta vuotta?? Tässä keskustelussa oli rohkaisevaa nähdä, että ei välttämättä kannata harkita pientä konetta ainakaan, jos kulutus on isompi kuin tehomyllyllä.
- jakedvhsöa
Itsellä kokemusta V70 D3 ja D4-2014 molemmat (5-sylinteriä 2 litraisia) ja D4 nelisylinterinen 2.0 Volvon moottori.
Tämä Volvon moottori 181hv ollut vasta näin talviaikaan, mutta kulutus verrattuna D3 talviaikaiseen kulutukseen on n. 1,5l/100km ja yllätyin kun D3 vie vähemmän vaikka paperilla pitäisi olla toisin päin. Onko muilla kokemuksia D4 181hv kulutuksesta? Ja tosiaan kyse tästä D4 nelisylinterisestä.- Easydrv
Pääkaupunkialueen ruuhkaisessa syklissä D4 polttaa vajaat 6,5-7 litraa, mutta maantieajossa talvinopeuksilla menee 4,5 tuntumaan, joskus jopa neljän litran tuntumaan. Esilämmitys webastolla kannattaa aina, koska lämmin moottori kuluttaa huomattavasti vähemmän eikä saastuta niin paljoa.
- huyndaitulee
S60 D3 2012 kuluttaa enemmän kuin luvataan 6.0 l melkein tankkaus kuin tankkaus , tietokone näyttää 4,8-5, 2 l/100km.
Passattia tulee ikävä on ne vaan laadukkampia kaikki volkkarit; kulutus pienempi, ajoltaan parempaa saa hakea, tilavampi vaikka kuinka suureksi volvoja luullaan,suurta kääntösäde ja kankeus, väylät toimii vageellä nopeammin, kaikki käyttöliittymät vaikka ikkunoiden avaus/sulkeminen, radion kanavat, bluetooth, monet pikku asiat , tavaratilan kassikoukut volkkarissa on , vaan ei volvossa.
s60 on volvoista makeampi ulkonäöltään kuin volkkari joka on vähän vaatimaton ja liian korservatiivinen , kun volvossa hitunen sporttia mutta nyt sekin menetetään uusissa malleissa ja palataan umpiturvallisiin tylsiin pappamalleihin - Uuno-eno
Minun V70 2,4D manuaali -07 (siis mk II eli ns. kakkoskoppainen) vie reippaassa matka-ajossa noin 6 l/100 km. Kun sitten välillä ajoista on puolet kaupunkiajoa ja ardic-lisälämmitintä käyttää muutamana päivänä, tankkauksista laskettu keskikulutus on 6,6 l/100 km. Minusta tämä on näin painavalle autolle ja kymmenen vuotta vanhalle moottorikonstuktiolle asiallinen taso.
Laskin, että diesel kannattaa V70:ssä heti kun ajot alkaa olla yli 12 000 km/vuosi, ja minulla ne ovat 25 000 km. Bensaversiothan on aika ahneita polttoaineelle. Volvon ajotietokoneen kulutuslukemia ei muuten kannata uskoa, niissä on litran verran ilmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882