Noinsta ei KOSKAan puhuta mutta onko skoottereissa eri välityssuhteita kuten "vaihteet" 123 tms. tai onko siinä se tasan yksi jossa on keskipakousvoimakytkin?
Vaihteiden lukumäärä
7
516
Vastaukset
- Hekle
Eli lähes kaikissa on kartio joka on suurtinpiirtein tän näkönen /\ ja siinä on kiekko joka menee edestakas eli kun se on ihan pakussa osassa on pieni vaihde ja kun sielä kapeassa niin iso ja siinä se liikkuu huomaamattomasti edestakaisin eli siksi ei tartte väilkaasua tms koska veto ei katkea vaihtamisen ajaksi
- Kiki
Eli ketjuna on kuminauha ja edssä on kolme erikoksoista ratasta ja takana kolme mutta ne on päinvoastoinen eli kireys on iana sama a siinä se pomppii niiden kolmen välillä miten nopeuden ja kuminuhan tiukkuuden (vastus) eli jos lähtee oikein reippaasti liikkeelle niin saattaa nauha kiristyä sen verran että kakkonen menee vasta tosimyöhään päälle mutta rullan kevennys meinaa sitä että vaihdetaajuus on aina kiinteä eli saattaa hyytyä painavamallla mäkee eli kun on kevyemmät rullat niin vihto peustuu lähes kokonaan vain nopeuteen
- Susanna
Moposkootterien voimansiirto toimii samanlailla kuin moottorikelkoissa, eli niissä on portaaton hihnavariaatori.
Susku- LOL
Portaatonta se ei ole nähnytkään vaan siinä on kolme kiinteää asetusta jotka tuntee kun ne vaihtuu mutta portatton se ei ole vaan isoportainen
- huh
LOL kirjoitti:
Portaatonta se ei ole nähnytkään vaan siinä on kolme kiinteää asetusta jotka tuntee kun ne vaihtuu mutta portatton se ei ole vaan isoportainen
Mikäli et ymmärrä tekniikasta, etkä ole variaattorin rakenteeseenkaan tutustunut, niin älä nyt yritä sitten syöttää roskaa muille. Nimensäkin mukaisesti variaattorissa on muuttuva välityssuhde ja portaaton sellainen.
Ainoita harvoja poikkeuksia on automaailmasta löytyvä Audin tuotantoa oleva Multitronic-vaihteisto, joka on rakenteeltaan variaattori, mutta mitä hoidetaan 100% elektroniikan ohjaamana. Tässä vaihteistossa "manuaali-asento", johon on ohjelmoituna kuusi kiinteää välityssuhdetta. Välityssuhteet valitaan lautaspyöriä hydraulisesti siirtäen.
Mopoissa olevat variaattorit ovat sen sijaan ihan perinteisiä täysmekaanisia ja portaattomia. - Mopossa
huh kirjoitti:
Mikäli et ymmärrä tekniikasta, etkä ole variaattorin rakenteeseenkaan tutustunut, niin älä nyt yritä sitten syöttää roskaa muille. Nimensäkin mukaisesti variaattorissa on muuttuva välityssuhde ja portaaton sellainen.
Ainoita harvoja poikkeuksia on automaailmasta löytyvä Audin tuotantoa oleva Multitronic-vaihteisto, joka on rakenteeltaan variaattori, mutta mitä hoidetaan 100% elektroniikan ohjaamana. Tässä vaihteistossa "manuaali-asento", johon on ohjelmoituna kuusi kiinteää välityssuhdetta. Välityssuhteet valitaan lautaspyöriä hydraulisesti siirtäen.
Mopoissa olevat variaattorit ovat sen sijaan ihan perinteisiä täysmekaanisia ja portaattomia.Eli siellä no kesipakousvoimakytkin jossa sinkoo raudat kovissa kierroksissa ulospäin ja ne tekee luistattamisen ja siitä se menee suoraan renkaaseen hihnalla eli vaihteita on yksi, eteenpäin ja jos haluaa säätää niin voi laittaa keveemmät painot kykimeen jolloinm luistattaa isommilla kierrokissa jolloin kiihtyy paremmin...
Siksi takajarrua käynnistettäessä koska kun käynisstää niin painot roikuu jolloin muuten mopo lähtisi liikkeelle - ei-ei
Mopossa kirjoitti:
Eli siellä no kesipakousvoimakytkin jossa sinkoo raudat kovissa kierroksissa ulospäin ja ne tekee luistattamisen ja siitä se menee suoraan renkaaseen hihnalla eli vaihteita on yksi, eteenpäin ja jos haluaa säätää niin voi laittaa keveemmät painot kykimeen jolloinm luistattaa isommilla kierrokissa jolloin kiihtyy paremmin...
Siksi takajarrua käynnistettäessä koska kun käynisstää niin painot roikuu jolloin muuten mopo lähtisi liikkeelleno edellisestä kirjoituksesta tuskin itse kirjoittajakaan saa edes selvää... Olipahan ainakin paljon itse keksittyjä uusia nimiä voimansiirron osille :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419