Heippa,
Harkitsen hakemista yksityiseen kosmetologikouluun. Olen 19-vuotias nuori nainen. Kysymykseni yksinkertaisuudessaan: millä elää jos opiskelee yksityisessä oppilaitoksessa? Kelalta ei ilmeisesti tule tukia?
Käyn tällä hetkellä vakituisessa työssä, mutta haluaisin vaihtaa kokonaan paikkakuntaa samalla kun lähden opiskelemaan.. Onko töiden tekeminen opiskelun ohella ainoa keino elää samalla kun opiskelee? Olen laskeskellut, että en eläisi pelkillä viikonloppu töillä.. Joten joutuisin käymään päivät koulussa, illat töissä ja pelkään että se käy liian rankaksi, ainakin jos kaksi vuotta on sellaista ilman lomia...
Yksityinen koulu & tuet
1
256
Vastaukset
- jotain tietoa
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/250712095221MI?opendocument
"Kela maksaa yleensä opintotukea vain julkisissa oppilaitoksissa suoritettaviin opintoihin. Nämä oppilaitokset ovat viranomaisten valvonnassa tai valtio tukee niiden toimintaa. Yksityinen oppilaitos voi kuitenkin hakea Kelalta rinnastamista julkiseen oppilaitokseen, jos se toimii Suomessa ja sen antama koulutus vastaa tasoltaan julkisten oppilaitosten koulutusta. Tällöin sen opiskelijat voivat hakea opintotukea. Lukukausimaksuihin Kela ei myönnä avustuksia.
Opiskelija voi tarkistaa koulunsa opintotukioikeuden kysymällä sitä kyseisestä oppilaitoksesta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817