Tämä ongelma ei koske ainoastaan Pudasjärven kaupunkia, mutta näkyy myös täällä meillä.
Kun ihmiselle tulee alkoholiongelma ja hän sattuu olemaan kaupungin tai kunnan viran tai toimenhaltija, niin tuntuu erikoiselta, että tällainen henkilö säilyttää oikeutensa virkaan tai toimeen vaikka maailman loppuun asti.
Jos ei ole kyvykäs tulemaan töihin esim. kahteen vuoteen ja aina vaan jatkuu sairasloma, niin eikö silloin pitäisi henkilö siirtää kuntoutustuelle tai Kelan päivärahalle.
Tämä työpaikka, mistä viran tai toimenhaltija on vapaalla, voitaisiin sitten täyttää ainakin määräaikaisesti, jotta työyhteisön ei tarvitsisi kärsiä siitä, että henkilökunnasta on vajausta.
Tästä pitäisi keskustella valtakunallisesti laajemmin ja miettiä pelisäännöt paremmin.
Alkoholisoituneet viran ja toimenhaltijat
9
614
Vastaukset
- Mirjami
Niinpä, kuka suojelee näitä alkoholiongelmaisia... esimiehet ja johtajat vai luottamushenkilöt?
Minä uskon, että varhaisen puuttumisen mallia täytyy soveltaa kaikkiin työntekijöihin ja kun tai jos näyttää siltä, että henkilö ei kuntoudu työhön niin thats it. Alkoholi on kyllä ongelma ja alkoholiriippuvuus on kovaa, mutta sairaudeksi en sitä luokittelisi, koska tästä ongelmasta voi parantua itse päättämällä. Yleensä sairaus ei parane itse päättämällä.
Toivotaan että kaikki osapuolet jaksavat näissä raskaissa tilanteissa.- A BE CE DE
Vaikka sinä osaat hoitaa alkoholiongelmasi, ei se tarkoita sitä, että kaikki muut juopot voivat itse PÄÄTTÄÄ vähentävänsä juontia niin,ettei se häiritse normaalia elämää ja asioittensa hoitamista! Olen käyttänyt alkoholia yli 55 vuotta, välillä se on haitannut pahastikkin elämää, mutta työni olen hoitanut. Viimeiset 5 työvuoteni en olisi selvinnyt yhtenäkään aamuna poliisin alkotestistä, kotimatkan kylläkin. Nykyisin otan vain pari kertaa viikossa, eikä ole aikatauluja, että tarttis lähteä autolla ja pelätä puhallustestejä. Luottamustehtäviä on senverran, että ei kannata heittäytyä kokopäiväjuopoksi!
- Ei kai taas?
A BE CE DE kirjoitti:
Vaikka sinä osaat hoitaa alkoholiongelmasi, ei se tarkoita sitä, että kaikki muut juopot voivat itse PÄÄTTÄÄ vähentävänsä juontia niin,ettei se häiritse normaalia elämää ja asioittensa hoitamista! Olen käyttänyt alkoholia yli 55 vuotta, välillä se on haitannut pahastikkin elämää, mutta työni olen hoitanut. Viimeiset 5 työvuoteni en olisi selvinnyt yhtenäkään aamuna poliisin alkotestistä, kotimatkan kylläkin. Nykyisin otan vain pari kertaa viikossa, eikä ole aikatauluja, että tarttis lähteä autolla ja pelätä puhallustestejä. Luottamustehtäviä on senverran, että ei kannata heittäytyä kokopäiväjuopoksi!
Sehän se suomalaisen miehen mitta on, että vaikka kuinka huono ja hutera olo aamulla niin "työt hoidetaan". Huh huh. Minusta alkoholille haiskahtava ja vähän muissa maailmoissa oleva työkaveri on vastenmielinen ilmiö. Hän ei ole oma itsensä, ei ole terävyyttä eikä napakkuutta ja työsuoritus on yleensä selvästi huonompi kuin selväpäisen työntekijän. Ammatti kuin ammatti, johtaja tai alainen.
- Tosiasiassa
Ei kai taas? kirjoitti:
Sehän se suomalaisen miehen mitta on, että vaikka kuinka huono ja hutera olo aamulla niin "työt hoidetaan". Huh huh. Minusta alkoholille haiskahtava ja vähän muissa maailmoissa oleva työkaveri on vastenmielinen ilmiö. Hän ei ole oma itsensä, ei ole terävyyttä eikä napakkuutta ja työsuoritus on yleensä selvästi huonompi kuin selväpäisen työntekijän. Ammatti kuin ammatti, johtaja tai alainen.
Nutturapäinen virsiäänveisaava , vanha harppu , on vastemielisintä mitä ajatella saatta !
Varsinkin kun tuo, vanha harppu, saarnaa ja moraalisoi kuin itse olisi jo ,etukäteen tässä elämässä, Karitsan verellä valkaistu ! - Kolmen lapsen isä
A BE CE DE kirjoitti:
No huh huh. Toivon ettei minun eikä kenenkään muunkaan lapset satu aamulla polkupyörineen liikenteeseen samaan aikaan kun sinä menet töihin niin "työkuntoisena".
Kännikalat on kännikaloja, ei töihin pitäisi voida mennä krapulassa. Tätä tuo jutun aloittajakin varmaan tarkoittaa. Ollaan pois juopottelun vuoksi tai tehdään alisuoritusta krapulassa ja vaarannetaan samalla koko porukka, ammatista tietysti riippuen.
Voi voi, hoitoon vaan kaikki alkoholisoituneet ja jos hoito ei maita tai auta, niin fudut.
- jjjddidii
Sama koskee lestadiolaisnaisia! Jos ei kahteen vuoteen kykene lastensynnytyksiltään töihin tulemaan niin kuntoutustuelle tai kelan päivärahalle. Ei sellasten virkoja voi pitää siellä loputtomiin!
- Däng däng
Toisissa keskusteluissa vakiona on Hitler-kortti, Pudasjärvellä lestikset. Tylsää.
- 4321....
Tulkaahan suviseura valmistelujen talkoisiin. Aina siellä jotakin hommaa löytyy, mitä jos se haittaa jos tuoksahtaa vanhalleviinalle, sisua poskeen.
- No mikäettei
Tarjotaanko sahtia talkooväelle ?
Jos tarjoillaan kunnon Partamiehen sahtia niin kyllä sitä nyt Seuratalkoisiinkin tullaan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse564304SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2924178Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1663696Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky933583Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä993180Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit312497Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv371900Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681793Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.161783- 381713