Kannattaako opiskella pakkoruotsin opettajaksi?

Ruotsinopettajaksiko

Mieli tekisi ruveta pakkoruotsin väkisinopettajaksi eli ammattimaiseksi koulukiusaajaksi ja Suomen lasten opiskeluresurssien tuhlaajaksi.

Mutta millainen tulevaisuus on tällä himoitsemallani ammatilla? Vaikuttaa vähän siltä kuin pakkoruotsin väkisinopetuksen päivät olisi jo luettu, sillä kansalliset pakkoruotsin poistotalkoot näyttävät edistyvän yli tuhannen äänen päivävauhdilla:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131

2

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foiadföo

Ei hätää. Pakkoruotsin kumoaminen edellyttää kai perustuslakimuutosta, mitä eduskuntamme ei salli. Suomi pidetään väkisinkin kaksikielisenä ja venytetään ne vähäisetkin tunnit alakouluun saakka. Tämä tapahtuu kuitenkin kansalaisten muun kielitaidon kustannuksella tappaen alakoulun valinnaisten kielten opiskelun. Vai käsi ylös kuka valitsee lapselle kolmannen kielen alakoulussa. Onhan ruotsin kielen osaaminen kansainvälisessä maailmassa suorastaan elinehto. :)

• kanduintefatta?

Pitääkö kaikki kyseenalaistaa, eikö vain voisi olla iloinen siitä, että saa ilmaista kouluopetusta? Ruotsi on helppo kieli ja se avaa yleistä kielenymmärrystä, joka taas auttaa muiden kielien opiskelussa. Kuinka tumpelo pitää olla, että ei ruotsia hallitse ihan tyydyttävästi ilman liian kovia ponnisteluja?

Jos puhutaan pakosta, niin miksei sitten vaikka pakkomatikasta, varsinkin lukiossa. Siellä kursseja on aivan liikaa, kun peruslaskutoimituksilla pärjää monella alalla vallan mainiosti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      2917
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      2468
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      42
      2147
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2094
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1798
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1399
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      992
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      934
    Aihe