Avautuminen

Nuorempi

Nyt on pakko avautua, vaikka tää ei välttämättä oikea paikka siihen olekkaan, mutta täällä se tuntuu huomattavasti helpommalta...
Olen oikeastaan muutenkin parempi avautumaan kirjoittamalla, mikä toisaalta itsestäkin tuntuu jotenkin "raivostuttavalta", koska olisi niin ihana jos saisi jollekkin purettua kaikki, niin ilot kuin surutkin (varsinkin ne surut)... Oikeastaan sen jo olen tämän hetkiselle "miehelle" jo alkuaikoina sanonutkin että en oikeastaan osaa puhua mistään, että tuntuu luonnollisemmalta pitää kaikki vaan sisällä ja miettiä ne rauhassa tai unohtaa..

Siitä on n. 5 kk kun aloitimme "tapailun" tai miten sen nyt voisi oikein ilmaista... Ja tällä hetkellä oikeastaan asia josta haluaisin puhua tämän miehen kanssa, koska tunnen itseni omalla tavallani epävarmaksi, vaikka en sitä välttämättä ulospäin näytäkkään, on se että miksi tämä mies haluaa olla mun kanssa, vaikka itsestä tuntuu että tämä kyseinen mies voisi saada melkein kenet tahansa, mitä se on mitä me "tehdään" seurustellaanko, tapaillaanko, (säädöksi en sitä välttämättä enää kuitenkaan määrittelisi, koska kuitenkin viimeisen 3 kk aikana ollaan joka yö nukuttu samassa osoitteessa, eikä oikeastaan olla päivääkään erossa) mutta emme ole kuitenkaan koskaan keskustelleet aiheesta... Epävarmuutta kasvattaa osakseen myös se että ikäero on aika suuri (n. 12 vuotta)

Samalla ehkä ärsyttää tapa, miten tulen mustasukkaiseksi/ärsyynnyn siitä, jos huomaan että muut naispuoliset ihmiset saavat enemmän huomiota, vaikka se olisikin ihan pelkästään harmitonta, joka päiväistä keskustelua... Itse ajattelen että se osittain johtuu myös siitä, että en oikeastaan tiedä omaa "asemaani" miehen elämässä...
Useampaan kertaan olen miettinyt, että tänään on se päivä kun nostan kissan pöydälle ja selvitän missä mennään, mutta sitten kun tulisi sopiva hetki, en halua edes ajatella tai avata suutani, vaikka kovasti haluaisin asiaan selvyyden, koska uskon kuitenkin sen selviämisen helpottaisi omaa oloa ja olemista...

2

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujomies 34

      Ajattele positiivisesti tilanteestasi! Luultavasti et olisi ikinä ollut minkäänlaisessa parisuhteessa, jos olisit mies!

    • Joku vain

      Ulospäin suuntautuneet ihmiset (kuten minä) ovat monesti kiinnostuneita hiljaisemmista introverteista. Jos nostat kissan pöydälle ja kysyt miksi miehesi kiinnostui hiljaisemmasta naisesta, saat tuskin tyhjentävää vastausta, ellei hän ole ihmistuntija. Toisaalta voit kysyä itseltäsi: miksi minua viehättävät ulospäin suuntautuneet miehet. Osaisitko vastata?

      Mustasukkaisuus on luontainen puolustusmekanismi, joka on toisinaan hyödyllinen, toisinaan suoranainen haitta. Jos parisuhteessa menee hyvin, mustasukkaisuudelle ei kannata lotkauttaa korvaansa. Miehesi ei ole "vaihtamassa parempaan" vaan kyse on energiasta. (Käytän innostuksesta sanaa 'energia', vaikka 'energia' kuulostaa salamyhkäiseltä New Age -hömpältä.)

      Olet ehkä introverttinä huomannut kuinka kiireisen työpäivän ja ihmisvilinän jälkeen tunnet itsesi väsyneeksi ja tarvitset omaa rauhaa palautuaksesi ja kerätäksesi virtaa. Ekstroverteilla energiatalous on päinvastainen: me tarvitsemme sosiaalista elämää ja vilskettä, jolla lataamme akkumme hiljaisia ja yksinäisiä hetkiä varten. Jos pystyt ajattelemaan, että miehesi sosiaalinen elämä ekstroverttien kanssa on samanlaista fyysistä tarvetta kuin on sinun oman rauhan kaipuusi, mustasukkaisuus voi vähentyä tai osaat ainakin suhtautua asiaan oikein.

      Toisaalta voit itsekin ladata miehesi akkuja: innosta hänet puhumaan ja tekemään niitä asioita, joita hän rakastaa, ja voit nähdä hänen kasvoiltaan kuinka hän säteilee innostuneisuutta. Ongelmana on tietysti se, että samalla kuin ekstrovertti-miehesi saa energiaa, introverttinä sinun energiavarasi hupenevat, koska intensiivinen, sosiaalinen kanssakäyminen väsyttää introvertteja. Hän keskustelee todennäköisesti tiedostamattaan ekstroverttien kanssa saadakseen energiaa, ei loukatakseen sinua tai etsiäkseen toista naista.

      Hän suo sinulle rauhaa; suo hänelle sosiaalista elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3310
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2053
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1642
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      82
      1088
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1043
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      915
    Aihe