Olen 30v nainen, olen jo lähellä menettämässä perheeni/mieheni. Nyt viimeistään on herättävä tähän tilanteeseen.
Se olisi marssittava A-klinikalle maanantaina. olen koko päivän hakenut tietoa minnesota hoidosta, AA- kokousista ym ja päätin läheiselle vastaanotolle tosiaan maanantaina.
Viimeinen vuosi on hurjistunut vain työttömyyden myötä, tätä menoa en nelykymppisiäni näe. Toivottakaa onnea tielleni kohti raitista elämää.
Olen päättänyt raitistua.
15
265
Vastaukset
- Onnittelut
Varmaan olisi hyvä jos miettisit tilanteita milloin tartut alkoholiin.
Jos se on nk tekemistä,muun tekemisen puutteessa niin kannattaa hakeutua vaikkapa johonkin harrastukseen.Se auttaa osittain.Järjestät sen elämäsi uudelleen.
Ajattelun välttäminen on myös naisille yksi syy juoda.
Löytäisitkö asialle jotain toista vaihtoehtoa?
Hienoa,että haet apua!!!
Onnea matkaan!- Herännyt
Juon lähinnä tylsyyteen. En töissä käydessäni juonut kuin joskus harvoin viikonloppuisin. Nyt takana tosiaan vuosi että olen 2-5 pvä viikossa umpitunnelissa. Päivä-kaksi välissä ja taas mentiin. Ja tosiaan tylsyyttä pakenen, todellisuutta. Sitä etten saa töitä. Hakemuksia kymmenttiäin lähettänyt.
- se auttaa sua
Herännyt kirjoitti:
Juon lähinnä tylsyyteen. En töissä käydessäni juonut kuin joskus harvoin viikonloppuisin. Nyt takana tosiaan vuosi että olen 2-5 pvä viikossa umpitunnelissa. Päivä-kaksi välissä ja taas mentiin. Ja tosiaan tylsyyttä pakenen, todellisuutta. Sitä etten saa töitä. Hakemuksia kymmenttiäin lähettänyt.
Mene aa:han.
- dfhdjtjt
se auttaa sua kirjoitti:
ilman viinaa ei ole elämää.
- Heh---
se auttaa sua kirjoitti:
Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:
http://piv.pivpiv.dk/ - Nyk. kuivakurkku
Herännyt kirjoitti:
Hei nimimerkki "herännyt" ! Älä välitä asiattomista kirjoituksista, joillakin tuntuu olevan pahempi ongelma kuin sinulla. Asutkohan sellaisella paikkakunnalla, että terveyskeskuksessasi olisi alkoholiongelmissa olevien ryhmä ? Helsingissä on kai useimmissa, se kokoontuu viikottain. Myös terveyskeskuksen psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolla kannattaisi käydä, jos sellainen on omassa terveyskeskuksessa. Ehkä ongelmista puhuminen auttaisi. Ongelmahan lienee alunperin ollut joku muu kuin alkoholi ? Alkoholi on tullut mukaan seurauksena ongelmista ? Ei kukaan juo viinaa maun takia. Moni hakee helpotusta esimerkiksi ahdistukseen tai masennukseen ja jää koukkuun.
Jos juomisesi ei ole jatkunut vuosia (ymmärsin että vuoden pahempana) niin auttaa myös luja tahto ja usko onnistumiseen, että pystyt ominpäinkin lopettamaan eli usko omaan itseensä voi olla uusi alku ilman AA-kerhoja.
Mikä yhdistää ihmisiä, jotka löytävät ulospääsyn ongelmistaan ?
Se on usko. Nimittäin usko siihen, että jotain paljon parempaa on ulottuvilla ja ihminen voi päästä irti taakastaan tarttumalla siihen parempaan. Ihminen voi voittaa "kohtalonsa".
Mihin uskot, se tapahtuu.
Jos et usko, et jaksa.
On kuitenkin helpompi kohdata todellisuutensa kuin elää alkoholikierteessä lopun elämäänsä.
Alahan tyttö uskoa voimiisi päästä irti kierteestä !
Sinä pystyt ! Tartu härkää sarvista !
Älä pitkitä lopettamista (= älä huijaa itseäsi enää)
Lopeta heti nyt niin elämäsi paranee päivä päivältä.
Jo huomenna.
Mieti. Mieti perusteellisesti.
Onnea hyvälle päätökselle !
- vifodso
Viina on parasta elämässä.
- defrgthyu
Parasta ja myös pahinta, muista se.
- shfhfe
Onnea valitsemallesi tielle!
- Nuori lääkäri
17 annosta päivässä on sopiva määrä!
- raitis miekii
Toivotan onnea raittiudellesi!
- Entinen juoppo
Onneksi olkoon. Oma tahto on tärkeintä raitistumisen kannalta.Itse raitistuin kun kertakaikkiaan halusin raitistua.
- Herännyt
En päässyt käymään siellä klinikalla, kunnon norovirus iski eilen illalla. Mutta eipä tee viinaakaan mieli näin kipeänä. Nyt siis pvä 3 menossa ilman. Se on pvä enemmän kun yleensä..
- perseenhaju.
Mun on pakko ottaa krapularyyppyjä. Hirveä olo meinaa tulla, onneksi kuitenki ruoka maistuu ja kävin paskallaki jo vessassa.
- laskutaodot on
Monesko raitis aamu?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1643583Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.532040Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281098
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381034- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872