Koira ja gerbiilit?

KoiratOnIhania :)

Moi. :) Olen siis luultavasti saamassa gerbiilejä. Meillä on koira. ( Se on 12v ja englanninpringerspanieli. ) Äitini sanoo että koiramme stressaantuisi jos meillä olisi gerbiilejä. Rupeaisi kuulemma mm. läähättämään. Onko totta? Koiramme ei hauku lainkaan, että gerbiilit ei siitä stressaisi. Eikä koiramme ole usein huoneessani. Mutta haluaisin tietää stressaantuisiko koiramme? Kiitos paljon jos vastaatte. :)

13

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • komsii komsaa

Kuinka ihmeessä me voisimme sen tietää? Onko koiranne erityisen stressiherkkä? Koiran stressaantumiseen vaikuttaa eniten ihmisten toiminta siinä uudessa tilanteessa.
      Ja tietysti koiraa kiinnostaa kotiin ilmaantuva uusi eläin, mutta ei kaikkea aktivoitumista tarvitse ajatella haitallisena stressinä.

• Varmaan ainakin

jossain määrin stressaisi. Tiedäthän että jyrsijät, joihin gerbiilit kuuluvat ovat koirille kuin hampurilainen sinulle, luomuruokaa a-luokan lihansyöjälle? Koiran tuntemus vastaa jokseenkin samaa kuin jos sinä tietäisit että kotona on jääkaappi täynnä herkullisia hampurilaisia mutta äitisi on kieltänyt ottamasta ensimmäistäkään. Kun tilanne vain jatkuu päivästä toiseen ilman että lupaa tulee, niin mahdatko retkahtaa ja ottaa jossain vaiheessa omin luvin? Ai, että varmasti? Ok, arvasin. ;D Näin tulee myös tekemään todennäköisesti myös koirasi. ; (

Mutta toivotaan että koirallanne on pidempi pinna kuin sinulla ;D)))

• KoiratOnIhania :)

Kiitos vastauksista. :) Koiramme ei minun mielestä stressaa, mutta läähättää joskus. Toivon paljon lisää vastauksia :)

Toivon että vastaatte nopeasti! :)

• Moii :D

En usko että koiranne stressaantuisi. Onnea gerbujen hankintaan! :)

• kikkelitonttu

En osaa auttaa!

• Doglove

Empä usko että stressaa.. Miksi stressaisi? Eli minun mielestäni voit ihan hyvin hankkia gerbiileitä. Onnea hankintaan! :)

Kiitos vastauksesta Doglove, mutta lisääkin voisi tulla! :D

• tiukunen3

Voi olla, ettei koiranne oikein ymmärtäisi ettei gerbiilit ole tarkoitettu sen leluiksi/ruoaksi.
      Tosin gerbiilit asuisivat häkissä ja kun niitä pitäisit vapaana, pitäisit varmaan myös huolen siitä, ettei koira olisi samaan aikaan huoneessa.
      Yleensä koirien on helpompi "sulattaa" jyrsijät ja muut eläimet jos tottuvat niihin pennusta pitäen. Koirasi on aika iäkäs, joten voihan olla ettei sitä moiset pikkuötökät kiinnostaisi lainkaan :)
      En usko, että koira mitenkään pahasti stressaantuisi vaikka teille gerbiilit tulisikin, mutta ikinä ei voi olla varma kun ei koiraa itse tunne.
      Juttele äitisi kanssa ja tehkää päätökset yhdessä :)

• uskoisinnäin

Meillä ainakin löytyy koiria marsuja ja hamstereita, eikä oo mitään ongelmia :) tässäkin tosin yksilökysymys.

• gerbiili tyybbi (:

no en oikeen usko et stressaantuis. tai siis enhän mä oo mikää asiantuntija mut siis luulen niin. itelläni ei oo gerbsujen lisäks koiraa mut tunnen pari tyyppii jolla on. eikä siis nillä oo käsittääkseni mitää huolta. tai uskon et sul ei ainaskaa olis mitää ongelmaa jos kerran koira ei hauku! mut toivottavasti saisit lutuisia gerbiilejä eli onnea!

Kiitos todella paljon vastauksista :) Eli onko suurin osa jo sitä mieltä että koiramme ei stressaisi? :)

Toivon että vastaatte pian!!! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      63
      6141
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3766
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2801
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2310
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      2221
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1689
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1302
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      30
      1226
    Aihe