Kumpi parempi aktiivipaketti??

geneleg ei volumea

TV:n ääni on kaamea. telkkari on panasonic plasma ja kuva on ok mutt aääntä ei vaan kuulu mitenkään että riittäisi.
Jamo P 404 ja Audio Pro Addon Six oli tm testissä ja tuota audioprot apidettiin parempana.
Kuuluuko ääni myös elokuvia dvd katselussa noista aktiivikaapeista ?
Tuo kaukosäätö on pakollinen kun esim korvakuuloke ääni voimakkuus on köäyttökelvoton ollen valikoiden takana säätö.
Ostaisin pikku genelekit mutta niissä ei ole volumesäätöä.

12

4930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvät on varmasti

      Jos näistä kahdesta pitäisi valita, ottaisin testiin ilman muuta Audio Pro Addon SIx kaiuttimet.

      Noista kutosista ei ole kokemusta, kun taas Audio Pro Addon One kaiuttimista on. Ykköset ovat hyvät ainakin pienessä huoneessa, äänet ovat yllättävän kirkkaat (puheääni jne.)

      Kutosissa on tehokkaampi vahvistin, joten eiköhän nuo pelittäisi hyvin isommassakin tilassa. Ota testiin, sillähän se selviää. Addoneihin saa toki liitettyä myös minkä tahansa aktiivisubbarinkin kaveriksi.

      En usko että noihin Addoneihin pettyisit. Ykkösetkin ovat heittämällä töllön ääniä paremmat.

    • Heips,

      valinta noiden kahden kaiutinparin välillä on vähän makuasia. Jamon kaiuttimissa on tummempi ja pehmeämpi, vähän savuinen ääni, joka omaa korvaa miellyttää enemmän, kuin noiden Audio Pron kirkkaus. Kannattaakin mahdollisuuksien mukaan käydä kuuntelemassa laitteita, eikä vain sokeasti luottaa testituloksiin, muutenhan ei voi tietää mikä on itselle sopiva. Nämä aktiivikaiuttimethan pystyy liittämään myös televisioon esim. optisella kaapelilla jos tv:stä tämä vaihtoehto löytyy. Tuolloin äänen säätely helpottuu entisestään.

      Erilliset kaiutinjärjestelmät ottavat toistoonsa kaikki äänet mitä televisiosta tulee, eli toki toistuu myös elokuvien äänet näiden kaiuttimien kautta.

      Vähän offtopic, mutta yksi tutustumisen arvoinen vaihtoehto tv:n äänentoistoa parantamaan voisi olla myös tämä:

      http://www.expert.fi/Tuotteet/Kuva/Audio/Kaiuttimet/LS-3100B

      Onkyon 2.1 kaiutinjärjestelmä langattomalla subwooferilla. Bluetoothin ansiosta jonkin verran pelkkiä aktiivikaiuttimia monikäyttöisempi.

      Terveisin,
      Tiiariina Expertiltä
      www.expert.fi

    • versio2

      genen onelle on äänen voimakkuuden ohjain, mutta silloin sinun täytyy ottaa myös one f basso. Luulisi saavan pari geneä basson 750 euroon hyvin tingittynä. Vaikkakin pienet ovat, niin hakkaa menen tullen molemmat noista vaihtoehdoista. Kannattaakysellä hifi liikeistä, jos löytyisi edellistä mallia 6010/5040a:ta.

    • iLeme

      Joo genelecithän ovat yli 200e kappale. itse kävin kuuntelemassa noita addon SIX kaiuttimia ja kyllä ylitti odotukset niiden basson teho. pelkistä aktiiveista. kuuntelin tuola prismassa jotain ipanapa levyä ja todellakin tykkäsin! aika tarkat ne ainakin oli. toki genelec 6010 tai 8020 on tarkemmat mutta ehkä jäävät bassossa kakkoseksi joten itse ehkä valitsisin pienien geneleccien yli nämä. jos isommat genelegit mahdollisuus hommata niin siinä on sitten kumppanit joita ei koskaan tarvi pois heittää ennenkuin on täysin käyttökelvottomat. addon six kaiuttimista aika vähän löytyy netistä mitään ja kyllä kun niitä kuuntelin niin tulin siihen tulokseen että niillä alotan oman hifistely paketin kokoamisen TV, PS, musiikki ja elokuva käyttöön. musiikkiin sitten aikoinaan omat settinsä!

      • nykymuovipurkki riittää

        Jos ei bassosta piittaa (esim. kerrostalo-olosuhteissa) niin Creativen T10 purkeissa diskantin selkeys ja erottelukyky on poikkeuksellisen hyvä. Siis paljon parempi ja miellyttävämpi, ja selkeämpikin kuin Genelecin 1029A vanhoissa pikkukajareissa kun noita vertaa vierekkäin (vastaa 8030 mallia tehoiltaan mutta vähän vanhempi malli). Eikä T10 maksa kuin 39€ uutena.


      • Varahessu

        Ite ostaisin Genelegit muuten, mutta en pidä niiden muotoilusta. Sen sijaan nämä Jamon P 404 ja Audio Pro:n Addon Six -kaiuttimet miellyttävät silmääni. Genelegit ovat äänen toistoltaan ihan eri sarjaa, mutta niin on niiden hintakin.


      • morovaan
        nykymuovipurkki riittää kirjoitti:

        Jos ei bassosta piittaa (esim. kerrostalo-olosuhteissa) niin Creativen T10 purkeissa diskantin selkeys ja erottelukyky on poikkeuksellisen hyvä. Siis paljon parempi ja miellyttävämpi, ja selkeämpikin kuin Genelecin 1029A vanhoissa pikkukajareissa kun noita vertaa vierekkäin (vastaa 8030 mallia tehoiltaan mutta vähän vanhempi malli). Eikä T10 maksa kuin 39€ uutena.

        Ööö.. Genelecit vastaan tietokonekaiuttimet.


    • wsup

      Vanha postaus mutta mikäli luet niin pakko kysyä mikset vain käytä telkkarin kaukosäädintä? Vai eikö telkkarissa ole rca outtia eikä scarttia?

      • äänen asetukset

        Ja minä kysyisin, että onhan siinä Panasonicissa ääniasetukset kohdallaan.
        Jos valitsee vahingossa asetuksen, että tv on seinällä (alle 30 cm seinästä), ei siitä saa pöydällä paljoa ääntä, koska se seinäasetus vähentää bassotoistoa mahdollisen kuminan takia. Myös pitää valita musiikkiprofiili. Puheprofiilissa korostetaan puhetaajuuksia ja vähennetään bassotaajuuksia eli selkeytetään puhetta (hyvä huonokuuloisille), jolloin se ei toimi musiikin kanssa.

        Itse olen saanut oman pöydällä olevan tv:ni äänen toimimaan sen verran hyvin, etten käytä A/V-vahvaria äänentoistoon muuta kuin elokuvissa ja musiikkia sisältävissä ohjelmissa. Esim. uutiset ja muut puheohjelmat voin katsoa tv:n omilla kajareilla ongelmitta!


      • IMHO
        äänen asetukset kirjoitti:

        Ja minä kysyisin, että onhan siinä Panasonicissa ääniasetukset kohdallaan.
        Jos valitsee vahingossa asetuksen, että tv on seinällä (alle 30 cm seinästä), ei siitä saa pöydällä paljoa ääntä, koska se seinäasetus vähentää bassotoistoa mahdollisen kuminan takia. Myös pitää valita musiikkiprofiili. Puheprofiilissa korostetaan puhetaajuuksia ja vähennetään bassotaajuuksia eli selkeytetään puhetta (hyvä huonokuuloisille), jolloin se ei toimi musiikin kanssa.

        Itse olen saanut oman pöydällä olevan tv:ni äänen toimimaan sen verran hyvin, etten käytä A/V-vahvaria äänentoistoon muuta kuin elokuvissa ja musiikkia sisältävissä ohjelmissa. Esim. uutiset ja muut puheohjelmat voin katsoa tv:n omilla kajareilla ongelmitta!

        Vanha viesti mutta sanonpa minäkin kommenttini. Ekan kappaleen ohjeet varmaan ovat hyvät sikäli, että joissakin TV-malleissa äänentoisto voi olla ihan riittävä peruskäyttäjälle, eikä vaikkukorvalle pelkkä stereopari tuo kovin suurta muutosta elämykseen. Kuitenkaan en ollenkaan tajua sitä, että jotkut pystyttävät kotiin kotiteatterisysteemin ja sitten kuitenkin kuuntelevat TV:n kaiuttimia. Ja miksi vahvarin pitäisi siirtää ääni TV:lle myös valmiustilassa? Mun mielestä puhekin kuulostaa huomattavasti paremmalta, kun se tulee keskikaiuttimesta, eikä epämääräisesti jostain TV:n takaa.


      • riippuu televisiosta
        IMHO kirjoitti:

        Vanha viesti mutta sanonpa minäkin kommenttini. Ekan kappaleen ohjeet varmaan ovat hyvät sikäli, että joissakin TV-malleissa äänentoisto voi olla ihan riittävä peruskäyttäjälle, eikä vaikkukorvalle pelkkä stereopari tuo kovin suurta muutosta elämykseen. Kuitenkaan en ollenkaan tajua sitä, että jotkut pystyttävät kotiin kotiteatterisysteemin ja sitten kuitenkin kuuntelevat TV:n kaiuttimia. Ja miksi vahvarin pitäisi siirtää ääni TV:lle myös valmiustilassa? Mun mielestä puhekin kuulostaa huomattavasti paremmalta, kun se tulee keskikaiuttimesta, eikä epämääräisesti jostain TV:n takaa.

        Tottakai puhekin kuulostaa paremmalta kotiteatterin kaiuttimista, mutta ainakin minun tv:ni kaiuttimet sopivat hiljaisempaan kuunteluun esim. illalla ja uutisten katseluun aamukahveilla. Silloin se YAMAHA-vahvistimen HDMI standby passthrough on hyvä kun ei ole aina pakko pitää järeätä A/V-vahvistinta päällä.

        Mutta minulla ei olekaan littanaa tv:tä LED-taustavalolla. :) Ns. LED-televisioissa ääni ei voi ollakaan hyvä ja niissä sen surkeuden huomaakin.


      • hiljaa hyvä tulee
        IMHO kirjoitti:

        Vanha viesti mutta sanonpa minäkin kommenttini. Ekan kappaleen ohjeet varmaan ovat hyvät sikäli, että joissakin TV-malleissa äänentoisto voi olla ihan riittävä peruskäyttäjälle, eikä vaikkukorvalle pelkkä stereopari tuo kovin suurta muutosta elämykseen. Kuitenkaan en ollenkaan tajua sitä, että jotkut pystyttävät kotiin kotiteatterisysteemin ja sitten kuitenkin kuuntelevat TV:n kaiuttimia. Ja miksi vahvarin pitäisi siirtää ääni TV:lle myös valmiustilassa? Mun mielestä puhekin kuulostaa huomattavasti paremmalta, kun se tulee keskikaiuttimesta, eikä epämääräisesti jostain TV:n takaa.

        Vaikka omistaisi urheiluauton niin ei silläkään ole pakko aina ajaa. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe