Huutaako poliisi kuulustelussa?

Miten Suomessa

Ainakin englantilaisten ja amerikkalaisten tv-sarjojen mukaan huutaa, miten Suomessa? Vaikka ei huutaisi mutta muuten käyttäytyy asiattomasti eikö silloin kannata vaatia asianajaja kuulusteluun?

29

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+16

      Niin, konnilla on omat asianajajansa, jotka veronmaksajat kustantavat, muuten jokainen maksaa itse asianajajansa, jonka kuulusteluun pyytää.

      • Kysyn vaan

        Jos pidätys/vangitseminen on aiheeton eikö yhteiskunta maksa juristin palkkion?


      • On oikeus
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Jos pidätys/vangitseminen on aiheeton eikö yhteiskunta maksa juristin palkkion?

        Epäiltynä voi vaatia että poliisi järkkää paikalle asianajajan kuulusteluun. Siinä voi kestää aikaa tulla mutta se oikeus on.


      • 6+20
        On oikeus kirjoitti:

        Epäiltynä voi vaatia että poliisi järkkää paikalle asianajajan kuulusteluun. Siinä voi kestää aikaa tulla mutta se oikeus on.

        Väärin.
        Epäillyllä on esitutkintalain mukaan oikeus käyttää kuulustelussa avustajaa. Siitä poliisin on myös viipymättä kuulusteltavalle ilmoitettava. Poliisi ei kuitenkaan järkkää avustajaa paikalle, vaan antaa sen kuulusteltavan itsensä tehtäväksi. Yleensä soitto kännykällä riittää. Soiton tekee epäilty itse, ellei epäilty pyydä poliisia soittamaan epäillyn antamaan avustajansa numeroon.


    • 7+16 = posuille >

      Käskyttäminen ja vittuilu ovat ainoat poliisin osaamat puhetavat. Poliisi pitää kaikia epäiltyjä rikollisina ja toimii sen mukaan. Poliisit ovat asennevammaisia pikkunilkkejä, joiden älynlahjoissa ei ole kehumista. Poliisihan on yhteiskunnan vahtikoira, jonka tarkoituksena on pitää kansa nöyränä kyykyssä ja pitää vallanpitäjät vallassa.

      • Siinähän huutaa

        Jos poliisi kuulustelussa huutaa ja vittuilee pitää huutaa ja vittuilla takaisin, ei poliisia pidä pelätä! Jos käyttäytyvät asiallisesti silloin käyttäydytään itsekin asiallisesti.


      • Anonyymi

        Eläkää normaalisti niin ei tartte mennä poliisien kiusattavaksi.Kummallista itkemistä.Itse 50v eikä mua poliisi ole muuten mitenkään häirinnyt koskaan kuin joitakin kertoja pillin puhalluksilla...senkin voisi kohdallani lopettaa kun en viinaa juo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkää normaalisti niin ei tartte mennä poliisien kiusattavaksi.Kummallista itkemistä.Itse 50v eikä mua poliisi ole muuten mitenkään häirinnyt koskaan kuin joitakin kertoja pillin puhalluksilla...senkin voisi kohdallani lopettaa kun en viinaa juo.

        Et ole joutunut narsistin vainon kohteeksi, joten et tiedä, mistä puhut.


    • Korottaa ääntä

      Peruskikkoja: muutellaan äänenpainoa ja ohjataan keskustelua kaikin tavoin niin että sinut saadaan puolustuskannalle eli sanomaan kaikkeen jotakin, mieluiten tyhmää ja virheellistä josta joudut sitten vastuuseen.

      • Kiisto pitää

        Siinähän muuttaa äänenpainoja ja yrittää ohjata keskustelua, kun koko ajan kiistää kaiken ei mitään hätää.


    • mökäfoni

      Käyttävät megafonia. Täydellinen seko-kakofonia. Uhri romahtaa henkisesti. Henkisen romahtamisen kustannukset yhteiskunnalle lasketaan miljoonissa.

    • Huutaa ne

      "Toinen kantelu koskee sitä, toimivatko pidätettyjä kuulustelleet poliisit esitutkintalain mukaisesti. Lain mukaan kuulusteltavaa on kohdeltava rauhallisesti ja asiallisesti. Suomen Kuvalehden haastatteleman pidätetyn metsästäjän mukaan kuulustelukeinot olivat kovia."
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031516789407_uu.shtml

      Kannattaa tallentaa kuulustelut ja tehdä välitus jos korottavat ääntään. Nehän huutaa hulluna TV-ohjelmissakin, täysin hermoheikkoja. Varmaan käyttävät huumeitakin hormonien lisäksi.

      • 11+6

        ***Käyttävät megafonia. ****

        Ei riitä megafoni, huutavat kaiuttimella suoraan korvaan.


    • Haista poliisi paska

      poliisi on ihan perseestä työntäköön koko televalvontalaiteiston ahterin poliisiin ei voi luotaa. itse olen ollut pitämättä yhteyttä juuri poliisin televalvo nta koneiston takia omiin lähiomaisiin. ensin pittää siis hakea oikeutta poliisia kohden jotta voi hakea omia oikeuksia. Suomen poliisi aivan perseestä.l

    • turhaa huutaa

      En ymmärrä mitä hyötyä kuulusteltavalle huutamisesta olisi. Ei se viesti mene huutamalla yhtään sen paremmin perille kuin järkevästi puhuen. Sama koskee alokaskoulutusta. Ei se varusmiehelle huutaminen edesauta koulutustilannetta yhtään, vaan luo ylimääräisen stressitekijän joka jopa haittaa oppimista ja asioiden sisäistämistä. Se joka turvautuu huutamiseen on huono kouluttaja.

      Itse vedän maastopyöräkerhoa kouluttajana. En ole koskaan joutunut huutamaan kenellekään asioita, vaan kyllä homma hoituu puhumalla ja argumentoimalla järkevästi. Edes junnuille ei tarvitse huutaa, riittää kun tarpeen vaatiessa korottaa sen verran äänenpainoa, että junnukin tajuaa, että kouluttaja on tosissaan. Yksi keino on poistaa junnu harjoituksesta jos ei totella.

      • Väärä tunnustus

        Ovat saaneet nuoria ja alaikäisiäkin tunnustamaan huutamalla tekemättömiä rikoksia. Suomessakin kai ainakin yksi murha ja ulkomailla ties kuinka paljon.


    • Kuulusteltu...

      Kukaan ylläolevista ei vissiin ole koskaan ollut kuulusteltussa missään asemassa. Tosin alle 15 vuotiaita kuulustellaan harvoin, heitä kuullaan. Ja ymmärrys yhteiskunnasta perustuu ulkomaalaisiin teevee sarjoihin ;)

      Kuulustelussa on tavoite saada paperille kuulusteltavan kertomus asiasta. Kuunnellaan ja kirjoitetaan. Tarvittaessa kysytään, jotta asiasta tulee looginen. Rikoksesta epäilty saa puhua mitä haluaa, eikä se vaikuta tilaisuuden luonteeseen. "olin viime yönä kuussa" kirjataan kertomukseen, jos kuultava niin haluaa. Eikä siitä kukaan hiilly.

      Enemmän yhteiskuntaoppia, vähemmän televisiosarjoja... Kyllä se ymmärrys kasvaa sitten yläkoulun puolella...

      • 12+13

        ***Rikoksesta epäilty saa puhua mitä haluaa, eikä se vaikuta tilaisuuden luonteeseen. "olin viime yönä kuussa" kirjataan kertomukseen, jos kuultava niin haluaa. Eikä siitä kukaan hiilly.****

        Valehteleminen ei aina ole se viisain ratkaisu, se saattaa nimittäin kolahtaa myöhemmin omaan nilkkaan, kun rangaistusta mitataan. Mittaajat kun tuppavat antamaan valehtelijalle korvemman rangaistuksen, kuin rikoksensa myöntäneelle.


      • Kiisto pitää
        12+13 kirjoitti:

        ***Rikoksesta epäilty saa puhua mitä haluaa, eikä se vaikuta tilaisuuden luonteeseen. "olin viime yönä kuussa" kirjataan kertomukseen, jos kuultava niin haluaa. Eikä siitä kukaan hiilly.****

        Valehteleminen ei aina ole se viisain ratkaisu, se saattaa nimittäin kolahtaa myöhemmin omaan nilkkaan, kun rangaistusta mitataan. Mittaajat kun tuppavat antamaan valehtelijalle korvemman rangaistuksen, kuin rikoksensa myöntäneelle.

        Tottakai sitä kiistetään loppuun saakka, ikinä en ole tunnustanut! Jos tunnustaa saa 100% varmuudella tuomion, jos kiistää ei välttämättä saa mitään tuomiota kun näyttö puuttuu.


      • dd,g,eKTQET3IUQUAXJF
        12+13 kirjoitti:

        ***Rikoksesta epäilty saa puhua mitä haluaa, eikä se vaikuta tilaisuuden luonteeseen. "olin viime yönä kuussa" kirjataan kertomukseen, jos kuultava niin haluaa. Eikä siitä kukaan hiilly.****

        Valehteleminen ei aina ole se viisain ratkaisu, se saattaa nimittäin kolahtaa myöhemmin omaan nilkkaan, kun rangaistusta mitataan. Mittaajat kun tuppavat antamaan valehtelijalle korvemman rangaistuksen, kuin rikoksensa myöntäneelle.

        Roskaa. Ei Suomessa mitään tunnustusalennusta anneta. "Tehokas katuminen" on silkkaa cusetusta ja petosta. Tyhmiä yritetään jymäyttää.


      • Anonyymi

        Kuulustelussa on tavoite saada kuulusteltava kertomaan poliisin haluama kertomus, ei totuutta.


    • vaadin rangaistusta

      Jouduin kuulustelijan toimesta henkisen väkivallan kohteeksi asianomistajakuulustelussa.
      Henkinen väkivalta on yksi väkivallan muoto ja vallan väline. Sillä viedään ihmisarvo rikoksen uhrilta.

      • 47+47

        Ei, virkamiehen tekemänä se on KIDUTUSTA:

        11 luku
        Sotarikoksista ja rikoksista ihmisyyttä vastaan
        9 a §
        ‹Kidutus›

        Jos virkamies aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä kärsimystä

        1) saadakseen hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,

        2) rangaistakseen häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi epäillystä teosta,

        3) pelotellakseen tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai

        4) rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella,

        hänet on tuomittava kidutuksesta vankeuteen vähintään kahdeksi ja enintään kahdeksitoista vuodeksi sekä lisäksi viraltapantavaksi.

        Kidutuksesta tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai hiljaisesti hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan ja valvonnassaan olevan henkilön 1 momentissa tarkoitetun teon.

        Yritys on rangaistava.


      • 47+47
        47+47 kirjoitti:

        Ei, virkamiehen tekemänä se on KIDUTUSTA:

        11 luku
        Sotarikoksista ja rikoksista ihmisyyttä vastaan
        9 a §
        ‹Kidutus›

        Jos virkamies aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä kärsimystä

        1) saadakseen hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,

        2) rangaistakseen häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi epäillystä teosta,

        3) pelotellakseen tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai

        4) rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella,

        hänet on tuomittava kidutuksesta vankeuteen vähintään kahdeksi ja enintään kahdeksitoista vuodeksi sekä lisäksi viraltapantavaksi.

        Kidutuksesta tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai hiljaisesti hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan ja valvonnassaan olevan henkilön 1 momentissa tarkoitetun teon.

        Yritys on rangaistava.

        Rikoksen vanhenemisaika on 20 vuotta.


    • minä tiedän!

      Ei siellä heti huudeta.

      Ensin leikitään jenkkisarjojen mukaisesti hyvää ja pahaa poliisia. Ensin tulee hyvä jeppe ja tarjoilee sulle tupakkaa jonka voit polttaa kuulusteluhuoneessa. Smalla juttelette mukavia.

      Sitten tämä mukava kaveri lähtee ja tilalle tulee "paha kyttä" vauhkoamaan. Hän laskee ysimillisen pistoolinsa pöydälle ja vihjailee epämukavista asioista. Tämä paha kaveri huutaa sinulle, että tunnustamalla rötöksesi ja tekemällä sopimuksen syyttäjän kanssa voit saada 15 kilometrin ylinopeudestasi viisi vuotta linnaa kymmenen sijaan. Näiden epämiellyttävien puhuttelujen jälkeen jälkeen pidät ensimmäistä pollaria ystävänäsi ja kerrot kaiken auliisti hänelle.

      Kertoessasi 65 km/h kaahailustasi 50 alueella ensimmäiselle vuokolle lasiseinän takana teitä seuraa purutupakkaa jauhava ylikomisario. Samalla koko Uudenmaan nimismiespiiri luonnollisesti seuraa teitä kattoon kiinitetystä AVCHD-kamerasta.

    • Anonyymi

      Sehän riippuu varmasti ihan millaisen kuulustelun järjestää. Minä söin yhden poliisin kanssa kuulusteluhuoneessa kilpaa mäkkärin juustohampurilaisilla, poliisi voitti koska toivoin että saa mahan kipeäksi. Toista poliisi halasin koska hän oli pelastanut minun henkeni kun melkein meinasin tehdä itsemurhan. Sitten kävi poliisipäällikkö ovella jolle sanoin että mitäs Kunta Kinte (googlaa jos et tiedä kuka Kunta Kinte oli). Lopuksi otettiin snapsit alakaapista jostain aika hemmetin pahanmakuisesta pullosta.

    • Anonyymi

      Mulle huudettiin vaikken tehny mitään erityisen pahaa enkä ollu lähdössä siitä esim. Karkuu

    • Anonyymi

      Poliisi saattaa huutaa, korottaa ääntä, ilmeillä, mulkoilla, valehdella, painostaa. Googlaa manipulointi.

    • Anonyymi

      Se huutaa joka pelkää

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe