Leivinuuni lineriin? Olen innokas leipoja ja pitää saada venerei

läipurilainen

Leivinuuni lineriin? Olen innokas leipoja ja pitää saada venereissullakin leipoa wiinereitä ja berliiniläisiä munkkeja. Kai tuohon lineriin saa tiiliuunin laittaa?

15

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+9

Mikä voisi kieltää sinua tekemästä omaan veneeseen mitä hyvänsä? Huolehdi paloturvallisuudesta ja siitä ettei painopiste veneessä nouse. Naapurit kannattaa ottaa huomioon savupäästöissä. Viranomaiset ei puutu touhuusi kuin vasta jos joku vahinko sattuu. Huolehdi siitä, että uuni ei pääse liikkumaan keleissä. Jos haluat katsastaa veneesi, silloin voi tulla ongelmia.

• Kyllähän E.d.K-Välit

Kyllähän E.d.K-Välittäjä_LKV hahmo on ylivertaisesti aina oikeassa teihin vanhoihin äijänpieruihin nähden moottoreista ja laitteista. Sillä on uusin ja älyllisin nuorekas tieto yliopistosta naatit!

• Iso-janne

Meillä marinoitiin 611 Valmet venekäyttöön niin että tehtiin kuiva pakosarja, jossa on yläpinta paksu, tasainen rautalevy. Ajoon lähtiessä levyn päälle laitetaan tulikivilevy, joka on kooltaan 25x90 cm, paksuus 6 cm. Näitä kivilevyjä on veneessä useampia. Ovat kölipainona pilssissä, jonne on tehty paikat niille. Levyt ostettiin aikanaan k-raudasta, ovat jotain uunien varakiviä. Tunnin välein kun vaihtaa kiviä, saa kolmen tunnin ajolla koko yöksi keulahytin lämpöiseksi. Parin tunnin ajon jälkeen voi paistella kivellä pihvit ja muut särpimet.

• hiukka hiki??

Laitathan kuvan tänne, kun olet saanut valmiiksi, tämä on pakko nähdä. . Saattaapi vaan tulla hiukka hiki heinäkuun helteissä, mutta mitä sitä ei tekisi hyvien munkkien eteen :)

• Rannikkonuohooja

Laita sitten sellanen missä on kesäpellit, tulee kesällä muuten kuuma kabiiniin.

Ja muista nuohous, kerran vuodessa. (Pelastuslaki; "Huviveneissä olevien muurattujen tulisijojen nuohous").

• läipurilainen

Mitä luulette, saako sen maanantaiaamulla jättää uuni kuumana tuohon SMK:n laituriin ja käydä laittamassa tervasta välillä pesään?
      Kumpi on parempaa tulitiili kokokonaisuuessa, vain Ylämaan vihreää pintaan?

• 0+9876u5

Sisus tulikiveä ja pintaa laita punatiiltä. Se on niin kaunista. Saatko sen vielä plaaniin uunisi kanssa, vai pitääkö laittaa toinen 20 hv Evindude perään?

• Munkit on niin nähty

Mulle on toistaiseksi riittänyt hyvin venäläiset ja virolaiset munkit veneessä, välillä naapuripurkkarista on saanut kotimaistakin.

• J. Kolmonen

Ihan yhtä hyvin kuin veneen voi rakentaa lekaharkoista. Jos sulla on teräsvene, kato ettei perse pala kun lämpö lähtee leviään.

• .. ..

Yhdet ei muurannu uunia. Ne mätti taikinan pataan, kansi päälle ja hellalle ja lämpöeristettä ympärille. Ja tää on faktaa eikä fiktiota.

• oåpöi9luuj66u7j

Laita nyt kuitenkin Välittäjä_LKV Suorat Putket siihen ja pitkät. Krunalaiset voivat sitten niiden heilumisesta päätellä tuulen nopeuden ikkunastaan.

• Kyllähän E.d.K-Välit

Kyllähän E.d.K-Välittäjä_LKV hahmo on ylivertaisesti aina oikeassa teihin vanhoihin äijänpieruihin nähden moottoreista ja laitteista. Sillä on uusin ja älyllisin nuorekas tieto yliopistosta naatit!

• hiii hiii
        Kyllähän E.d.K-Välit kirjoitti:

hii hii

• Sir Vili
        Kyllähän E.d.K-Välit kirjoitti:

Ookko itse apukoulun käynyt Hykkylässä? Onko sulla joku trauma välittäjiin? Luuserit.fi taitaa ola oikea osoite!! ;))

• timango

Mulla on avotakka veneessä ja sen päällä pieni leivinuuni;) Huomasin ettei tiilirakenne kestä Biscayalla joten hitsautin Espanjalaisella metallimiehellä Bilbaossa teräskuorisen takan. Varaudu ottamaan brikettejä mukaan, huomasin et halot on vähissä kanaalisaarten eteläpuolella.
      Kyllä varsinkin Focaccian tuoksu aamulla vierassatamissa tuo naapuriveneiden rouvat kannelle venyttelemään;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      93
      3631
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2383
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      142
      2039
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      891
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      831
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      810
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      785
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      765
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      697
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      686
    Aihe