Olen sairastunut flunssaan (nenä tukossa ja kurkku kipeä), ja tuntuu etten ole ikinä ollut näin poikki flunssan takia.
Kuumetta minulla ei ole, mutta olo on todella kurja. Oloa huonontaa myös se, ettei mikään syömäni tai juomani pysy sisässä.
Olen joutunut muutenkin välillä oksentamaan iltaisin alkuraskauden pahoinvointien takia, mutta en joka pvä.
Tänään olen käynyt jo 5 krt (muistaakseni) tekemässä tuttavuutta Mr. Wc pöntön kanssa. En ole saanut syötyä kuin n. 0,5dl jogurttia, joka tuli aika pian ulos. Puoli tuntia sitten sain syötyä yhden ruisleivän sänkyyn tuotuna, ja toistaiseksi on pysynyt sisällä. Vettä ja mehua olen kuitenkin saanut juotua ihan hyvin.
En jaksa olla pystyssä ollenkaan, vaan koko ajan on saatava olla makuultaan. Nytkin tätä kirjoittaessa makoilen ja kännykällä olen netissä.
Onneks mies kotona joka hoitaa esikoista (1v10kk) koska minusta ei siihen kyllä tänään olisi ollut.
Onko muilla ollut vastaavaa, että raskauden aikana sairastaa paljon pahemmin? Ekasta raskaudesta en muista olinko kipeä ollenkaan.
Voiko raskaus pahentaa flunssaa?
5
744
Vastaukset
- nuorempimama
Niin ja sellainen lisäys vielä, että viikkoja on vasta noin seittemän, että alussa ollaan.
Ap - mammm
Itse olin viime raskauden aikana todella paljon kipeä, ja jouduin lääkekuureja syömään. Lääkäri sanoi että raskausaikana vastustuskyky laskee, sen takia sairastuu helpommin.
- kttfioiyclljxhlxh
Raskaus turvottaa limakalvoja, myös nenän joten tukkoisuys voi sen takia tuntua pahemmalta ja kestää pidempään. Lisäksi kun ei voi käyttää juuri mitään helpottavia lääkkeitä... Tiedän tunteen, olin itse juuri 4 viikkoa on off flunssassa ja raskaana. Mulla sellanen sarvikuono, huuhtelukannu helpotti oloa.
- 383
Oli aika tyhmä lääkäri jos ei kertonut millä vastustuskykyä voidaan NOSTAA eli ennaltaehkäistä flunssia. Antibiootit vain HEIKENTÄVÄT vastustuskykyä. 150µg D3, vahvoja maitohappobakteereita, tyrniä, karpaloa jne. SOKERI pois ruokavaliosta, tällä reseptillä vastustuskyky paranee. Voipi kokeilla jos ei usko!
- pikku flunssa
No ei kai se ole kumma kun raskauden aikana elimistö joutuu immunosupressiiviseen tilaan. Tämä johtuu siitä, että äidin pitää kantaa vierasta "solukkoa" ruumiissaan eikä alkaa hyljeksiä sikiötä. Tätä varten elimistö siis heikentää immunologisia puolustusmekanismeja. Senpä takia influenssakin voi olla vaarallinen. Mutta jos sinulla on nenä tukossa ja kurkku kipeä, niin eipä pahalta kuulosta. Se väsymys johtuu alkuraskaudesta eikä tuosta pikku flunssasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022276- 1041694
- 831366
- 1291361
- 1171256
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘731204Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631101- 511047
- 36972
- 33834