Pelkään kuollakseni virheitäni

asiakaspalvelija

Olen siis nyt jonkun aikaa ollut asiakaspalvelutyössä yhdessä yrityksessä ja pidän siitä oikein paljon. Kuitenkin minua kaivertaa koko ajan pelko epäonnistumisesta. Maailmani romuttuu hetkellisesti kun teen jotain väärin tai en tiedä jotain asiaa. Olen kuulema ihan hyvä työssäni, mutta pelkään, että "paljastun" huonoksi työntekijäksi ja saan potkut. En ole koskaan isosti epäonnistunut, mutta pieniä "huolimattomuus" virheitä on tullut aika paljon. Yritän tosiaan parhaani ja mietin kuinka kauan työnantajan hermot kestävät (hän on siis ollut minuun tyytyväinen tähänmennessä).

Opinko ajan myötä paremmin ja parantuuko mahdollisesti itsevarmuuteni myös iän karttuessa? Yritänkö ehkä olla perfektionisti työssäni? En vain osaa kaikkea!

6

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsgfddg

mitä kauemmin oot töissä samassa paikassa, sitä enemmän sulle karttuu itsevarmuutta. ei kaikkea voi osata heti. vaikka olis koulutus esim myyjäks, kaupan kassalle, niin et silti osaa joka ikistä kassaa käyttää heti, ja joka paikassa on omat ns talon tavat.

muistat vaan että asiakaspalvelijatkin ollaan ihmisiä ja ihmisille voi virheitä sattua :)

• älä huoli :)

Virheitä on turha pelätä :) Niitä sattuu jokaiselle ja ne ovat yleensä aina korjattavissa. Ja ajan myötä se helpottaa, kokemusta tulee lisää jne.

• turha tehdä numeroa

Tuskin pomo koko ajan on olan takana kyttäämässä virheitäsi. Eihän se edes voi tietää mitä kaikkea teet päivän aikana. Pystyt korjaamaan joitakin kenenkään huomaamatta jos huomaat ne itse ensin. Siellä töissä on muitakin. Ei ne jouda yhden tekemisiä koko aikaa kyttäämään. Yritä yletä urallasi. Mitä korkeampi titteli sitä isompia virheitä suorastaan odotetaan. Parasta olisi päästä kansanedustajaksi. Niiden virheille vaan nauretaan niin kauan kun kassan pohja alkaa häämöttää. Ja ne ottaa aina saikkua jos on paha virhe.

• kokenut2

Et kerro tuossa sen tarkemmin että mitä työhösi kuuluu tai millaisessa paikassa olet, mutta mitä enemmän pelkäät niitä virheitä sitä enemmän niitä tulee. Yritä rentoutua ja nauttia. Muista myös se että kun pelkäät virheitä ja yrität välttää niitä saatat juuri siitä syystä tehdä niitä lisää.

Yrität ehkä olla liian hyvä liian nopeasti, anna itsellesi aikaa ja muista että jos olet epävarma, pyydä apua sen sijaan että kokeilet meneeko oikein.

Muista myös että jos yrität olla "liian" nopea tai tehokas, virheiden määrä lisääntyy kokemattomuutesi takia. Asiat pitää tehdä itselle sopivassa tahdissa jotta voit kunnolla keskittyä siihen mitä teet.

Et myöskään millään voi osata kaikkea vaan se oppi tulee ajan kanssa ja on monia asioita jotka osuu kohdalle satunnaisesti ja hyvin harvoin. Ei kaikkia asioita opi välttämättä ikinä muistamaan.

• ......

Asiakaspalvelussa on turha pelätä virheitä koska asiakkaat haukkuvat ihan vain lämpimikseen toisinaan, ettei syy ole sinun.
      Muutamat yllättävät tilanteet saavat aikaan että relaa.
      Kun vain kuuntelet loppuun asti jos saat palautetta joko tuotteesta tai itsestäsi.
      Eikä kaikkea voi millään tietää, jos on kehuttu hyväksi sellainen oletkin.
      Toivottavasti nämä ajat ovat jo taakse jääneet kun puhuttiin vain itsevarmuudesta että se on tärkeintä vaikka työ tehtiin huonosti.

• ajat on kovat

Ihminen joka ei tee virheitä on tutkimusten mukaan alisuorittaja.

Viimeisempien tutkimusten mukaan liian sosiaalinen ihminen ideoi vaisusti, perustaa ratkaisujaan tunteisiin ja on lepsu, turhan riippuvainen muitten mielipiteistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe