Meidän 6-vuotias leikattu isokokoinen kolli, sisäkissa, kaaputtaa ovia ja ikkunoita kaksin käpälin, ja mikä oudointa joskus vaatekaapin yms. ovia.
Pahimmillaan se saattoi istua kaksi tuntia hinkkaamassa eteisen ovea, ovi näyttää jo majavan jyrsimältä ja ilmeisesti kissa on päättänyt saada sen puhki vaikka ulos sillä ei ole mitään hinkua, koska se pelkää olla siellä.
Tavasta ei muuten olisi haitta mutta aamu viideltä alkava hinkutus vie unet. Toinen omituinen tapa samalla kissalla on muovikassien nuoleminen, se hyökkää heti kauppakassin kimppuun ja nuolee sitä onnessaan, pienten esim. karkkiaskine muovien kanssa pitää olla tarkka koska se nielee ne.
Onko muilla kissoilla samoja omituisuuksia ?
ovien kaaputtaja
5
429
Vastaukset
- mai-mai
Meidän kissa raaputtaa myös ovia ja ikkunoita mutta onneksi ilman kynsiä. Tämä nykyinen kissamme on sen verran kiltti että lopettaa raapimisen kun sanon napakasti "KISSA". Muulloin kutsun sitä nimeltä...
- garfield
Ei auta kiellot ja komentaminen kovanaama kolliin, on ruipittu sumutuspullosta ja nakattu sanomalehdellä, huuto ja komentelu menee toisesta karvakorvasta sisään ja toisesta ulos, vastauksena kurnutusta ja mouruamista ja kihnutus jatkuu. Yöllä jos nousee sängystä ja on menossa komentamaan, kissa menee piiloon johonkin pimeään nurkkaan ja jatkaa kaaputusta heti kun kuulee että komentaja menee takaisin sänkyyn, ihan kuin se tahallaan haluaisi hyppyyttää nukkuvia ihmisiä perässään.
- tikru
garfield kirjoitti:
Ei auta kiellot ja komentaminen kovanaama kolliin, on ruipittu sumutuspullosta ja nakattu sanomalehdellä, huuto ja komentelu menee toisesta karvakorvasta sisään ja toisesta ulos, vastauksena kurnutusta ja mouruamista ja kihnutus jatkuu. Yöllä jos nousee sängystä ja on menossa komentamaan, kissa menee piiloon johonkin pimeään nurkkaan ja jatkaa kaaputusta heti kun kuulee että komentaja menee takaisin sänkyyn, ihan kuin se tahallaan haluaisi hyppyyttää nukkuvia ihmisiä perässään.
...mut hymyilen täällä myötätuntoisena. Meidän kolli teki nuorena kanssa kaikenlaista että sai ihmiset hereille (mm. raapi ovia ja tiputteli tavaroita). Hermot siinä meinasi todellakin mennä ja mikään ei auttanut. Eikä kukaan osannut keksiä kissan käyttäytymiseen muuta syytä kuin että sillä oli tylsää olla yksin hereillä ja sen vuoksi halusi saada ihmiset ylös sängystä.
En voi muuta sanoa kuin että mun myötätunto on teidän puolellä, mut mitään ratkaisua mulla ei ole antaa. Meidän jässikkä lopetti tuon herättely-terrorismin itsekseen, kun ruvettiin avomiehen kanssa piiloutumaan peittojen ja tyynyjen alle ja oltiin kuin ei kuultaisiin koko metelöintiä ollenkaan (tosin yöunet siinä kärsi aika pahasti).
Nykyisin kissan nukkuu kiltisti yöt (ihmisten kanssa sängyssä tietysti) ja heräilee ihmisten kanssa samaan aikaan aamupalalle. - garfield
tikru kirjoitti:
...mut hymyilen täällä myötätuntoisena. Meidän kolli teki nuorena kanssa kaikenlaista että sai ihmiset hereille (mm. raapi ovia ja tiputteli tavaroita). Hermot siinä meinasi todellakin mennä ja mikään ei auttanut. Eikä kukaan osannut keksiä kissan käyttäytymiseen muuta syytä kuin että sillä oli tylsää olla yksin hereillä ja sen vuoksi halusi saada ihmiset ylös sängystä.
En voi muuta sanoa kuin että mun myötätunto on teidän puolellä, mut mitään ratkaisua mulla ei ole antaa. Meidän jässikkä lopetti tuon herättely-terrorismin itsekseen, kun ruvettiin avomiehen kanssa piiloutumaan peittojen ja tyynyjen alle ja oltiin kuin ei kuultaisiin koko metelöintiä ollenkaan (tosin yöunet siinä kärsi aika pahasti).
Nykyisin kissan nukkuu kiltisti yöt (ihmisten kanssa sängyssä tietysti) ja heräilee ihmisten kanssa samaan aikaan aamupalalle.Kieltämättä kissa on huvittavan näköinen kun sen velmu ilme naamallaan kaaputtaa ja välillä olkansa yli vilkaisee ihmisiä että tulkaapas ottamaan kiinni jos kerkeätte. On siinä muutama ulko-ovella käväissyt vieras ihmetellyt kun kissa ilmestyy ikkunan taakse vierasta pällistelemään ja alkaa raivokkaasti takoa ikkunaa, erehtyi joku luulemaan koiraksikin...
Itse en enää paljoa häiriinny kaapimisesta mutta mies menettää hermonsa ja aiemmin kerrostalossa asuessa huolestutti mitä naapurit meinaavat, nyt ollaan maalla eikä kukaan sivullinen joudu kuuntelemaan kaaputusta.
- Tabby
Meillä on myös tuollainen ihana ovia rummutteleva otus *pyörittelee silmiään* Se ääni on mitä raivostuttavin, ja siinä metelissä ei nuku kukaan - eivät edes naapurit ;).
Peku ei tee tätä juurikaan kotona (moikkaa kyllä lehdenjakajaa silloin tällöin aamuisin, muttei nykyään enää joka aamu, onneksi), mutta kun olemme vanhempieni luona, jossa kissat eivät voi nukkua kanssamme samassa huoneessa (kyseisessä huoneessa asustavat vanhempieni isot kilpikonnat, jotka helposti purevat kissalta hännän tai tassun poikki. Kissat voivat myös hukkua suureen akvaarioon. Siksi on varmempaa, etteivät kissat pääse tuohon entiseen huoneeseeni laisinkaan), Peku rummuttelee oikeastaan koko yön. Välillä isäni käy hakemassa kissan pois oven takaa, jotta saamme nukkua, välillä äitini tekee tuon. Kerran vanhempani pistivät Pekun hetkeksi kuljetusboxiinsa, vaan eipä auttanut =D.
Viime viikonloppuna ostin kissakarkotetta, jota sumutin huoneen oveen. Tehosi kaksi ensimmäistä tuntia, ja jo kahden aikaan yöllä oli taas täysi meteli päällä. Mutta mitäpä siitä, vanhemmillani on niin meluisat naapurit, että yhden kissan rummutus pari kertaa kuukaudessa tuskin enää ketään häiritsee. Nukkumisesta ei vain oikein tule mitään, kun meteli yltyy ja yltyy =(.
Kissaahan ei pitäisi huomioida ollenkaan tuollaisessa tilanteessa. Esimerkiksi suihkepullosta suihkauttaminenkin on huomiointia, eikä sitä siis pitäisi tehdä. Peku on saanut vain negatiivista huomiota käytöksellään, mutta mikäli se ei saa mitään huomioita, se takoo ovea kahta kauheammin. Seuraavaksi kokeilen kaksipuoleista teippiä oveen siihen kohtaan, mistä Peku takoo ;). Kun tassujen karvat jäävät kiinni, takominen ei ehkä enää olekaan hauskaa. Tai niinhän minä luulen... Kunnes poika takoo taas =D!
Peku takoi yhdessä vaiheessa ikkunaa aina öisin. Se onneksi loppui, kun mieheni unissaan tarpeeksi monta kertaa ärähti kissalle.
Kohtalontovereita siis löytyy ainakin täälä _o/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463