Onko kokemuksia Balladi-takasta ja sen lämmittävyydestä? Mainoksessa ainakin sanottiin varaavan pitkäksi aikaa lämpöä vaikka onkin pienehkö. Miten puhtaasti polttaa, tuleeko savua paljon, onko toisiopaloa?
Kokemuksia Balladi-takasta?
10
10310
Vastaukset
- ei varaa ei
Varaaminen riippuu vain ja ainoastaan painosta ja paino on takka/uunialalla merkittävin hinnanmuodostaja.
Perusballadin paino on 450 kiloa. Eli ei varaa kovin hyvin.
http://www.uunisepat.fi/storage/uunisepat/products/56/files/Balladi-Asennusohje-alaliitos-naytto.pdf
Edullisimmin painoa eli varaavuuttaa mun mielestä saa ehkä s-takassa, vaikka en mikään osuuskauppafani olekaan.
Se on Linnatulen ja perustakkaan (600 kiloa) kun ostaa 2-3 varvia lisää korkeutta niin jo on painoa eli varaavuutta tonnin verran.
Ja hintaa silti vähemmän kuin Balladilla.
Mutta itse asiaan, kunnolla varaavan uunin tulee painaa vähintään 2000 kiloa, mieluummin 3.
Nämä pikkaiset ei pysty ikuna samaan.- tupla balladi
vastaus kysymykseen hyvin toimii ja lämmittää pysyy lämpösenä noin 8-12 tuntia juuri niin kuin luvattiin itsellä on näitä 2
- Ei riitä tuo
tupla balladi kirjoitti:
vastaus kysymykseen hyvin toimii ja lämmittää pysyy lämpösenä noin 8-12 tuntia juuri niin kuin luvattiin itsellä on näitä 2
8-12 tuntia on työssäkäyvälle aika pieni varaus, ei ole aikaa poltella sekä aamulla että illalla.
Kyllä varaavuutta täytyy olla vähintään 18 tuntia, mieluummin 24. Eli 2,5-3,5 tonnia painoa.
Muuten joutuu palkkaamaan lämmittäjän :D - Anonyymi
Ei riitä tuo kirjoitti:
8-12 tuntia on työssäkäyvälle aika pieni varaus, ei ole aikaa poltella sekä aamulla että illalla.
Kyllä varaavuutta täytyy olla vähintään 18 tuntia, mieluummin 24. Eli 2,5-3,5 tonnia painoa.
Muuten joutuu palkkaamaan lämmittäjän :D2 pesällisellä lämpeää tarpeeksi töiden jälkeen pesällinen ja taas riittää lämpöä n 20 vuoden kokemuksella balladista todella pieni ja tehokas
- Anonyymi
tupla balladi kirjoitti:
Oikein hyvin on toiminut ...
- se on hyvä.,.
Minulla on tuo s-takka ja 3 lisävarvia, hyvin riittää 24 tunniksi, elikkä aina iltaisin pidetään tuli.
- Anonyymi
Balladi tehdään oliviini kivestä joka on raskain kivi mitä Suomessa on se takaa hyvän lämmön
S takka tehdään betonista jote se siitä lämmöstä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Balladi tehdään oliviini kivestä joka on raskain kivi mitä Suomessa on se takaa hyvän lämmön
S takka tehdään betonista jote se siitä lämmöstäMiten se kivi kestää tulipinnoilla?
- Anonyymi
Oliviinikivi rapautuu helposti.
- Anonyymi
Wikipedian mukaan 'Balladi on runomuotoinen, surullisesti päättyvä rakkaustarina.'
Eihän tuo viittaa Turun Uuniseppien tarinan surulliseen päättymiseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827