Olen nyt 34 vuotias ja sain ensimmäisen lapseni lähes 18 vuotta sitten.
Vanhemmiltani en saanut minkäänlaista tukea, ainut kommentti oli että miksi et tehnyt aborttia kun se vielä oli mahdollista, olet pilannut elämäsi ja nuoruutesi, turha tuoda lastasi tänne hoitoon jne.
No, elämäni EI mennyt pilalle ja hoitoon en lapsiani vienyt kertaakaan isovanhemmille jotka eivät sitä halunneet olla.
Voin kuitenkin kertoa että vaikka elämä ei ole ollut aina mitään ruusuilla tanssimista niin kaiken kaikkiaan olemme pärjänneet vallan loistavasti. Lapseni ei ole rikollinen tai häiriintynyt. Tällä hetkellä hän opiskelee lukiossa. :)
Tiedän miten epävarma sitä voi olla nuorena lapsen kanssa kun ympäristö vielä tuomitsee.
Älkää lannistuko, opiskelkaa ja hankkikaa ammatti lapsukaisesta huolimatta ja näyttäkää kaikille!
mui
1
188
Vastaukset
- Tia
Olen saanut kuulla aika lailla samanlaista juttua omasta kaveripiiristä ja puolitutuilta. Pilaan kuulemma oman elämäni ryhtymällä nyt jo äidiksi, kun ei ole ammattia opiskeltu (tästä asiasta huolimatta minulla on vakituinen työpaikka!) ja että miten minä voin elää neljän seinän sisällä. Heidän mielestään siis äiti ei voi lähteä mihinkään, kun on vauva. Totta, että äiti ei noin vain pääse ryyppäämään/baariin, mutta minua se ei haittaa. Olen absolutisti, joten baariin pääsemättömyys ei ole minulle mikään murhe.
Joku myös sanonut, että eikö minua hävetä elää mieheni rahoilla. Ei hävetä. Joskus tulee tilanteita, että eletään toisen osapuolen rahoilla tietyn aikaa. En minä koko elämääni miehen tulojen varaan ole rakentanut, tämä on väliaikaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2785809Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373376Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432617"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol741624- 641047
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9845Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123843Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10788