Ohjaaja-käsikirjoittaja Lana Wachowski ei ole tehnyt omasta korjausprosessistaan mitään numeroa. Oli aika yllättävää, että Cloud Atlas -elokuvassa oli koominen ja karrikoitu mies mekossa -rooli, ei-läpimenevä Hugo Weaving natsityyppisenä hoitajana.
Mutta: leffassa oli paljon muitakin rooleja, joita esitti eri sukupuolta oleva näyttelijä. Useimpia en ollenkaan tajunnut ennen kuin ne kelattiin lopputeksteissä.
Ei voi olla ajattelematta että se olikin Lanan ja muiden tekijöiden pointti: tuijottakaa sitä yhtä, suurinta osaa ette kuitenkaan huomaa...
Pilvikartaston roolit
8
123
Vastaukset
- AlienIndie
Mietityttää aina tällaisten ohjaajien ja vastaavien ulostulojen kanssa miten mahtavat tilanteeseen suhtautua taannoin tuntemani ihmiset. Mm. yksikin IRCin kautta nuorempana tuntemani tyyppi (kokoomusnuori josta olen kirjoittanut aiemmin) oli kova Matrix-fani ainakin joskus, mutta ei todellakaan ole kovin suvaitsevainen transsukupuolisuutta kohtaan.
- AlienIndie
Kyseinen henkilö löytyy IRC-galleriasta nimellä longcat. Että tiedätte varoa jos joskus törmäätte, tiedätte että kyseessä ei oel suvaitsevainen henkilö, kiitos minun. Näin vilpittömästi autan kanssasisariani, huomaattekos, ja silti haukutaan narsistiksi
- AlienIndie
"Totta kai vapaassa yhteiskunnassa jokainen saa tehdä omalla kehollaan mitä tahtoo, mutta ei voi vaatia että muut kohtelisivat jollain tietyllä tavalla" oli hänen vankka kantansa. Myöskään koulujen sukupuolittavissa käytännöissä hän ei nähnyt muuttamisen tarvetta. Tai perinteisten roolien tekohengittämisessä ja tuputtamisessa muutenkaan. Seuraavaksi varmaan väitätte että eihän tuo ole suvaitsematon tyyppi lainkaan kuten väititte silloin kun kerroin siitä tyypistä jolla oli avatarinaan jonkun naisen tissit, pelkästään siksi koska uhrina olin minä, vaikka kuitenkin hermostuisitte/ahdistuisitte omalle kohdalle sattuessa. Senhän takia kai tuo Wachowskikin piilotteli julkisuudelta kunnes oli valmis prosessita, koska enemmistön ihmisistä mielestä pre-opin kohteleminen syntymäsukupuolen edustajana ei ole suvaitsemattomuutta...
- 6345634
AlienIndie kirjoitti:
"Totta kai vapaassa yhteiskunnassa jokainen saa tehdä omalla kehollaan mitä tahtoo, mutta ei voi vaatia että muut kohtelisivat jollain tietyllä tavalla" oli hänen vankka kantansa. Myöskään koulujen sukupuolittavissa käytännöissä hän ei nähnyt muuttamisen tarvetta. Tai perinteisten roolien tekohengittämisessä ja tuputtamisessa muutenkaan. Seuraavaksi varmaan väitätte että eihän tuo ole suvaitsematon tyyppi lainkaan kuten väititte silloin kun kerroin siitä tyypistä jolla oli avatarinaan jonkun naisen tissit, pelkästään siksi koska uhrina olin minä, vaikka kuitenkin hermostuisitte/ahdistuisitte omalle kohdalle sattuessa. Senhän takia kai tuo Wachowskikin piilotteli julkisuudelta kunnes oli valmis prosessita, koska enemmistön ihmisistä mielestä pre-opin kohteleminen syntymäsukupuolen edustajana ei ole suvaitsemattomuutta...
Yleensä kohtelen ihmisiä ihmisinä, jos pitää kohdella sukupuolena niin siihen yleensä liittyy jotenkin fyysinen sukupuoli. Silloin selvästi prosessoimaton transsukupuolinen joutuu siihen syntymäsukupuolen kategoriaan. Voihan sitä leikkiä keisarin uusia vaatteita minkä tahansa puolesta, vaikka sitten suvaitsevaisuuden, mutta ihmiset eivät ole sokeita.
- AlienIndie
6345634 kirjoitti:
Yleensä kohtelen ihmisiä ihmisinä, jos pitää kohdella sukupuolena niin siihen yleensä liittyy jotenkin fyysinen sukupuoli. Silloin selvästi prosessoimaton transsukupuolinen joutuu siihen syntymäsukupuolen kategoriaan. Voihan sitä leikkiä keisarin uusia vaatteita minkä tahansa puolesta, vaikka sitten suvaitsevaisuuden, mutta ihmiset eivät ole sokeita.
No se on suvaitsemattomuutta silloin. Ei siitä mihinkään pääse.
- 5+8
Onko sulla jäänyt lääkkeet taas ottamatta, kun tuntuu taas niin maaniselta noi sun jutut joka ketjussa?
- AlienIndie
Onko ihmekään jos ihmisestä tulee maaninen, kun hän on vuosikaudet yrittänyt selittää muille totuutta asioista, mutta kukaan ei ikinä kuuntele
- journey of the soul
Leffa on monitahoinen, ei välttämättä avaudu parilla ensinäkemällä. Siinä oli myös ei-läpimeneviä aasialaista syntyperää esittäviä. Kuka näytteli mitäkin sukupuolta tai rotua ei minusta ole leffassa oleellinen pointti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873998Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6834
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740