Vauvalle pitäis kohta alottaa lihasoseet ja tarkoitus on tehdä niitä ite pakkaseen. Ajattelin ensiksi tehdä maustamattomista broilerisuikaleista.. Luin jostain että liha pitäisi keittää, ei paistaa. Kauankohan esim noita suikaleita täytyy keittää? Ei oo ikinä tullut keitettyä.. :)
Voiko jauhelihasta tehdä sosetta vai pitääkö olla ihan lihasuikaleita? Mikä se olikaan se määrä lihaa jonka 6 kk-1 v tarvii päivässä? Oliko 1.5 rkl?
Kotimaisesta lihasta tarkoitus tehä ja pakastaa kerta-annoksina.
Lihasoseet
3
70
Vastaukset
- amanda861
Moikka! itse keitin jauhenlihan(5-10min). kanan sisärintafileen höyrykeitin( noin 30 min) soseutin ja pakastin :) helppo lisätä ruuan joukkoon. Meidän neiti on puol vuotis ja ohje annettiin neuvolas että sokeripalan verran lihaa päivässä.
- hauduttamalla
Muistakaahan myös, että ei ole pakko keittää. Voi myös hauduttaa uunissa kannen/folion alla (miksei myös paistopussissa) ja tuolloin voi laittaa vaikka yrttimaustetta sekaan :)
Riisi, kana ja kasvikset uuniin, vettä ja mausteita sekaan ja saat valmiin ruoan. Jos harrastatte soseita, niin sitten vain sileäksi! Me sormiruokaillaan, joten laitan suoraan lautaselle :)
Itse en ole koskaan keittänyt vaan aina hauduttanut uunissa tai pannulla. Pannulla ei siis ole pakko ruskistaa vaan hauduttaa miedommalla lämmöllä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969