Denguekuume

Assiri

Mikä on tilanne siellä
Madeiralla tän kuumetaudin suhteen nyt keväällä?

4

499

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talviasukas

Kuume tuntuu täällä olevan ohi, pari viikkoa sitten ilmoitettiin kahdesta tapauksesta, mutta sen jälkeen uusia ei ole raportoitu. Paikalliset terveysviranomaiset ovat arvioineet, että uusia tapauksia voi ilmetä touko-kesäkuussa, mutta vain vähäisessä määrin.

• Ei matkakuumetta..

Voiko suojautua miten tätä kuumetta vastaan ja millaisia sää on siellä nyt, tarkeneeko pätkähousuissa lenkkeillä, yöt on ilmeisesti vielä kylmiä?

• Talviasukas
        Ei matkakuumetta.. kirjoitti:

Voiko suojautua miten tätä kuumetta vastaan ja millaisia sää on siellä nyt, tarkeneeko pätkähousuissa lenkkeillä, yöt on ilmeisesti vielä kylmiä?

Olen asunut täällä marraskuun alusta alkaen koko talven, ainoa asia, jonka olen tehnyt denguekuumen torjumiseksi, on asuntoni tuuletusikkunaan laitettu hyttysverkko. Olen liikkunut paljon myös poluilla ja levadoilla, Ei täällä ole hyttysiä niin kuin kotona Suomessa. Kuumetta vastaan voi tietysti yrittää suojautua vaatetuksella ja hyttysöljyllä, mutta se on turhauttavaa, kun hyttysiä ei ole näkyvillä. Rokotetta ei ole.
        Sään saa lyhyellä aikavälillä (3 pv) melko luotettavasti selville esim. seuraavasta osoitteesta
        http://www.ipma.pt/en/otempo/prev.10dias/?localID=19&cidadeID=9
        Lämpötila ei kerro vaatetuksen tarpeesta kaikkea, erityisesti kannattaa tarkkailla tuulen voimakkuutta. Kun lämpöä on 20 astetta, aurinkoista ja tuuli heikkoa, pätkähousu on päivällä hyvä asu, mutta tuulessa tulee kylmä. Tuulen voimakkuuden saa selville osoittamalla palvelun tuulen kohdalla olevaa nuolta. Viime viikko täällä on ollut voimakkaita tuulia ja pusero päivälläkin usein tarpeen.

• Assiri

No sehän kuulostaa hyvältä! Ei muuta kuin matkaa suunnittelemaan ihanalle saarelle jälleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      98
      1187
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      85
      922
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      237
      890
    4. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      744
    5. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      727
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      34
      642
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      58
      619
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      42
      582
    9. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      567
    10. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      30
      555
    Aihe