Hei. Olen päättänyt vihdoin kertoa vanhemmilleni viiltelystäni. En siis enää tee sitä, viimeksi noin vuosi sitten. Jatkuva peittely alkaa ottii voimille. Ja tuntuu pahalta, koska olen nykyään läheinen vanhempieni kanssa ja he eivät tiedä asiasta. Olen nyt 17v tyttö. Ammattiapua on tarvitse, sillä elämäni on tällä hetkellä kaikin osin hyvin.
Miten siis voisin 'avata keskustelun' edest toiselle vanhemmalle ensiksi?
Vanhemmille kertominen viiltelystä
2
354
Vastaukset
- Entinen nuori
Ei siihen varmaan mitään kovin helppoa keinoa ole. Valitse sellainen hyvä hetki, joka on sinulle helpoimman tuntuinen. Vaikka kävelylenkillä voi jutella vaikeita, jos se tuntuu sinulle luontevalta. Itse aloittaisin vaikka varovasti niin, että kertoisin oloista, joita on ollut j akuulostelisin, miten vanhempi siihen reagoi. sitten kertoisin lisää ja siitä, että nuorilla joskus on sellaista isten vahingoittamista, kun ei saa tunteita muuten istestä ulos. Sitten sanoisin, että minullakin oli sellaista.
Vaikeaa keskustelöua on etukäteen ajatella, kun ei voi tietää, miten vanhempi asiaan reagoi. Sellaista kahden kauppaahan se on. Hyvä, että olosi on paremoi tai ainakaan et viiltele enää. - nuorten äiti
Sinä vaikutat fiksulta tytöltä joten sinun vanhempas ovat varmaan myös sitä.Kaikki me nuoruudessa tehaasemme omia töppäyksiä.Jotku eivät jätä jälkiä joisakin joudumme taas kantamaan vastuun koko elämän ajan.tämä sinun asiasi on hyvinkin tavallista nykyajan nuorilla ja myös ennenkin.Mene vaan reilusti vanhempiesi luo ja sano että sinä olet voinut huonosti ja olet tehnyt merkkejä käsiisi.Jos sinua vaivaa nämä jäljet niin voitkoajatella että tatuoisit niiden päälle jotain.Pyydä vanhempiasi auttamaan sinua.Olet varmaanki miettinyt kauan tätä joten kyllä sinä uskallat nyt jo mennä puhumaan heille.Hyvää kevättä ja kesää sulle tyttökulta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2995512- 725072
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484176- 513850
- 433504
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv733016- 422197
- 492138
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088