Majoitus Cebussa

uuno81

Toukokuussa pääsisi taas käymään Cebussa ja paikallinen vaimoni ehdotti apartellen tai apartmentin vuokrausta! Onko kellään kokemusta ja tuleeko halvemmaksi kuin hotelli vai olisiko sittenkin hotellissa asuminen helpompaa kaikkine palveluineen?

16

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cebusta

      Viimeksi kun katselin lentolippua Cebuun, Superseaver tarjosi lento hotelli, jossa majoituksen osuus oli suht pieni, kun vertasin pelkkään lentolippuun. Minusta varteenotettava vaihtoehto. itse asuimme vaimoni kotona, siellä perheen ja kaiken hälinän keskellä. Joku muu house voisi olla parempi vaihtoehto, voisitte paremmin saada aikaa itsellenne.

    • pinoy

      Asustelin 5 kuukautta Filippiineillä, vuokrattiin rivitalo tuolloin 3h k suihkut vartioitu alue 24/7 200 euroa päältä kuukausi, kalustettu, ilmastointi,pyykkäsivät vuodevaatteet, kaapeli tv. Halvemmallakin saa, mut taso tippuu. Hotellissa asuttiin resort maksoi perhe huone kuukausi alta 800, laske siitä. Huomioi et voit tehdä omaa kämpäs myös sarkaa, hotellissa et, vaan joudut käyttää raflaa, joka kallimpaa, kuin kaupast ostetut ainekset. Aamiainen Ym Ym.

      • pinoy

        Ei sarkaa vaan sarkaa.


      • pinoy
        pinoy kirjoitti:

        Ei sarkaa vaan sarkaa.

        Mä hirtän Tän ennakoivan tekstin syötön..kokeillaan uudestaan safkaa.


      • Metro Cebu

        "rivitalo tuolloin 3h k suihkut vartioitu alue 24/7 200 euroa päältä kuukausi"

        hmmm.... onko tarkempia tietoja paikasta?

        Ilmeisesti onnistuin löytämään turhan kalliin paikan: 17000 pesoa/kk, Lapu-Lapu (melko lähellä lentokenttää).
        Kai tää kaksioksi pitäis luokitella (pieni sellainen).


    • Cebusta

      Meillä siellä nyt talo tähtäimessä. Saas nähdä kuinka pitkä prosessi on ja kuinka tiukkoja hinnat ovat, putoaako.
      Tiedän ettei kannata hätäillä ja historia ja kaikki rasitteet on selvitettävä. Olen vaan perin juurin kyllästynyt asumaan tilapäisasunnoissa ja vaimoni kotonakin, kulttuuri kun on niin erilaista.
      Kun nyt siellä säännöllisesti kuljetaan ajattelimme hankkia oman talon, se olisi satsaus tulevaan ja ehkä lisää viihtyvyyttä kun on oma koti kullan kallis.
      Tuttu suomalainen hankki vastikään talon läheltä ja vaikuttavat onnelliselta.
      Että; siitä sitten vaan saunaa väsäämään, jonnekin puutarhan nurkkaan. Sauna vähän kuin seksi suomalaiselle, sitä on saatava määräajoin!

      • pinoy

        Aluksi katsottiin kämppää myös, mutta päädyttiin kuitenkin ostaan oma tontti, ja aletaan rakentaan omaa kämppää.


    • Cebusta

      Tonttia mekin olimme katselleet, mutta huonoja paikkoja oli ja tosi kalliita. Talojen hintahaarukka 1-2milj. Pienillä n. 200m2 tonteilla 50-80m2 talo, betonimuurin ympäröimä, vilkasliikenteisen ja meluisan highwayn vieressä.
      Rakentaminen on varteenotettava vaihtoehto, silloin voi tehdä omanlaisensa talon, haluamaansa paikkaan. Good luck!
      Tunnen erään suomalaisen, joka alkoi rakentamaan taloa Lapu-Lapuun, (Gordova) viime vuonna ,mutta en tiedä tämänhetkistä tilannetta, lienee keskeytynyt?

      • pinoy

        Niin riippuen saaresta missä oleskelee. Emännän kaupungis maksaa rantatontit 20 -30 tuhatta egee, kukkuloilta tien varresta lähtee meri näköalalla 5000 - 10000 euroo.

        juu pikkuhiljaa yleensä rakennellaan.


      • Cebusta
        pinoy kirjoitti:

        Niin riippuen saaresta missä oleskelee. Emännän kaupungis maksaa rantatontit 20 -30 tuhatta egee, kukkuloilta tien varresta lähtee meri näköalalla 5000 - 10000 euroo.

        juu pikkuhiljaa yleensä rakennellaan.

        Maanomistukset kannattaa selvittää tarkkaan, koska eräs tuttavani alkoi rakentamaan taloa maalle, jonka piti omistaa vaimon vanhemmat, mutta kun rakennuksen seiniä oli muurattu metrin verran, alkoivat sukulaiset kyselemään maan jakamisesta, loppui rakentaminen siihen.
        Olen myös kuullut kiinteistökaupoista, jossa joku omistaja on jäänyt paitsi kaupantekotilaisuudessa ja sitten "kiristää" lisää rahaa, ennenkö laittaa nimmarinsa papereihin.
        Kiinteistöverot voivat olla maksamatta usealta vuodelta.
        Talon rakennusluvat- ja piirustukset voivat puuttua kokonaan.
        Raha on hyvä konsultti, sillä selviää lähes kaikista (jopa kaikista) ongelmista Filippiineillä!.


      • Pinoy
        Cebusta kirjoitti:

        Maanomistukset kannattaa selvittää tarkkaan, koska eräs tuttavani alkoi rakentamaan taloa maalle, jonka piti omistaa vaimon vanhemmat, mutta kun rakennuksen seiniä oli muurattu metrin verran, alkoivat sukulaiset kyselemään maan jakamisesta, loppui rakentaminen siihen.
        Olen myös kuullut kiinteistökaupoista, jossa joku omistaja on jäänyt paitsi kaupantekotilaisuudessa ja sitten "kiristää" lisää rahaa, ennenkö laittaa nimmarinsa papereihin.
        Kiinteistöverot voivat olla maksamatta usealta vuodelta.
        Talon rakennusluvat- ja piirustukset voivat puuttua kokonaan.
        Raha on hyvä konsultti, sillä selviää lähes kaikista (jopa kaikista) ongelmista Filippiineillä!.

        Juu noissa tarvii olla asianajaja mukana, oma ei kauppiaan ;)


    • Cebusta

      Vaimoni isä on ollut ikänsä rakennushommissa ja hänestä saisin hyvän "apumiehen", tai toisinpäin. Ollut mm. useamman vuoden rakentamassa sitä isoa siltaa Lapu Lapusta -Mandaueen.
      Cebun esikaupunkialueella (Consolacion,Liloan ja Compostela) on paljon myytäviä rivitaloja (row house), alkaen n. 1milj.peso, mutta olemme päätyneet katselemaan omakotitaloa, niin olisi oma rauha.

      • olen vanhempi mies Kuopiosta ja kiinnostais ja ois mukava tutustua Cebussa jo ennestään asuvia tai oloja tuntevia suomalaisia ja ois hyvä saada yhteystietoja .- esim sähköposti
        Olen suunnitellut matkaa Cebuun 2014


      • yepun
        juovikas.k kirjoitti:

        olen vanhempi mies Kuopiosta ja kiinnostais ja ois mukava tutustua Cebussa jo ennestään asuvia tai oloja tuntevia suomalaisia ja ois hyvä saada yhteystietoja .- esim sähköposti
        Olen suunnitellut matkaa Cebuun 2014

        Moro!
        millon olet ajatellut Cebuun päin mennä ? itsekin olen sinne menossa joskus kesän lopulla 2014 .....


    • Cebusta
    • uuno81

      Tämmönen löytyi ja tämän viikon aikana vaimo käy tarkistamassa paikan, mutta hyvältä näyttää ainakin kuvissa!

      www.tancorcebu.com

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe