Onko psykiatrisen hoitotyön koulutuksessa joku "neuroleptien ja lääkityksen puolesta puhumis" -kurssi?
Itselläni on hoitohistoriaa jo jonkin verran takana, ja eri neuroleptejä kokeilleena voin todeta, että ne eivät ole mun juttu. Toki ne vievät pahimman tuskan pois, ja mieliala on tasainen, mutta en ole silloin millään lailla oma itseni. Olen enemmänkin kuin joku tahdoton lammas, pahimmillaan kuin zombi. Muistiongelmiakin ilmeni, ym.
Osastohoidossa hoitajat eivät ikinä kuunnelleet kun mainitsin lääkkeiden aiheuttamista sivuoireista. Mikään oire ei ikinä johtunut lääkkeestä,, vaan kaikki johtui aina sairaudesta. Onneksi psykiatri oli sentään fiksu, ja oireistani kuullessaan aina totesikin, että lääkkeestähän tuollaiset oireet johtuvat.
Mutta tänään taisi tulla jäävuoren huippu. Psyk.sairaanhoitaja, jonka tapasin ensimmäisen kerran, kertoi, että kun en syö lääkkeitä, tulee psykoosini uusiutumaan ja vielä vaikeampana kuin aikaisemmin. Tässä kohtaa kerroin hänelle, etten ole ikinä saanut psykoosia. Tätyskä kaiketi tulkitsi vastaukseni sairaudentunnottomuudeksi, sillä hetken päästä hän kertoi, että psykoosi on jo tehnyt vaurioita aivoissani, ja vauriot tulevat pahenemaan ilman lääkitystä. Kerroin hänelle, kuinka en koe olevani oma itseni kun syön neuroleptejä. Ja tähänkin oli sairaanhoitajalla vastaus valmiina: se, että en koe olevani oma itseni, johtuu psykoosistani, eikä lääkkeistä, sillä psykoosi on ollut niin rankka kokemus aivoille, että toipumisen alettua muuttuu sellaiseksi, ettei mikään tunnu oikein miltään!
SIIS OIKEASTI.
Kuinka voi olla mahdollista että kaikki oireet ja tuntemukset johtuvat psykoosista, jota en ole ikinä sairastanut? Mutta neuroleptit eivät aiheuta sivuoireita, vaikka niistä löytyy luettelo ihan jokaisesta lääkepakkauksesta? Tämä hoitajien oma neurolepti-uskonto alkaa oikeasti olla melko mielenkiintoinen. Tavallinen tallaaja voisi pian epäillä hoitohenkilökuntaa suorastaan... psykoottiseksi.
Psyk.hoitajat neuroleptejä kauppaamassa...
18
252
Vastaukset
- Tietäjä
Totuus on täysin erilainen kuin mitä hän sanoi. Psykoosienkaan ei ole koskaan todettu aiheuttavan mitään aivovaurioita, kaikki ne havaitut vauriotkin voidaan selittää neuroleptien aiheuttamalla aivojen rappeutumisella. Siis kyllä, neuroleptit itse voivat aiheuttaa aivojen rappeutumista. Ja tietysti ne voivat aiheuttaa sen vammaisen olon, koska ne estävät esimerkiksi dopamiiniratoja. Niiden vaikutus on tavallaan päinvastainen kuin kokaiinin tai amfetaminin.
Yleensäkin nuo säätäjät ovat tosiaan aika pihalla. Yritä pärjätä niiden kanssa. :) - 2342423432
Psykiatria on ihmissielujen murhaa. Kemiallista lobotomiaa! Hankkiudu eroon puoskaritieteestä ja katsele vaikka aitoa iloa youtubesta - ainoastaan RAKKAUS parantaa ihmisen - ainut lääke!
http://www.youtube.com/watch?v=RP4abiHdQpc :D - uk,df
Ei sitä, että onko sulla nyt tai ollut psykoosia sulta kysytä. Juuri tuollainen kuvailemasti toiminta on psykiatrian juuri, josta se saa voimansa.
- monopoliasema
Jos psykiatria muuttuisi vapaaehtoiseksi niin eihän kukaan enää käyttäisi sen palveluja.
- en koske enää
Itse olen sairastanut pitkäkestoisen psykoosin ja "saanut" (siis pakotettu) syömään siihen neuroleptit tuohon vaivaan.
Itse psykoosi ei ollut mitään verrattuna lääkkeen tuomaan oloon!
Minun olisi pitänyt syödä vuoden kaksi neuroleptejä vaivaani, mutta lopetin jo kolmen kuukauden jälkeen omalla luvalla.
Aikansa psykoosini kesti ja meni ohi, kun sain elämässäni asiat järjestykseen.
Kuulinhan minäkin näitä kliseitä: -vointisi kannalta on ehdottoman tärkeää, että syöt lääkkeesi jne.
Dopamiinivarastojen huventuessa seoquelkuurin aikana vaivuin vain syvemmälle ja kauemmas todellisuudesta.
Ammatiltani olen sh, joten minulla on jotain näkemystä ja tietämystä näistä asioista (luulen ainakin niin) - zuugzuug
Kiitos vastauksista. Olen itse kokeillut niin montaa neuroleptiä, ja voin ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä myös sanoa, että ne lääkkeet vain tuhoavat ihmistä tekevät persoonasta toisen, kuin mitä todella on. Voihan joku niistä toki hyötyäkin, en sitä kiellä.
Mutta nyt alkaa todellakin tuntua, että lääkehoito-ajattelussa on lipsahdettu liian pitkälle. Hoitaja toi selkeästi esille inhonsa mua kohtaan, kun kuuli etten lääkkeitä syö. Potilaat muuttuvat vastenmielisiksi, jos eivät kulje psykiatrian talutusnuorassa. Tilannehan alkaa vaikuttaa katastrofilta näin potilaan näkökulmasta. Mutta ei kai auta muu kuin odotella sitä "uutta psykoosia" ja yrittää pyristellä irti yksilöllisyyttä ja ihmisarvoa loukkaavasta psykiatriasta.- Irtilääkkeistä!
Se on hankalaa. Jos te halua ottaa inhoa vastaan, voit vain esittää syöväsi lääkkeet. Itse olen käynyt niin kovat taistelut, etten lähtisi plajoa vastustamaan psykiatria, jos hän nyt välttämättä haluaa määrätä neuroleptejä. Ovat niin syvällä lääkeuskomuksessa, että kaikenlainen mielipiteen esittäminen voidaan katsoa psykoosin oireeksi. Luultavasti hän kirjoittaa vielä papereihisi, että olet lääkevastainen ja jos aikasi kerrot totuuksia, olet pian paranoidinen heidän mielestään.
Asetelma ei ole normaali eikä mitenkään tasa-arvoinen lääkäri-asiakassuhteessa. Minuakin psykiatri kutsui potilaaksi ihan kuin olisin jotenkin kuoleman sairas. Ehkä he vielä pelkäävät sitäkin, että kun asiakkaat todella alkavat ymmärtää tämän systeemin pettävyyden, he alkavat etsiä tietoa luonnontuotteita ja itseapuhoidoista. Sen jälkeen psykiatrit menettävät asiakkaansa. He eivät todellisuudessa halua auttaa ihmisiä, niin sen olen itse ajatellut. Jos he haluaisivat olla avuksi, he ohjaisivat hyvälle terapeutille ja antaisivat oikeita neuvoja lääkkeiden sijaan. Lääkkeissä on suuri negatiivinen vaikutus vielä noiden kaikkien sivuoireiden ja tehottomuuden takia. Minusta pahin asia lääkkeissä on VASTUUN ANTAMINEN TOISELLE. Kun menettää hallinnan omasta elämästään, niin sitä on vaikea saada takaisin. Elämänhallinta voi mennä jo sairauden takia osittain. Jos kukaan ei ohjaa muuta kuin lääkkeiden syöntiin, niin mennään aina vaan pidemmälle suohon. Kun antaa hallinnan psykiatrille, joka määrää lääkkeen ja syö hyväuskoisesti lääkkettä, halua uskoa toki hyvään. Tahtoo uskoa, että tämä on minulle hyväksi. Ei ehkä aivan heti huomaa, että lääke tekee sairaammaksi, kun vielä lääkärit valehtelevat päin naamaa, että se johtuu sairaudesta. Tämä on todella suuri kusetus! Yleensä apua hakevat ihmiset haluavat vielä kerran luottaa ihmiseen ja uskoa, että tulevat terveeksi. Ikävä kyllä moni on hukannut täysin otteen elämästtän neuroleptien takia. Eihän ihminen ole enää samanlainen kuin ennen eikä siten kykenevä itse määrittelemään miksi on muuttunut. En itsekään kunnolla tiedostanut, että menin koko ajan huonompaan suuntaan. Sukulaiset ja ystävät taas yrittävät ymmärtää parhaansa mukaan ja laittavat kaiken sairauden piikkiin. Ei kenestäkään tule aivovammaista itsestään! Kyllä siihen syyt löytyvät miksi ahdistus vaan pahenee ja päästä kuuluu ääniä, vaikka kuinka vetää lääkkeitä nassuun. Samalla tavalla kuin alkoholistille käy, kun jää putki päälle. Kun on liikaa myrkkyä veressä, niin alkaa pian pikku-ukot hypellä seinillä. Ehkä ihmisillä on vain yksi tai usemapi ajatusharha ja niitä sitten aletaan lääkkeillä tukahduttaa ja saadaan päälle skitsofrenia ja kunnon kuvitelmat. Paljon helpommalla pääsisi, jos tuo harha otettaisiin käsittelyyn ja käytäsiiin kunnolla läpi. Kuinkahan moni vielä kaiken lisäksi saa manioita ja psykooseja ihan senkin takia, kun syön mielialalääkkeitä. Muuttuuko tämä maailma koskaan ihmisystävälliseksi. Silloin olisi lupa tuntea tunteita ja päästää niitä ulos ilman, että siitä tuomitaan ja pidetään hulluina. Suurimmalla osalla tuntuu kuitenkin olevan tärkeintä painaa duunia ja osoittaa olevansa tärkeä yhteiskunnan rattaissa. Milloin olisi oikeasti aikaa pysähtyä ja kohdata toinen ihminen ilman maskeja ja ylemmyyden/alemmuudentunteita.
Alamme olla kilpailuyhteiskunnan tien päässä. Jotkut ovat heränneet kuluttamisen unestaan ja ovat valmiita elämään yksinkertaisempaa ja rennompaa elämää. Alkaa valjeta, ettei elämän tarkoitus olekaan olla suorittaa sitä vaatien itseltä jatkuvasti parempia tuloksia. Tasapainoinen elämä saavutetaan vähemmällä. Älkää hukatko itseänne lääkkeisiin, vaan löytäkää itsenne vihdoinkin. Myöhemmin kaduttaa, jos heittää vuosia hukkaan neurolpetihuurussa. Muisti alkaa pätkiä eikä mikään tunnu miltään. Ei se ole elämää, edes mielenterveyskuntoutujalle.
- ******'
Aivankuin olisin ollut pirkanmaalaisessa aluesairaalan osastolla käymässä kun luin alkuperäisen aloitusta. Siellä on ihan samanlainen ajattelutapa.
Hoitajat ovat kyllä aika harvoin syyllisiä. Heidän tehtävänään on toimeenpanna lääkärin määräämät hoidot ja syöttää pakolla lääkärin määräämät lääkkeet. He saavat tietonsa potilaasta pääasiassa lääkärin kommenteista ja merkinnöistä. Pitkään osastolla olleet hoitajat ovat urautuneet omiin käsityksiinsä potilaista. Uudestaan sinne tulevat potilaat ovat jo valmiiksi diagnosoitu ja heistä etsitään diagnoosiin sopivia piirteitä ja oireita. ja sitä käsitystä ei sitten mikään saa muuttumaan.
Kun potilas joutuu uudestaan osastolle lääkkeiden sivuvaikuksien takia, hänelle täytyy saada uusi diagnoosi papereihin, muuten tarkastajat saattavat puuttua siihen, varsinkin jos potilas valittaa jonnekin. Kenen lääkärin olette nähneet kirjoittavan, että potilas tulee osastolle lääkkeiden sivuvaikusten takia, joita hänelle täällä määrättiin?
Hoitajien on toimittava lääkärin diagnoosin mukaan ja kyllä he oikeasti uskovatkin näin. Olen tavannut joitain omilla aivoillaan ajattelevia, jotka jopa rohkeavat sanoa potilaalle, että ei tämän nyt näin pitäisi mennä, nostan hattua heille, mutta he eivät voi muuttaa osaston käytäntöä minkä lääkäri on luonut.
Vuosia asiaa seuranneena ulkopuolisena.- qörpasd
Hoitajat syyllistyvät siten epämoraalisuuteen, kun syöttävät pakolla "lääkkeitä", oikeammin myrkkyjä, koska ei ne tasapainota kemikaaleja, vaan hidastavat ja zombifioivat ihmistä. Joten eipä siitä paljon hoitajien syyttömyydestä voida puhua, syyllistyvät lailliseen rikokseen, mutta eipä ole enää kauan laillinen, kun ratifioidaan YK:n vammaisten ihmisoikeusjulistus, johon "psykiatrisesti vammaiset" myös kuuluvat. Ottakaa selvää Googlaamalla tuosta julistuksesta.
- Pakko mikä pakko
Jos kukaan hoitaja ei syötä väkisin lääkärin määräämää lääkettä, mitä sitten tapahtuu?
Hoitajat potkitaan pois työmaaltaan kun eivät hoida hommiaan. Ei heiltä kysytä haluavatko.
Rikollinen on lääkäri ja osaston byrokratia, joka pakottaa hoitajat tekemään tällaisia hoitotoimenpiteitä. Nyt on siis kysymys vain lääkkeistä.
Arkirutiineissa tehdään lainvastaista paljon silloin kun hoidetaan potilasta, joka on lääkepökkyrässä eikä ole oma itsensä. Mutta silloin hoitajat eivät osaa erottaa eivätkä ymmärtää mikä on lääkkeen aiheuttamaa ja mikä todellista sairautta, kuten ap. toteaa. Eiväthän he ole tekemisissäkään muiden kuin lääketokkuraisten kanssa.- ksoelga
Ei kukaan pakottanut niitä hoitajia siihen paikkaan, missä heitä pakotetaan kiduttamaan ihmisiä. Olisivat he voineet etsiä muun työn, mutta he ilmeisesti haluavat kiduttaa ihmisiä. Vai ovatko he vaan niin psykoottisia ja sairaudentunnottomia etteivät ymmärrä epämoraalisuuttaan ja vahingollisuuttaan?
Esim. jos mä saisin palkkaa autistien kiduttamisesta, en ryhtyisi siihen työhön, koska minulla on moraliteetti. - Tekopyhä?
ksoelga kirjoitti:
Ei kukaan pakottanut niitä hoitajia siihen paikkaan, missä heitä pakotetaan kiduttamaan ihmisiä. Olisivat he voineet etsiä muun työn, mutta he ilmeisesti haluavat kiduttaa ihmisiä. Vai ovatko he vaan niin psykoottisia ja sairaudentunnottomia etteivät ymmärrä epämoraalisuuttaan ja vahingollisuuttaan?
Esim. jos mä saisin palkkaa autistien kiduttamisesta, en ryhtyisi siihen työhön, koska minulla on moraliteetti.Jos et saisi mitään muuta työtä perheesi ruokkimiseksi kuin sellaisen jossa kidutetaan mielenvikaisia niin antaisitko muka ennemmin perheesi nääntyä?
- juoöhy
Tekopyhä? kirjoitti:
Jos et saisi mitään muuta työtä perheesi ruokkimiseksi kuin sellaisen jossa kidutetaan mielenvikaisia niin antaisitko muka ennemmin perheesi nääntyä?
mielenvikaisuutta ei ole olemassa, on vaan käytösvikaisuutta.
- Hirveätätoimintaa...
Psykiatrit ovat pelottavia pakkolääkitsijöitä, jotka asettavat tiettyjä diagnooseja jotta pääsevät lääkitsemään ''sairasta'' siten niillä on syy lääkitä eli tietty diagnoosi, jonka voi tehdä jopa kirjoittamalla tiettyyn sävyyn siten saadaan potilas näyttämään sairaalta ja voidaan pakkolääkitä erilaisilla neurolepteillä, ssri-lääkkeillä, antipsykooteilla jne... Ja kun potilas alkaa käyttäytymään vähänkään hoitajaa rasittavasti niin voidaan työntää jopa eristyshuoneeseen ilman järkevää syytä ja sitten hoitaja valehtelee psykiatrille ja sanoo vaikka että käyttäytyi väkivaltaisesti, oli levoton jne... näitä selittelyjä saa kuunnella vuosi toisensa jälkeen ja psykiatrit tietysti uskoo hoitajia. Monet hoitajat ovat myös sellaisia todella omituisia ja rätkättävät päin naamaa , haukkuvat ja arvostelevat potilaita ja käyttäytyvät muutenkin törkeästi ihmisoikeuksia rikkoen. Kannattaa kiertää kaukaa tollaset paikat kun psykiatrinen sairaala, jokska ne on nykysin sen nimittäneet nätimmältä kuulostavaksi, oikeesti sellaset sairaalat on syyttömien kuritustaloja, joissa harjoitetaan ilkivaltaa, ihmisoikeusrikoksia, pakkolääkitsemistä, vangitsemista jne...
- Totta puhut
http://urbaanisanakirja.com/word/sadisti/
Sekä psykiatrian hoitajat että psykiatrit ovat sadisteja.
"Oikeasti sellaiset sairaalat ovat syyttömien kuritustaloja, joissa harjoitetaan ilkivaltaa, ihmisoikeusrikoksia, pakkolääkitsemistä, vangitsemista jne..." pitää paikkansa täydellisesti. Toisin sanoen psykiatrian hoitohenkilökunta tarvitsee itse neuroleptejä, SSRI- ja SNRI-valmisteita, trisyklisiä jne., mutta sairastuvat entisestään, kun pakkosyöttävät tarvitsemansa asiakkailleen. Hoitohenkilökunnalla on monia persoonallisuushäiriöitä sekä mm. R45.6, R46.2, R45.5, F63.2, F68.1, F99, F69, F81.3, F80.2.
- poliittinen vanki
Minun kaupunkini psyk.hoitajalla oli pokkaa taannoin kirjoittaa paikallislehteen jutun jossa kovasanaisesti tuomitsi toisen maailmansodan saksalaiset natsilääkärit, eikö se tajua että itse syyllistyy vähintään yhtä hirvittäviin rikoksiin ihmisyyttä vastaan. Toivottavasti hänetkin muiden psyk. natsien tavoin tuomitaan joskus vielä Haagissa. Minuakin se akka kidutti monta kuukautta vaikka minulla ei ikinä edes ole ollut mitään mielenterveysongelia, minut tuomittiin *hoitoon* poliittisista ja uskonnollisista syistä, moni luule vieläkin että sellainen on mahdotonta suomessa ja nauravat ja pilkkaavat minua jos kerron siitä, kuitenkin kuka tahansa jolla on vähänkään eriävät mielipiteet voivat joutua suomessa psykiatrian uhriksi, tämä on fakta, mutta kun yritin selittää sen psykiatreille että en ole mielisairas niin väittivät että minun *sairaudentunnottomuus* oli todiste vaikeasta mielisairaudesta.
- nytmenihermotlopulli
Ja tämä sana sairaudentunnomuus on kans yks lyömäase.
Sen varjolla saadaan tehtyä paljon pahaa
- oma kokemukseni
Olen kokenut vastaavaa ja haluan varoittaa yhdestä asiasta. Psykoosi tosiaankin voi uusiutua ja paljon pahempana jos olet jo käyttänyt neuroleptejä ja sitten lopetat. Aivoissa on jo tapahtunut muutoksia, minkä takia aivot EIVÄT palaa entiselleen käytön lopettamisen jälkeen. Neuvoisin pyytämään lääkevaihdosta, ja kokeilemaan kaikkia eri lääkkeitä, sillä on hyviäkin neuroleptejä olemassa, onneksi. Uudet ovat mun käsittääkseen aina parempia kuin vanhat, mutta sekin voi olla henkilökohtaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2611039- 428407
- 1285306
- 1443674
- 693588
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353544- 353185
- 552549
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352051- 281806