jos heittäytyisi villiksi ja vaihtais tuon kyykkypyörän vaikka e36 M3see, miten hyvin niissä säilyy arvo? voisko sitä pitää ns sijoituksena? auto on yleensä pahin mahdollinen sijoitus kohde, mut joku harvinaisempi merkki/malli saatta joskus jopa nostaa hintaa ajan kanssa,,, saa toki ehdottaa muita vaihto ehtoja,
Auto tulisi olemaan kesä-/harraste-/kakkosauto, ajomäärä vuodessa tulis olemaan noin 5000km
BMW M3 e36
11
1864
Vastaukset
- e39 530da
Miksei, e36 ei vielä ole "keräily" auto mutta 5 vuoden päästä alkaa olla jo harvinainen kun teinit saa nuo huonoimmat poljettua loppuun =) Jos tosiaan ostat tuommoisen niin osta mielellään täysin orkkis kuntoinen = arvokkaampi koska ei ole räpeletty! Autona M3 on mitä mukavin pikku sportti,tehoa löytyy kivasti ja ajaminen on tuossa ikä luokassa parhaimmistoa. Kalliit vakuutukset tuovat pientä miinusta kyllä, eikä ne osatkaan halvimmasta päästä ole! En itse oikein osaa ehdottaa mitään muutakaan tuon vaihtoehdoksi sillä omasta mielestä tuo on vaan helvetin kiva kesä lelu =) niin ja arvo ei kylläkään enää juuri putoa.
- hopeamies85
Samaa mieltä, täysin originaali sen täytyy olla, ei ne vakuutukset nyt niin hirveästi mieltä painaa kun ei se vaihtoon menevän moottoripyörän ylläpito mikään halpa ole...
- LMAOLMAOLMAOLMAO
Bmw sijoituskohteena? LMAO! XD
- hopeamies85
Eihän tuota tainnu sinultakaan tulla parempaa ehdotusta
- e39 530da
No tuo on kyllä niin totta että MP on kans kalliit ylläpidot, eli ei muuta kuin kaupoille! = ) Nettiautosta tuntui löytyvän pari varsin mielenkiintoista vaihtoehtoa. Se tuli mieleen että oletko katsellut e34 tai e39 M5? Niidenkin hinnat alkaa olemaan kohdillaan, varsinkin e34.
- Z3m5
No mulla on kokemusta z3 m autosta. Ostin sellasen 4 vuotta sitten ja tosiaan alkuunnostyksen jälkeen siitä ei ollu muutakun harmia ja helkkarin vaikea päästä eroon. Eli se oli ajettu aluksi n.70 tkm. Vakuutukset oli toki kalliit mutta ei varmaa kauheesti pyörän vakuutuksista eroa. Autoni oli hienossa kunnossa, maalipinta virheetön. Sisällä sporttinahat ja olihan siinä 19 tuumaset hienot vanteetkin. No tosiaan sitten asiaan eli noilla autoilla harva ajelee ihan samalla tavalla kun perusautolla joten bensaa paloi hki-vantaa-järvenpää alueella ajellessa jotakuinki niin että yhellä tankilla ajo sen 350km suunnilleen...eli vie polttista paljon vaikka kuka mitä väittäs:) nositten renkaat joutu ostaa 3 kertaan uudet kun ne kulu sekä edestä että takaa epätasasesti eikä niitä kulmia saanu vianorin laitteilla koskaan ihan kuntoon. No sitten siinä repesi perä ja tuli 1800 euron hitsaukset ja kardaaniakselin tms vaihto, se tehtii pikkupajalla siksi oli noin halpa ja käytetyillä osilla. Perässä oli monen kymmenen sentin repeämä ja se kuului vaihtaessa vaihteita rusahduksena. No huollot oli tietty oma hauskuutensa kun sitä venttiileiden säätöä ämmäläiseen ei osannu perus bmw huolto tehdä niin laakkosella tuo hauska huolto oli sillon 1100e ja tänäpäivänä varmasti uusi hinta joka ei varmaan ole halvempi. Öljynvaihtohuollot myös kalliimpia kun se öljy on jo kalliimpaa. Sitten lopulta tuli se kaikein hauskin kohta kun siskoni lainasi autoa 2 kesää sitten ja vesiletku meni poikki ajon aikana ja koko kone suli! Männät oli palanu kiinni ja koneesta ei ollu mitään pelastettavissa. No 27 tonnia maksanut auto myytiin sitten 13000 tonnilla ilman moottoria pois joten aika kalliiksi tuli. Olin muuten ennen tuota täydellistä moottoritikkoa myymässä autoa pois autoliikkeisiin ja kysyin laakkoselta, veholta, sportcarcentetistä ja toyotalta niin hyvitykset vaihdossa n.40-50kt autoon oli jotain samaa luokkaa ja jotkut liikeet ei halunu autoa ottaa vaihdossa ollenkaan kun on liian erikoinen ja sano että niistä tulee vaan ongelmia. Muistaakseni toyota lupas vaihdossa ehjästä autosta ennen konerikkoa 13 tuhatta ja sportscarcenter 16 tonnia. Eli noi m bemarit on niitä jotka pitää huonoiten arvonsa v8 koneisten kanssa. Harva haluaa itelleen erikoisautoa jossa tulee aina jotain ongelmia. Hieno auto sen aikaa kun kesti mutta kun ongelmat alko niin tuli pirun kalliiks harrastukseksi, auto oli minulla siis tietty kakkosautona. En suosittele muutakun jos on rahaa uuteen m bemariin ja vaihtaa sen 50 tonnia ajettuna niin ei tarvii sählätä. 60 tonnilla vois saada jo ihan hyvän.
- pekka-
z3m on m-sarjalaisista varmaankin huonin koriltaan ja tekniikaltaan. 5-sarjalaiset taas kaikkein robustimpia.
Käytettynä osttossa, varsinkin tuollaisen auton, ei koskaan tiedä miten autoa on aiemmin kohdeltu.
Ostaja varokoon.
- npknp
jos ostat niin osta 3.0l malli. järkevämpi vaihtoehto kuin 3.2 jossa paska 6v laatikko.
- pemarista
jos ei ylimääräset kuut pelota mitä voi tulla vähän millon sattuu niin tollasen voi toki ostaa ja kivahan sillä on ajaa. Mutta esim tolanen M3 jossa 286hv niin ei se oo oikeestaa nopeampi kuin monet nykysportit....volkkari gti:t seat cuprat,,ford st:t....ja kaikenlisäksi nää edellämainitut on halvempii ylläpitää ja bensakulutuksesta puhumattakaan. uudet M3:t on sitte jo aika nopeita mutta vanhoissa on lähinä vaan vikoja...
- Autoja ajanutmies
Ja vielä lisätäksrni edelliseen niin sillä kiihtyykö auto 6 sekkaa vaiko 6,7 sekkaa sataseen ei ole mitään sek seksuaalisempaa merkitystä...ei sitä ajossa juurikaan huomaa..vääntö on se joka merkkaa
- Oikeasti kokemusta
Itselläni on E36 M3 ja se on varsin hauska auto. Se on hyvin rakennettu, voimaa ja suorituskykyä riittää vielä tämänkin päivän mittapuussa oikein mukavasti (kun liikenteessä ympärilleen katselee, niin ei useinkaan näe ympärillään autoja, joista olisi E36 M3:n haastajaksi) ja se on hyvä ajettava, vielä hyvin perinteinen urheiluauto ilman liikoja nykyhärpäkkeitä.
Noiden hinnathan nyt ovat pohjissa. Saksassa on jo merkkejä siitä, että hyvien yksilöiden hinnat ovat lähdössä nousuun (kuten edeltäjälleen kävi jo useampia vuosia sitten). Suosittelen ostamaan hyvän yksilön. Kannattaa mieluummin maksaa vaikka tuplasti enemmän hyvästä kuin huonosta. Sama tosin pätee kaikkiin autoihin, etenkin vähänkin erikoisempiin ja etenkin jos autoa aikoo pitää vähänkin pitempään ja saada vielä joskus myytyä poiskin. Ihan alkuperäistä ja muutenkin täydellistä yksilöä on hyvin vaikea, lähes mahdoton, näistä enää löytää, mutta kannattaa tosiaan hakea mahdollisimman alkuperäistä (semmoista mitä ei olisi ainakaan kauheilla mauttomuuksilla ja epävakailla virityksillä pilattu ja olisi mielellään kohtuu vaivalla palautettavissa täysin alkuperäiseksi). Hyvä varustetaso on myös ehdottomasti plussaa näissä aina (täysnahkasisustus tekee autosta ihan eri auton verrattuna karvalakkiversioon).
Suosittelen siis lämpimästi, mutta korostan vielä, että etsi hyvä yksilö (hyväkuntoinen, hyvin varusteltu ja vain lievästi modattu).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690