Kuinka Vaasan pitäisi säästää?

anna omat vinkkisi

15

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viismillii

Vaasan kaupungin kokonaisvuosibudjetti on jotain 700 miljoonaa ja ovat sitä mieltä, että pitäisi säästää menoja leikkaamalla viisi miljoonaa, moinen pikkusumma?

Eiköhän se säästy, kun kaupungin johto jättää parit juhlat ja risteilyt väliin.

• Virall kieli Suomi

.

Säästäisi heti miljoonia jos valitaan ainoaksi tarvittavaksi asiointikieleksi Suomi

.

• Kannatan-

miksi 97% pitää opetella kultalusikoilla syötettyjen kieli?

• Käsittely nopeutuisi
        Kannatan- kirjoitti:

miksi 97% pitää opetella kultalusikoilla syötettyjen kieli?

.

Lisäksi asioiden käsittely nopeutuisi n. 300 % minimissään

.

• Ei säästöjä

Vaasassa tarvita, jatketaan vai valitsemallamme suvaitsevaisuuden linjalla, niin hyvä tulee.

• asdfsdf

jos kaupunki vähentää työntekijöitä, tarkoittaako se sitä että hommat olisi voinut tehdä vähemmälläkin väellä?

• Vähäkyrö liitos pure

.

Jos Vähäkyrö liitos puretaan purkautuu myös viisvuotissuoja ja kaupunki voi säästää lots of dollars$$$$$$$$$$$$$

.

• Kysely SULJETTU:.

• Ajattelija11

"Kysely on parhaillaan suljettu" Niinpä, tuliko liikaa vääriä ehdotuksia? Moni varmaan ehdotti että pakolaisten vastaanoton laittaminen jäihin on yksi säästökeino. Ei ole ihme miksi Vaasan talous on kuralla, kun katsoo kuinka näitä pakolaisia maleksii torilla ja kauppakeskuksissa tyhjän panttina, olen omin silmin asian todennut niin monet kerrat että en puhu mitään kuulopuheita, varmaan on moni Vaasalainen samaa mieltä, näillä pakolaisilla on hienot merkkivaatteet ja jalkineet, kännykät, kaikki viimeisen päälle, kysymys kuuluukin? Mistä rahat näihin kaikkiin? Vai taivaastako sataa?. Pakoiaisille on myös rakennettu verkosto kaikenlaista avustajaa ja tulkkia ym. Mistähän näihinkin rahat?. Samaan aikaan jos tavallinen syntyperäinen Suomalainen joutuu vaikka taloudellisiin vaikeuksiin niin saa taistella sosiaalitoimessa pienestäkin avustuksesta. Pää tulee jäämään vetävän käteen, ei riitä rahat loputtomiin.

• ärkoopee

Vaasassa on KAKSINKERTAINEN määrä kaupungilla viranhaltijoita verratuna samankokoisiin yksikielisiin kaupunkeihin kuten vaikka Seinäjokeen.
      Kaikki tehdään kahteen kertaan kahdella kielellä.

Palkkakulut putoaisi SATOJA MILJOONIA EUROJA ja kunnallisvero voitaisiin laskea Suomen pienimmäksi jos toimittaisiin yhdellä kielellä.

• turhaa touhua

No eihän se lehti päätä mistä säästetään eikä lukijat. Poliitikot päättää. Hölmöä kyselyä kun jo etukäteen tiedetään ettei sillä ole minkään valtakunnan vaikutusta.

• pitkään seurannut

Ensinäkin lähdetään siitä lomautetaan ensin kaikki Mustasaarelaiset kaupungin työntekijät 2 viikoksi,sitten seuraavaksi Laihialaiset.Jos vielä ilmaantuu tarvetta niin muut paikkakuntalaiset.Palkkausasiassa pitää otta ehdottomasti huomioon että palkattava on Vaasaan veronsa maksava.Tähän asti on ollut käytäntö ollut jos on kaksi yhtä pätevää hakijaa toinen Vaasasta toinen Mustasaaresta aina on Mustasaarelainen on saanut paikan viaraskoreuden puolesta sen pitää nyt loppua.

• Hölmöä puhetta

Tulee isot sakot kaupungille jos alkavat lomauttaa ja jakaa potkuja työntekijöiden asuinkunnan tai muun vastaavan perusteella :=D
        Ei kovin hyvä vaihtoehto.

• Pitkäänseuranneelle

Osuit juuri oikeaan naulaan. Meidänkin hallintokunnassa pääsi suomenruotsinkielinen rekrytoimaan väkeä, ja tulos oli joka kerta suomenruotsalainen ja poikkeuksetta mustasaaresta. Nyt on puolet henkilöstöstä rkp:läisiä kailottajia, aikaa mennyt 10 vuotta.
      Näin se menee valitettavasti.

• Vaasa uppoaa.

Näinhän se on. Ja siitäpä pääsemmekin kaupunkimme kaavoituksen käsittämättömään saamattomuuteen. Menetettiin Ikea ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6734
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4552
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3496
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3047
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1620
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1616
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1409
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1350
    Aihe