Kuka ostaa kallista maitoa, kun halpaa saa

uskomaton kusetus

Valio maito saattaa maksaa jopa 1,20 euroa litra, yhtä hyvää ruotsalaista Arlan maitoa saa paljon edullisemmin. Mutta itse ostan Lidlistä suomalaista Milbona-maitoa 0,79 eurolla litra.
Miten suomalainen Valio-maito voi olla noin kallista, maitotilallinen siitä tuskin enempää saa kuin silloin kun hinta oli puolet nykyisestä.

Kilpailuvirasto syytti Valiota maidon polkuhinnoittelusta, siis kelle, kun se on aina ollut kilpailijoita kalliimpaa??? Jos K- ja S-ryhmä saavat sitä polkuhintaan Valiolta, niin tämä polkuhinta ei näy ainakaan kaupoissa kuluttajille.
Suosittelen boikottia ja siirtymistä Lidlin suomalaisen Milbona-maidon kuluttajaksi.

Ihmetyttää nykyään myös perunan hinnan järkyttävä kallistuminen. Ennen peruna oli halpa lisukse, jota sai markka-ajan lopussa 0,90 markan (0,15 euron) kilohintaan, siis todellakin 90 pennillä kilo!!! Sitten hinta pomsahti euroaikana n. 0,50 euroon kilo ja nyt hinta on suuressa osassa kauppoja jo yli euron kilo. Pian meillä ei ole varaa edes perunaan.

No suomalaisen jauhelihankin hinta kipuaa pilviin. Naudan paistijauhelihan tarjoushinta Prismoissa oli vuosia 2 euroa/00 g ja K-kaupoissa 2,5 euroa/400g paketti. Nyt K-kaupoissa mainostetaan tarjouksessa naudan paistijahelihaa 3,49 euroa/400g. On meinaan melkoiset korotukset tulleet.

Samanlaista palkankorotusta ei ole tullut kuin kaupunginjohtajille, jotka ristiin esittävät palkankorotuksia sekä K-ryhmän pomoille.

39

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saan sit halvemmalla

" Mutta itse ostan Lidlistä suomalaista Milbona-maitoa 0,79 eurolla litra"
      Jaa ostat? Sitten sinua on huijattu kun minä ostan samaa maitoa 0,75 eurolla litra!.Ja samasta kaupasta...

• halavalla maitoa

Niin ja minulle lintti maksaa euron litran maitopurkistaurkista, kunhan vain muistan ottaa mukaan ja näyttää kassalla.

• maistuuko samalta

Mistä Lildlin myymälästä sinä ja edellinen ostatte maitonne?

Itse en juo maitoa, mutta kakarat väittää että Lidlin maito ei ole yhtä hyvää kuin Valion maito.

• tyhmä maksaa liikaa
        maistuuko samalta kirjoitti:

Mistä Lildlin myymälästä sinä ja edellinen ostatte maitonne?

Itse en juo maitoa, mutta kakarat väittää että Lidlin maito ei ole yhtä hyvää kuin Valion maito.

NO kerron salaisuuden, Milbonan maitoa on ainakin aiemmin tuotettu Valion kautta, en tiedä onko toimittaja muuttunut, mutta ainakin saman makuista kuin ennen. Monella taitaa jo Milbona Valion sijaan purkin kyljessä vaikuttaa maidon makuun:)

• tein testin
        tyhmä maksaa liikaa kirjoitti:

NO kerron salaisuuden, Milbonan maitoa on ainakin aiemmin tuotettu Valion kautta, en tiedä onko toimittaja muuttunut, mutta ainakin saman makuista kuin ennen. Monella taitaa jo Milbona Valion sijaan purkin kyljessä vaikuttaa maidon makuun:)

"Monella taitaa jo Milbona Valion sijaan purkin kyljessä vaikuttaa maidon makuun:) "

Näin minäkin epäilin ja tein sokkotestin ja lapset erotti kyllä saman tien että kummassa lasissa oli kumpaa maitoa. Joten ainakin minä olen vakuuttunut että maussa on eroa.

• juu, ihan varmaan ;)
        tein testin kirjoitti:

"Monella taitaa jo Milbona Valion sijaan purkin kyljessä vaikuttaa maidon makuun:) "

Näin minäkin epäilin ja tein sokkotestin ja lapset erotti kyllä saman tien että kummassa lasissa oli kumpaa maitoa. Joten ainakin minä olen vakuuttunut että maussa on eroa.

Miten siinä on eroa kun valmistaja on sama Valio, ja samasta suomalaisten lehmien maidosta on kyse??? Luuletko ettei Lidl tarkista ja testaa ettei siihen maitoon lisätä vettä tai muita makua huonontavia aineita??? Tule mun luo sokkotesteihin, niin lupaan että sun lapsesi ei huomaa 100-varmana mitään eroa saman valmistajan maidon maussa, vaikka se on eri nimellä purkissa.

• Ei ole sama
        juu, ihan varmaan ;) kirjoitti:

Miten siinä on eroa kun valmistaja on sama Valio, ja samasta suomalaisten lehmien maidosta on kyse??? Luuletko ettei Lidl tarkista ja testaa ettei siihen maitoon lisätä vettä tai muita makua huonontavia aineita??? Tule mun luo sokkotesteihin, niin lupaan että sun lapsesi ei huomaa 100-varmana mitään eroa saman valmistajan maidon maussa, vaikka se on eri nimellä purkissa.

Milbonaa valmistaa Satamaito ja Maitomaa. Jostain syystä säilyykin paremmin kuin muut. Nyt olen kuitenkin ostanut Valion laktoositonta ilmavaivojen takia, säilyy myös tavallista paremmin ja hyvänmakuista.

• 2013

Maito on persujen ja muiden junttien juomaa.

• oot juntti itse

Onko Arlan ruotsalainen maitokin ;)

• Lehmä12

Kyllä se Arlan maito on täysin suomalaista myös pakataan hämeenlinnassa ja ostetaan suomalaisilta maatiloilta.

• halavalla maitoa

Olen äärimmäisen tarkka maitovasikka ja varmaan eroittaisin makueron lintin tai valion maidosta jos sellain on.

Viimeiksi sain vanhan makuista maitoa (ei hapanta) itäharjun prismasta sen avajaispäivänä.

• usko pois

Ei ole Arlan maito suomalaisten lehmien utareista, vaan ruotsalaisten. Lue vaikka tölkin kyljestä, ruotsalaista maitoa pakattuna Suomessa.
        Mutta kyllä se ruotsissa tuotettu maito on ihan yhtä hyvää ja tarkasti valvottua.

• Maalla mukavaa

Niin, kuka ostaa kallista maitoa kaupasta, kun halvalla voi ostaa suoraan tilalta. Näin minä teen. Mutta ei taida Turun keskustassa olla montaa navettaa. Kyllä maalla on mukavaa!

• En osta en...

On täällä yksi ja sieltä sai suoraan ostaa maitoa, vaan puolenkymmentä lasta sairastui pastöroimattomaan maitoon! Myynti kiellettiin. Lehmät tullaan ampumaan.

Suomalainen Valion maito on parasta maailmassa. Kyllä Prismasta saksalaisesta maidosta halvalla Saksassa tehtyä raejuustoakin saa, mutten osta.

• magiaa olla pitää
        En osta en... kirjoitti:

On täällä yksi ja sieltä sai suoraan ostaa maitoa, vaan puolenkymmentä lasta sairastui pastöroimattomaan maitoon! Myynti kiellettiin. Lehmät tullaan ampumaan.

Suomalainen Valion maito on parasta maailmassa. Kyllä Prismasta saksalaisesta maidosta halvalla Saksassa tehtyä raejuustoakin saa, mutten osta.

"Suomalainen Valion maito on parasta maailmassa. Kyllä Prismasta saksalaisesta maidosta halvalla Saksassa tehtyä raejuustoakin saa, mutten osta".

Joo mutta Lidlin Milbona-maito on sitä samaa suomalaisten lehmien Valion maitoa eri nimellä. Vai huononeeko se Lidlin myymälöissä jonkun saksamagian takia?

• metsäläiset

soomalaisen pitää maituva ja viinaa saada

• 2+11

Vähän sivuun otsikosta.Prisma nosti Reissumiehen hinnan 48 sentistä 75 senttiin.Lidl
      vastaavasti 47 sentistä 69 senttiin.

• 666.66665454333

Ensinnäkin. Maito on niin käsiteltyä ja suurimmaksi osaksi pelkkää vettä ettei kannata ostaa lainkaan. Maidon litrahinta Valiolla on todell aivan liian korkeaa samoin Arlalla. Lidlin maidosta sen verran, niin se mitä maito sisältää, niin hinta on aivan liian kallis. Boikotoikaa maitoa!!!

Punainen liha aiheuttaa sairauksia ja silti sitä myydään ylihinnoiteltuna. Joutuuko sairauksista maksamaan????

• Mettälä.

Miksi ihmeessä sitä jauhelihaa ja muita lihatuotteita pitää väkisen saada?

Punainen liha aiheuttaa syöpää.

• Ihme valittajat

Kerro sä mitä syöt, niin keksin kyllä niillekin syyt olla syömättä ja ostamatta. Oletko sä joku ravintomoraalinvartija?

• Edes yritän...

Ostan suomalaista vaikka se olisi pikkisen kalliimpaakin. Sen niukat tuotot menevät kuitenkin suomalaisille ja mikä tärkeintä kurjuuteen vaipumassa olevalle maatalouden alkutuottajillekin - vaikka vain nökösen, mutta kuitenkin.

• Katsoin itse

Valkoista se on molemmissa purkeissa.

• atheistmo1

kasvakaa aikuisksi maitovauvat

• vatipää?

Ja mitä sä sitten syöt? Keksin varmaan jotain valitettavaa ja moralisoitavaa.

• Komistus 83

Mä en mihinkään Lidliin mene, on onneks sen verra rahaa!!

• köyhin

Niin, köyhät ne rahoillaan leuhkii, jos vain vähänkin on.

• V Arakas

Ajan hummelillani myllyyn ostamaan maitoa, Lidliin en mene. Tosin viidentoista kilometrin matka Kakserrasta maksaa varmaan kympin maitolitraa kohden, mutten valita, kunhan saan ruotsalaista maitoa, josta ei tule kipiäkskä. Niillä on eri lehmät kuin meillä, se ainakin on varma.

• Eri rotua?
        V Arakas kirjoitti:

Ajan hummelillani myllyyn ostamaan maitoa, Lidliin en mene. Tosin viidentoista kilometrin matka Kakserrasta maksaa varmaan kympin maitolitraa kohden, mutten valita, kunhan saan ruotsalaista maitoa, josta ei tule kipiäkskä. Niillä on eri lehmät kuin meillä, se ainakin on varma.

Sen maitodokumentin mukaan vika on suurelta osin juuri suomalaisissa lehmissä, joiden maidossa jotakin ainetta mitä ei keskieurooppalaisten lehmien maidossa. Lehmätkin jalostettu pilalle.

• anelman unelmat

Kuin te tollassii litkui juotte, ettekä kunnon maitoa, tais olla areenassa kun löytyypi filmiä pastöroidun maidon aiheuttamista sairauksista, joka viidennellä taidettiin mainita alkaa olla jo terveysongelmia. Itellä ei ollut, mut mitään pastoroitua en enää suusta alas aja jos voin välttää. En ees viiti aatella mitä vaiva aiheuttaa seuraavissa ja seuraavissa sukupolvissa.

Aito maito maistuu muuten maidolta eikä sitä ole plantattu. Pitäis pistää tyypit jotka myyvät ravintoarvottomia ruokia vastuuseen. Olis hyvä juttu jos oikeus palaisi maahamme.

• Totta!

Minulla ei tullut kotitilalla tuotetusta maidosta mitään oireita lapsena, eikä pitkään aikaan kaupan maidostakaan, mutta ensin närästys ja nykyään niin pahat ilmavaivat, että pakko juoda laktoositonta. Pitäisi testata luomumaitoakin kun ei viitsi mistään tilalta lähteä hakemaan.

• anelman unelmat
        Totta! kirjoitti:

Minulla ei tullut kotitilalla tuotetusta maidosta mitään oireita lapsena, eikä pitkään aikaan kaupan maidostakaan, mutta ensin närästys ja nykyään niin pahat ilmavaivat, että pakko juoda laktoositonta. Pitäisi testata luomumaitoakin kun ei viitsi mistään tilalta lähteä hakemaan.

Laitilan maitoa saa kauppahallista kahdelta eri myyjältä,luomuidyllistä ja ruohonjuuresta ainakin. Sen verran saattaa olla kortilla, että pitää etukäteen varata, kysyntä on siis melkoinen.

Naapurin iäkäs mummo sanoi jotta, ei siitä lehmän tissistä vaan ennen noin montaa laatua tullut, kun nyt notkuu kaupan hyllyt notkollaan.

Kokeilua tämä minunkin juttuni vielä on, mut puuro maistuu mielettömän hyvältä keitettynä aitoon maitoon. No kyselemällä asioita selviää, kerma ja voi ne haluaisin vielä kunnollisia ja ehkä piimäkin. Enempää ei kai sieltä alkuperäisen lehmän tuotannosta tulekkaan.

• Pitäisi saada
        anelman unelmat kirjoitti:

Laitilan maitoa saa kauppahallista kahdelta eri myyjältä,luomuidyllistä ja ruohonjuuresta ainakin. Sen verran saattaa olla kortilla, että pitää etukäteen varata, kysyntä on siis melkoinen.

Naapurin iäkäs mummo sanoi jotta, ei siitä lehmän tissistä vaan ennen noin montaa laatua tullut, kun nyt notkuu kaupan hyllyt notkollaan.

Kokeilua tämä minunkin juttuni vielä on, mut puuro maistuu mielettömän hyvältä keitettynä aitoon maitoon. No kyselemällä asioita selviää, kerma ja voi ne haluaisin vielä kunnollisia ja ehkä piimäkin. Enempää ei kai sieltä alkuperäisen lehmän tuotannosta tulekkaan.

muihinkin kauppoihin ja Lidliin. Ei sen takia viitsi keskustaan mennä.

• Kumma jutska

Arla ei anna myyrä maitoaan mulle mun lähikaupassa. Kun ei ole autoa, en voi käydä hakemassa sitä halpamarketeistakaan.

• se nyt vaan...
    • Anonyymi

Ostin tänään 4tien varresta kyläkaupasta maitoa.. Litra maksoi 2.9e

• Anonyymi

Arlan maitopurkissa on kynsiä ja muuta ryönää..maksan mielumin vähän enemmän maidosta, etten joudu syömään huonosti palkattujen työntekijöiden jätöksiä purkeista.

• Anonyymi

Nyt taitaa Lidlissä olla hiukan kalliimpaa maitoa kuin S-marketissa, me ostetaan ainakin Kotimaista-kevytmaitoa S-marketista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe