Sielunkumppani tai kaksoisliekki

Twinflame1

Onkohan tämä edes ihan oikea osasto tälle aiheelle...kuitenkin tänne on nyt ilmoitettava, että hoksasin tänään ihastukseni olevan jotain enemmän kuin ihastus. Joku sellainen mieletön, jopa ylimaallinen rauha laski ympärillemme kun keskustelimme, vieläpä aiheista, jotka ovat ihan oikeasti tärkeitä tässä maailmassa.

Sydämen alueella tuntui sitten jälkeenpäin puristavaa kipua, ei siis kuitenkaan mitään infarktikipua =D, vaan ennenmin tuskan tunnetta ja surunpuristusta siitä tiedosta, etten kuitenkaan koskaan saa koskea häntä, enkä muutenkaan voi ilmaista hänelle todellisia tuntemuksiani. Tilanne on sellainen, ja molemmilla sitoumukset muualla. Enkä tässä nyt ole mitään fyysistä suhdetta sinänsä hakemassakaan, mutta tiedän kyllä että jos koskettaa saisin tätä miestä, jotain tajuntaa räjäyttävää tapahtuisi.

En ole kokenut vastaavaa aiemmin, tunnen häntä kohtaan nyt enemmän sellaista syvää lempeyttä, ei niinkään seksuaalista rakkautta ja suunnatonta ikävää, kuin olisin löytänyt toisen puolikkaani, siitä tuo otsikkokin.

Miten tästä voi selviytyä, joudumme kuitenkin tekemään yhteistyötä vielä pitkään. Aika rankkaa on jos joka päivän jälkeen tuntee sydämensä särkyvän. Onko kokemuksia sielupareista? Miten olette selviytyneet näistä maailmaa järisyttävistä tunteista? Oletteko löytäneen ns. kaksoisliekkinne?

Olen ihan suunnattoman iloinen ja onnellinen että tämä ihminen on elämässäni, tunnen että myös hän ymmärtää minua puolesta sanasta ja kokee että on todella helppo keskustella. Nämä järisyttävät tunteet sitten voivat olla ihan vain minun juttuni, enhän pääse tämän ihmisen pään sisälle.

43

7779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassaveneessa3

olen nainen, ja tämä voisi olla minun kirjoittama.

loistava teksti!

pelkään tosin itseäni koska kyseisen sielunkumppani X on aamusta iltaan sekä illasta aamuun päässäni..

en tiedä hänen mielipidettään asiasta.

• haaveilija___

Sama tunne, olen mies. Voin sanoa, että vuodenkaan päästä tuo tunne ei ole laantunut, eikä tilanne muuttunut mihinkään. Toivottavasti kumpikaan meistä ei kaipaa yhtään enempää, se voisi pilata kaiken.

• twinflame1

Kiva, tännehän on tullut vastauksia.... hei haaveilija ja muut samassa veneessä keikkujat, oletteko siis molemmat tietoisia toistenne tuntemuksista ja miten asia tuli esille? Kannattaako tällaisia tunteita ensinnäkään tunnustaa ellei ole varma että toinen tuntee samoin?

Omalta osaltani tunne varmistuu koko ajan, tämä mies on toinen puoliskoni, tavalla tai toisella, miksi? Miksi juuri nyt...

Tunteet menevät vuoristorataa; välillä sydämeni särkyy, kun tajuan etten voi olla häntä niin lähellä kuin minun "kuuluisi" ja kuitenkin seuraavana hetkenä voisin hyppiä ILOsta kun vain näen hänen tutun hahmonsa kulkevan ohitseni tai läheltäni. Joka päivä odotan näitä hetkiä, minusta on ihana nähdä hänet!

• En silti neuvo

Itse olen tunnustanut. Toinen ei tuntenut samoin -ei ainakaan kertonut. Nyt sit vaan ollaan ja haaveillaan. Yhteys ei hävinnyt -Onneksi minnekään ja ihanaa et kuuluu elämääni edelleen edes näin.

• 3+10

Minulla toimi juuri näin niin kauan kuin olimme molemmat tahoillamme sitoutuneita. Tätä jatkui puolisen vuotta. Sitten tämä nainen erosi (oli avoliitossa) ja näiden asioiden merkitys muuttui jotenkin. Ilmeisesti tilanteen dynamiikka meni mahdottomaksi tai tunteet löivät liikaa peliin tai jotain. En tiedä, koska vaikka puhuimme paljon, tämä meidän välinen suhde tai mikä se nyt olikin, on aina ollut tabu. Kumpikaan ei sitä varmasti kiellä, mutta siitä ei voi puhua.

Yhtä kaikki, yhtäkkiä kaikki kääntyi päälaelleen, huomasin että hän alkoi vältellä kohtaamista minun kanssa ja välimme ovat nyt aika kylmät - vain pakolliset asiat hoidetaan (olemme samassa työpaikassa) mutta ei jälkeäkään siitä yhteydestä joka vielä pari kuukautta sitten vallitsi.

Ehkä tämä on sitten esimerkki tilanteesta, jossa toinen haluaakin enemmän, mutta koska ei voi sitä saada, katkaisee välit kokonaan. Helpottaisi kuitenkin jos edes tietäisi, nyt tuntuu siltä, että osa sydämestä on revitty pois.

• +++++++++

...sen verran kokemusta ..asiasta , meneepä aika eteenpäin , niin huomaat eittei se niin ylimaallista sitten ollutkaan , alkuhuumaa , sorry...

• kerrankijokufiksu

Juuri noin.

• ehkä vain huumaa

Oli juuri tuollainen ylimaallinen yhteys pitkän aikaa, mutta sitten minä olin se joka ihastui pahemmin ja tyttö perääntyi. Huomasin, että kun se meni yksipuoliseksi eli minä yritin saada yhteyden takaisin ja toinen oli selvästi vaivaantunut niin karisi aika nopeasti se ylimaallisuus. Parin kuukauden päästä oltiin moikkailuväleissä, ei sen enempää, ihan niin kuin koko asiaa ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Aika sen paransi itsenikin kohdalla, nyt se koko vaihe tuntuu ihan vaan unelta..hassua katsoa samaa ihmistä nyt, jotenkin epätodellista että sellaista on koskaan ollut.

• kadoksissa1

minulla se on kadoksissa jota etsin pitkin poikin jotta löydän sen.olen 8 vuoden suhteessa ja nään paljon unia.olen aina nähnyt.näin unen jossa joku tuntematon mies sanoi rakastavansa minua vaikka oli pari päivää nähnyt minut.heräsin itkin vuolaasti.kyyneleet tulivat väkisin silmille.oli aivan ensimmäinen kerta eläissään ku koin tälläisen.muistelin unta pitkään kunnes se tavallaan jäi.tapasin töissä pari kertaa nuoren mies henkilön.ajattelin sen olevan jännä mutta muuten en pahemmin miettinyt.kun tuli ensimmäinen kerta että työskentelimme yhdessä töissä ni emme puhuneet mitään kunnes itse aukasin suun ja puhuimme milloin mistäkin.aloin yhtä äkkiä huomaamaan jotain mielenkiintoista siitä mutta se loppu mikä teki kaikesta huumavan oli kun minun piti päästää se kotia.menin hänen luo ja katsoin silmiin ja kysyin joko sinun olisi aika lähetä pois?kunnes se katsoi minuun ja hymyili ja sanoi joo voisin lähteä.silloin minut valtasi mahtava voima joka lähti päästä menevän alas.aivan ensimmäinen kerta tämäkin.katsoi takasin ja hymyilin takaisin.tunne oli aivan uskomaton.tunne jota ei voi sanoin kuvailla.menin hänen taakseen ja tunne jatkui vähän lievemmin mutta kokanaisuudessaan hyvin jännittyneiden.aivan ku joku olisi ottanut minun kehoni haltuun.tämä nuori mies henkilö poistui enkä ole häntä sen kummemmin nähnyt.mutta etsin häntä.hän tulee uniini kun kovasti pyydän mutta unissa tila on neutraalinen ja hän on sanonut että emme voi tehdä mitään ku olen suhteessa.toisaalta olen ajatellut että hyvä että hän ei tule eteeni elämässä jotta ei nykyinen suhteeni kärsi.koska tunne oli voimakas ni se voisi viedä mennessään

• Monia vuosia

Tuttua, molemmilla piiitkä vakava liitto omilla tahoillaan. Meni ensin varmaan vuosi ellei toinenkin siinä toisiamme killittäessä ja vilkuillen, aina sama tunne kävi sisällä toisen nähdessä, hurr... Minä, nainen, otin sitten kerran asian puheeksi ts tunnustin pitäväni hänestä. Se tunne oli käynyt sisälläni liian isoksi ja kun toinen osapuoli alkoi pienentämään ja pienentämään "piiriään" tullen koko ajan lähemmäksi ja tutummaksi ja teki itseään tykö koko ajan vain enemmän. Hän tunsi samoin. Hän, mies, itseasiassa otti tämän seikan esille, mitenkään emme keksineet miten me voidaan tuntea näin. Olemmeko toistemme kohtalot, miksi nyt elämässämme me kohtasimme vaikka molemilla on jo se Oikea, mikä tämän tarkoitus on,miten tämä ratkaistaan. Vai onko tämä vain intohimoisen järisyttävää hulluutta vailla järkeä, vailla iänikuista loppua.

Kerron, että tarina jatkuu, jatkaa omaa elämäänsä meistä välittämättä. Tunne pinttynyt kytee koko ajan, olen varma, että muutkin sen ovat huomanneet, mikseivät ole mitään sanoneet..en tiedä. Meidän välillä on kuin näkymätön side, yhteys, tietoisuus toisesta on katkeran suloista, se vaikuttaa mieleen, henkisesti ja fyysisesti.

• puhkaisija

Minusta nämä tarinat kuulostavat ihan täysin tavalliselta ihastumiselta.

Samaa tunnetta, toki se voi tulla ja ilmentyä eri tavoin, joskus iskee, joskus hiipii huomaamatta.

Ei niissä tunteissa mikään todista että olisi kyseessä joku ylimaallinen "oikea" henkilö. Saati että se toinen tuntisi mitään samanlaista, vaikka tulkitsisi niin omien voimakkaiden fiilisten läpi.

Ainoastaan sitten kun tutustuu toiseen kunnolla, oppiit untemaan ja syntyy luottamusta, voi henkilö osoittautua "sielunkumppaniksi", eli samankaltaiseksi ihmiseksi, jonka ajatukset kohtaavat omia, ja jonka kanssa synkkaa tai mahdollisesti löytyy jopa kipinää, kemiaa, sitä mitä kutsutaan rakastumiseksi.

Ilman henkilön todellista tuntemista, ihastuminen ja "kaksoisliekki"- fiilikset ovat pohjimmiltaan täysin itsekkäitä oman navan ympärillä pyöriviä tuntemuksia, jotka eivät pohjaudu mihinkään todelliseen ajatellen sitä toista henkilöä oikeana, inhimillisenä ihmisenä. Oli sitten toisella tuntemuksia tai ei.

• ...........

En yritä saada sinua uskomaan tähän, mikäli et usko kaksoisliekkeihin. Mä en koskaan tiennyt kaksoisliekeistä yhtään mitään ennenkuin selvisi, että mulla on sellainen. Ja tiesin, mikä tämä henkilö oli, ilman että olin lukenut tällaisesta asiasta. Yritin etsiä netistä tietoa ja löysin ilmiölle nimen. Tähän liittyy niin paljon asioita, että kaikki palaset vain alkavat mennä kohdilleen - se mitä ajattelee rakkaudesta, kohtalosta ja kaikesta. Usein tietää asioita, joita ei kuuluisi normaalilogiikan mukaan tietää, mutta ne vain tietää.

Kyse ei ole tavallisesta rakkaudesta ja vain ihminen, jolla on kaksoisliekki tietää miltä se oikeasti tuntuu. Se on hyvin hämmentävää, mutta kyse ei ole niinkään hurjasta rakastumisesta tai ihastumisesta, vaan tunnistamisesta. Siis kun kohtaat tämän ihmisen syntyy välitön yhteys ja MOLEMMINPUOLINEN tunne yhteisestä sielusta. Jos se ihminen on kaksoisliekkisi, niin silloin siitä on varma tunne eikä kenenkään tarvitse varmistaa sitä.

• Twinflame1

Olen tämän ketjun aloittaja. Täällä näyttää tulleen aika paljon kommentteja puolesta ja vastaan ns. sielunkumppani-teoriasta. Päivitystä omaan tilanteeseen, kirjoituksesta on aikaa kohta puolisen vuotta, ja kesän aikana olin melkein kolmisen kuukautta näkemättä kyseistä ihmistä. Nyt syksyn tullen taas arkikohtaamisia piisaa. Viime kevät meni tunnetta ihmetellessä, ja selkeää välttelyä oli ilmassa, omalta osalta ainakin sen takia, että minusta taisi alkaa näkyä, että tässä on joku juttu meneillään, mitä ei saisi olla...=(
      Toinen osapuolikin vältteli, todella selkeästi varsinkin silloin kun muita oli läsnä.

Tavallaan kesän koittaessa jouduin tekemään "surutyötä" tämän asian kanssa ja nielmään pettymyksen, ikävän ja loukkaantumisenkin tunteet joita tuli tästä välttelystä. Tein vakaan päätöksen ja olen myös pyytänyt apua (ylhäältä) siihen että nämä liian intensiiviset ja voimakkaat tunteet menisivät pois. En enää "nauttinut" ihastuksen tunteesta, vaan tunne alkoi olla mahdoton kestää ja tuntui todella energiaasyövältä ja liian rankalta. (joku voi olla sitä mieltä että kärsin ns. limerenssistä, mutta minusta tämä ei ole sitä, en ole pakkomielteinen, ja olen oikeasti tosi onnellinen omassa suhteessani.)

Tähän voin vain todeta epäilijöille, jotka ovat sitä mieltä että kyllä se "ihastus " haihtuu muutaman kuukauden päästä, että ei haihtunut tunne, joka on jotain enemmän kuin biologiaan perustuvaa halua.

Aistin hänen läsnäolonsa, kun näen hänet, aika pysähtyy, hän on niin ihmeellinen, poikkeuksellinen; minun silmissäni.

Miten selviän taas tämän talven yli, on arvoitus, ei auttanut poissa silmistä, poissa mielestä... Tunteet ovat voimakkaat edelleen, nyt niihin on sekoittunut mukaan häivähdys surua siitä etten voi koskaan sulkea hänen kasvojaan käsieni väliin ja uppoutumaan hänen silmiinsä, jotka muuten eivät ole tästä maailmasta...; ) niin että sori vaan kun tulee näin pateettista tekstiä, mutta sen tämä ihmeellinen ihmisolento saa minussa aikaan. Kommentteja ja vertaistukea kaivataan! Sori, liian pitkä teksti, kiva jos jaksoit lukea..

• Ihastunut100%

Ymmärrän täysin tilanteesi, koska olen itse samanlaisessa tilanteessa.

Tästä tunteesta ei pääse eroon kuin ihastumalla johonkin toiseen ihmiseen. Ei voi vain päättää, että lopettaa ihastumisen. Yksi keino on myös puhua toisen kanssa tunteistaan. Itse en ole siihen pystynyt, koska olen samassa työpaikassa tämän henkilön kanssa ja tilanne voisi töissä mennä vaikeaksi. Oma ihastumiseni myös nolottaa ja ottaa päähän minua, enkä haluaisi edes myöntää sitä hänelle. Pelkään myös tunnustaessani tunteeni hänelle, että ajaudun pelkkään seksisuhteeseen, enkä pääse hänestä koskaan irti, vaikka en saisi häntä omakseni.

Itselläni tunteet heittelehtivät aivan valtavasti ja tämä vaikuttaa myös työntekemiseen. Teen töissäni virheitä, olen hajamielinen, olen ahdistunut, kärsin unettomuudesta, tunnen hirveää ikävää, kun en näe häntä päivään ja olen myös vihainen, kun en näe häntä. Kun en näe häntä, koen että hän on hylännyt minut. Aivan järjetön tunnehan se on, kun emme ole sopineet mitään toistemme näkemisestä. Olen myös suunnattoman mustasukkainen, jollainen en ole koskaan ollut. Sekin on aivan uusi tunne minulle. Hänet nähdessäni taistelen kiusausta vastaan, vaikka haluaisin koskettaa tai suudella häntä. Tällaiset patoutumat aiheuttavat, että menetän hermoni helposti, vaikka en ole ollenkaan tempperamenttinen tai kiivas luonne. Kuulostaa siis aivan, että olen tullut hulluksi. Omat tunteeni ja sekava käytökseni myös nolostuttavat minua.

• jotain tuttuakin

jos eräs nainen työpaikallani ajattelisi minusta noin,olisin todella otettu,vaikka en ikinä häntä saisi itselleni,hetkeksikään.

• potaskaa..

Eiköhän kyseessä ole vain "fantasiarakkaus". Olet rakastunut mielikuvaasi jonka olet luonut mielessäsi tästä miehestä. Jos tuntisit miehen läpikotaisin niin se rakkauskin voisi hävitä.
      Sielunkumppanuus on ihan potaskaa.

• 1945

Omalta osaltani voisin sanoa että olen tuntenut sielunkumppanini jo yli 20 vuotta,jossaan vaiheessa olimme pienellä työpaikalla läheisiä työkavereita lähes 10 vuotta joten luulen tuntevani hänet kuitenkin aika hyvin ja vaikka emme nykyään tapaa edes ehkä kerran vuodessakaan, se tunne ei ole kadonnut minnekään.Joten minun mielestäni sielunkumppanuus ei ole potaskaa vaan niin todella voi käydä elämässä.

• Twinflame1

Aikaa on kulunut! Täällä podetaan sielunkumppanuusrakkautta edelleen. Kaikkinensa alkaa olla vuosi täynnä tätä ns. potaskaa tai fantasiaa....;)
      Tapaamme lähes päivittäin vaihtelevalla menestyksellä, toisinaan vaan tervehtien, toisinaan pitempää jutellen.
      Piinavasta tunnemöykystä on jalostunut jotain kaunista, kun keskustelemme, tuntuu että koko muu maailma katoaa ympäriltämme, olen tilantessa täysin läsnä ja täynnä rauhaa. En ole aiemmin kenenkään ihmisen kanssa voinut olla näin, tai kokenut tällaista hyväksyvää rauhan tunnetta.
      Olen hieman eri mieltä kuin joku tuolla ylempänä; on tämä jotain muuta kuin "tavallista" ihastumista.
      Olen täysin onnellinen omassa suhteessani ja varmasti hänkin omassaan, ja se ei tule muuttumaan.
      Joskus vaan harmittaa kun ympärillämme on paljon häiriötekijöitä jotka keskeyttävät intensiivisen ihanat keskusteluhetkemme, ehkäpä aistien että tuossa on jotain joka on vaikeaa kestää.
      Voi itku miten rakastan tuota ihmistä, ilman himoa, lempeydellä ja 100% hyväksynnällä....
      Olipahan pakko kaivaa vanha ketju esille toivoen, että joku muukin haluaisi jakaa kokemustaan ja kertoa lisää sielunkumppanneistaan!

• seonpian

Ainakin sinä nyt tiedät, mitä on todellinen rakkaus. Se on pyyteetöntä ja siitä saa voimaa molemmat. Ystäväni, sulje se todellinen rakkaus sydämeesi ja käytä sitä harkiten, koska siitä jalostuu paljon suurempi voima. Seuraavan kerran kun tapaatte, menkää kahville ja jutelkaa rauhassa, sillä on merkitystä teille molemmille. Teidän aikanne tulee vielä. Sielujen yhdistäminen on jo alkanut.

• Twinsie

Onko teijän kaksoisliekit Suomesta vai jostain muualta?

• Jeesusite

Omani asustaa Ruotsissa. Taisinpa tehdä ison virheen kun kävin siellä ohimennen. Pelottaa, että liekki sammui.

• Twinflame1

Päivitystä kahden vuoden päästä; vaihdoin työpaikkaa viime keväänä, enkä ole tämän jälkeen häntä nähnyt. Kevät (-15) kului tuskaisessa irroittautumisprosessissa, koska halusin keskittyä omaan suhteeseeni ja hyvinvointiini. Olo on ollut hyvin helpottunut ja vapautunut. Tunne aiheutti sellaista tuskaa ja surua, että olin aivan loppuunpalanut. Olen ollut onnellinen ilman häntä ja näkemättä häntä. Taaksepäin ajatellessani koen olleeni suorastaan mielenhäiriössä. Ajattelin häntä heti kun heräsin, ajattelin häntä pitkin päivää ja illalla nukahdin haaveillen hänestä. Tämä rajoitti todella elämästä oikeaa elämääni.. Koin jopa että meillä olisi jonkinlainen telepaattinen yhteys ja näin hänestä jatkuvasti unia. Tuntuu että unet olivat sellaisia, että tavallaan ne olivat hänen puoleltaan myös tietoisia yhteydenottoja, ikäänkuin olisimme sopineet että tapaamme unessa. Tämä kaikki oli varsin raskasta ja osittain huolestuttavaakin; pelkäsin mielenterveyteni puolesta. Tietoisesti pyrin eroon tästä kuviosta, ja olin varsin helpottunut!
        Jälkeenpäin olin ajatellut että tämä on ollut tyylipuhdas limerenssi-reaktio joka kesti reilut 2 vuotta. Toisaalta kiva ja toisaalta murskaavaa, ettei sitä sielujen yhteyttä sitten varmaan ollutkaan..
        Olen elänyt onnistuneesti nyt kuukausia näkemättä ja ajatelematta häntä. Mutta viime yönä hän ilmaantui takaisin uniini. Uni oli IHANA. Jokin ihmeellinen yhteys tähän henkilöön siis on olemassa, tänään olen miettinyt häntä ja häpeän tunnustaa, mutta hän on edelleen mielestäni poikkeuksellisen ihmeellinen ja ihana ihminen ja ajattelen häntä lämmöllä. Ajattelen myös kokemustani lämmöllä. Olen kiitollinen kokemuksestani ja tunne- elämäni monimuotoisuudesta (toivottavasti tästä ei vaan kehity uutta pakkomielteistä ajatuskuviota)
        todennäköisyys siihen että törmäisin häneen jossakin on pieni, mutta olemassa. En erityisesti toivo törmääväni häneen, koska pelkäisin että kaikki toistuisi taas.
        Kyselisinkin teiltä onko kenelläkään kokemusta tällaisesta "telepaattisesta" unennäöstä? Vai ehkäpä tämä kaikki on vain alitajuntani prosessia vieläkin.

• Morsiamesi

Tästä on jo aikaa, mutta herättelen tätä ketjua uudelleen. Olen pohtinut viime aikoina tätä kaksoisliekkiasiaa paljonkin. Minulla on työpaikallani mies, joka vaikuttaa minuun syvästi. Kaksoisliekkien kohtaamisesta olen lukenut, ja se että maailman pitäisi järkkyä kun hänet kohtaa, saa minut epäilemään tätä. Voi olla että on omaa kuvitelmaani että hän olisi kaksoisliekkini...

No, asiaan. Koetan kertoa tämän mahdollisimman lyhyesti. Mies on minua 14 vuotta vanhempi, aikuinen perheellinen mies. Minä avoliitossa ja lapseton. Vuosi sitten kohtasin hänet ensimmäisen kerran, ja maailma ei järkkynyt mutta pidin hänestä heti. Juttelimme niitä näitä ja vuoden mittaan olemme jutelleet paljonkin. Olen kertonut avoimesti itsestäni ja elämästäni, niin hänkin. Meillä on paljon yhteistä, vaikka olemme ihan erilaisia. Hänen kanssaan minulla on rauhallinen olo, hänen läsnäolossaan on jotakin maagista, en osaa selittää sitä. Tuntuu kuin sielumme olisi samanlainen. Kun katson hänen silmiinsä tuntuu että hän näkee kaiken minusta. En kykene valehtelemaan mistään hänelle. Odotan kauhulla sitä päivää jos sellainen tulee, kun hän kysyy suoraan tunnenko häntä kohtaan suurempia tunteita kuin ystävyyttä. Hänen seurassaan voin ainoastaan jättää sanomatta jotakin, mutta sen kaiken mitä en sano, hän näkee silmistäni. Hän on niin avoin minulle. Jotenkin niin harvinaislaatuinen ihminen. En ole koskaan ollut tilanteessa jossa tuntisin näin. Näen myös hänen käyttäytymisestään ja sanoistaan kaiken mitä niiden takana on.

Voihan se olla että luulen vain...

Meni 9 kuukautta ennenkuin tajusin että mulla on tällainen olo tuosta miehestä. Aloin nähdä unia hänestä. En aiemmin tajunnut että olisin ihastunut häneen, mutta unien myötä niin kävi. Aiemmin ajattelin vain että onpa hyvä tyyppi ja helppo olla hänen kanssaan. Odotin aina hänen näkemistään ja tykkäsin siitä kuinka hän huomioi minua. Luulen että hän tuli uniini koska en ollut aikaisemmin jäsennellyt näitä tunteita. Yhtenä päivänä pari kuukautta sitten minulle tuli kova kiihotuksen tunne keskellä päivää, kuin se olisi ollut telepaattista. Ilman mitään syytä, sitä kesti noin puoli tuntia. Se tuntui käsittämättömältä, sellaista en ole koskaan ennen kokenut. Mieleeni tuli ajatus että nyt joku ajattelee minua...

Tätä on jotenkin vaikea selittää ja saada tähän tarpeeksi osuvaan muotoon. Oli hän kaksoisliekki tai ei, joka tapauksessa olen kiitollinen että hän tuli elämääni. On ihanaa että saan jutella hänen kanssaan. On järjetöntä että olen ihastunut, ja että juuri häneen. Hän ei ulkoisesti ole ollenkaan sellainen johon normaalisti ihastuisin, minkälaiseksi näkisin elämäni miehen, mutta silmien takaa tunnistan sielun ja tunnen käsittämtöntä yhteyttä hänen kanssaan. Niin paljon että se pelottaa.

En usko että kumpikaan haluaa ryhtyä toimenpiteisiin että saisimme olla yhdessä. Yhtälö meistä yhdessä tässä todellisuudessa tuntuu niin kaukaiselta ja mahdottomalta että en usko sen koskaan tapahtuvan. Olen vain kiitollinen tästä ystävyydestä, ja koetan karistaa kuvitelmani kaksoisliekistä.

• Pitää-paikkansa

On todella olemassa ihmisiä, jotka ovat kuin kaksoisliekin toinen puolisko. Kohtaatte tarkoituksella, kun olette tarpeeksi kypsiä ja viisaita. Elämme kuitenkin kaukana valmiista olevassa maailmassa jossa saadut fyysiset kehomme, kasvatus ja esimerkiksi ympäristö muokkaavat meitä erilaisiksi. Jos todella tunnistat sielun silmien takaa ja tunnet ennenkokematonta henkistä yhteyttä, älä hyvä ihminen kadota sellaista ihmistä. Suomalaiset, mutta miehet erityisesti ovat hyviä piilottelemaan tunteitaan ja mieluumin vaikka kärsivät loppuun asti, jos eivät voi mitään tehdä. "En voi" sen ja tämän seikan takia on kuitenkin pelkkää illuusiota. Kyseessä voi olla myös tarkoitettu kasvuprosessi, mutta on oma valintasi, syötkö jäätelöstä vain kermat, vai maistatko myös sisemältä uusia makuja, näin vaatimattomasti sanottuna. Ihmismieli on niin laaja, että kuvaan astuvat myös pelko ja realistisuus, ennenkaikkea epäily. Esteet lienevät suuria koska ette jo vuoden aikana jo halunneet tutustuneet paremmin; yleensä tietyn henkisen pisteen, ymmärryksen jälkeen tällaiset ihmiset ovat yhdessä maalliseen kuolemaan asti. Erossa oleminen on henkisesti puuduttavaa, kun toisen ollessa läsnä, on hän kuin häntä hengittäisi, vuosikymmenestä toiseen.

• Morsiamesi

Tää on vähän...tai ei ihan vähänkään, vaikeaa koska näemme aika harvoin, ja kun nähdään siinä on usein muita paikalla. On todella harvassa hetket kun saa kahden kesken jutella. Silloinkin se kestää yleensä vain muutaman minuutin. Työtehtävät on sellaisia että siihen juttelemaan ei voi jäädä pitkäksi aikaa, vaikka kuinka haluaisi. Sehän ihmetystä herättäisi jos jäisin tunniksi siihen... ja kumpikaan ei halua aiheuttaa muissa ihmisissä epäilyksiä että "onkohan noilla jotain". Kahvitauoilla on aina muitakin paikalla, ja välttämättä en saa muuta kuin katsella häntä vähän aikaa ja tuntea kaipausta.. muutaman sanan vaihtaa. Oikein mikään irtautuminen siitä tilanteesta ei onnistu.

Näistä syistä emme ole päässeet kauhean syvällisesti tutustumaan toisiimme. Kumpikaan ei kehtaa kysyä puhelinnumeroa tai muuta, vaikka mielessä se on koko ajan että haluaisi. Ei tällaiset asiat, että toinen on naimisissa ja toinenkin on varattu, ole koskaan helppoja tilanteita. Minulla ei ole tässä muuta "varmuutta" kuin oma tunne, ja kokemus, ja se mitä hänestä näen ja kuinka hän puhuu minulle, kuinka koen tämän kaiken.

Silloin kun olemme kahden, hän on siinä vain minua varten. Sellainen tunne tulee. Hymyilee ja katsoo syvälle silmiin, jutellaan jotain ja hän kehuu minua, kehuu, kehuu, huomioi, kannustaa... yrittää pyrkiä vaikka vahingossa lähelle, auttaa aina samantien, löytää aina positiivista kaikesta mitä sanon, paitsi jos joku on minua kohdellut ikävästi (muualla töissä tai jossain tilanteessa josta puhun). Koskaan ei kuitenkaan sanota suoraan mitään "oikeita" sanoja, koska kaiken tuon voi vetää ystävyyden(kin) piikkiin jos tilanne menee vakavaksi. Hän on myös sellainen pilke silmäkulmassa-vitsailija, ja hän heitti kerran "vitsillä" kosinnan minulle. "Vitsillä" myös vastasi kun tiedustelin sen vakavuutta, että se on tulevaisuudessa totta. Siitä vasta hämmennykset alkoivatkin. Tosi vaikeaa tietää onko hän vaan harvinaisen mukava häntäheikki, vai onko hän niin aito, ja onko yhteys oikea, niinkuin luulen/olen luullut.

Niin, esteet on suuria koska molemmat olemme realisteja ja on vaikea myöntää tästä mitään muutakuin itselle.....

• Skumppaus

Oi missä se sielun skumppani oikeen piileskelee..
      Kaipaus olisi taas sisäisen nautinnon..

• pousnois

Heh :)

• IkuinenOdottaja

Hei Twinflame1 ja muut!

Minulla on ollut viime vuosina hyvin samanlaisia kokemuksia, jopa samoihin aikoihin kuin Twinflame1:lla...

En tiedä mistä tämä pari-, kaksoisliekki ja sielunkumppanien rypäs yhtäkkiä ilmaantui. Olen ollut kiinnostunut henkisistä asioista ja nuoresta, mutta samalla hyvin skeptinen... Olen jopa miettinyt, onko ilmiö selitettävissä vain tähtikuviolla (siis astrologisilla kuviolla kartalleni sillä hetkellä) vai onko kyseessä oikeasti joku elämää suurempi yhteys. Sillä hetkellä se kyllä tuntui siltä. Tosin olen huomannut, että näitä telepaattisia yhteyksiä voi olla melkein kenen kanssa tahansa (internet-aikakaudella kun on mahdollista jäljittää ja todentaa). Kasoisliekki- tai parisielukokemus tuntuu kyllä siirtyvän aina siihen ihmiseen, joka sillä kertaa on elämässä. Tämä viimeisin ei tosin ole minun puoleltani päättynyt, vaan jatkuu ja jatkuu, vaikka toinen poisti minut tylysti elämästään. Tähän viimeiseen suhteeseen sopii myös parhaiten kaksoisliekki-kuvaus: Se ei ollut heti alkuun niin onnellinen tai intensiivinen, kuin tämän ihmisen kanssa, jonka tapasin muutamaa vuotta häntä aiemmin, jonka voisin kuvitella kaksoisliekiksi.

Telepaattinen yhteys oli kuitenkin heti olemassa, ja minulle tuli omituinen tunne, että luin tämän ihmisen ajatuksia heti ensi tapaamisesta lähtien. Ja hän on siis ulkomaalainen ja edustaa minulle ennestään täysin vierasta kulttuuria ja uskontoa, sekä tietysti "naimisissa" ja hänellä on pieni lapsi... ja toinenkin... Kummatkin ihmiset tulivat elämääni juuri silloin, kun heitä eniten tarvitsin. Mutta koska molemmat olivat varattuja, niin eihän homma tietysti johtanut mihinkään eikä siitä taaskaan kerran seurannut muuta kuin itkua ja "hampaidenkiristystä", niin kuin minulle jo aiemmin ennustettiin :'( Luulin, että olisin jo ollut niin kouliintunut aiemmista vaikeuksista ja pettymyksistä elämässä, että kestäisin, mutta mikään ei voi poistaa sitä tunnetta, kun juuri alat luottaa toiseen, ja sitten vedetään se matto taas kerran jalkojen alta ja siinä vaiheessa kyseessä ei ole enää pelkkä ihmissuhde, vaan myös ammatti ja toimeentulo, sekä sanoisinko vielä "intohimo" ja mahdollisuudet.

Ongelma ei ole pelkästään siinä, että minä koin tuon ihmisen parisieluksi, mutta arvatkaas vaan, kuinka moni muukin kokee samoin. Ensimmäisen miehen kohdalla aloin jo olla varma, että hänen kaksoisliekkinsä onkin hänen nykyinen tyttöystävänsä, jonka kanssa suhde oli suoraan sanottuna karmea ja siitä kärsivät kaikki läheiset. Siitä huolimatta eivät ole pystyneet eroamaan vaan palaavat aina yhteen. Vaikka tämä "suhde" tai tutustuminen tähän ihmiseen antoi minulle henkisellä tasolla erittäin paljon, tunsin myös paljon negatiivisia tunteita, joiden ei pitäisi kuulua parisielu- tai kaksoisliekkisuhteisiin? Ongelma kaikissa suhteissa on ollut vuorovaikutus tai sen täydellinen puute. (Ja olen siis itse vuorovaikutuksen asiantuntija, mutta täysin kyvytön tekemään asialle yhtään mitään?).

Vaikka tiesin jo alkuun, että toista samanlaista henkisen tason suhdetta, kuin tämän ensimmäisen miehen kanssa, ei tule enää koskaan ja tiesin tunteen ainutlaatuisuuden, oli minulla kuitenkin joku outo tunne johdatuksesta. Nämä kaksi miestä ovat siis työskennelleet samassa maassa. Tunsin myös vahvaa johdatusta silloin, kun yllättäen päädyin tapaamaan varsinkin tämän toisen miehen. Tämä "toinen" mies oli ikänsä puolesta paljon kypsempi ja aikuisempi kuin ensimmäinen, joka tuntui olevan täysin tunteidensa vietävissä. Ehkä siksi suhde ei alkanut niin rajusti?

Kun "suhde" sitten päättyi täysin yllättäen ja rajusti keväällä 2015, en olisi voinut ikinä kuvitella, että näin tapahtuisi, sillä aloin jo uskoa, että tämä ihminen pysyisi elämässäni jollain tasolla aina, vaikka olikin naimisissa - mikä ei edes koskaan ollut minulle ongelma, sillä minulle riitti pelkästään tieto siitä, että hän on elämässäni ja voimme olla yhteydessä. Suurempi ongelma ovat tämän miehen ympärillä pyörivät naiset, jotka juonittelevat ja tiuskivat, ja jotka aiheuttivat tämän tilanteen ylipäänsä. Vielä vähän tämän jälkeen (puoli vuotta tuntui ikuisuudelta) tapasin kuitenkin kolmannen miehen, jonka kanssa koen, että meillä on myös joku yhteys (en osaa varmaksi sanoa, kokeeko hän samoin, mutta joitain merkkejä on ollut). Omituista tässä on se, että olin jo tämän ensimmäisen miehen kohdalla nähnyt unta edellisestä elämästä, joka nyt tarkentui ja selventyi kun sain selville, että olemme olleet tämän "kolmannen" miehen kanssa aviopari tässä elämässä. Samaa sielunperhettä siis ollaan ainakin, sen kyllä tuntee.

Mutta miksi keskustelu ja vuorovaikutus on niin ylivoimaisen vaikeaa tässä elämässä? Mitä järkeä on inkarnoitua maan päälle, jos mitään ei tapahdu fyysisessä muodossa? Olen kokenut jo itse olevani vuosia täysin valmis (enkä pelkästään valmis vaan superturhautunut odottelemiseen ja siihen, että mikään ei elämässä toimi, kun ei ole oikeita ihmisiä ympärillä). Minulla on myös vahva tunne, että "uusia miehiä" ei ole elämään enää tulossa.

• IkuinenOdottaja
      • hulluuttakerrakseen

Kaikki nuo artikkelit mitkä löytyi linkkisi takaa...Luulin olevani vain hullu, mutta onkin kirjoitettua sanaa? Tässä on nyt kyllä aika paljon sulattelemista ja ihmettelyä. Mitenköhän tästä eteenpäin pitäisi mennä? Ehkä vain päivä kerrallaan, toihan joku sinutkin tänne jotta saisin tietoa:)

• IkuinenOdottaja

Ihanaa että musta on sentään jotain hyötyä :) Itse mietin tässä edelleen, että kuinka kauan sitä parisielunkaan kypsymistä jaksaa oikein odotella :'(

• IkuinenOdottaja

Ihan suoraan ja rehellisesti sanottuna tuntuu kyllä siltä, että mun "tehtävä" tai "tarkoitus" on olla tässä maailmankaikkeudessa vain pelkkä "kynnysmatto tai ponnahduslauta", jota käytetään röyhkeästi hyväksi niin, että nämä "parisielut" sitten pystyvät kasvamaan henkisesti ja olemaan vieläkin onnellisempia yhdessä ja jakamaan sitä hyväänsä muille - siis kaikille muille paitsi juuri minulle, koska minuthan törkätään hyväksikäytön jälkeen aina törkeästi sivuun, niin ettei minulla ole edes mahdollisuutta puolustautua. Sama toistunut jo useasti useamman pariskunnan taholta, eikä asiaa ole mahdollista välttää, koska se tapahtuu juuri henkisellä tasolla :'(

Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

• IkuinenOdottaja

Sitäkin olen miettinyt, että onko kaksoisliekkisuhde sama kuin narisitisuhde. Itse vastaisin tähän ainakin että KYLLÄ ON.

• Jiiiiiiiiiiiii

Oikein nauratti, Koska kirjoituksesi on kuin omasta elämästäni. Usein olen ohjannut, tukenut ja nostanut ihmisiä eteenpäin. Sitten kun olen onnistunut tehtävässäni, on ollut taas hyvästien aika. Nykyisin olen paljon vahvempi ja se ei riko enää kuten ennen.

Kiva kuulla, että minulla on kohtalotovereita.

• IkuinenOdottaja

:) Miten sitä koskaan tulee vahvemmaksi? Mua tällaiset vaan rikkoo aina enemmän ja enemmän, mitä vanhemmaks tulee?

• IkuisenOdottajanJatko

Täytyy siis tarkentaa vielä tähän, että nämä suhteiden rikkoutumiset ovat aina johtuneet jostain kolmannesta osapuolesta. Suhde sinänsä olisi voinut kehittyä joka kerta todella hyväksi, jos aina ei olisi jotakuta, joka heittelee niitä kapuloita rattaisiin. Tai jos joku heittelisi edes pelkästään kapuloita, niin sekin olisi vielä pieni paha. Puhun nyt siis kieroilusta, valehtelusta, manipuloinnista... Ihan mistä vaan millä saa jopa "kaksoisliekit" riitaantumaan keskenään ja loukkaantumaan toisilleen verisesti ja ikuisesti... Sitä suhdetta kun on jo muutenkin todella vaikea rakentaa sekä tän "tajunnanräjäyttävän" energian ja sen yhteensovittamisen että toisen olemassa olevien suhteiden takia. Liian monta palikkaa tai liikkuvaa osaa siis pelissä, joita ei kukaan pysty hallitsemaan ja kun jokainen pistää lusikkansa soppaan, niin lopputulos ei oo kaunista katteltavaa.

"Sabotoidut suhteet" kuvaa sanana mun jokaikistä suhdetta erittäin hyvin. Olen miettinyt jo kohta 40 vuotta, mikä mussa oikein on vikana, kun aina käy näin? Omaa napaa kaivamalla ei ole vastausta koskaan löytynyt. Olen kyllä ihan oikeasti tullut siihen tulokseen, ettei vika olekaan mussa, koska joka kerta olen kaikkeni yrittänyt ja vielä enemmänkin. Ja siksi ylipääsemisessä menee vuosia ja siihen se aika on sitten mennyt. On hyvin vaikea kuvitella, että näiden jälkeen elämä "siunaisi" vielä uudella parisielulla, enkä tiedä kuinka todellista se enää sitten olisi, ja kuinka vaikea siihen olisi luottaa. Mulla rakkaus syttyy yleensä ensisilmäyksellä (tai jos ei syty, niin ei silloin ota syttyäkseenkään myöhemmin, tääkin on testattu pariin etteeseen), mutta luottamuksen rakentaminen sen sijaan kestää koko elämän....

Jos jompikumpi nästä ihmisistä sitten joskus vielä palaa mun elämään, niin helppoa ei tule olemaan. Ajatus jopa vähän pelottaa. Ekan kohdalla uskoisin, että on täysin mahdotonta antaa tapahtuneita asioita anteeksi sielun tasolla.

• puolitettu

Minä sain sielunkumppanini, mutta en kestänyt olla hänestä viikkoja erossa. Se oli liian tuskalista. Hänelle puolestaan erot olivat helppoja ja hän alkoi muutenkin jo muutaman kuukauden kuluttua kohdella minua itsestäänselvyytenä. Kun yritin kertoa mitä se minusta tuntui, hän katkaisi minuun yhteyden kokonaan. Kuvitelmaa siis ilmeisesti vaan minun puoleltani?

• Anonyymi

Kaksoisliekki on välillä taivaallista ja sitten todellista helvettiä. Et voi hallita tunteita. Varaudu siihen että henki voi mennä. Sydän särkyä. Yms muuta kivaa. Onnea matkaan vaan suoraan maanpääliseen helvettiin.

• Anonyymi

Juu, mutta meidät on laitettu nyt 2020 kokemaan se maan päällä ruumiillistuneena, eikä sitten vasta taivaissa. Joten koe.

• Anonyymi

Onpa vanhan ketjun joku osannut kaivaa esille. En jaksanut lukea noita kommentteja, koska keskustelu on vanhentunut ja aiheesta on uudempiakin kirjoituksia. Mutta täytyy todeta, että olen joutunut miettimään asiaa kohdallani. Maanpäällinen helvetti ja paha riippuvuus on ainakin totta :D

• Anonyymi

Kaikki on niin välillä vaikeeta ymmärtää kun ei tajua itseään tai toisen käytöstä. Välillä tuntuu että Liekki ni haluaa minut painuvan helvettiin. Muutaman päivän päästä taas ihmettelee missä oon. Yhtä vuoristorataa ollu välillä. Tiedä enää mitä pitäs uskoa tai ajatella. 😲

• Anonyymi

Normaalisti olisin jo kauan sitten unohtanut tuon oman ihastukseni, ihan vaan hänen käytöksensä perusteella. Mutta mielessä on ja pysyy, aivan sama vaikka ei välillä nähdäkään. En tiedä onko liekkiparini, vai mikä lienee, mutta suunnattoman kuluttavaa tämä ainakin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Normaalisti olisin jo kauan sitten unohtanut tuon oman ihastukseni, ihan vaan hänen käytöksensä perusteella. Mutta mielessä on ja pysyy, aivan sama vaikka ei välillä nähdäkään. En tiedä onko liekkiparini, vai mikä lienee, mutta suunnattoman kuluttavaa tämä ainakin on.

Sama juttu minulla. n>m.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      164
      3583
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      53
      2040
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1098
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1034
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe