Kertokaahan karmeimpia kokemuksianne vierustovereista lennoilla.
Voi kunpa ihmiset osaisivat käyttäytyä muita huomioiden...!
Tässä esimerkki:
Edessämme istui pariskunta, joilla oli vauva. Jossain välissä matkaa huomasimme, että penkkien väliin valui jotain. Se oli kakkaa, jota isä koitti pyyhkiä penkiltä ja penkkien välistä. Siirsimme salamannopeasti laukkumme ja kenkämme pois penkkien alta. Loppumatkan jouduimmekin tuijottamaan kakkakökköjä lattialla ja penkin käsinojan välissä, jonne isän rätti ei siis ollut yltänyt.
Tosin, itse samalla lennolla työputken jälkeen tuhannen väsyneenä nukahdin keskipaikalla ja heräsin siihen, että ravistelin vieressäni olevaa tuntematonta miesmatkustajaa kädestä ja hän kysyi huolissaan "Mikä hätänä?" Olin ilmeisesti nähnyt kunnon stressipainajaisia... Anteeksi siitä :)
Kamalimmat kanssamatkustajat
154
4937
Vastaukset
- Lytyssä
Kaverilla oli huono tuuri ku tultiin taikuista,tosin ensin sillä oli käytävä paikka,joka oli ihan ok,mutta vieruskaveri ku tuli sitten istuun,jolla oli keskipaikka,ja se painoi noin 140-150 kiloo.
No se lihava kaveri ei tietty pääsyt omalle paikalle ku ei mahtunut kulkeen sinne keskelle.
No kaveri kilttinä vaihto paikkaa ja siirtyi keskelle,eikä siinä kaikki kaverin toiselle puolelle tuli toinen liikalihava joka valtasi myös noin puolet kaveri tuolista.
Joten siinä ei jäänyt paljon tilaa istua.
Ruokaa ei voinut syödä ku pöytiä ei voinnut kaataa koko riviltä.
Toki toinen näistä lihavista koitti syödä,mutta kaveri joutu pitään sen tarjotinta kun se söi.
Niin ja neth hikoilivat kokoajan joten kaverikin oli heidän hiestä märkä.
Vessaan kaveri ei pääsyt ko nää lihavat eivät pääseet toolista ylös.
Eli koko matka kaveri istu ihan lytyssä läskien seassa.
Oli siinä paljon muutakin kokoajan,- Kompaktilälly(kö)
Jännä juttu, kun itse painan 130 kiloa, ja mahdun vallan mainiosti tiukempiinkin turistiluokan penkkeihin pursuamatta mihinkään suuntaan muiden penkeille. Osassa koneista turvavyö ei yletä kiinni, mutta jatkopalalla sekin hoituu. Ja pöytä on yleensä mahassa kiinni, mutta ei sekään tietääkseni ketään muita häiritse - itselle on välillä vähän haasteellista kun ei meinaa nähdä missä se ruoka on..
- FINLANDIA VODKA
Kaanarian reissulla huonetoveriksi sattui turkulainen merimies , jonka ainoa ruoka oli Finlandia vodka. Viikon päästä sain uuden huoneen, Kaveri oksenteli pitkin lattioita, eikä syönyt mitään kokoaikana, eikä käynyt ulkona muuta, kuin ostamassa lisää Finladia vodkaa. Matkatoimisto sijoitti seuraavalla viikolla huoneeseen uuden uhrin.
- väärä keskusteluketj
FINLANDIA VODKA kirjoitti:
Kaanarian reissulla huonetoveriksi sattui turkulainen merimies , jonka ainoa ruoka oli Finlandia vodka. Viikon päästä sain uuden huoneen, Kaveri oksenteli pitkin lattioita, eikä syönyt mitään kokoaikana, eikä käynyt ulkona muuta, kuin ostamassa lisää Finladia vodkaa. Matkatoimisto sijoitti seuraavalla viikolla huoneeseen uuden uhrin.
"Kertokaahan karmeimpia kokemuksianne vierustovereista lennoilla."
Miten tämä erikoinen matkanjärjestely liittyy lentoon? Oletko korkannut jo tänään? - finlandiavodka
väärä keskusteluketj kirjoitti:
"Kertokaahan karmeimpia kokemuksianne vierustovereista lennoilla."
Miten tämä erikoinen matkanjärjestely liittyy lentoon? Oletko korkannut jo tänään?olet ilmeisesti Helsinliläinen neropatti jolla on itselläkin viinan kanssa ongelnia . Juopon solidaarisuus toista juoppoa kohtaan . Et voi ymmärtää että joku voisi tulla kanarialle muutenkin kuin vain ryyppääämään
- Mummi 7
Ihan totta puhut. Ja sitten on vielä nämä alati tyytymättömät, joita keljuttaa kaikki muut ihmiset, kuten esim. lapset, vanhukset, janoiset (liikaa ääntä, hitaita ihmisiä, turhaa nauramista). Eihän semmoista voi kukaan kestää.
- tursuaako
Oletko ihan varma että sovit omalle istuimelle, jos tarvitset jatkovyön niin on melkoinen ihme
- Kompaktilälly(kö)
Olen varma että sovin omalle istuimelle, koska käsinojat menevät alas ongelmitta, ja ahterini on leveämpi kuin yläkroppani. En siis tursuile enkä pursuile myöskään käsinojan yläpuolella toisten läänille.
Jatkovyötä tarvitaan vain muutamissa koneissa, osassa ihan normivyössä on reippaasti ylimääräistä. Vöiden pituus koneissa vaihtelee yllättävän paljon. - vinkittäjä
Kompaktilälly(kö) kirjoitti:
Olen varma että sovin omalle istuimelle, koska käsinojat menevät alas ongelmitta, ja ahterini on leveämpi kuin yläkroppani. En siis tursuile enkä pursuile myöskään käsinojan yläpuolella toisten läänille.
Jatkovyötä tarvitaan vain muutamissa koneissa, osassa ihan normivyössä on reippaasti ylimääräistä. Vöiden pituus koneissa vaihtelee yllättävän paljon.Jos laitat käsinojat alas, silloin alat liukua naapurin puolelle läskeinesi. yritä opetella painonhallintaa.
- -_-
vinkittäjä kirjoitti:
Jos laitat käsinojat alas, silloin alat liukua naapurin puolelle läskeinesi. yritä opetella painonhallintaa.
Että miten meni? Jos käsinoja on välissä alhaalla, niin liukuu sen läpi naapurin puolelle?
- fly away
Kompaktilälly(kö) kirjoitti:
Jatkovyötä tarvitaan vain muutamissa koneissa, osassa ihan normivyössä on reippaasti ylimääräistä. Vöiden pituus koneissa vaihtelee yllättävän paljon.Läskit luulee ettei niistä ole lennoilla haittaa.Miksi kovin monet kuitenkin kokevat läskin vieressä tilan loppuvan???
- t.n-62
Nuitten yli lihavien rapamahojen viereen kun joutuu istuun niin kyllä v.......ja yritäppä sitten lennon aikana alkaa syömään niin, eiköhän punkero haise ihralle ja kyynärpäät leveällä istuu ja naapurin puolella . Niille pitäs laittaa sakko maksu kun nehän vie tilaa toisen vierestä ja jos sattuu että ihra istuu ekana tai keskellä niin voi kauhistus eihän ne jaksa nousta ylös ,penkistä että voisivat antaa tietä kun on wc.hätä. niille pitäs laittaa kovempi paikka maksu vievät tilaa aivan kauheasti.Kauhussa nyt jo aattelen tulevaa matkaani!
- näen sinut
Hmm. nythän herääkin kysymys, että oletko aina matkalla yksin, koska on noin katkeraa tekstiä? Ylensähän toisiaan rakastavat varaavat ja se myös onnistuu viereiset penkit, mutta sinullahan ei taida ollakaan yhtään ystävää??? Kaltaisiasi reppanoita on helppo tunnistaa iltakävelyllä, lomakohteissa, jolloin he katse harhaillen etsivät edes jonkinlaista ihmiskontaktia. On siis varmaa, että Sinullakin on ns."jotain vialla"...
- rassukka.
näen sinut kirjoitti:
Hmm. nythän herääkin kysymys, että oletko aina matkalla yksin, koska on noin katkeraa tekstiä? Ylensähän toisiaan rakastavat varaavat ja se myös onnistuu viereiset penkit, mutta sinullahan ei taida ollakaan yhtään ystävää??? Kaltaisiasi reppanoita on helppo tunnistaa iltakävelyllä, lomakohteissa, jolloin he katse harhaillen etsivät edes jonkinlaista ihmiskontaktia. On siis varmaa, että Sinullakin on ns."jotain vialla"...
Voi voi, tällainen ilmaisnetin profilointi on niin säälittävää. Se, että edellä tämä yhdysanarajoittunut kirjoittaa keskellä istuvasta ylipainoisesta ei tietenkään tarkoita sitä, että kirjoittaja AINA matkustaisi yksin. Minäkin olen ollut (työ)matkoilla yksin eikä se rajoita ystäväpiiriäni.
Kultapieni, jos jollakin jotain vikaa niin se olet kyllä sinä. Uskaltaudu joskus edes hakemaan sitä katsekontaktia lomakohteessa äläkä haparoi täällä anonyyminä piuhan päässä. - puutteessa olet
rassukka. kirjoitti:
Voi voi, tällainen ilmaisnetin profilointi on niin säälittävää. Se, että edellä tämä yhdysanarajoittunut kirjoittaa keskellä istuvasta ylipainoisesta ei tietenkään tarkoita sitä, että kirjoittaja AINA matkustaisi yksin. Minäkin olen ollut (työ)matkoilla yksin eikä se rajoita ystäväpiiriäni.
Kultapieni, jos jollakin jotain vikaa niin se olet kyllä sinä. Uskaltaudu joskus edes hakemaan sitä katsekontaktia lomakohteessa äläkä haparoi täällä anonyyminä piuhan päässä.Voi sinua vanha nainen...olet niin yksin. Nuo työmatkasihan eivät ole todellisia vaan kuviteltuja. Olen nähnyt kaltaisiasi yksin kävelemässä rantakaduilla ja siksihän tämä koskettikin sinua noin voimakkaasti. Ydinkysymyshän olikin heistä, jotka muka eivät kestä koneessa viereisessä penkissä istuvia-tämähän on todellisuudessa olematon ongelma. Vai että "ilmaisnetin profilointi"...:)? Sinähän täällä istut nurisemassa, vaikka olet olevinasi (työ?)matkailija.
- Bingo! Bongo.
puutteessa olet kirjoitti:
Voi sinua vanha nainen...olet niin yksin. Nuo työmatkasihan eivät ole todellisia vaan kuviteltuja. Olen nähnyt kaltaisiasi yksin kävelemässä rantakaduilla ja siksihän tämä koskettikin sinua noin voimakkaasti. Ydinkysymyshän olikin heistä, jotka muka eivät kestä koneessa viereisessä penkissä istuvia-tämähän on todellisuudessa olematon ongelma. Vai että "ilmaisnetin profilointi"...:)? Sinähän täällä istut nurisemassa, vaikka olet olevinasi (työ?)matkailija.
Vanha nainen? No, olen 39-v bisnesmatkustajamies. Puutteessa? No eikös jokainen ;) Yksin? En. Voisitko keskittyä johonkin, jonka osaat. Muutamasta rivistä toisten elämän arvaaminen ei ole vahvin lajisi. Pieleen meni sukupuoli, ikä, matkustusprofiili. Hyvä ettet arvaillut enempää... Eikä tuossa ekassakaan horinassasi ollut mitään järkeä, asiaa ei nimeksikään, saman tekstin olisit voinut kirjoittaa vaikka mihin ketjuun ja se olisi istunut yhtä hyvin. Eli ei.
Yritin tosissaan lukea tekstistäsi jotain asiaa. Oliko se tämä: he, jotka eivät kestä vierustoveriaan. Eihän kysymys ole ollenkaan ollut siitä, ettei kestäisi vaan siitä, millaisia karmeita kokemuksia vierustovereista on.
Minä äänestän sinut listan kärkeen! Jos olisit lentomatkustaja.
Ärsyttävimpiä tähän mennessä on ollut yksi riuhtoja. Istuminen viereen aina rojahtamalla. Vyön avaaminen repäisemällä. Lehdet paiskotaan penkin koteloon. Lasi kolautetaan pöytään. Ähinää. Puhinaa. Yksinkertaisesti ärsyttävä tyyppi kahdeksan tuntia vieressä. - Valittaa-aina
Jos aletaan sakkomaksuja tai muita ylimääräisiä maksuja lihaville laittaa, niin kyllä pitäisi sitten olla lisämaksuja myös lapsille, jotka eivät osaa käyttäytyä, liikaa alkoholia nauttiville, vessaa käyttäville, toisen puolelle änkeävistä ihan normaalipainoisillekin henkilöille, penkkiä potkiville, ylisosiaalisille ja niin edelleen.
Mielestäni tällaisten lisämaksujen vaatiminen on typerää. Ihan kuin et itse ikinä haisisi hielle tai muuten häiritsisi muita matkustajia? Kuten aloittajakin kertoi tuossa nukahtamisesimerkissä, ei aina tällaisille "häiritsemisille" voi mitään. Uskon, että aika moni menisi valittamaan kaikenlaisista keksityistä häiriötekijöistä jos esim. lennon jälkeen olisi mahdollista saada jonkinnäköistä korvausta kärsimyksistä. Ihminen on valittaja! :) - no älä valita...
Valittaa-aina kirjoitti:
Jos aletaan sakkomaksuja tai muita ylimääräisiä maksuja lihaville laittaa, niin kyllä pitäisi sitten olla lisämaksuja myös lapsille, jotka eivät osaa käyttäytyä, liikaa alkoholia nauttiville, vessaa käyttäville, toisen puolelle änkeävistä ihan normaalipainoisillekin henkilöille, penkkiä potkiville, ylisosiaalisille ja niin edelleen.
Mielestäni tällaisten lisämaksujen vaatiminen on typerää. Ihan kuin et itse ikinä haisisi hielle tai muuten häiritsisi muita matkustajia? Kuten aloittajakin kertoi tuossa nukahtamisesimerkissä, ei aina tällaisille "häiritsemisille" voi mitään. Uskon, että aika moni menisi valittamaan kaikenlaisista keksityistä häiriötekijöistä jos esim. lennon jälkeen olisi mahdollista saada jonkinnäköistä korvausta kärsimyksistä. Ihminen on valittaja! :)Minusta matkalipussa voisi olla joku korrelaatio matkustajan ja tavaroiden kokonaispainoon. Joku perushinta ja siihen lisää kilojen mukaan. Eikös ns. läpinäkyvyys ole ollut jo vuosia päivän sana. Minä paina 76 kg ja matkustan käsimatkatavaroilla. Miksi minun pitäisi maksaa lipustani yhtä paljon kuin elämäntapaläskin jolla maksimikapsäkit? Minun kuljettaminen määränpäähän on edullisempaa kuin hänen.
Toinen asia on selvä. Matkustajan täytyy mahtua hänelle varattuun tilaan eikä hän voi estää muita matkustajia nauttimasta matkastaan. Eli liian pitkä tai leveä ei voi valittaa ja alkaa rajoittaa muiden matkustajien olemista omien tilarajoitteidensa takia vaan hänen tulee ostaa toinenkin paikka jos se standardi ei sovi hänelle. - tyhmyys!!!
no älä valita... kirjoitti:
Minusta matkalipussa voisi olla joku korrelaatio matkustajan ja tavaroiden kokonaispainoon. Joku perushinta ja siihen lisää kilojen mukaan. Eikös ns. läpinäkyvyys ole ollut jo vuosia päivän sana. Minä paina 76 kg ja matkustan käsimatkatavaroilla. Miksi minun pitäisi maksaa lipustani yhtä paljon kuin elämäntapaläskin jolla maksimikapsäkit? Minun kuljettaminen määränpäähän on edullisempaa kuin hänen.
Toinen asia on selvä. Matkustajan täytyy mahtua hänelle varattuun tilaan eikä hän voi estää muita matkustajia nauttimasta matkastaan. Eli liian pitkä tai leveä ei voi valittaa ja alkaa rajoittaa muiden matkustajien olemista omien tilarajoitteidensa takia vaan hänen tulee ostaa toinenkin paikka jos se standardi ei sovi hänelle.Taidat olla niitä käsimatkatavaramatkustajia jotka saatana jatkuvasti nousevat ylös aukomaan sitä lokeroa ottamaan jotai ja sitten hetken istuu ja saatana taas pitää mennä sinne lokerolle ja sitten kun kone lopettaa rullaamisen niin nouset ylös ja olet saatana tukkeena niin ettei muut pääse ohi eli ulos
sinänsä hieno tuo 76 kg elopaino !!!!
terveisin normaalipainon lisäksi normaaliaivoinen - whthfck?!
tyhmyys!!! kirjoitti:
Taidat olla niitä käsimatkatavaramatkustajia jotka saatana jatkuvasti nousevat ylös aukomaan sitä lokeroa ottamaan jotai ja sitten hetken istuu ja saatana taas pitää mennä sinne lokerolle ja sitten kun kone lopettaa rullaamisen niin nouset ylös ja olet saatana tukkeena niin ettei muut pääse ohi eli ulos
sinänsä hieno tuo 76 kg elopaino !!!!
terveisin normaalipainon lisäksi normaaliaivoinenMiksi tuollaista kuvittelet? Miksi minun pitäisi kaivaa kalsareitani kesken lennon, ethän sinäkään pyydä pääsyä ruumaan jatkuvasti, ethän..? Tekstisi on täysin absurdi, sehän ei liity mitenkään kirjoitukseeni.
Ei taida ne aivot ihan normaalit olla. Sori vaan. - Valittaa-aina
Minusta matkalipussa voisi olla joku korrelaatio matkustajan ja tavaroiden kokonaispainoon. Joku perushinta ja siihen lisää kilojen mukaan. Eikös ns. läpinäkyvyys ole ollut jo vuosia päivän sana. Minä paina 76 kg ja matkustan käsimatkatavaroilla. Miksi minun pitäisi maksaa lipustani yhtä paljon kuin elämäntapaläskin jolla maksimikapsäkit? Minun kuljettaminen määränpäähän on edullisempaa kuin hänen.
Toinen asia on selvä. Matkustajan täytyy mahtua hänelle varattuun tilaan eikä hän voi estää muita matkustajia nauttimasta matkastaan. Eli liian pitkä tai leveä ei voi valittaa ja alkaa rajoittaa muiden matkustajien olemista omien tilarajoitteidensa takia vaan hänen tulee ostaa toinenkin paikka jos se standardi ei sovi hänelle."Matkustajan täytyy mahtua hänelle varattuun tilaan eikä hän voi estää muita matkustajia nauttimasta matkastaan."
Tämä lause ei mielestäni tarkoita vain lihavia ihmisiä, eli lisähinta painon mukaan ei ole ratkaisu esimerkiksi normaalipainoisiin häiriköihin. - herr besserwisser
Bingo! Bongo. kirjoitti:
Vanha nainen? No, olen 39-v bisnesmatkustajamies. Puutteessa? No eikös jokainen ;) Yksin? En. Voisitko keskittyä johonkin, jonka osaat. Muutamasta rivistä toisten elämän arvaaminen ei ole vahvin lajisi. Pieleen meni sukupuoli, ikä, matkustusprofiili. Hyvä ettet arvaillut enempää... Eikä tuossa ekassakaan horinassasi ollut mitään järkeä, asiaa ei nimeksikään, saman tekstin olisit voinut kirjoittaa vaikka mihin ketjuun ja se olisi istunut yhtä hyvin. Eli ei.
Yritin tosissaan lukea tekstistäsi jotain asiaa. Oliko se tämä: he, jotka eivät kestä vierustoveriaan. Eihän kysymys ole ollenkaan ollut siitä, ettei kestäisi vaan siitä, millaisia karmeita kokemuksia vierustovereista on.
Minä äänestän sinut listan kärkeen! Jos olisit lentomatkustaja.
Ärsyttävimpiä tähän mennessä on ollut yksi riuhtoja. Istuminen viereen aina rojahtamalla. Vyön avaaminen repäisemällä. Lehdet paiskotaan penkin koteloon. Lasi kolautetaan pöytään. Ähinää. Puhinaa. Yksinkertaisesti ärsyttävä tyyppi kahdeksan tuntia vieressä.Jos olisin lentomatkustaja? En tietenkään ole, koska Sinä nelikymppisen kaikkitietävyydellä niin kerrot. Sait sentään aikaiseksi peräti yhden juuri Minua (tarkoittaa juurikin sinua) ärsyttävän esimerkin, mutta siihen se jäi. Toki kerrot kohdanneesi muitakin juuri Sinua (MINÄ) ärsyttäneitä kanssamatkustajia ja kuinka juuri Sinä olet itse täydellisyys pitkälläkin lennolla (olethan bisnesmies, eli muistit kertoa olevasi number 1). Mistä ihmeestä voit tietää, ettet juuri Sinä ärsytä omilla toiminnoillasi muita pitkällä matkalla ja toisekseen ikä ja terveys aiheuttaa monille ongelmia lentokoneessa, mutta Sinä täydellisyys (nelikymppisen luulolla elämästä) olet varmaankin sitä mieltä, että pysyköön kotona?
- 7.62 KK 62
Joo paljon mukavampi on sellanen vanhalle viinalle ja valkosipulille suloisesti tuksahtava kärttyinen komistus, joka ei oikein tolpillaankaan pysy, ja hoippuu sinne vessaan vähän väliä. Ja muuten on sitten niin maailman miehiä olevinaan ja täynnä itseään. Jos haluat nähdä sellaisen, vilkaise peiliin, eiköhän se sieltä kurkista...
- valistaja....
rassukka. kirjoitti:
Kultapieni, jos jollakin jotain vikaa niin se olet kyllä sinä. Uskaltaudu joskus edes hakemaan sitä katsekontaktia lomakohteessa äläkä haparoi täällä anonyyminä piuhan päässä.Siis työmatkalla taikkulassa.... eiköhän siellä ole "työn tekijät" ihan omasta takaa.
- normaalipainoinen
Pientä rajaa mitä kirjoittaa järjen käyttö on sallittua. Häpeä.
- Urswerqwerty
Toinen asia on selvä. Matkustajan täytyy mahtua hänelle varattuun tilaan eikä hän voi estää muita matkustajia nauttimasta matkastaan. Eli liian pitkä tai leveä ei voi valittaa ja alkaa rajoittaa muiden matkustajien olemista omien tilarajoitteidensa takia vaan hänen tulee ostaa toinenkin paikka jos se standardi ei sovi hänelle.Hienoa, että matkustat käsimatkatavaroilla, itse matkustan lentokoneella.
- "hei mä tiärän!"
Urswerqwerty kirjoitti:
Hienoa, että matkustat käsimatkatavaroilla, itse matkustan lentokoneella.
"Öhö-öhö." Olet varmasti keskikaljaporukkasi ilopilleri. Aina jotain hauskaa uutta sanottavaa.
- t.n-62
näen sinut kirjoitti:
tais tuolla paksukaisella kapsahtaa omaan nilkkaan kun alkoi noin kuumumaan ja v..... käyrä nousi . mutta tarina on tosi!
- Tasataan haitat
Jos on niin lihava että vieressä istuvalle tuottaa merkittävää haittaa, niin läskiltä pitää periä ennen koneen nousua lisämaksu, joka annetaan hyvityksenä vieressä kärsiville. Maksun suuruus voisi olla 30 % lennon hinnasta
- rampramprallaa
Kamalia kanssamatkustajia on työnään huutavat kakarat. Jokin aika sitten tulin etelästä yli kuuden tunnin lennon, ja koko sen ajan joku sylikakara huusi kurkku suorana.Että keuhkot kestivät! Onko ihan pakko lähteä tuommosten kanssa reissuun. Korvat soi vielä kotonakin.
Ihan tiedoksi, on olemassa myös kakaroiden lentokorvatulppia, jos se parkuminen johtuu korvakivusta.
Toinen ärsyttävyys on nämä edestakaisin ramppaavat ihmiset. Ei voi olla kymmenen minuutin välein vessahätä. Ja onko pakko kitata sitä kaljaa koko aika, jos ei rakko kestä!! Ihmisiä vaivaa nykyään joku levottomuustauti, kun ei hetkeäkään osata istua paikallaan.
Tämä ramppaaminen taitaa olla vain turistilentojen riesa. Kun olen matkustanut reittikoneella, niissä on ihanan hiljaista ja rauhallista. Ei tarpeetonta ramppausta eikä rääkymistä.- jokuroti1
Eipä sitä kaljaa tarvitse kaikkien kitata, jotta vessassa käynti olisi tiheää! Itse kärsin yliaktiivisesta rakosta, joka ei todellakaan johdu nesteiden kittaamisesta. Jouduin viime lomalennolla käymään 3 kertaa veskissä 5 tunnin lennon aikana. Eihän se kivaa ole itselle eikä muillekaan, mutta ei sekään kivaa ole, kun lapsi juoksentelee ja pelleilee käytävällä toisiin ihmisiin törmäillen. Vain siksi, että se olisi lapselle viihdykettä, kun äiti ei saa lasta pysymään paikoillaan.
- reittimatkaaja
Eestaas hyppääminen on todellakin vain turistilentojen ilmiö. Ei reittelennoilla tuollaisia höperöitä näy.
reittilennoilla matkustaa lentomatkoihin tottuneita ihmisiä eli ovat usein matkassa eri syistä.
Reittilennoilla ei ole myöskään vaaraa että jostain alkaa vuotamaan p....kaa matkustajien sekaan. Siitähän joku kertoi aiemmin.
Kun ne kakkapötkylät matkustaa ilmaiseksi, on vanhempien pakko päästä reissuun lähes heti synnytyksen jälkeen. - Imoce
reittimatkaaja kirjoitti:
Eestaas hyppääminen on todellakin vain turistilentojen ilmiö. Ei reittelennoilla tuollaisia höperöitä näy.
reittilennoilla matkustaa lentomatkoihin tottuneita ihmisiä eli ovat usein matkassa eri syistä.
Reittilennoilla ei ole myöskään vaaraa että jostain alkaa vuotamaan p....kaa matkustajien sekaan. Siitähän joku kertoi aiemmin.
Kun ne kakkapötkylät matkustaa ilmaiseksi, on vanhempien pakko päästä reissuun lähes heti synnytyksen jälkeen.Anteeksi,
tuo alotuksessa mainitsemani lento jossa sitä "p...kaa alkoi vuotaa matkustajien sekaan" oli kyllä ihan normaali reittilento, eikä edes suuntautunut minnekään ns. rantalomakohteeseen. - Taputus seis
Eikä laskeutuessa tarvitse taputtaa
- Gyllästynyt
Aivan kuin minun kirjoitus tuo ylläoleva.
Huoh, eipä lennon hinta merkitsisi mitään, jos sen saisi ilman viinatarjoilua ja lapsia samalla lennolla..- Narisijat pois
Jos ei lennon hinta merkitse mitään niin hanki yksityiskone.Ei varmaan ole "häiriötekijöitä" matkassa, jos et sitten itse ole se.... Ja löytyykö sitä pätäkkää sittenkään....
- Kidutusta
Lentokoneessa edessä olevaan penkkiin rysähtää iso ylipainoinen mies. Penkki notkahtaa reilusti taaksepäin miehen painosta. Sen jälkeen tämä uros vetäisee käsikahvasta penkkinsä makuuasentoon. Polviini sattuu, en mahdu istumaan kuin poikittain penkissäni, vaikka en ole mikään pitkäjalkainen. Vierustoverit luovat osaaottavia katseita.Tarjoiluvaunun lähestyessä otan pöytäni esille. Tilaa on niin vähän, että tunnen litistyväni. Tuskastuneena koputan edessä istuvaa olkapäähän ja pyydän kohottamaan penkkiä hieman, että mahtuisin normaalisti istumaan. Kaveri sinkoaa kovaäänisesti minulle haukkumisryöpyn. Hänellä on kuulemma oikeus tehdä olonsa niin mukavaksi kuin haluaa, minun on turha vaatia mitään. Ruokailua lukuunottamatta "urho" kuorsaa itseensä tyytyväisenä, eikä penkki nouse, ennenkuin lentoemo käskee koneen laskeutuessa.
- Ujopiimä.
Voi sua. Olisit pyytänyt emoa kertaamaan miehelle, että penkki ylös ruokailun ajaksi. Mikähän oli konetyyppi, olen 178 cm ja polvien eteen jää 10 cm normireittikoneissa. Ja penkit kallistuvat saman verran painosta riippumatta. Et uskaltanut koskea oman penkkisi säätöihin? Ahdistunut olosi olisi helpottunut.
- ikävä ilmiö tuo
Myöskin kovasti ylipainoisia akkoja näkee turistliennoilla. Ovat kaikin puolin epäsiistejä myöskin.
- oi voi...
Se on kyllä hieman huvittavaa, että vain sen "ylipainoisen" kallistama selkänoja häiritsee. Itse en ole huomannut mitään eroa siinä, miten selkänojan kallistaminen häiritsee, oli se edssä istuva sitten langanlaiha, keskikokoinen tai ylipainoinen. Saman verran minulle siinä tilaa jää. Ja kun suurin osa matkustajista on jotakuinkin normaalimittaisia, niin suurimmalla todennäköisyydellä siihen eteen osuu myös sellainen. Ja noita tiukkapipoja on myös ihan mittoihin katsomatta. Ettet vain itse olisi juuri sellainen, asenteesi on vahvasti siihen suuntaan sopivasti...
- normal människa
oi voi... kirjoitti:
Se on kyllä hieman huvittavaa, että vain sen "ylipainoisen" kallistama selkänoja häiritsee. Itse en ole huomannut mitään eroa siinä, miten selkänojan kallistaminen häiritsee, oli se edssä istuva sitten langanlaiha, keskikokoinen tai ylipainoinen. Saman verran minulle siinä tilaa jää. Ja kun suurin osa matkustajista on jotakuinkin normaalimittaisia, niin suurimmalla todennäköisyydellä siihen eteen osuu myös sellainen. Ja noita tiukkapipoja on myös ihan mittoihin katsomatta. Ettet vain itse olisi juuri sellainen, asenteesi on vahvasti siihen suuntaan sopivasti...
normaalipainoinen pystyy istumaan paikallaan ilman että selkänojaa tarvii kallistaa taaksepäin. Eikös tullut mieleen?
- Normaali minäkin
normal människa kirjoitti:
normaalipainoinen pystyy istumaan paikallaan ilman että selkänojaa tarvii kallistaa taaksepäin. Eikös tullut mieleen?
Pystyy muttei aina istu. Ja niin pystyy ylipainoinenkin.
- so sitten?
normal människa kirjoitti:
Ei ole kyse pystyykö. Ja mm. alaselkäoireisuus ei näy päällepäin.
Penkki kallistuu, sillä selvä. Kysy emolta mielipidettä, jos sulla on joku ongelma toisten kallistamisesta. Vastaus tulee olemaan selvä.
- Itku ei haittaa
Selkänojaan potkivat ovat kamalimpia. Eivätkö ihmiset muka oikeasti ymmärrä, että miltei kaikki, mitä edessä olevan tuolin selkänojalle tekee, tuntuu edessä istuvan selässä?
On myös tympeää tuijottaa edessä istuvan, nukkuma-asentoon laittautuneen takaraivoa. Tulee niin lähelle....- ana-lyysi
Niiden raukkojen ymmärryksessä on vikaa eli tekevät muutakin kummaa kuin tuota kiusantekoa.
- rubidium
Onhan näitä matkustajia tullut nähtyä. Itselläni sen verran suomalainen luonto, että varsinkin yli 5h lennoilla tahtoisin olla mahdollisimman rauhassa.
Sitten on näitä tenavia. Rääkyvät ihmispennut on asia erikseen ja nekin erittäin ärsyttäviä, mutta sitten on myös näitä ylisosiaalisia 3-5 -vuotiaita herranterttuja, jotka kyselee, kommentoi ja asioi mielellään kaikkien kanssamatkustajien kanssa. Lentokoneessa kun tällainen lapsi ottaa sinut kohteekseen, niin minnekään et pääse pakoon. Ja joskus käy vielä niin köpelösti, että vanhemmat eivät mitenkään yritä estää kakaroitaan ottamasta kontaktia muihin.
"Mitä sä teet?" "Miksi sä yrität nukkua, kun pihalla on aurinko?" "Hei arvaa mitä? Mä saan kuulemma pikkuveljen!" "Tää on mun paras kaveri tää mun prinsessa." "Hei kato, mitä mä väritin!!"
Ja vaikka kuinka yrittää sanoa, että haluaisi nyt nukkua tai lukea kirjaa rauhassa, niin ei.- Jeah
Pahintahan on, kun tosiaan sille kakaralle sattuu jotenkin ilmaisemaan, että haluan nukkua, ja vanhemmat käyvät päälle tyylillä "kyllä sinä nyt voit meidän pientä Lari-Perttiä viihdyttää!"
- höpöhöpö.
Jeah kirjoitti:
Pahintahan on, kun tosiaan sille kakaralle sattuu jotenkin ilmaisemaan, että haluan nukkua, ja vanhemmat käyvät päälle tyylillä "kyllä sinä nyt voit meidän pientä Lari-Perttiä viihdyttää!"
No eihän tällaista tapahdu. Olen matkustanut vuosia ja kahdesti nätisti sanonut esikouluikäiselle että hei annapas sedän levätä ja ihan kivasti ovat vanhemmat asian hoitaneet.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. - jeputijep
höpöhöpö. kirjoitti:
No eihän tällaista tapahdu. Olen matkustanut vuosia ja kahdesti nätisti sanonut esikouluikäiselle että hei annapas sedän levätä ja ihan kivasti ovat vanhemmat asian hoitaneet.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.Juuri niin, matkustelen itsekin kohtalaisen paljon, ja eipä juurikaan ole ollut lapsista haittaa. Yleensä nuo lapsen kanssa matkustavat ovat niitä siistimmästä päästä olevia, eivätkä revi kaksin käsin alkoholipitoisia antimia napaansa, ja jo alkumatkasta ala örisemään ja örveltämään. Joskus esim. laskuvaiheessa saattaa kuulua lapsen itkua, kun paineen muutos ottaa korviin, mutta se on luonnollinen elämään kuuluva ääni, toisin kuin jonkun känniääliön itse aiheuttama mölinä.. Kuitenkin lentokoneeseen nousevan on tiedostettava se, että kyseinen matkustusväline ei ole mikään yksityisyyden ja rauhan tyyssija, vaan siinä joutuu olemaan lähellä toista ja sietämään muitakin kuin itsensä. Ja se on ohimenevä aika, muutama tunti ja sitten voi painua sinne korpeensa eriytymään, jos toisten lähellä olo ja toisen sietäminen on niin tuskaa. Mutta vielä näitä korpimetsässä kasvaneitten geenejä näyttää olevan perimässä monella ...
- Vanne löysälle
Jääkää hyvät ihmiset kotiin, jos matkustaminen ahistaa noin hirveesti. Uskomatonta sakkia lomalle lomamielellä ja jätetään se kireä pipo kotiin. Hyvää lomaa kaikille lihaville, laihoille ja siltä väliltä oleville matkustajille.
- Private area please
Porukka valittaa ainoastaan lihavista toisen penkin puolelle tunkeavista ihmisistä. Eniten minua häiritsee sellaiset ihmiset jotka eivät ymmärrä jokaisen henkilökohtaista tilaa ("personal space"). Se tila on koneessa jo muutenkin pieni, joten en kaipaa leveästi istuvia ihmisiä (painosta riippumatta) ja muka-huomaamattomasti-sivusilmällä-lehteni-lukilijoita.
Kommentoin vielä tähän loppuun ihan itse tämän, niin säästän teidät vaivalta: "Matkusta sitten yksityiskoneella." Kiitos ja kumarrus.- komppausta.
Tää oli hyvä kirjoitus. Samaa mieltä.
- Minnuu ärsyttää
En osaa valita mikä olisi ärsyttävin kanssamatkustaja, mutta vaihtoehtoja on monia.
- Ylisosiaalinen kanssamatkustaja (olipa sitten lapsi tai aikuinen). Kyselee koko ajan, kertoilee elämästään ja läheistensä elämistä, hölöttää koko matkan eikä lopeta vaikka yrität nukkua. Sosiaalinen saa olla, mutta vähän pitäisi kuitenkin seurata keskustelukumppanin reaktioita, ja ymmärtää että toinen ei välttämättä ole yhtä innokas jakamaan elämäänsä ventovieraan kanssa. Ja lasten kanssa matkustavien pitäisi tajuta, että kaikki eivät ole lapsi-ihmisiä – huolehtikaa lapsenne siis muualle, jos kullannuppunne silmätikuksi joutunut mulkaisee teitä merkitsevästi tai esim. sanoo haluavansa nukkua.
- Äänekäs känniääliö. Vetää viinaa koko matkan, ja alkaa örveltää tai muuttuu ylisosiaaliseksi. Muutama viikko sitten sain kuunnella koko lennon nuoren pariskunnan anaaliseikkailuista, joita herra kovaan ääneen kaverilleen selosti (Kyllä, siinä lähellä oli muitakin suomalaisia kuin te).
- Toisen tilaan tunkijat. Joskus syynä on liiallinen paino tai pituus, mutta vähintäänkin yhtä usein elellään ylileveästi ja välittämättä muiden tilasta ja mukavuudesta. Jokaiselle ihmiselle on se sama tila. Jos tarvitset enemmän tilaa, varaa useampi paikka, tai maksa extraa varauloskäynnin paikasta. Minun jalkatilani on minulle, ei sinun ylipitkille koivillesi. (Ja kyllä, kirjani on hyvä. Siksi luen sitä. Ei, en tarvinnut apua ristikkoni/sudokuni ratkaisemiseen.)
- Selkänojaan potkiva lapsi, jonka vanhemmat eivät välitä. Kyllä, se sattuu selkään, ja teidän pitää huolehtia lapsistanne. Jos haluatte minun hoitavan asian, voin kyllä työntää teidän pienen Erkki-Petterinne vessaan ja lukita sinne loppulennon ajaksi.
- Selkänojan liialliset kallistajat. Nojaa saa kyllä kallistaa, mutta kohteliasta olisi varmistaa että takana istuva mahtuu kallistuksen jälkeen olemaan takananne. Ja ehdottomasti katsokaa taaksenne ennen kuin kallistatte sitä saamarin selkänojaa – aivotärähdys ei tunnu kivalta monen tunnin lennolla. En jaksa edes laskea montako kertaa olen saanut edellä olevan penkin selkänojan päin kasvojani/päätäni kun olen ollut kumartuneena tai nojannut eteenpäin.
- Selkänojan runnojat. Kuten sanottu, selkänojaa saa kallistaa lennolla. Sinulla ei siis ole oikeutta runttasta kättäsi läpi selkänojasta, jos edelläsi penkkiä kallistetaan. Voit kysyä kohteliaasti, josko olisi mahdollista olla kallistamatta nojaa. Runttaamalla penkkiäni varmistat, että kallistan sen varmasti ala-asentoon asti – ihan vain v*ttuillakseni.
- Huutavat lapset. Kyllä, lapset itkevät. Lentokoneessa voi olla paha olo, korviin sattuu, väsyttää, on tylsää, pitää pysyä paikoillaan jne. Mutta lähes kaikkeen voi kuitenkin varautua. Ottakaa lapsille riittävästi tekemistä mukaan. Riittävästi ruokaa mukaan jottei tarvitse nälkää itkeä. Vähän isommille karkkia/purkkaa mussutettavaksi jotta korvat pysyvät auki. Jättäkää pienimmäisen päiväunet väliin jotta piltti nukkuu koko matkan. Seuratkaa lastenne niiskutteluja ennen matkaa ja lääkitkää pienikin nuha ennen lentoa – se nimittäin sattuu aikuisellakin korviin. Joskus siitä itkusta ei tule loppua, vaikka kaikkensa tekisikin. Se ymmärretään kyllä, mutta silti se ärsyttää. Tässä saisivat lentoyhtiöt parantaa toimintaansa. Muutamilla yhtiöillä vauva- ja lapsiperheet bookataan aina tietylle alueelle koneen etu- tai takaosaan, jolloin loppukone on suhteellisen rauhallinen. Lomalennoillahan tämä harvemmin on mahdollista, mutta reittilennoille erittäin suositeltava käytäntö.
- Ja lopuksi lennoilla ärsyttää se 20 metriä pitkä vessajono. Sinne vessaan ei pääse yhtään sen nopeammin vaikka seisookin käytävällä tukkimassa koko koneen ja haittaamassa lentoemojen työskentelyä. Käy vessassa kentällä, ja juo vähemmän alkoholia ja kahvia. Jos pitää päästä vessaan lennon aikana, älä lähde sinne silloin kun jono on puolen koneen pituinen, tai lentoemot ovat liikkeellä kärryineen.- Sinäkö se oot..?!
Aika hyvin koottu asioita ja asiallisesti. Ja hyvällä suomella. Oletko täällä ekaa kertaa, tällaiseen ei ole tottunut.
Ainoa pohdinta liittyy tuohon lapsiperheiden keskittämiseen tietylle alueelle. Eikös se lisää sen alueen metelin aikamoiseksi, hajauttaminen tasaa möykkää eikä aseta muita niin kauhea eriarvoiseen asemaan. Reittilennoilla etuosa on bisnestä, joten takaosaan sitten mieluummin jos johonkin...
Näitä mielipiteitä luen mielelläni lisää ja käyn keskustelua eri kanteilta. - fdsgfdsgdsgsdgsgdg
Sinäkö se oot..?! kirjoitti:
Aika hyvin koottu asioita ja asiallisesti. Ja hyvällä suomella. Oletko täällä ekaa kertaa, tällaiseen ei ole tottunut.
Ainoa pohdinta liittyy tuohon lapsiperheiden keskittämiseen tietylle alueelle. Eikös se lisää sen alueen metelin aikamoiseksi, hajauttaminen tasaa möykkää eikä aseta muita niin kauhea eriarvoiseen asemaan. Reittilennoilla etuosa on bisnestä, joten takaosaan sitten mieluummin jos johonkin...
Näitä mielipiteitä luen mielelläni lisää ja käyn keskustelua eri kanteilta.Loistava kirjoitus. Ton sun tekstin vois pistää paperille, eikä lentokoneeseen pääse ennen kun on sen lukenut.
Kaikki valittaa että lihavat vie liikaa tilaa, no onhan se totta. Mutta yleensä ne pahimamt tilanviejät on ihan normaalipainosia. Haluavat vaan istua leveesti ja siihen lisäks saattavat lukea vielä lehteä, ja sitä ei tietenkään voi taittaa vaan sitä täytyy pitää naapureidenkin penkeillä.
Toi lapsien keskittäminen on oikeesti hyvä käytäntö. Saa lapsettomat istua rauhassa toisessa päässä konetta.
Miks muuten känniörveltäjiä on eniten lomalennoilla, vaikka sielä juomat maksaa. Reittilennoilla on yleensä rauhallista, vaikka juomat on ilmaisia - ehdottaja
Sinäkö se oot..?! kirjoitti:
Näitä mielipiteitä luen mielelläni lisää ja käyn keskustelua eri kanteilta.Jos kakaraperheet täytyy keskittää johonkin osaan tilauslentoa, niin sinne taakse tietysti. Se osa sopii parhaiten ns. alimman luokan matkustajille joista on häiriötä.
Parasta olisi jos niillä olisi ihan omat lennot.
- Minäkö se oon?
En ole täällä ekaa kertaa :)
Muutaman kerran olen ollut tällaisella keskitetyllä lennolla, sekä "aikuisten osastolla" että lapsiperheiden keskellä. Näillä lennoilla sylivauvojen kanssa matkustavat oli laitettu parille riville cabinin takaosaan, ja lapsiperheet ympäri samaa cabinia. Toinen cabin ja business-luokka olivat lapsista vapaita. Tänne ”aikuisten osastolle” ei kantautunut ääniä lapsiperheiden puolelta. Lentokoneissa normaali ääni kuitenkin vaimenee jo muutaman rivin päässä, lapsen ääni ja huuto kantavat vähän kauemmas.
Yhdellä matkalla kirosin kohtaloani huomatessani paikkani olevan lasten keskellä, mutta ainakaan sillä kertaa ääntä ei ollut tavallista lentoa enempää. Ajoittaista kiljahtelua kuului kyllä, ja vähän itkeskelyäkin, mutta mitään huutokeskittymää ei syntynyt. Yksi pikkutyttö jopa meni leikittämään lähellä itkevää vauvaa.
Toki lasten keskittäminen tietylle alueelle voi nostaa volyymiä huomattavasti, mutta toisaalta vähän vanhemmat lapset voivat löytää leikkiseuraa läheltään - eikä sitten tarvitse häiritä niitä muita matkustajia. Joskus olen kuullut äitien kommentoivan, että lentomatkustuksessa stressaa eniten ne kanssamatkustajat, joita lasten äänet häiritsevät. Lapsiperheiden keskellä tällaisia matkustajia varmasti olisi vähemmän – tosin löytyyhän niitäkin vanhempia jotka pitävät vain omista lapsistaan, eivät muiden kakaroista.
Lapsiperheiden keskittämisellä lentoyhtiöt voisivat myös mahdollisesti parantaa palveluaan ottamalla matkustajien tarpeet paremmin huomioon. Esimerkiksi lomalennoilla (lomakohteiden reittilennoilla) voisi näyttää lastenohjelmia lapsiperheille, ja vähän vanhempaan makuun soveltuvaa ohjelmaa muille. Tosin uudemmissa koneissa voi nykyisin itse valita mitä haluaa katsoa. Älkää istuko missään nimessä sellaisen noin 185 senttisen Kuopiolaisen omatoimimatkaajan vieressä, joka on tykästynyt ainakin Portugaliin ja Turkkiin.
Kaverin ulosanti on sitä luokkaa, että Turkista Suomeen reilut 4 tuntia kestävä lento tuntuu puolelta tunnilta.
Kaveri sattui istumaan viereeni Turkista Jyväskylään ja koko matkan sai nauraa käkättää vedet silmissä..
Olen vipittömän pahoillani kanssamatkustajien puolesta, kun säännöthän määräävät, että koneessa pitää olla totinen, kuin jäinen koiranpaska, mutta me emme sitä sillä lennolla olleet..- tyhjännaurajille
Kanssamatkustajille täytyy antaa rauha heidän matkallaan. ei kaikki välitä kuunnella tollojen savolaisetn juttuja, ei niissä ole päätä eikä häntää. onneksi en asu sielläpäinkään enkä matkusta juurikaan tilauslennoilla. Reittilennoilla on on ihan täyspäistä joukkoa.
- con air
Hävyttömyyden huippu on, kun kaksi edessä istuvaa aikamiestä paskoo housuihinsa eli piereskelee lennon aikana. Mitä lieneekään tullut syödyksi. Nautinnollista matkaa!
- Oma mukulahan se
Itsellä on aina niin hyvä fiilis lomasta, että muista oikein koskaan ärsyyntyneeni mistään. Pari lasia viiniä ja lomavaihde päälle jo kentällä, niin siitä se lähtee.
Viime aikoina olen lentänyt lasteni kanssa. Viikolla 8 tulimme eräästä paikasta ja välilasku oli Arlandassa. Oli kaunis aurinkoinen ilma ja 6v:n vuoro istua ikkunapaikalla. Keskellä istui vanhempi lapsi ja käytävän vieressä minä. Kesken laskun päätti 6v, että on aika vetäistä päivätirsat. Hän veti ikkunan luukun kiinni ylhäältä alas "PAM". Vanhempi lapsi protestoi voimakkaasti ja myös minä halusin nähdä maisemia ja annoin käskyn vetää heti luukun takaisin ylös.
Mukula veti pitkällisen väännön jälkeen luukun lopulta takaisin ylös, mutta alkoi murjottaa. Vedin hänet lähtöruuhkassa ylös penkistä ja kannoin poikittain ulos koneesta. Mies ja vanhempi lapsi raahasivat meidän käsimatkatavarat ja vaatteet viimeisillä voimillaan. Yleensä rauhallinen ja kiltti lapsi, mutta viikon tapahtumat ja väsymys tekivät tepposet.
Että kun kysytään, niin kyllä se omalle mukulalle menee tämä kamalimman kanssamatkustajan titteli : - ) - femakotvittuunry
kaksi tynnynyrinmurtoista kamalaa akkaa jotka istuivat takana ja yrittivät väittää että me emme saa kallistaa selkänojaa... pyysin niitä tilaamaan itselleen rahtikoneen...
- Reviiiri
Mieshenkilö, joka istuu jalat äärimmäisen levällään ja hytkyttää niitä.
- Mursse1
Minua ärsyttä eniten, jos eteeni tai taakseni asettautuu kaksi naispuolista ihmistä, joiden kikattimista ja käkättimistä lähtee hirveä ääni ja kälkätys-kikatus.
- Olet oikeassa;
Naisten lentolippujen hintaa pitäs nostaa, niiden aiheuttaman melu- ym saasteen vuoksi. Ja muiden taas vastaavasti laskea.
- hauska juttu
Olin kahden 5...6 vuotiaan sisaruksen takana. Kun oli päästy pilvien yläpuolelle, alkoi toinen heistä innokkaasti vilkuilemaan lentokoneen ikkunasta. Toinenkin pian siinä vaati nähdä pilvien päälle.
Aikansa kiikaroivat ja lopulta kysyivät äidiltään.
Millaisella lentokoneella se Jumala matkustaa, kun ei täällä kyllä mitään näy. - Rakastan elämää
Miten voi elämä olla noin vaikeata? Minusta kaikki omituisuudet matkalla on vain seikkailua. Kaikenlaista on tullut koettua, muttei se koskaan ole paria sekuntia pidempää häirinnyt. Minä itse olen helppo kanssamatkustaja. En käy veskissä lentokoneessa, joten en nostata ketään ylös (kiitos hitaan aineenvaihdunnan, ei tarvitse käydä kuin aamulla ja illalla) ja muutenkin istun nenä kirjassa tai vastailen vieruskaverin rupatteluihin tai oman matkaseuralaisen juttuihin, jos on onnistuttu pääsemään vierekkäisille paikoille.
Hauskin juttu, minkä olen kuullut, oli kun naismatkustaja pyysi miespuolista matkaajaa laittamaan jalkansa vähemmän levälleen. Se totesi, että et varmaan sitten tunne miesten anatomiaa. Että jos hän laittaa jalat yhteen, tulee stondis. Ja sitten siitäkin valitetaan :-)
En nyt oikeasti ymmärrä, miten ihmiset jaksavat vetää herneen nenäänsä kaikenlaisesta. Itse lähden siitä, että kun poistun kotoa, altistan itseni elämälle ja ihmisille ja ihan kaikkea voi sattua ja tapahtua, koska ikinä et voi tietää, millaisia ihmisiä polkusi varrelle tulee kotimatkalla, lentokoneessa, bussissa tai ylipäätään missään. Tosin olen aina hyväntuulinen, enkä osaa oikein suuttua mistään. Siksi kait minua ei haittaa mikään. Jos on mekkalaa, pitää vaan sulkea se pois. Meditaatiolla sen oppii. Äänten poissulkemisen! ♥ - Melkein pelotti...
Muistiini jäänyt kanssamatkustaja, joka jossakin vaiheessa jopa melkein alkoi pelottaa...
Olimme sisareni kanssa matkalla Alanyaan noin pari viikkoa WTC-terrrori-iskujen jälkeen. Käytävän puoleiselle paikalle tuli siististi pukeutunut, selvästi jostakin Välimeren tms. maasta kotoisin oleva 35 - 40 v herra.
Matkalaukkuna attaseasalkku, jonka hän asetti polvilleen ja kädet rinnakkain salkun päälle.. Ei tullessaan sanonut sanaakaan, vain hyvin niukka nyökkäys tervehdykseksi.
Koko matkan ajan (myös ruokailun) salkku oli tärkeästi polvilla. Sanaakaan ei vaihdettu. Ei nauttinut alkoholia, söi vain tarjotun aterian.. Katse oli suunnattu koko ajan suoraan eteenpäin, ei ollut hiukkaakaan kiinnostunut, mitä ympärillä tapahtui.
Kun olimme josakin Mustanmeren päällä, hän äkkiä nousi ylös, salkku mukaan ja ripein askelin lentokoneen perälle, missä lentoemännät olivat järjestelemässä cabiinia ruokailun ja myyntien jälkeen. Cabiinin verho vedettiin kiinni, mies ja lentoemot näkymättömissä verhon takana 10 - 15 minuuttia.
Siinä vaiheessa sisareni tokaisi: "Onkohan sillä siellä sakussa pommi?"
Jotenkin oli "nihkeä" olo, vaikkakin järki sanoi, että ei mikään terroristi ole kiinnostunut koneesta, joka on täynnä suomalaisia, pääosin eläkeikää lähestyviä tai eläkeiässä jo olevia matkustajia.
No, mies palasi sitten paikoilleen, salkku polville ja jatkettiin istumista.
Kun laskeutuminen Antalyaan alkoi, mies ykskaks kysyi meiltä, minne olemme menossa. Vastasimme, että Alanyaan. Lisäkysymys, olemmeko menossa sinne ensimmäistä kertaa. Olimme käyneet siellä aiemmin muutaman kerran.
Jolloin mies innostui: Kertoi olevansa Alanyan kaupungin jokin matkailuun liittyvä päällikkö. Oli ollut Suomessa myyntimatkalla. Kertoi myös, että talven aikana Alanyasa oli tehty paljon uudustuksia esim. ranta-alueiden viityvyyden eteen. Siitä sitten virisi oikein mukava keskustelu siitä, mitä olemme Alanyasta pitäneet. Toivotti oikein onnistunutta lomaa lopuksi.
Huh, huh, mieleenpainuvin vieruskaveri, mitä koskaan matkoilla on sattunut!- kgtdskgksdgsdg
Ai pelkäsit että kansainväliset terroristit haluavat jatkaa terrori-iskujen sarjaa. Ensin wtc ja sen jälkeen helsinki-alanya lento.
Lentäminen on huomattavasti turvallisempaa kun autoilu - jeps!
kgtdskgksdgsdg kirjoitti:
Ai pelkäsit että kansainväliset terroristit haluavat jatkaa terrori-iskujen sarjaa. Ensin wtc ja sen jälkeen helsinki-alanya lento.
Lentäminen on huomattavasti turvallisempaa kun autoilukgtdskgksdgsdg:lle kirjoittajalta Melkein pelotti
Luítko, että MELKEEN pelotti?
Jos luit, niin kirjoitin, että en oikeasti uskonut, että joku ns. terroristi olisi kiinnostunut koneellisesta suomalaisia eläkelläisikäisiä lomalaisia.
Mutta niinkuin on erilaisissa yhteyksissä ilmennyt, häiriintyneiden ihmisten käyttäytyminen ei ole mitenkään johdonmukasta tai ennalta arvattavaa. Jos "vintti on pimeenä" heille on vain tärkeätä saada mahdollisimman paljon pahaa aikaan ja saada sitä kautta julkisuutta. Vaikkakin ítseltä menee yleensä siinä samalla henki, sekin on toisarvoista.
Mutta vielä: Tällä palstalla, jota nyt olen muutaman viikon seurannut, tuntuu olevan lukuisia besserwissereitä, jotka ovat kertomansa mukaan matkustaneet maailman laidasta laitaan, tietävät kaiken kaikista mahdollisista asioista ja suhtautuvat kaikkiin muihin ylimielisen halveksivasti.
Ei voi muuta sanoa, kun olkaa onnellisia omassa itseriittoisuudessanne! Eipä käy kateeksi niin ikävien ihmisten elämä! - huvittavaa
kgtdskgksdgsdg kirjoitti:
Lentäminen on huomattavasti turvallisempaa kun autoilujoo, tuo oli mainio kommentti! terroristi menossa alanyaan....
- hymyttä1
Suuret ryhmät kansallisuudesta riippumatta, kun yölennolla päättävät kerääntyä yhteen ja kovaan ääneen keskustella. Ei auta korvatulpat eikä katsomastasi leffasta kuulu sanaakaan. Huutavat lapsukaiset ovat pientä tämän rinnalla.
Vähän aikaa sitten matkasin Suomea kohden ja vieressä istui kaikkea valittava aviopari. Kun eivät missään vaiheessa olleet tervehtineet, en myöskään osoittanut olevani suomea ymmärtävä. Frankfurtista kotiin lennettäessä oli hauska nähdä heidän ilmeensä, kun olin kaiken valituksen ymmärtänyt. Eli miksiköhön olivat oikein lomalle lähteneet, kun kaikki on muualla niin paskaa? - Baxien seuraaja
Minulla on paljon lentomaileja takanani.
Nykyajan pullamössöt ovat melki kaikki kaikesta valittavaa tööt-kansaa. - Mummeli
Monta matkaa reissattu ja mielenkiintoisia kanssamatkustajia tavattu. On ollu känniörveltäjiä, pulskia immeisiä ja selkänojaan potkivia ja kirkuvia ipanoita sekä omituisia höpöttäjiä vieruskavereina, mutta aina on selvitty hyvällä huumorintajulla ja muistamalla myös sen, että ei ole itsekään täydellinen.
- kauhea kokemus!!
herra jestas mitä porukkaa!! Minkä firman valmismatka, kysyn siksi että osaa välttää noita paskantajia. Toki valmismatkoilla ei usein matkusteta, juuri tuonkaltaisista syistä.
Mahtoi olla donkkis matkustamossa.- Imoce
Jos tuota alotuksen tarinaa tarkoitat, niin ei ollut minkään firman valmismatka, ihan tavallinen reittilento Britteihin. Ei siis edes minnekään rantalomakohteeseen.
- oletus vaan
Varmaan deturi ja alanya!!!
- kaskplussata
Tuo selkänojan taakse vetäminen on tosiaan useimmilta silkkaa veemäisyyttä ja itse asiassa ruokailun ajaksi se tulee ilman muuta nostaa ylös. Monestihan lentoemännän muistuttavat jollei matkustaja itse tajua. Mutta onpa sattunut kohdalle sellaisiakin, jotka eivät nosta penkkiä edes pyydettäessä ruokailunkaan ajaksi. Kiusallaan. Paljonkohan iloa sellainen itselle tuottaa.
- ei ole veemäisyyttä
Selkänojan laskeminen ei ole veemäisyyttä, vaan alaselän rasituksen vähentämistä. Itse lasken AINA penkkiä jokusen sentin mukavuuden takia vaikka olenkin vielä terveselkäinen, ihan pohjaan laskeminen ei ole edes hyvä asento ellei yritä nukkua. Ja siihenkin on tietysti täysi oikeus.
Ruokailun, nousun ja laskun ajaksi nostan aina ylös. Ja kallistus rauhallisesti, että takana ehditään reagoida. Huomaavaisuus on normi. - häirikkö mukana
kerran oli niin, kutsuin lentoemännän paikalla. Kehoitti edessä olevaa herraa nostamaan nojan ylös. teki sen mutta heti taas äijä alkoi nukkumaan kun astiat oli kerätty pois. Oli jollain tapaa häiriintynyt nuorehko mies. Se huomattiin matkakohteessa, oppaat olivat vähän varuillaan mitä se tekee.
- Ehdottomat säännöt
ei ole veemäisyyttä kirjoitti:
Selkänojan laskeminen ei ole veemäisyyttä, vaan alaselän rasituksen vähentämistä. Itse lasken AINA penkkiä jokusen sentin mukavuuden takia vaikka olenkin vielä terveselkäinen, ihan pohjaan laskeminen ei ole edes hyvä asento ellei yritä nukkua. Ja siihenkin on tietysti täysi oikeus.
Ruokailun, nousun ja laskun ajaksi nostan aina ylös. Ja kallistus rauhallisesti, että takana ehditään reagoida. Huomaavaisuus on normi.Nousun ja laskun ajaksi selkänoja on nostettava pystyasentoon, käsinojat alas, ikkunasuojat auki, tarjottimet lukkoon. Joskus tosin törmää lennoilla kanssamatkustajiin, jotka eivät a) ole matkustaneet aiemmin lentokoneessa, eivätkä näin ollen ymmärrä asiaa vaikka lentoemot asiasta selvästi kuuluttavatkin ja vieläpä useammalla kielellä. Tai b) heitä ei vain kiinnosta ja kuvittelevat saavansa tehdä mitä haluavat.
Ärsyttävimpiä kanssamatkustajia ovat ne, joiden välttämättä pitää päästä vessaan juuri silloin kun turvavyömerkkivalo on sytytetty. Kerran eräs lentoemo joutui korottamaan ääntään (lähes huutamaan) eräälle hieman keski-iän ylittäneelle herralle, lopulta ukko uskoi kun emäntä lukitsi vessojen ovet.
- jumaknkauta harmitta
Vaikka olisi kuinka "täysi oikeus" vetää penkki alas, varmaan tiedät samalla, että takana olevan matkanteko muuttu kertaheitolla äärimmäisen tiukaksi ja ahtaaksi. Vai miten reagoit kun edessäsi oleva vetää oman penkkinsä alas? Onko siinä kivaa?
Kaikilla olisi mukavampi matka, jos jokainen ottaisi muut huomioon ilman että pitää niistä kuvitelluista oikeuksistaan kiinni. Jos ei ole selkävikaa eikä sairaukia, normaali penkin aseno ei ole millään tavalla epäterveellinen kenellekään.- MINÄ!!!!!!
Minun edestä saa ihan rauhassa laskea penkin lepoasentoon, kunhan tekee sen niin että ehdin vetää mm. läppärin alta pois.
Sinulle ei siis riitä, että jokainen pitäisi omista oikeuksistaan kiinni vaan täytyy ajatella vielä muiden erityisvaatimuksia muita kohtaan. Hölmöä.
Voisit ihan vaan sopeutua maailmaan. Penkit kallistuvat. Jono seisoo. Ei mitään uutta auringon alla. - stadireissaaja
Turhaa edes toivoa että juntit/tyhmät muuttuisivat yhtäkkiä kanssaihmisiä ajatteleviksi.
En ymmärrä miksi se penkki pitää kallistaa ja vielä ryminällä. Kaieknalaisia emppuja niitä saattaa pyöriä valmismatkoilla, siksipä en niitä enää harrasta.
- kulkuri 57
Olen matkustanut yli 20 vuotta työkseni pitkin maailmaa ja olen saanut matkustaa melko rauhassa aina. Ainoa kontakti lapsiin oli muutama viikko sitten Saudeissa kun 2-3 vuotias lapsi halusi katsoa ikkunasta ulos. Minä istuin toisella puolella käytävää ja käytävän puoleinen paikka vieressäni oli vapaa jo autoin lasta ottamalla hänet äitinsä luvalla vähäksi aikaa syliini katselemaan. Äidillä oli alle vuoden vanha lapsi sylissään.
- omenajonttu
Hyvä teko! Arvostan!
- jakomielix
Pahin kanssamatkustaja tulee istumaan vasta koneen noustua ilmaan ,jos vieressä on tyhjää tilaa .Hän on minun sivupersoonani ,jonka sdättimistä ja haukkumista on vaikea kestää. Siinä vieressä hän muistuttelee kaikista vioistani.
- aswdefrgthyjuk
humaltuneet ihmiset.
6h lennolla tarjoiltiin alkoholijuomia ja olin edestä ja takaa humalaisten perisuomalaisten ympäröimänä. Takana pari vanhaa pappaa enemmän kuin hiukka hiprakassa potkivat selkänojaani jatkuvasti, ja muutenkin kaiken maailman älämölöä. Edessä oleva tyyppi kaatoi selkänojan isosti nojalleen ja sammui siihen.
Toinen tyyppi on pariskunnat.
Tällä pariskunnalla oli pieni lapsi joka huusi suoraa kurkkua heidän vieressään ja nää kaks nuoli toisiaan siinä. Mielellään pitäkää kielet suun sisällä. Koska näillä ne oli ulkona. - Ilmainen
- ansu-v
Ylipainoiset on kaikkeen syypäitä! Ne on epäsiistejä, rumia ja tyhmiä, kun ovat päästäneet itsensä ylipainoiseksi. ÄO on samaa luokkaa kuin erittäin vaikeasti kehitysvammaisilla! Juu näin on..
Itse en pidä itseäni tyhmänä. Opiskeluni oon opiskellu kohtalaisesti, maalaisjärkeä on reilunpuoleisesti. Pärjään elämässä kotona ja töissä. Parisuhdekin kukoistaa ja lapsikin löytyy! Ystäviä on hurumykke, töitä teen kotiäiteilyn ohessa useassa eri paikassa.
Tykkään kyllä makoilla sohvalla... Ja ainahan se on kivaa, jos joku tekee mun puolesta jotain :) Mut käyn myös punttiksella ja ulkoilenkin silloin tällöin.
Epäsiisti en ole! Huolehdin hygieniastani ja kauniiksikin mua on sanottu...
Mut ylipainoiset on ehdottomasti kaiken pahan alku ja juuri maailmassa... Just juu!
Kaikkein epämiellyttävin kanssamatkustaja on sellanen, joka on ihan jumalattomassa kaatokännissä! Oli se sitten laiha tai lihava, nainen tai mies, nuori tai vanha, suomalainen tai ulkomaalainen... Ja toinen inhokkikanssamatkustaja on sellainen, joka haisee pahalle! Hielle, vanhalta viinalta, runsaalta valkosipulilta, runsaalta hajuvedeltä... Ja tosiaan! Laihatkin voi haista hielle...- fly again
Juuri näin, toisia haukkuvat, no jaa, ÄÖ on sitten mitä on, kun ei se älli muuhun riitä, kuin itsensä kehumiseen."Opiskeluni oon opiskellu, en pidä itseäni tyhmänä" jne... Voi hyvää päivää, ei voi muuta sanoa. Ja jos ylipaino oli se kaiken a ja o, niin en ole ylipainoinen minäkään. Lapset tai ylipainoiset ei minua lennoilla häiritse ( lennän useamman kerran vuodessa), eniten häiritsee humalaiset ja ylitärkeät itsensä korostajat, ja se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa... Katsotaan..
- Lassevirenkaatuu!
fly again kirjoitti:
Juuri näin, toisia haukkuvat, no jaa, ÄÖ on sitten mitä on, kun ei se älli muuhun riitä, kuin itsensä kehumiseen."Opiskeluni oon opiskellu, en pidä itseäni tyhmänä" jne... Voi hyvää päivää, ei voi muuta sanoa. Ja jos ylipaino oli se kaiken a ja o, niin en ole ylipainoinen minäkään. Lapset tai ylipainoiset ei minua lennoilla häiritse ( lennän useamman kerran vuodessa), eniten häiritsee humalaiset ja ylitärkeät itsensä korostajat, ja se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa... Katsotaan..
"ÄÖ"? Älykkyysösamäärä?
- grg
Lensin jonkin aikaa sitten kaukokohteesta yölennolla.
Edessäni istui päälle kaksimetrinen ja muutenkin isokokoinen mies. Heti penkkiin päästyään, hän laittoi tuolin selkänojan alas. Lentoemäntä tuli huomauttamaan, että nousun aikana selkänoja tulisi olla ylhäällä, mutta mies laittoikin sen takaisin alas heti, kun lentoemäntä käänsi selkänsä. Ja piti alhaalla. Nousun, laskun ja ruokailun ajan. Mies myös mesosi isoon ääneen aivan kaikesta, mikä hänen mielestään oli kyseisellä lennolla pielessä ja uhkasi tehdä reklamaatioita ties mistä.
Vieressäni istui nainen, joka ensimmäisen tunnin ajan rasvasi itsensä kokonaan. Siis JOKA PAIKAN päästä varpaisiin siinä minun vieressäni. Omasta mielestäni tämä oli todella omituista.
Toisella puolella käytävää taas istui pieni lapsi, joka huusi ja rääkyi aivan koko lennon ajan. Lapsi myös hakkasi vanhempiaan eikä istunu hetkeäkään omalla paikallaan. Vanhemmat eivät osanneet tehdä mitään.
Tuo lento oli tuskaa. - flashpacker
Minua harmittavat ensimmäisen ja businessluokan matkustajat. He pääsevät koneeseen ennen muita - firman rahoilla. Bisnesmiehet/ - naiset harmittavat economy-luokassakin. Ovat aina niin siististi pukeutuneita ja heillä on paljon hienommat käsimatkatavaralaukut kuin minulla.
Kamalia ovat myös normaalimatkustajat ja pakettimatkalaiset, jotka pukeutuvat rennommin ja epäsiistimmin kuin minä.
Lihavat ärsyttävät myös. Samoin ärsyttävät minua hoikemmat - luulevat olevansa niin hyvännäköisiä.
Lentoemännätkin vaikuttavat jokseenkin ylitärkeiltä ja ovat usein paremman näköisiä kuin oma vaimoni. Stuertit ovat vielä ärsyttävämpiä; vähän hintahtavia, ja jos eivät ole hinttejä, niin saavat tehdä töitä ja jopa yöpyä samassa hotellissa kuin nuo ihanat lentoemännät.
Ulkomaalaiset hienoine kielineen ja aksentteineen saavat karvani nousemaan pystyyn, mutta pahimpia ovat suomalaiset. Miten he jaksavatkin olla niin onnellisia siitä, että pääsevät istumaan kylki kyljessä humisevaan putkeen.
Minua kokeneemmat matkustajat hiertävät myöskin itsetuntoani. Onneksi koneessa on aina muutama onneton ensikertalainen, joille on kiva sivukarein naureskella. Tolloja hekin ovat.
Edellen riipii se, että vieressä istuva saa aina paremman näköisen ruoka-annoksen. Mistä hitosta ne senkin osaavat aina valita?
Edelleen hermoja raastavat ne joilla on liikaa käsimatkatavaroita. Puhumattakan niistä, joilla ei ole käsimatkatavaroita (sitä ollaan niin kokenutta, niin kokenutta maailmanmatkaajaa).
Vanhukset tukkivat käytävät ja liikkuvat kuin hidastetussa filmissä ja kaiken lisäksi saavat helposti unen päästä kiinni pitkillä lennoilla... Lapset ovat ylivilkkaita - ja jos eivät ole, niin ovat varmasti kotona alistettuja ja "hienoihin" käytöstapoihin pakotettuja. Lapsiparat.
Absolutistit käyvät hermoille. Mitä pahaa siinä on jos ottaa pari gintonickia lennon aikana? Mutta kyllä on ärsyttävää se, että jotkut hienostelevat ja tilaavat Johnny Walkeria - yhdellä jääpalalla!
En halua edes mainita niitä, jotka kallistavat röyhkeästi selkänojaansa kahden sentin verran, mainitsemattakaan niitä, jotka käyvät WC:ssä useammin kuin minä.
Hikiset matkustajat ovat kuin tikku kynnen alla ja yhtä hirveitä ovat ne , jotka käyttävät parfyymiä.
Edelleen vieressä istuva suupaltti ansaitsisi kuonoonsa, samoin ne joilla on huono huumorintaju tahi ne, jotka istuvat hiljaa ja teeskentelevät lukevansa lentoyhtiön lehteä, eivätkä naura vitseilleni.
Kuhertelevat pariskunnat ovat tunnetusti muiden matkustajien ikuinen riesa samoin kuin ystävä-/ nuoriso-/ työporukat, jotka tunnetusti pitävät yllä tekopirteää reissuhenkeä muiden tunteista välittämättä.
Myös hiljaiset ja toisiinsa selkeästi kyllästyneet pariskunnat voisi jättää jo lähtöselvitysvaiheessa muiden matkaa pilaamasta.
Ne hemmetin tarjoilukärryt aloittavat aina käytävän väärästä päästä ja sattuvat kohdalle juuri silloin kuin pitäisi päästä pissalle. Miettisivät vähän.
Ja aina, joka kerta kun laskeudutaan niin kaikki nousevat ylös juuri samaan aikaan kuin MINÄ. Eivätkö ne tajua, että minulla on kiire?- helmi.
Nyt tuli naulan kantaan. Hyvin kirjoitettu ja alleviivaa hienosti kansallisvaivaamme.
- flashpacker
helmi. kirjoitti:
Nyt tuli naulan kantaan. Hyvin kirjoitettu ja alleviivaa hienosti kansallisvaivaamme.
Kiitos, sanon MINÄ!
- mamse
Flaspacker:
Kiitos hienosta kommentista. Jessss! Just näin.
Ja vielä harvinaisen hyvällä kieliasulla kirjoitettu.
Yksi viihtyy matkalla, kun on matkaan lähtenyt Toinen on valittaja, joka etsii koko ajan asioita, mistä vois ruikuttaa. Miks "valittaja" sitten yleensä lähtee?
Samalla mentaliteetilla sinun kanssasi olen myös monta matkaa tehnyt, eikä ole vastaan tullut sellaista tilannetta, että olisi jälkikäteen pitänyt valittaa.
Joskus on vähän ihmetyttänyt, hämmentänyt, ärsyttänyt, mutta matkan jälkeen tilanne ollut vain huvittava muisto. - hitra
Kiitos! Tämä piristi yötäni luettuani noita muita kommentteja kyllikseni.
- voivitunvalittajat
Kamalia ovat myös normaalimatkustajat ja pakettimatkalaiset, jotka pukeutuvat rennommin ja epäsiistimmin kuin minä.
-Siis voi ei. Lentomatka on sama asia kuin linnanjuhlat näköjään. Tajuatko yhtään, että jotkut ovat matkustaneet monta päivää eikä heitä vittuakaan kiinnostaa näyttää ylihienoilta rikkailta paskoilta jotka pukeutuvat lennolle juhlavaatteisiin ja etsivät valitettavaa koko koneesta ja lennosta.
Lihavat ärsyttävät myös. Samoin ärsyttävät minua hoikemmat - luulevat olevansa niin hyvännäköisiä.
-Huomaa kyllä sinustakin että lapsena jo hemmoteltu pilalle eikä vanhemmat ole koskaan opettanut että ihmiset ovat erilaisia.
Lentoemännätkin vaikuttavat jokseenkin ylitärkeiltä ja ovat usein paremman näköisiä kuin oma vaimoni. Stuertit ovat vielä ärsyttävämpiä; vähän hintahtavia, ja jos eivät ole hinttejä, niin saavat tehdä töitä ja jopa yöpyä samassa hotellissa kuin nuo ihanat lentoemännät.
-Heillä on työasut. Luuletko tosissaan että joku pukeutuu noin normaalisti? JA VITTU JOS NIITÄ LENTOEMÄNTIÄ EI OLISI NIIN SINÄ HAASTAISIT LENTOYHTIÖN SIITÄ OIKEUTEEN ETTEI SIELLÄ SAA MITÄÄN PALVELUA.
Ulkomaalaiset hienoine kielineen ja aksentteineen saavat karvani nousemaan pystyyn, mutta pahimpia ovat suomalaiset. Miten he jaksavatkin olla niin onnellisia siitä, että pääsevät istumaan kylki kyljessä humisevaan putkeen.
-Sinustakin huomaa että olet RASISTI ja tämä todistaa edelleen että olet hemmoteltu piloille.
Minua kokeneemmat matkustajat hiertävät myöskin itsetuntoani. Onneksi koneessa on aina muutama onneton ensikertalainen, joille on kiva sivukarein naureskella. Tolloja hekin ovat.
-Onko sinulla tosiaan niin tylsää että alat lennolla vakoilemaan muita? Ja ensikertalaiset ovat ensikertalaisia, niin olet sinäkin ollut, että jos vain olisit hiljaa.
Enempää en tuollaisiin paskoihin jaksa aikaani käyttää mutta jos vain olisit hiljaa ja jatkaisit tietokoneella oloasi sillä uudella mac book pro 10000 joka on täyskultainen ja keskustelisit samanlaisten ihmisten kanssa samalla juoden shamppanjaa. Mutta päälimmäiksiksi haluan sanoa vain että olet perus valittaja joka ei osaa tyytyä mihinkään. - turpaakiihuorapeiko
vittuku kinost. mitä vitu välii jos ne kauniit lentoemännät on kauniimpii ku su vaimos. ketää su perhees kiinnosta.
- Ponnistus.
voivitunvalittajat kirjoitti:
-Siis voi ei. Lentomatka on sama asia kuin linnanjuhlat näköjään. Tajuatko yhtään, että jotkut ovat matkustaneet monta päivää eikä heitä vittuakaan kiinnostaa näyttää ylihienoilta rikkailta paskoilta jotka pukeutuvat lennolle juhlavaatteisiin ja etsivät valitettavaa koko koneesta ja lennosta.
-Huomaa kyllä sinustakin että lapsena jo hemmoteltu pilalle eikä vanhemmat ole koskaan opettanut että ihmiset ovat erilaisia.
-Heillä on työasut. Luuletko tosissaan että joku pukeutuu noin normaalisti? JA VITTU JOS NIITÄ LENTOEMÄNTIÄ EI OLISI NIIN SINÄ HAASTAISIT LENTOYHTIÖN SIITÄ OIKEUTEEN ETTEI SIELLÄ SAA MITÄÄN PALVELUA.
-Sinustakin huomaa että olet RASISTI ja tämä todistaa edelleen että olet hemmoteltu piloille.
-Onko sinulla tosiaan niin tylsää että alat lennolla vakoilemaan muita? Ja ensikertalaiset ovat ensikertalaisia, niin olet sinäkin ollut, että jos vain olisit hiljaa.
Enempää en tuollaisiin paskoihin jaksa aikaani käyttää mutta jos vain olisit hiljaa ja jatkaisit tietokoneella oloasi sillä uudella mac book pro 10000 joka on täyskultainen ja keskustelisit samanlaisten ihmisten kanssa samalla juoden shamppanjaa. Mutta päälimmäiksiksi haluan sanoa vain että olet perus valittaja joka ei osaa tyytyä mihinkään.Oho. Joku ei nyt oikeasti ymmärtänyt palstan toistaiseksi parasta viestiä. Nyt ymmärrän. Miksi täällä on tällaista. Kovin valaisevaa.
- ootruma
Ponnistus. kirjoitti:
Oho. Joku ei nyt oikeasti ymmärtänyt palstan toistaiseksi parasta viestiä. Nyt ymmärrän. Miksi täällä on tällaista. Kovin valaisevaa.
turpakiihuora
- KYLLÄ!!!
Enempää en tuollaisiin paskoihin jaksa aikaani käyttää mutta jos vain olisit hiljaa ja jatkaisit tietokoneella oloasi sillä uudella mac book pro 10000 joka on täyskultainen ja keskustelisit samanlaisten ihmisten kanssa samalla juoden shamppanjaa. Mutta päälimmäiksiksi haluan sanoa vain että olet perus valittaja joka ei osaa tyytyä mihinkään.Nyt tuli kyllä naulan kantaan! En tosiaan tajua niitä shamppanjaa litkiviä rasisteja jotka ovat tuon paskanaaman kanssa samaa mieltä. Painukaa kaikki sinne peräkyliin josta tulitte ja pyytäkää samalla vanhemmiltanne lisää rahaa siihen uuteen tietokoneeseen.
- hyivittupaska
Ponnistus. kirjoitti:
Oho. Joku ei nyt oikeasti ymmärtänyt palstan toistaiseksi parasta viestiä. Nyt ymmärrän. Miksi täällä on tällaista. Kovin valaisevaa.
hyvä su valittaa sellaselle joka puhuu tottta, suhu kukaa koskis kepilkää. ja vittu mikä nimi, Ponnistus vittu nauran sulle. turpakii
- ajattelemuita.
taitaa sulla olla turhan hyvä omakuva ittestäs? jokaisessa lauseessa: "minäminäminä" huomio ettet ole ainoa lennolla. ja mitä vaimoosi tulee niin voihan hän tulla lennolle alusvaatteissa piiska kädessä tai pukeutuneena prinsessamekkoon jos hän kauniimmalta haluaa näyttää. en oikein tajua pointtiasi tässä, vai oliko tarkoituksesi mennä missikisoihin tuomitsemaan muita naisia kun eksyitkin koneeseen? SINÄ olet pahin vierustoveri jonka kukaan voi saada.
- 13.6
Enempää en tuollaisiin paskoihin jaksa aikaani käyttää mutta jos vain olisit hiljaa ja jatkaisit tietokoneella oloasi sillä uudella mac book pro 10000 joka on täyskultainen ja keskustelisit samanlaisten ihmisten kanssa samalla juoden shamppanjaa. Mutta päälimmäiksiksi haluan sanoa vain että olet perus valittaja joka ei osaa tyytyä mihinkään.Voi sua valittajaa, ei kannattaisi yöllä kirjoitella, jos ei ymmärrä ironiaa eikä sarkasmia. Vai oletko sinäkin provo?
- hyirumaoot
13.6 kirjoitti:
Voi sua valittajaa, ei kannattaisi yöllä kirjoitella, jos ei ymmärrä ironiaa eikä sarkasmia. Vai oletko sinäkin provo?
turpakii huora ketään ei kinosta.
- Jakebb
Tää on hyvä!!!!!
- Mies 41 v
1. Känniääliöt.
Suomalainen 50 läski alkoholisoitunut öykkäri, joka pitää koko bussia/lentokonetta panttivankinaan. Vaihtoehtoisesti lauma 20-35 -vuotiaita "jätkäpoikia" joiden mielestä törkeä käytös on cool.
2. Känniääliöiden "naiset"
Paviaaninaaraat, joiden syytä känniääliöiden käytös on. Känniääliöt vetää rooliaan pitkälti sen takia, että olisivat pubiruusujensa silmissä ns. äijiä.
3. Tärähtäneet 70-vuotiaat ukot
Höpöttää koko matkan ajan omiaan ja julistaa jotain fucking Totuutta, joka ei kiinnnosta ketään ulkopuolista. Rasisti, natsi, sovinisti, katkeroitunut paska ja sekaisin kuin seinäkello, lisäksi kiinnostunut pikkutytöistä.
Useimmat suomalaiset on kyllä matkaseurana ihan ok. Useimmat ottaa kuppia, mutta sillä pääsee lomafiilikseen. Lapset kirkuu ja pyörii jaloissa, mutta so what. Se on niiden duunia.
Paljon mukavampaa matkaseuraa suomalaiset on kuin britit, ryssät ja ruotsalaiset. - Useasti matkustellut
Kamalimmat matkustajat ovat oikeastikin ne KÄNNIKALAT. Örveltävät, potkivat penkkiä, lätkivät sitä viinaa ja puhuvat kokoajan sekä epäselvästi. Kerran jopa kaksi kaverusta poistettiin koneesta liian alkoholin juonnin takia. Ja toinen heistä katosi ennen lähtöä. Sellaista siis.Taisi olla Finnarin kone kyseessä.
- melliina1
Lihaviin kohdistuvat yleistykset ovat todella naurettavia. Itse olen melko ylipainoinen, mutta mahdun silti hyvin omaan istuimeeni ja vyöni menee kiinni vaivatta. En vie tilaa keneltäkään muulta, ja ennen kaikkea TUOKSUN HYVÄLTÄ.
- fyyra
Itsellä Lontoon lennolla oli 3 n. 3-5v pikkulasta takana, ja koko matkan ajan hakkasi ja potki, useista sanomisista huolimatta..
- laurahoo
Ilmeisen helpolla olen itse vielä selvinnyt tähän asti kun näitä lueskelee. Yksi jäi kuitenkin mainitsematta ja se on juuri se, jonka itse olen "ilokseni" saanut kokea. Ja ennen kuin kukaan vetää herneitä nenään, haluan mainita, että ymmärrän kyllä täysin syyt käytöksen takana, he eivät sille itse voi mitään, en pilkkaa tai ole ilkeä, mutta jos itsekin mietit niin onhan se nyt vaan aivan äärettömän rasittavaa.
Psyykkisesti sairaat/kehitysvammaiset ja etenkin pakkomielteiset. Sain ilokseni istua ilmeisesti ensimmäiseen kategoriaan kuuluvan vieressä. Pöytä laskettiin alas, sitten taas ylös ja kiinnitettiin klipsillä. Käsi takaisin syliin, hetken hiljaisuus ja sama toistuu. Toinen jalka lepäämässä toisen päällä, hetken päästä vaihdos - ja toisinpäin. Ja vielä kerran. Turvavyön metallisen kiinnitysosan läppää piti myös kilautella varmaan sellainen 15 minuuttia putkeen.- eerikki3
Se on ehkä rasittavaa, mutta pitäiskö meidät eristää johonkin muualle istumaan, vaikka ei itse käytöksellemme mitään voida?
Anteeksi, mutta tuosta on aika vaikea olla vetämättä herneitä nenään. "Onhan se nyt aivan äärettömän rasittavaa". Mitä sitten?
- laurahoo
En missään vaiheessa ole näin sanonut. Tarkoituksena on keskustella kanssamatkustajista, jotka ovat ärsyttäneet/ahdistaneet tai jotka muuten on koettu epämiellyttäviksi. Ilmaisin mielipiteeni. Tiedän täysin, etteivät tällaiset ihmiset käytökselleen mitään mahda ja sen vuoksi ei minulle koskaan tulisi mieleenikään tilanteessa henkilölle mitään sanoa (ennen kuin vastaat argumentilla "mutta Internetissäkö se on sitten ok", haluaisin sanoa, että kyseessä on yleisellä tasolla käytävä keskustelu eikä kommenttini ole osoitettu yksin kenellekään).
Myöskään lapset, tai etenkään vauvat, eivät käytökselleen mitään mahda, ja heidän ärsyttävästä käytöksestään saa kyllä keskustella foorumilla vaikka millä mitalla. Eikö sinua jatkuvasti tuolinselkääsi koputtava, tasaisin väliajoin tiettyä ääntä päästävä lapsi rasittaisi? - Uraäiti
Olen hämmentyneenä lukenut koko ketjun läpi... enkä voi kuin ihmetellä. Asun ulkomailla ja lennän 2-3 kertaa vuodessa lasteni kanssa Suomeen (näin on ollut jo 10 vuotta: olen lentänyt vauvojen, taaperoiden, leikki-ikäisten ja koululaisen kanssa). Lisäksi teen Euroopan sisäisiä työmatkoja lentäen useita kertoja vuodessa. Koskaan ei lentomatkailu ole ollut niin kamalaa kuin tässä ketjussa annetaan ymmärtää. Kyllä, lapset välillä itkevät, myös minun omani, mutta se on ihan normaalia. Känniääliöitä on lennoilla todella harvoin, ja valtaosa ihmisistä mahtuu koneen istuimiin ihan kivasti. Kokemukseni tosin koskee vain ja ainoastaan reittilentoja: en ole koskaan ostanut ns. lomalentoja.
Ketjun aloittajalle voisin todeta, että oma vika, jos istuit loppumatkan jalat kakassa. Miksi et tehnyt asialle mitään? Tilanne on varmati ollut vauvan vanhemmille hirveän nolo, eivätkä he ole välttämättä huomanneet, että kakkaa valuu penkkien taakskin. Kuinka vaikeaa olisi ollut huomauttaa asiasta, niin että kakka olisi voitu siivota lattialta? Vanhemmilla olisi kenties ollut kosteuspyyhkeitä ja desinfiointiainetta mukanaan, myös lentokoneen henkilökunnalla on jonkinlaiset siivousvälineet. On silkkaa hölmöyttä, jos ei voi asiallisesti huomauttaa tilanteesta.
Sitten täällä on annettu "hyviä neuvoja" siitä, miten lapset pitäisi pitää hiljaisina. Joskus se lapsi vain itkee, vaikka olisi kassi täynnä pehmolelua ja värikynää ja maitoa pullossa. Voitte kuvitella, että vanhemmat tekevät kaikkensa hillitäkseen tilannetta, ja enpä ole koskaan törmännyt koko matkan kestävän konserttiin (en omieni enkä vieraiden lasten kohdalla). Itse en onneksi ole juuri törmännyt lapsivihamielisiin kanssamatkustajiin - päin vastoin. Lapsille on hymyilty ja juteltu, jopa tarjottu karkkia ja otettu syliin. Sillä tavoin matka menee leppoisasti. Ei ole mikään pakko viihdyttää toisten lapsia, mutta esim. se hymyily on toisten huomioon ottamista ja tekee lapselle hyvän mielen. Hymyn ansiosta kenties itkuraivarivaihe jää pois. Jos itse työmatkalla osun lapsiperheen viereen, yritän myös tehdä kaikkeni helpottaakseni heidän matkaansa.
Korvatulppia myydään myös aikuisille, joten sellaiset voi hyvin laittaa korviin, jos ahdistaa.- Imoce
Hei,
totta turiset, olisi varmaan voinut jotain sanoa. Vastaavasti myös isä olisi voinut vaikka pahoitella tai jollain muulla tavalla ilmaista olevansa pahoillaan, koska huomasi kyllä että siirsimme tavaroita ym. TIlanne oli kuitenkin niin yllättävä ja matkaa enää hieman jäljellä, että annoimme asian olla. Itse en ainakaan olisi niin äkkiseltään osannut muotoilla lausetta nätisti ja irvailematta.
Kaikesta tästä huolimatta pointti ei ollut se, että jouduimme istumaan "jalat kakassa" kuten sanoit, vaan se, että MIKSI vauva oli ilman vaippaa tai MIKSI vaippa piti vaihtaa siinä penkkirivillä? Kakka on aina kakkaa, vaikka sen tuottaja olisi kuinka söpö ja puolustuskyvytön, eikä se kuulu matkustamoon.
Tämä on mielestäni sitä ajattelemattomuutta, johon niin usein matkustaessa törmää. - pikkasen valistusta
Älä lähde ikinä sen häirikkökakarasi kanssa minnekään, pysy himassa.
Täyden hinnan maksavilla asiakkailla on oikeus rauhalliseen matkaan. Et osaa ottaa huomioon kanssaihmisiä eli olet sivistymätön moukka. Kakarat ei ymmärrä matkoista yhtään mitään ja vielä pahempi jos niillä on idioottivanhemmat. - hilde2
pikkasen valistusta kirjoitti:
Älä lähde ikinä sen häirikkökakarasi kanssa minnekään, pysy himassa.
Täyden hinnan maksavilla asiakkailla on oikeus rauhalliseen matkaan. Et osaa ottaa huomioon kanssaihmisiä eli olet sivistymätön moukka. Kakarat ei ymmärrä matkoista yhtään mitään ja vielä pahempi jos niillä on idioottivanhemmat.Kenelleköhän tämä oli suunnattu, ja mistä näin epäasiallinen sävy? Myös lapsimatkustajista maksetaan täysi hinta, ja valtaosa lapsista ei ole mitään häirikköjä. Pitäisikö lapset pitää neljän seinän sisällä, kunnes täyttävät 18? Sinua eivät tainneet omat vanhempasi koskaan viedä minnekään?
- Uraäiti
Imoce kirjoitti:
Hei,
totta turiset, olisi varmaan voinut jotain sanoa. Vastaavasti myös isä olisi voinut vaikka pahoitella tai jollain muulla tavalla ilmaista olevansa pahoillaan, koska huomasi kyllä että siirsimme tavaroita ym. TIlanne oli kuitenkin niin yllättävä ja matkaa enää hieman jäljellä, että annoimme asian olla. Itse en ainakaan olisi niin äkkiseltään osannut muotoilla lausetta nätisti ja irvailematta.
Kaikesta tästä huolimatta pointti ei ollut se, että jouduimme istumaan "jalat kakassa" kuten sanoit, vaan se, että MIKSI vauva oli ilman vaippaa tai MIKSI vaippa piti vaihtaa siinä penkkirivillä? Kakka on aina kakkaa, vaikka sen tuottaja olisi kuinka söpö ja puolustuskyvytön, eikä se kuulu matkustamoon.
Tämä on mielestäni sitä ajattelemattomuutta, johon niin usein matkustaessa törmää.Hei!
Alkuperäisessä viestissäsi ei mainttu, että lapsi oli ilman vaippaa: luulin, että kakkaa oli päässyt jotenkin valumaan vaipan/housujen lahkeesta... Eipä ole tullut mieleenkään vaihtaa vaippaa istuinpaikalla - miten siinä edes mahtuu...? Lähes kaikissa koneissa on yhdessä vessassa käännettävä hoitopöytä. Lyhyemmät lennot vauva yleensä pärjää ilman vaipanvaihtoa. - Imoce
Uraäiti kirjoitti:
Hei!
Alkuperäisessä viestissäsi ei mainttu, että lapsi oli ilman vaippaa: luulin, että kakkaa oli päässyt jotenkin valumaan vaipan/housujen lahkeesta... Eipä ole tullut mieleenkään vaihtaa vaippaa istuinpaikalla - miten siinä edes mahtuu...? Lähes kaikissa koneissa on yhdessä vessassa käännettävä hoitopöytä. Lyhyemmät lennot vauva yleensä pärjää ilman vaipanvaihtoa.Niin, no minä oletan, että vauva oli ilman vaippaa. En sen kummemmin tutkinut. Joka tapauksessa tällaisen kakantursuamistilanteen mahdollistava vaatetus tai vaatetuksen puute on ajattelematonta, kuitenkin ollaan samassa pikku purkissa kaikki.
- Uraäiti
Imoce kirjoitti:
Niin, no minä oletan, että vauva oli ilman vaippaa. En sen kummemmin tutkinut. Joka tapauksessa tällaisen kakantursuamistilanteen mahdollistava vaatetus tai vaatetuksen puute on ajattelematonta, kuitenkin ollaan samassa pikku purkissa kaikki.
No siitä olen ihan samaa mieltä: tuo kakkajuttu se ollut asiallista. En ole missään puolustellut asiaa, ja kuten sanoin, tilanteen on täytynyt olla vanhemmille valtavan nolo, todellinen painajainen... Vahemmat ovat mokanneet jotenkin, ja varmasti itsekin sen tajunneet. Ei tuollaista kukaan tahallaan tee, mutta juuri siksi tilanteesta voisi päästä huomauttamalla, niin että asia korjattaisiin ja vanhemmat pyytäisivät anteeksi.
Kuten edellä yritin sanoa, kyllä vanhemmat yleensä tekevät kaikkensa, että lasten kanssa matkustaminen olisi kaikille osapuolille kivutonta. Olen itsekin usein valinnut lentoajat sen mukaan, että lapset nukkuisivat (usein sitten nukkuvatkin), ja joo, kaikkea viihdykettä ja eväitä on aika mukana, jo etukäteen jutellaan siitä, miten koneessa sitten laitetaan vyö kiinni ja istutaan nätisti (useimmiten se meneenkin juuri niin). Lasten kanssa matkustava vanhempi ei välttämättä ehdi itse esim. syödä tai juoda lennon aikana mitään, kun koko ajan pitää olla valppaana, että lasten suhteen kaikki menee kivasti, että lapsi ei pitkästy ja halua pois paikaltaan jne... Joskus (sanoin joskus) _silti_ voi käydä niin, että varotoimet pettävät, lapsi itkee laskun aikana tms., ja sille ei sitten enää voi mitään. Kyllä se on vanhemmillekin ikävää ja noloa, mutta silloin voi vain yrittää tyynnytellä lapsen mahdollisimman nopeasti: mitään patenttikonstia ei ole. Pitäisikö lapsillekin antaa lennolla rauhoittavia niin kuin koirille...?
Ja jos täällä joku kuvittelee, että lapset maskustaisivat ilmaiseksi, todettakoon, että alle 2-vuotiaasta maksetaan pelkät verot (jolloin lapsi on koko matkan vanhemmat sylissä ilman omaa paikkaa), ja sen jälkeen lipun hinta on 80%-90% aikuisen lipun hinnasta. Eli kaipa lapsimatkustajiakin voisi kunnioittaa täyden hinnan maksavina asiakkaina.
Kuten sanoin, minun kohdalleni on onneksi osunut lähinnä mukavia kanssamatkustajia. Se että osaan kommuniokoida kanssamatkustajien kanssa ja reagoin, jos he ottavat kontaktia, ei mielestäni tarkoita, etten ottaisi heitä huomioon... Jos siinä vieressä nyt joku sattuu istumaan (netti-checkinnissähän voi yrittää jos varata paikat niin, ettei istu), yleensä on suhtauduttu hyvin puolin ja toisin. Jos kanssamatkustaja eleillään osoittaa, että haluaa olla rauhassa, sitten hänen annetaan olla. Mikään pakko ei ole sanoa päivää eikä hymyillä eikä muutenkaan reagoida, mutta hm, onhan sellainenkin sitä toisten huomioimista.
Tässä muuten tulee noin yleensäkin (en tarkoita nyt nimenomaan lasten kanssa matkustamista) melkoinen ero suomalaisten ja eteläeurooppalaisten välillä: suomalaiset kun saattavat istua koko matkan kaukaisuuteen tuijottaen ottamatta mitään kontaktia vieruskavereihin, eteläeurooppalaisten kansssa taas kuuluu vaihtaa ne pakolliset small talkit ainakin lennon alussa ja lopussa, ennen kuin hautautuu matkalukemiseensa. - Uraäiti
Uraäiti kirjoitti:
No siitä olen ihan samaa mieltä: tuo kakkajuttu se ollut asiallista. En ole missään puolustellut asiaa, ja kuten sanoin, tilanteen on täytynyt olla vanhemmille valtavan nolo, todellinen painajainen... Vahemmat ovat mokanneet jotenkin, ja varmasti itsekin sen tajunneet. Ei tuollaista kukaan tahallaan tee, mutta juuri siksi tilanteesta voisi päästä huomauttamalla, niin että asia korjattaisiin ja vanhemmat pyytäisivät anteeksi.
Kuten edellä yritin sanoa, kyllä vanhemmat yleensä tekevät kaikkensa, että lasten kanssa matkustaminen olisi kaikille osapuolille kivutonta. Olen itsekin usein valinnut lentoajat sen mukaan, että lapset nukkuisivat (usein sitten nukkuvatkin), ja joo, kaikkea viihdykettä ja eväitä on aika mukana, jo etukäteen jutellaan siitä, miten koneessa sitten laitetaan vyö kiinni ja istutaan nätisti (useimmiten se meneenkin juuri niin). Lasten kanssa matkustava vanhempi ei välttämättä ehdi itse esim. syödä tai juoda lennon aikana mitään, kun koko ajan pitää olla valppaana, että lasten suhteen kaikki menee kivasti, että lapsi ei pitkästy ja halua pois paikaltaan jne... Joskus (sanoin joskus) _silti_ voi käydä niin, että varotoimet pettävät, lapsi itkee laskun aikana tms., ja sille ei sitten enää voi mitään. Kyllä se on vanhemmillekin ikävää ja noloa, mutta silloin voi vain yrittää tyynnytellä lapsen mahdollisimman nopeasti: mitään patenttikonstia ei ole. Pitäisikö lapsillekin antaa lennolla rauhoittavia niin kuin koirille...?
Ja jos täällä joku kuvittelee, että lapset maskustaisivat ilmaiseksi, todettakoon, että alle 2-vuotiaasta maksetaan pelkät verot (jolloin lapsi on koko matkan vanhemmat sylissä ilman omaa paikkaa), ja sen jälkeen lipun hinta on 80%-90% aikuisen lipun hinnasta. Eli kaipa lapsimatkustajiakin voisi kunnioittaa täyden hinnan maksavina asiakkaina.
Kuten sanoin, minun kohdalleni on onneksi osunut lähinnä mukavia kanssamatkustajia. Se että osaan kommuniokoida kanssamatkustajien kanssa ja reagoin, jos he ottavat kontaktia, ei mielestäni tarkoita, etten ottaisi heitä huomioon... Jos siinä vieressä nyt joku sattuu istumaan (netti-checkinnissähän voi yrittää jos varata paikat niin, ettei istu), yleensä on suhtauduttu hyvin puolin ja toisin. Jos kanssamatkustaja eleillään osoittaa, että haluaa olla rauhassa, sitten hänen annetaan olla. Mikään pakko ei ole sanoa päivää eikä hymyillä eikä muutenkaan reagoida, mutta hm, onhan sellainenkin sitä toisten huomioimista.
Tässä muuten tulee noin yleensäkin (en tarkoita nyt nimenomaan lasten kanssa matkustamista) melkoinen ero suomalaisten ja eteläeurooppalaisten välillä: suomalaiset kun saattavat istua koko matkan kaukaisuuteen tuijottaen ottamatta mitään kontaktia vieruskavereihin, eteläeurooppalaisten kansssa taas kuuluu vaihtaa ne pakolliset small talkit ainakin lennon alussa ja lopussa, ennen kuin hautautuu matkalukemiseensa.Tarkoitin siis: "tuo kakkajuttu ei ollut asiallista..." :)
- Janikooh
Imoce kirjoitti:
Niin, no minä oletan, että vauva oli ilman vaippaa. En sen kummemmin tutkinut. Joka tapauksessa tällaisen kakantursuamistilanteen mahdollistava vaatetus tai vaatetuksen puute on ajattelematonta, kuitenkin ollaan samassa pikku purkissa kaikki.
"kakantursuamistilanteen mahdollistava vaatetus" :D :D Vanhemmat ihan tahallaan pukivat lapselle asun, josta valuisi kakkaa sun päällesi? Tuli vielä hyvä ajoitus, kun lapsi oikeasti kakkasi juuri lennon aikana :D Kyllä... Olipa ajattelematonta ja ilkeää.
- Imoce
Janikooh kirjoitti:
"kakantursuamistilanteen mahdollistava vaatetus" :D :D Vanhemmat ihan tahallaan pukivat lapselle asun, josta valuisi kakkaa sun päällesi? Tuli vielä hyvä ajoitus, kun lapsi oikeasti kakkasi juuri lennon aikana :D Kyllä... Olipa ajattelematonta ja ilkeää.
Hei vaan,
ja kiitos, kun halusit ymmärtää tekstini juuri noin.
Tuolla termillä tarkoitin sitä, että minun järkeeni ei käy semmoinen tilanne, että normaalisti puetusta lapsesta tursuaa kakkaa ympäriinsä esim. lahkeesta (kuten Uraäiti aiemmin kysäisi). Eli jos vauva ei ollut paljain pyllyin, niin "puutteellisesti puettu" muuten.
Sanoin myös, että se on ajattelematonta. Mielestäni ei voi yhtä aikaa tehdä jotain ajattelemattomasti ja tahallaan. - itsekin vanhmepi
Imoce kirjoitti:
Hei vaan,
ja kiitos, kun halusit ymmärtää tekstini juuri noin.
Tuolla termillä tarkoitin sitä, että minun järkeeni ei käy semmoinen tilanne, että normaalisti puetusta lapsesta tursuaa kakkaa ympäriinsä esim. lahkeesta (kuten Uraäiti aiemmin kysäisi). Eli jos vauva ei ollut paljain pyllyin, niin "puutteellisesti puettu" muuten.
Sanoin myös, että se on ajattelematonta. Mielestäni ei voi yhtä aikaa tehdä jotain ajattelemattomasti ja tahallaan.Et oikeasti edes tiedä, oliko vauva ilman vaippaa tai vaihdettiinko vaippaa istuimella (mikä toki on kielletty), vaikka väillä niin väitit. Et tiedä, mitä vauvalla oli päällä, ja mihin kaikkeen oli varauduttu. Jos sulla olisi mitään kokemusta vauvoista, ymmärtäisit, mitä sulle täällä yritetään sanoa. Sitä että vaikka kaikkeen kuinka varautuisi, joskus voi tulla "ylläreitä". Se kaikkein luotettavimmaksi todettu Pampers pettää kuitenkin tms. Joo, tapaus oli inhottava, mutta tuntuu vähän pahalta, että syyllistät ja haukut vanhempia noin kamalasti lainkaan tietämättä, mitä oikeasti tapahtui.
- Imoce
itsekin vanhmepi kirjoitti:
Et oikeasti edes tiedä, oliko vauva ilman vaippaa tai vaihdettiinko vaippaa istuimella (mikä toki on kielletty), vaikka väillä niin väitit. Et tiedä, mitä vauvalla oli päällä, ja mihin kaikkeen oli varauduttu. Jos sulla olisi mitään kokemusta vauvoista, ymmärtäisit, mitä sulle täällä yritetään sanoa. Sitä että vaikka kaikkeen kuinka varautuisi, joskus voi tulla "ylläreitä". Se kaikkein luotettavimmaksi todettu Pampers pettää kuitenkin tms. Joo, tapaus oli inhottava, mutta tuntuu vähän pahalta, että syyllistät ja haukut vanhempia noin kamalasti lainkaan tietämättä, mitä oikeasti tapahtui.
Hei,
kyllä minä yllärit ymmärrän, ja ymmärrän myös, "mitä sulle täällä yritetään sanoa". Enkä jaksa alkaa väitellä siitä, kuinka paljon minulla on kokemusta vauvojen kanssa olemisesta, sillä se ei liity tähän asiaan sen kummemmin.
Et kuitenkaan ollut itse kyseisessä tilanteessa läsnä (oletettavasti). Kakan määrästä ihan maalaisjärjellä (ja hieman myös fysiikan lakeja soveltaen) päättelin, että ei se normaalissa vaatetuksessa niin suoraan sieltä tippuisi penkin rakoihin ja lattialle. Siitä päättelin, että vauvan on täytynyt olla ilman vaippaa.
Sillä en tätä aloitusviestissä erikseen maininnut, koska se ei ole tarinani kannalta olennaista. Se on olennaista, että kakkaa oli matkustamossa, jonne se ei kuulu.
Tarkoitus ei ole haukkua vanhempia, eikä varsinkaan luoda tästä ketjusta mitään kaksplussan ketjua. Eli anteeksi vaan, jos nyt tästä joku mielensä pahoitti.
- 12+7
Meidän kamalimmat kanssamatkustajat on olleet vanhemmat ja heidän tyttärensä joka sai vapaasti roikkua tuolin selkänojan yli meidän takana istuvien puolelle. Kun me kaivettiin lentokentältä meidän lapsen ostamat syömiset esiin niin tyttö halusi niistä siivunsa eikä sen vanhemmat toppuutelleet sitä ollenkaan. Periaatteesta jätettiin tarjoamatta. Kukin ruokkikoot omat lapsensa jos käytöstapoja ei löydy :p
- nuori matkustelija:)
Tosin en minäkään haluaisi kuunnella lapsien parkumista, mutta mikään lapsenvihaaja en ole, itsekin vielä 12 vuotta ja matka edessä :) monesko kerta jo mahtaakaan olla.. niin, mun hienoin ja hauskin kokemukseni oli.. huom. ei ole kamalin!! :D se kuin yksi pikkuvauva katseli mua ihastuneena ja sitten lennon loputtua se yritti napata silmälasini :D lapsen äiti sanoi hänen tykkäävän kovasti silmälaseista! se oli huvittavaa :)
- tablettitietokone
selkäänpotkijat on hanurista
- bonjour3
Kamalimpia kanssamatkustajia ovat ne, jotka eivät siedä toisia matkustajia vaan murjottavat ja mulkoilevat, istuipa sitten vieressä lapsiperhe, 150-kiloinen mies, vanhus, kännituristi tai tyylikäs bisnesnainen. Mieluummin kärsin peffassani takana istuvan lapsen hentoja potkuja kuin seuraan koko matkan sitä aikuisen ihmisen murjotusteatteria.
- oikeaan osui
Hyvin sanottu.
- aivan sama
Muutaman tunnin koneessa istuu vaikka kanssamatkustajat olisivat millaisia hyvänsä.
Itse lentokoneessa oleminen ja istuminen on se epämiellyttävin asia matkustamisessa. Jossakin business-luokassa matka varmaankin taittuisi mukavammin, mutta hintakin on sitten kova.- tiedoksi2
Valmismatkoilla ei ole business-luokkaa.
- viisasteluako?
tiedoksi2 kirjoitti:
Valmismatkoilla ei ole business-luokkaa.
Viisastelet ilmeisesti termistöllä, voisit tietysti perustella kannanottojasi jotenkin.
Valmismatkoilla on comfort-luokkaa, Aurinkomatkoilla tämä tarkoittaa Finskin A330-konetta mm. full flat -penkeillä. Reittilennon bisnesmatkasta tuo erottuu vain tarjoilun osalta, ei samppanjaa yms.
- zädäm
Pahin mikä on itselläni ollut on onneksi vain ollut henkilö joka joi lennolla paljon alkoholia ja alkoi olemaan aikamoisessa huppelissa lennon lopussa. Tokihan tämä kaveri ravasi viiden tunnin lennon aikana sellaiset 20kertaa.
- zädäm
*20kertaa vessassa
- Tämmöstä tännään
Omat kokemukset:
Lento Lontoosta Miamiin vieressäni istui henkilö,joka kärsi matkapahoinvoinnista. Kyseinen henkilö oksenteli useita kertoja matkan aikana. Ei pahoinvoinnille mitään voi, mutta haju oli kuvottava. Onneksi pahoinvointi laantui loppumatkasta.
Lentomatka Helsingistä Chongqingiin oli muuten onnistunut,mutta vieressäni istui todella lihava mies. Itse olen keskikokoinen ja omaa tilaa oli todella vähän. Ruokailu oli vaikeaa,koska oma tarjottimeni ei auennut kunnolla vierustoverini takia.
Kaikista ärsyttävin kanssamatkusta oli Helsinki-Malaga lennolla. Henkilö oli keski-ikäinen mies,joka joi koko matkan. Yritin nukkua lennon aikana, mutta mies halusi jutella kanssani. En viitsinyt olla töykeä,joten juttelin hänen kanssaan. Loppumatkasta mies nukahti ja koneen laskeuduttua hänen matkaseurueensa raahasi hänet ulos koneesta.- lölleröy
ebin kinost
- zeusus
Viime jouluna lensin Teneriffalle eteeni istui mies jolla oli CCCP paita päällä.aluksi se huvitti mutta heti kun päästiin korkeuksiin mies laittoi nojansa aivan alas.jaloille ei jäänyt ollenkaan tilaa ja hänen hiuksensa oli täynnä hilsettä puheita hän ei kuunnellut ja nukahti siihen.jokaisella loma reissulla millä olen ollut aina joku lapsi muuten vain pimpahtanut tai juoppo on tullut vastaan.
- käytöskoulu
Ylipuheliaat ärsyttää, yhtä tuskaa lennolla Cancunista Helsinkiin taannoin. Niashenkilö puhui kuin papupata elämänhistoriaansa.
Toinen painajainen ovat selkään potkivat lapset, joiden vanhemmat eivät ole hyvistä käytöstavoista kuulleetkaan. Matka Kap Verdelle yhtä tuskaa tällaisen Jani-Petterin takia. Asiasta huomautettuani tuli lähes tulkoon käsirysy, kun äiti alkoi puolustaa lastaan, isä meni tähän mukaan. Todella ääliöitä, onneksi en törmännyt heihin enää kohteessa ja paluulennolla oli eri seurue lähellä.
Käytöskoulu olisi monelle tarpeen. Ja siellä pitäisi aloittaa ihan alkeista. Niin huonoa on monien käytös. - veeksuttii
vierustoverini oli sellainen vanhempi nainen joka osti "tosi" kalliin kellon ja oli oikein qucci vai miten nyt kirjoitetaan:D no juu kuitenkin esitteli sitä mulle siinä ja sitten just kun se oli kehuskellu kuinka se on nii hyvälaatunen ja muuta nii sit se jökkäs ja ne kirjaimet alko irtoileen kun sitä oli pitäny kädessä ja näin että en yhtään epäile että se on gucci (huomatkaa sarkasmi) :D ei ärsyttävä mut silleejännä
- opsikelijaduunari
Minusta inhottavinta matkaseuraa ovat ehdottomasti:
"En mää tiiä"- tyyppi
Et sitten vaivautunut lainkaan ottamaan selvää paikallisista nähtävyyksistä?
"Mäkkiruokailijat"
Ei sinne paikalliseen voi mennä, koska sieltä voi saada ruokamyrkytyksen. Maitohappobakteerejakaan et ottanut mukaan, sillä ei sillä Ruotsin- risteilylläkään niitä tarvittu.
"Ei ja ei"
On se hotellin aula ihan tarpeeksi eksoottinen.
"Malttamaton rakko/vatsa"
Kiertoajelulla nyt ei ihan joka rissauksesta pysähdytä. - Minua kuvottaa
jos viereen sattuu jotain naispuolisia lihavia seksiturisämmiä, jotka kovaan ääneen vertailevat eri turistikohteiden miehiä ja niiden panotaitoja.
Yleensä näille tursaille myös maistuu viina. - ongelman ratkaisija
Huutavat kakarat ja kimittävät akat voi poistaa koneesta lennolla laittamalla laskuvarjo selkään ja työntämällä hänet ovest ulos.
- vksmvids
Selkänojaa potkivat lapset, huutavat ja itkevät lapset, naama kurtussa olevat luulisi, että vähän hymyilyttää kun loma edessä, mutta melkein pitää anteeksi pyytää jos pienen drinksun ottaa siinä aikansa kuluksi. 'ihmiset jotka syödessään eivät ota toisia huomioon vaan levittävät kyynerpäänsä niinkuin kotonaan....
- ÄÄNESTÄMÄÄN
http://nautinelamasta.blogspot.fi/2013/07/nyt-tarvitaan-kaikkien-aanet.html
kaikki lukijat kovasti vain äänestämään. - 2-3
Sain kerran lentopelkoisen naisen viereeni Mallorcalta Helsinkiin lentäneessä koneessa. Kone nousi illalla pimeässä kello 22, mutta nainen peitti päänsä villatakilla nousun ajaksi. Kun hän otti takin suunsa edestä, alkoi loputon pälätys lentämisen vaaroista ja koneen "vaarallisista" äänistä.
Yritin lukea kirjaa, mutta siitä ei tullut mitään. Tunnin kuluttua sanoin naiselle, että minäkin olin kuullut oudon äänen ja epäilin, että yhdessä moottorissa oli jokin vika. Nainen muuttui kalpeaksi kuin lakana, hiljeni hetkeksi ja nousi sitten ja käveli lentoemäntien luokse.
Pian hän palasi ja istui kalpeana paikallaan koko loppumatkan puhumatta sanaakaan kasvoillaan alistunut ilme — kuin hän olisi odottanut loppuaan, eikä sille voitu tehdä mitään. Ilmeisesti lentoemot olivat antaneet hänelle jonkin pillerin, joka hiljensi hänet. Ja minä pääsin lukemaan! - lonkero5
vaikeeta ottaa kantaa,välillä kaikki häiritsee joskus ei mikään pääasia on että pääsee perille yleensä kaikki paha unohtuu eikä niitä jälkeenpäin muistele
- keski-ikäinen nainen
Huonoin kokemus oli kun vanhempi ihminen jäi käytävälle pukemaan, ja suuri osa ihmisiä odotti ulospääsyä koneesta. Hän jutteli kaikkea omien tuttujen kanssa, eikä hekään huomannu et tukkivat käytävän.Tämä kotimaan lennolla.
Etelänmatkalennolla oli taas kiukkuset keski-ikäset naiset, joista olen saanu kärsiä, purkivat pahaa oloa ympärille, eräskin mies häpes vaimoaan.
Voi, näitä euroopan omistajia, huh! - AoPPH
Kovin miellyttäväksi en kokenut sitä miestä, joka lennolla St. Louisista Las Vegasiin tuputti koko ajan näkemyksiään Jeesuksesta ja uskonnon autuaaksi tekemisestä. Täytyy olla asiastaan ja sen levittämisestä innostunut, kun jaksaa pälättää asiasta viisi tuntia.
- moneypenny1
Sattui tässä vuosia sitten ruokailutapahtuma kaukomailla, että ystävystyttiin mieheni kanssa saman pikkuhotellin asukkeihin ja päätettiin illallistaa yhdessä. No kaikki hyvin kunnes laskun saavuttua mies seurueesta vetäisi taskulaskimen povestaan ja selvitti vain tarkan summan omalta osaltaan. Kauheaa ja noloa. Eikä puhettakan pienestä juomarahasta tarjoilijalle joka oli aivan ihana samaten ruoka.
Hotellille savuttuamme taksissa sama homma ja kaupan kautta vesipullon ostoon kun hotellin kauppa oli hiemen hinnakkampi. Että näin... - määäääääää
No kaukolennoilla Aasiaan vauvat, jotka alkaa itkeä, kun ehtisi vielä nukkua pari tuntia. Euroopan-lennoilla vierustoveri, jonka henki haisee ja edessä istuva urpo, joka laskee penkkinsä selkänojan alas, esim koska on niin kännissä, tai koska ei vain tajua, että se temppu on suoraan pois takanaolijan jalkatilasta. Ja jos se ei nosta sitä, vaikka sille asiallisesti sanoo. Mäkin olen 190 senttiä pitkä, niin polvet ei jumalauta mahdu, jos joku vitun tonttu tekee noin. Ja KAIKKI, PESKÄÄ NE HAMPAAT PLIIS
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096656Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884291L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453619TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133010Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6261610- 661028
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551003- 9989
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?199984Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47959