Periaatteessahan tuosta toimeentulotuen perusosasta ei kuulu maksaa välttämättömiä lääkekuluja eli niihin pitää saada maksusitoumus mutta miten on silloin kun lääkkeet ovat reseptivapaita mutta niitä pitää käyttää tavallaan sairauden hotoon eli joskushan lääkärit määrää reseptillä myös näitä reseptivapaita lääkkeitä eli eikö ne silloin ole myös sossun korvattavia lääkkeitä?
Olen aina ennen ostanut kaikki lääkkeet sekä resepti- että reseptivapaat ilman maksusitoumusta koska en ole yksinkertaisesti kehdannut mennä apteekkiin minkään maksusitoumuksen kanssa. Nyt on tullut sen verran lääkekuluja että en pysty niitä kustantamaan tuosta perusosasta eli on taivuttava varmaan siihen että on mentävä apteekkiin tuollaisen maksusitoumuksen kanssa.
Mielestäni aika inhottava systeemi, parempi olisi että lääkkeet korvattaisiin sitten jälkikäteen vaikka reseptiä ja kuitteja vastaan niin ettei tarvitse apteekin henkilökunta tietää ketä on sossun asiakas.
Eniten joudun käyttämään noita reseptivapaita lääkkeitä eli taitaa olla niin että jos niihin aikoo maksusitoumuksen saada niin on ensin pyydettävä lääkäriltä resepti noihin reseptivapaisiin? Sekin on aika ärsyttävää sinänsä että jotuuu lääkärillä käymään vain sen takia. Jos siis soitan terveyskeskukseen pitää vissiin sinnekin selittää että tarvitsen reseptin sossua varten vaikka lääkkeen saisikin ilman reseptiä. Teidän että lääkkeet ovat sellaisia että lääkäri kyllä kirjoittaisi niihin reseptin koska ne ovat välttämättömiä minulle mutta en ole ennen hakenut lääkäriltä reseptiä koska en ole tarvinnut sitä.
Lääkkeiden korvaus
4
60
Vastaukset
- ...
Sossun tulee korvata lääkekulut myös silloin kun toimitat reseptit ja kuitit sossuun, eli maksusitoumus on vain toinen vaihtoehto.
- sairastelua
Vuosikaudet olen, valitettavasti, ollut sossun asiakkaana ja aina ovat maksaneet minullee lääkekulut kuitteja ja reseptejä vastaan. Myös reseptivapaat lääkekulut ovat maksaneet kunhan minulla on olluut niistäkin resepti. Itse en kanssa suostu maksusitoumusta ottamaan ja joskus olen joutunut olemaan ilman lääkkeittäkin kun ei ole ollut varaa niitä ostaa.
- aktiv kapitaal
Lääkärin kirjoittamat respat korvataan
Itsehoitolääkkeitä vasta, kun summa on vähäistä suurempi.
Paljonko se sitten on, jäänee Hallinto-oikeuden päätettäväksi... - Näin meillä
Reseptillä ostetut lääkkeet lasketaan toimeentulotuessa menoksi, myös ne reseptivapaat, JOS onnistut saamaan liille reseptin.
Kuntakohtaisesti on sitten erilaisia käytäntöjä, esim tässä kunnassa on terveydenhoitomenoissa omavastuu (oli aikaisemmin 17€/kk, nykyistä en tiedä), eli alle 17€ jääviä kustannuksia ei huomioida.... tai siis lääkärit, lääkkeet jne huomioidaan vain 17€ ylittävältä osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018824- 695795
- 245367
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni405250Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv395094Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h824997- 624523
- 434187
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on533490- 493175