Heräämisiä?

Oletko havainnut, että ensihetket aamulla ratkaisevat paljolti päivän kulun. Heräämmekö Jumalan maailmaan Hänen lapsenaan ja huolenpidon kohteena vai heräämmekö omaan maailmaamme, jossa on kolotuksia ja kaikkinaista vaivaa.

Joinakin aamuina herään siihen, kun henkeni huutaa: Herra armahda! Herra armahda!
Joskus taas: Nouse ja kiitä herraa, nouse ja kiitä Herraa, sillä Hän on kuningasten kuningas yli koko maan!

Joskus voi tulla joku raamatun kohta, joka on ensimmäiseksi luettava. Joskus joku yksi sana.
Eräänä aamuna se yksi sana oli : Juurikasvu. Voi olla, että on tullut jossain kerrottua, mutta kerron taas. Vanhemmiten uusinnat lisääntyvät.

Aloin miettiä mitä juurikasvu merkitsisi. Sehän liittyy tukan värjäykseen. Kun kastetaan samaan maalipurkkiin tukat, niin kaikki on samanvärisiä. Joskus tuntuu, että nä'issä hengellisissä piireiossä tapahtuu tätä. Pidetään kokous ja sitten sanotaan, me olimme kaikki yksimielisiä, että näin tehdään. Sitten vielä voidaan sopia, että yksi kertoo siitä ja toiset ovat innokkaita joo-miehiä. Kuitenkin poikkeuksetta alkaa melko pian kuulua, no niin ne päättivät, mutta minä olin kyllä toista mieltä, mutta en siinä viitsinyt sanioa, kun oli niin vähän aikaa tai puheenjohtaja ei antanut puheenvuoroa. Eikö tämä ole lihallista? Ei ole kevyt päivä m iettiä näitä, mutta illalla taaskin Taivaan Isä sulkee syliinsä ja antaa autuaan levon isoina tai pieninä pätkinä.

12

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu.

      Olwen , Kun herään , aamutomiini kuuluu noin tunnin Lukuhetki joskun
      Joskus se on tietosanakirja , joskus lehtiä ja muu kirja , mutta yleensä
      Raamattua , joskus mulla on valmispaikka yleensä laitan peukalot vastakkain
      ja avaan Raamatun , siitä avautuvasta paikasta , löytyy helposti tunniksi
      luku paikka , kun paikka on selvä ..keitän kahvit , kun panos on tehty .

      Kahvikeitin hoitaasen , ja minä pääsen lukemaan, kuitenkin hetken päästä
      otan kahvin , ainakin aamulla se on minulle tärkeä luen n.8 saakka koska
      minun koneeni on meidän yhteisessä makuuhuoneessa , enkä raaski herättä
      vaimoani ennen , tästä johtuen olen löytänyt useammat vastaukest ja aiheet..
      En tiedä meneekö tämä "vihneen " koettelemuksiin , Mutta minusta voisi kyllä
      sittenkin olla ja mennä. .

    • Kyllä se samantapaista on. Yleensä herään ensin ja lataan kahvipannun. Aiemmin avasin tietokoneen ensimmäiseksi, mutta sitten Henki muistutti, että raamattua olisi hyvä lukea ensin ja alkaa päivä oikein. Joskus saan henkeeni kehotuksen lukea joku kohta.

      Joskus luen tietokoneen ruudulta bibliaa, kun Rukoilevaisten sivulta löytyy koko raamattu

      Eräänä aamuna sain kehotuksen lukea Johannesta ja siinä tuli ne käärinliinat esille. Huomasin, että Torinon käärinliinan eensimmäinen aitousmääritr on ollut koko ajan raamatusta luettavissa. Torinon käärinliinahan on yhtä kangasta, mutta jos siinä ei ole ommeltua saumaa kaulan kohdalla niin se on väärennös tai esittää jotain muuta henkilöä. Nimittäin raamatun silminnäkijät todistavat, että kasvoja peittänyt liina oli erikseen käärittynä haudassa..

      • teu.

        Minäkin sain kerran ,tästä liinoista , jonkun unen , en meinaa vain nyt muistaa .
        Se oli kai se kohta kun niin pienen ajan aikana , jäi niin merkittävät jäljet
        Ja se johtui varmasti siitä , että uutta miehistöä oli tullut Roomasta Ja heillä
        ei ollut mitään tietoa raippojen määristä ,.

        Kun Pilatus oli antanut luvan piiskaamisesta , ja meni palatsiinsa sisään (silloin
        meni saatana miehiin ja he piiskasivat mielttömästi) , Kun Pilatus tuli palatsista ,
        ulos hän ihmettelee vielä te Ruoskitte lopettakaa ,, minä en käskenyt tappaa
        minä käskin Ruoskia sen 40 Raippaa nyt olette tehneet vatmasti 200 kupikin.

        Tämä huomio sen tähden koska Kristuksen vartalo oli joka paikasta hakattu
        siinä oli esillä lihaa ja verta niin , että se ei tarvinnut muita aineita kun sen käsi-
        telyn , että siitä jai liinoihin jäljet vaikka aika jonka liinat oli, Ruumiin päällä n.39.
        tuntia. Ja Jumalalle on kaikkimahdollista .

        Kerrotaan että saa ta na lähti tuon piiskauksen pälkeen ylös , Jumalan luo jossa
        hän kiusasi Taivaan isää 40 päivää ja yötä ... Kun Enkeli ruhtinaiden Päälikkö
        tuli näkyviin taivaassa , havaitsi saa ta na ,olen hävinnyt tämän lenkin ,enkä tiedä
        kuinka hän on täällä ,minähän lähdin ,kun hän oli miltei kuollut .
        Kristus oli voimissan , hänen enkelinsä auttoi ja niiin saa ta na heitettiin ulos ,
        ja hän putosi maahan .

        Miksei saa ta na loukkantunut , matka on isot tähän vastaukseen , meni aikaa
        siksi että hän on henkiolento siksi ei lokannut, Miksi Jumala teki tämän olennon
        Se on Jumalan asia se ei kuulu mitään meille , tälläisiä asioita niitä on .
        kaikki on metkaa , uskon että moni uskoo näihin , niin minäkin ...


    • su***

      Jos minäkin vajavaisen ja vaivaisena kertoisin aamuheräämisistäni. Kuten me vanhat huomaamme aamun tärkeyden kun se vielä koittaa. Jos aamulla mieltä joku painaa edellisen päivän huoli, niin heti herätessän panen käteni ristiin ja rukoilen asian puolesta. Mutta jos taas on tapahtunut jotain hyvää ja iloista tapahtumaa, kiitän Herraamme siitä. Myös omien lasten perheen puolesta sekä siitä että on vielä terve ja saanut elää näin kauan.Tämä Isämeidän rukous kattaa aika paljon päätteeksi kaiken.

      Ettekö te rukoile aamurukousta? Ei ne raamatun tekstien luku ole mielestäni avuksi kuten rukous. Siinä mielestäni tuntee itsensä niin hyväksi kun lukee raamattua mitään siitä oppimatta.

      No niin, en nyt koko aamua rukoile, vaikka vessanpytylläkin tulee josku kiitos mieleen aamuisesta hyvästä olosta. Kahvi on emännällä valmiina jos juon sitä. Se ei ole vatsalle liika hyväksi. Mutta kiehautan teen joka korvaa kyllä kahvin.Ja sitten ei aamukahvi tai tee ole mitään ilman päivän lehteä.

      Sitten, kas vain se tietokone on taas tuossa. Mitähän siellä nyt parannetaan kinataan. Vilkaisen sinne, Iltapäivälehtiin, uutisiin, urheiluun, ja sitte palstalle Lestadiolaisuus. Jos siellä ei ole minu kiinnostavaa väittelyä panen kannen kiini ja sitten TV aamu lähetyksiin ja uutisiin voivottelemaan emännän kanssa maailman pahuutta...tai hyvyyttä. Ja sitten aamulenkille!

      • teu.

        Kyllä , mutten ajatellut kehua siitä , koska siinä ei olekehumista joskus unohtuu .
        vaikka meillä oli uskovainen koti , serkku tyttö opetti minut rukoilemaan muistaakseni
        siin alle 9 ,Ja silloinkin vain iltarukouksia , hän oli saarnaajan tyttö tottahan sitä
        uskottiin ,, kun olin 1982 Gällissä ,havahduin aamurukoukseen olin 37. ja olen
        kyllä tehnyt Rippiä sen kin jälkeen .


    • Armon lapsi

      Hieno avaus vihneeltä. Oletteko huomanneet aamuhetkestä kertovan kohdan Psalmissa 16?


      5 Herra, sinä olet minun perintöosani,
      sinulta saan ruokani ja juomani,
      sinun kädessäsi on minun arpani.
      6 Ihana maa on tullut osakseni,
      kaunis perintö on minulle annettu.
      7 Minä kiitän Herraa, hän neuvoo minua,
      yölläkin kuulen sisimmässäni hänen äänensä.
      8 Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju.

    • Näin ihmisen elämä vaihtelee uskovanakin. Jonakin aamuna herätään kiitollisuutta tuntien, toisena aamuna voi joku ahdistaa ja kolmantena aamuna Pyhä Henki yrittää avata keskustelua uskovan kanssa heti. Nämä asiat voidaan ymmärtää koskevan myös rukouselämää. Miten moninaiset rukousaiheemme voivat olla. Kiitosta emme saisi unohtaa, koska aina on paljon kiitollisuuden aihetta riippumatta siitä miltä olosuhteet tuntuvat kulloinkin.

      • muuttis^^

        Eimen vihne.

        "Kiitosta emme saisi unohtaa, koska aina on paljon kiitollisuuden aihetta riippumatta siitä miltä olosuhteet tuntuvat kulloinkin."


    • Kerron erään asian. Jo noin 40 vuotta sitten kuvattiin alaselkääni, kun sinne selkärangan sivulle kasvoi patti. No se oli rasvakasvain, joka poistettiin, siis vaaraton. Siinä yhteydessä todettiin, että lantio on vinossa, koska toinen jalka oli pitempi se aiheuttaa skolioosia selkään ja kuluttaa lonkkaa ja polvea. Näitä muutoksia todettiin siis jo silloin, mutta tänne asti olen pärjännyt alkuperäisillä osilla ei ole tarvinnut palloniiveliin koskea. Tänään kärsin selkäkivuista, mutta olen kiitollinen näistä vuosista, joita olen saanut elää.

      Tiedän, että on olemassa paljon minua sairaampia ihmisiä, joiden täytyy vain kärsiä, koska kaikkia ei pystytä lääketieteellisin keinoin auttamaan. Viimeinen vuosi on koetellut ja olen syyllinen siten, että olen laiminlyönyt ruumiin kunnosta huolehtimisen ja siksi kipuni pitkittyy. Silti saan olla Jumalan rakastettu lapsi.

    • Oletko koskaan herännyt tunteeseen, että olet ikäänkuin yksin tässä maailmassa? Minä olen. Toiset ihmiset elävät ympärilläni ja näyttävät tekevän sitä täysillä. Minä vain en saa otetta mistään. Olen kuin hampaaton vanhus, joka katselee leipäortta. Siellä olisi maukasta kuivaa ruisleipää, jos uskaltaisin kiivetä ottamaan ja jos sitten saisin siitä joitakin murusia irti.

      Taidan olla kasvamassa pienuuteen, jossa lopulta olen jauhona? En tiedä, enkä ymmärrä. Olen ollut varma mielipiteissäni nuorempana ja kiukkuinen kaikelle poikkeamalle siitä. Nyt en enää tiedä olenko oikeasti olemassa. Tämä on kai sitten masentuneen mielen aiheuttamaa jorinaa, jolla ei ole merkitystä.

      Tänään kierin osittain itsesäälissä ja osittain selkäkivuissa, joihin kyllä sain hoitoa rakkaalta veljeltä ja hoito-ohjeita, mutta ne auttavat ajallaan. Aurinko paistaa ja kevättä kohti mennään. Jumalan armo on ihan yhtä suuri kuin silloin, kun se tuntui ylitsevuotavalta. Ehkä juhlaa on nautinnollisempi viettää, kun on välillä laihemmat sopat`?

      • Herran rauhaan

        Tämä taitaa olla se vaativin vaihe ihmisen elämässä, kun alkaa luopumisen aika.
        Laskeutuminen kohti ikuista lepoa. Elinkaari lähenee loppuaan. Tämä on jokaisella edessään, kenellä ennemmin kenellä myöhemmin. Itselläni prosessi alkoi kansakoulua aloittaessani, jolloin sairastuin kuolemantautiin. Siitä asti olen taistellut jatkoajalla, JUMALAN apuun ja armoon turvaten. Viestisi alussa oli tekstiä joka on minullekin hyvin tuttua. Elämänkoulua on sekin, että oppii kunnioittamaan itseään heikkonakin ja hyväksymään oman heikkoutensa ja tyytymään siihen mitä on Herralta saanut, silloinkin kun eri kyvyistään ja nuoruuden voimistaan joutuu pikkuhiljaa luopumaan, vanhuuden tullessa. Mielihän on se kuin on, mieli ei vanhene kehon lailla. On hyvä että pikkupoikaa riittää päässä vielä vanhuuteenkin.


    • Kohta seitsemänkymmenen vuoden kokemuksella sanoisin kailille nuoremmille. Panostakaa perhe-elämään ja parisuhteeseen niinä hellevuosinakin. Nimittäin jokaiselle käy niin, että täysikin pesä tyhjenee joskus ja silloin kaikki se vaivannäkö, jota perheelle on annettu alkaa tulla arvoonsa ja kasvaa korkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe