Monet valmistalotoimittajat mainostavat yksilöllisyyttä. Esim. design-talo on reilun vuoden mainostanut tyhjää talon pohjaa mainoslauseella "suunnittelu vapaa".
Eihän asukas pääse noissa päättämään kuin muutamista kevyen väliseinän sijainnista. Lisäksi kaikki mitä muutat, joudut maksamaan muutoksista. Älsbyhuussi on pahin näistä. Siellä ei onnistu kuin peilikuva ja jonkulainen varustelutasojen valinta.
Hyvin on saatu markkinoitua tämä "yksilöllisyys" ihmisille. Sitten kun ajelet omakoti-alueilla, niin kaikki talot näyttää ihan samannäköisiltä.
Oikeasti yksilöllinen on itse tai arkkitehdillä suunniteltu paketti joka tehdään itse tai itse rakennutetaan. Voit vaikuttaa kaikkeen ja lopputulos on paras mahdollinen.
Itse rakennettu on aina YKSILÖLLISEMPI !
3
181
Vastaukset
- 16+20
Rakentaminen maksaa Suomessa aina paljon. Kun talo yksilöllisesti suunniteltu tontille ja asukkaalle niin yleensä se ei maksa sen enempää kuin jonkin kuvaston talo. Toki nämä tilaelementit ovat asia erikseen, joissa muutos mahdollisuudet ovat pintamateriaalien vaihtoa lisäkustanuksilla. Luulen näiden ostajien keskittyvän vaan neliöhintaan kuin asumisen laatua arvostaviin. Ikävä kyllä usein näkee taloja, jotka on selkeästi "väärällä" tontilla. Näiden talojen kustannukset ovat ihan samat kuin jos tontilla olisi käytetty suunnittelijaa myyntitykin sijaan. Jälleenmyyntihintakin on ihan eri luokkaa...
- ghköh
Kaikilla ei ole rahaa, kykyä tai terveyttä rakentaa itse omaa taloa. Yksilöllisesti suunniteltu avaimet käteen talo tulee kalliiksi. Yleensä talo rakennettaan siinä 30-vuotiaana jolloin on pienet lapset ja raha tiukilla.
- Yksilöllinen123
Valitettavasti "yksilöllisyys" ei monestikaan tarkoita sitä että talo sopisi tontille vaan että rouva on suunnitellut toimimattoman pohjaratkaisun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu126911Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli36836Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47819Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus50711Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva143704- 54701
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e30676Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy187660Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42646Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali136645