Eläkeikäiset vanhempani ovat aina puhuneet, että jossain vaiheessa saan ainoana lapsena perinnöski heidän asuntonsa. Olen palvelualalla töissä enkä tule koskaan rikastumaan niillä töillä ja olen aina ajatellu, että jossain vaiheessa saan sitten rahaa, kun vanhemmat kuolevat.
Nyt he ovat kuitenkin keksineet uuden idean KÄÄNTEINEN ASUNTOLAINA. He aikovat ottaa sen ja jättää näin minut ilman lupaamaansa perintöä. Voiko näin tehdä, kun ovat aiemmin luvanneet muuta?
Tämän mukaan voi, mutta entä suullinen lupaus? Eikö se ole pitävä? http://www.raxa.fi/node/3252/8552
Onko vanhemmillani oikeus jättää minut perinnöttömäksi?
7
330
Vastaukset
- jokkkk
Miksi vanhempien pitää ajatella perillisiä? Kyllä jokaisen on itse elämänsä laitettava kuntoon.
Tuohan on hyvä juttu vanhemmillesi, heillä on varaa nauttia omasta elämästä, eikä kituuttaa loppuvuosia perillisen takia...
Kyllä ahneudellakin pitää olla rajat.- voivat jättää
Ihan samalainen kysymys on palstalle jätetty aiemminkin, ja sitten ihan samanlainen vastauskin. Vanhenpasi saavat hassata omaisuutensa elinaikanaan ihan miten ja mihin haluavat eikä heillä ole minkäänlaista velvollisuutta jättää sinulle minkäänlaista perintöä. Eivätkä mahdolliset suulliset - tai kirjallisetkaan- lupaukset tulevasta perinnöstä päde, sillä näin säädetään perintökaaressa:
"Sopimus elossa olevan henkilön jäämistöstä on pätemätön." (PK 17:1.1)
- ....................
Perittävää ei ole olemassa ennen kuin perittävä on kuollut. Jäämistö on mitä jää.
Mietippä ite! Jos oma jälkikasvusi määräisi mihin pistät tai mitä teet, kun riidattomasti omasta omaisuudestasi olisi kyse.
Minut ja pari muuta koitti systeri ajaa pesästä. päät vähenee joko a) maksaen vastiketta osasta, tai b) luonnollista tietä, ellei joku c) hyvänhyvyyttään luovu... Käsky ei ole sama kuin omistaisi ja määräisi toisen osasta...
Jee, näin meillä-
Huom. nykyisin siskolikka ei oikein tykkää jutella luopumattomien kanssa.
Sad, mutta testamentit on sitä varten... ja sitä ei ollut. - 13+9
Tämmöstähän se on....
http://www.youtube.com/watch?v=OCk3mU8eUbY - ukkeli4
Itsehän tein selväksi kolmelle lapselleni etteivät he tule minulta mitään perintöä saamaan.
Sen sijaan olen auttanut kaikkia tasapuolisesti tukemalla heidän harrastuksiaan ja koulunkäyntiään.
Senkin tein tosin selväksi että jatkuva ruinaaminen ei tule kysymykseen.
Itse ovat saaneet päättää mitä lukivat vai lukivatko mitään, mutta näyttää siltä että kunnollisia noistakin tuli. Suurempi ongelma tuntuu olevan puolisoissa, joista yhdelle kesämökkini tuntui olevan oma vapaa-ajan paikka. Yritti vängätä miehellensä lahjaksi.
Vastasin että saat paikan heti kun ostat. Eipä olla oltu puheväleissä sen jälkeen. - dsfsefced
Niin, aivan oikein nuo sinun vanhempasi tekevät, et sinä mitään perintöä edes ansaitsisi. Vastenmielinen ihminen.
- RealistiCC
Ei ihmisen pidä rakentaa elämäänsä tulevien perintöjensä varaan!
Vanhempasi ovat itse säästäneet oman omaisuutensa omalla työllään ja heillä on nyt oikeus nauttia siitä, ihan niin kuin itse haluavat.
Jos haluat leveämmän elämän itsellesi, kouluttaudu parempipalkkaiseen ammattiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837