kamalaa

tiina

7

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkyttynyt

      Se oli hirveää! Mä oon ihan järkyttynyt! Mä tärisen vihasta myös! Miten jotkut voi tehä sellasta! Eiks niil oo mitään tunteita?! Siis laihdutetaan kamalaan kuntoon, tukehdutetaan.. siis eix niiden maiden poliisit tee mitään? Toihan on siis kamalaa kidutusta ja rääkkäystä! Mitä jos ihmisil, ki tehtäis niin jostain vedon lyönnistä. Anteeks nyt vaan tätä mun sekalaista puhetulvaa, mut, ku olin niin tuohtunut! Mulla ittelläni vinttikoira. Sen nimi on Sara ja se on just nyt mun vieres :) Mut tosiaan hyvä, ku levitit, kuvaa, et ihmiset näkee ja tajuu :0

      • Soraya

        mut mä otin ton osotteen juuri täältä.. =) oon iteki yrittäny laittaa mahd. moneen paikkaan..
        aapelissa sainkin vastaukseks et toi kuva on vaa joku myyntikikka et ihmiset levittäis tota osotetta.. en sit tiiä.. kuulostaa kyl vähän tyhmältä.. mä en voinu tosta kuvasta mitenkää tajuu sitä et koiraparkoja oltii poltettu elävänä... ;( hui.. ite ku oon koiraihmisiä nii en mitenkää kestä tollasia kuvia..


    • hauvarakas

      itsellä kaksi whippettiä.
      tuli itku kun tuon kuvan näki, en voi tajuta ymmärtää miten...

      tämä tulee vielä kalvamaan minua pitkään.

    • Anzku

      Juu, toi kuva on ihan kauhee ja itsekin whippetin omistajana voin vaan väristä ja halata rakasta vipukkaani. Olen kuitenkin kuullut että tollasta on mm.Englannissa tapahtunut ja paljon pahempaakin... noi koiraparat on luultavasti elänyt elämänsä muutaman neliömetrin kopeissa ratajuoksuratojen "talleissa" näkemättä muita ihmisiä läheltä kuin ruokkijat, tai minkään muun rotuisia koiria kuin greyhoundeja ja niitäkin luultavasti vain radalla. Tunnen erään ihmisen joka adoptoi Englannissa käydessään tällaisen entisen ratajuoksijan, koira oli langanlaiha, nivelvaivainen ja pelkäsi hysteerisesti kaikkea uutta, varsinkin toisia koiria jotka olivat erilaisia kuin ne joihin se oli tottunut. Nyt on kulunut 4 vuotta, ja vanha rouva on iloinen, tasapainoinen ja terve vanhus. Edelleen se kuitenkin epäröi kaiken uuden ja oudon edessä, sillä tällaisesta kohtelusta jää elinikäiset jäljet. Aiheesta muuten tuli dokumentti joskus kesällä, vaikken sitä itse katsonutkaan.
      Huom! En missään nimessä tarkoita että kaikki, tai edes suuri osa, englantilaisista koiranomistajista tai ratajuoksuradoista kohtelisi koiria tällä tavalla! Tunnen nimittäin myös erään Englannissa asuvan greyhoundien kasvattajan joka on aivan ihana ihminen ja kohtelee koiriaan erittäin hyvin sekä näkee paljon vaivaa ettei yksikään hänen pennuistaan joutuisi tällaista kokemaan!

      • No joo

        Kyllähän siellä aika kurjaa noilla koirilla on.

        Mutta mietippä itse miten koira pärjäisi kisoissa, jos se olisi pienessä kopissa kisojen välit. Kuitenkin siellä on isot rahat kyseessä.

        Noista suomeen tuoduista koirista henkilökohtaiseti aivan päinvastaisia kokemuksia.


      • Anzku
        No joo kirjoitti:

        Kyllähän siellä aika kurjaa noilla koirilla on.

        Mutta mietippä itse miten koira pärjäisi kisoissa, jos se olisi pienessä kopissa kisojen välit. Kuitenkin siellä on isot rahat kyseessä.

        Noista suomeen tuoduista koirista henkilökohtaiseti aivan päinvastaisia kokemuksia.

        En tarkottanut, etteikö ne saisi liikuntaa, kyllähän niitä varmasti treenataan ja ruokitaan ihan kunnollisesti, mutta yönsä osa viettää esim. pelkällä betonilattialla joka on pitkän päälle koirille haitallista. Ja tiedän kyllä, etteivät varmaankaan edes lähes kaikki entiset ratajuoksijat ole tällaisia kuin tuttavani koira, omat kokemukset ovat vain olleet huonoja ja erittäin tunteellisena ihmisenä se vaikuttaa minuun paljon. Pyydän anteeksi jos viestini loukkasi jotakuta.


      • No joo
        Anzku kirjoitti:

        En tarkottanut, etteikö ne saisi liikuntaa, kyllähän niitä varmasti treenataan ja ruokitaan ihan kunnollisesti, mutta yönsä osa viettää esim. pelkällä betonilattialla joka on pitkän päälle koirille haitallista. Ja tiedän kyllä, etteivät varmaankaan edes lähes kaikki entiset ratajuoksijat ole tällaisia kuin tuttavani koira, omat kokemukset ovat vain olleet huonoja ja erittäin tunteellisena ihmisenä se vaikuttaa minuun paljon. Pyydän anteeksi jos viestini loukkasi jotakuta.

        "mutta yönsä osa viettää esim. pelkällä betonilattialla joka on pitkän päälle koirille haitallista. "

        Eiköhän ne siellä Enlannissakin ole tästä tietoisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe