Transpiireissä ammattiloukkaantujia

Miksi, oi miksi?

Miksi jotkut transihmiset ovat varsinaisia ammattiloukkaantujia? Ymmärrän kyllä, ettei kyseessä ole mikään maailman mukavin asia itsellä kannettavana, mutta sitä en ymmärrä, et kuinka heillä ei oo selkärankaa sietää ihan pikkuasioita, vaan on pakko ragee. Herkkänahkaisella tulee olemaan hankalaa yhteiseloa muun yhteiskunnan kanssa...

39

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oskari Oikeamieli

Koska homous on perisynti ja sairaus! HYI, KUVOTTAVAA!

• Oi Oskari, Osku onneton, mene homo palstalle levittämään juttujas!

• Minua ihmetyttää tällainen syvä tietämättömyys.
        Homous ei ole perisynti. Perisynti on jotain sellaista, mikä on jokaisella ja koska kaikki eivät ole homoja, niin se ei nyt spesifisesti ole mikään homous. Jos käytät Raamattua tuomitsemiseen, niin voisitko opetella edes alkeet?
        Tämä ei ole homopalsta.
        Homous ei ole sairaus.

Lähes joka sana, minkä sanoit oli objektiivisesti väärin, joten teit vain dorkan itsestäsi.

• AlienIndie
        colaptes kirjoitti:

Minua ihmetyttää tällainen syvä tietämättömyys.
        Homous ei ole perisynti. Perisynti on jotain sellaista, mikä on jokaisella ja koska kaikki eivät ole homoja, niin se ei nyt spesifisesti ole mikään homous. Jos käytät Raamattua tuomitsemiseen, niin voisitko opetella edes alkeet?
        Tämä ei ole homopalsta.
        Homous ei ole sairaus.

Lähes joka sana, minkä sanoit oli objektiivisesti väärin, joten teit vain dorkan itsestäsi.

On se vaan niin ihastuttavaa kun nää tekopyhimykset jotka ovat valmiita nälvimään ihmisiä näiden persoonallisuudenpiirteiden vuoksi ovat niin innolla rakentamassa parempaa maailmaa puolustelemalla homoja homofoobikkoja vastaan...

• AlienIndie kirjoitti:

On se vaan niin ihastuttavaa kun nää tekopyhimykset jotka ovat valmiita nälvimään ihmisiä näiden persoonallisuudenpiirteiden vuoksi ovat niin innolla rakentamassa parempaa maailmaa puolustelemalla homoja homofoobikkoja vastaan...

Jos sinä kuuluisit muuhun vähemmistöön kuin mielenterveysongelmaisiin, ymmärtäisit kyllä eron.

• Miksi on jotain

transpiirejä? Minä ainakin pärjään hyvin ilman muiden ts ihmisten tuttavuutta.

• 36734634

"Transpiirit" ovat olemassa vain niille ketkä niihin kuuluvat tai jotka kuvittelevat sellaisia olevan. Varmaan 90% ei kuulu mihinkään piireihin.

• 34763456
    • AlienIndie

Hyvä kysymys. Nykyään on vaikea löytää mitään keskustelua tai blogitekstiä netissä jossa mainitaan ohimennenkin sana sukupuolenvaihdos tai transseksuaali jossa ei joku Tiedostavaiston edustaja kävisi huomauttamassa vääristä termeistä. Tiedostavaisto ei väliä siitä, että transsukupuoliset itse varsin ansiokkaasti osoittavat kyseessä olevan ainakin joidenkin kohdalla seksuaalisuuden muoto (Danza, maissita..), saati siitä että "minä olen kuules ihan vaan nainen enkä mikään trans" osoittaa aika paljon suurempaa suvaitsemattomuutta, toisten identiteettien kunnioittamattomuutta ja sukupuolikäsitysten taantumuksellisuutta kuin joku "sukupuolenvaihdoksesta" puhuminen

• Ootko ton sanan poiminut hommafoorumilta vai muilta natseilta?
      Tos puhuttiinkin jo tosta mikroaggressiosta, mutta jos nyt puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, niin kysymys on siitä, että jatkuva v i t t u i l u , syrjintä ja muu p a s k a tekee hyvin traumatisoituneeksi. Sen jälkeen kantokyky pienenkin tölvimisen suhteen on ihan nollassa. Miks et kiinnitä siihen huomiota, että jotkut on ammattitölvijöitä?

• AlienIndie

Miksi sinä olet kyvytön näkemään kuvailemasi tilanteen minun kohdallani. Minun kohdallani ei ole ymmärrettävää että jatkuva v i t t u i l u , syrjintä ja muu p a s k a tekee hyvin traumatisoituneeksi ja sen jälkeen kantokyky pienenkin tölvimisen suhteen on ihan nollassa. Kukaan ei kiinnitä siihen huomiota, että jotkut on ammattitölvijöitä minua kohtaan.

• kohtuutonta1
        AlienIndie kirjoitti:

Miksi sinä olet kyvytön näkemään kuvailemasi tilanteen minun kohdallani. Minun kohdallani ei ole ymmärrettävää että jatkuva v i t t u i l u , syrjintä ja muu p a s k a tekee hyvin traumatisoituneeksi ja sen jälkeen kantokyky pienenkin tölvimisen suhteen on ihan nollassa. Kukaan ei kiinnitä siihen huomiota, että jotkut on ammattitölvijöitä minua kohtaan.

Lähinnä tuntuu että karkotat ja pelotat potentiaalisia ystäviä ehdottomuudellasi ja satunnaisilla uhkailuillasi.

Juuri tänään sanoit toisessa viestiketjussa, että spammaat jos sinulle joku ei kerro jotain mitä tuli telkkarista, ja kerroit miten tappaisit vanhempasi jos he olisivat tarkoituksella saaneet poikalapsen tjms.

• AlienIndie kirjoitti:

Siksi, että yritän ignoroida sinua ja toivon, että suksisit v i t t u u n tältä palstalta ja syyt siihen "kohtuutonta1" on summannut aika hyvin tässä samassa ketjussa.

• AlienIndie
        kohtuutonta1 kirjoitti:

Lähinnä tuntuu että karkotat ja pelotat potentiaalisia ystäviä ehdottomuudellasi ja satunnaisilla uhkailuillasi.

Juuri tänään sanoit toisessa viestiketjussa, että spammaat jos sinulle joku ei kerro jotain mitä tuli telkkarista, ja kerroit miten tappaisit vanhempasi jos he olisivat tarkoituksella saaneet poikalapsen tjms.

No se nyt vaan on tekopyhää valittaa jostain "transihmisten oikeuksista" ja samaan aikaan kannattaa vanhempien oikeutta valita lapselleen sukupuoli heti kun sellainen on teknisesti mahdollista. Jos minun pilkkaamistani pitää oikeutettuna tuon mielipiteen vuoksi niin silloin tulee suhtautua samalla vähättelyllä kaikkien muidenkin transihmisten kohtaamiin kärsimyksiin.

• AlienIndie kirjoitti:

No se nyt vaan on tekopyhää valittaa jostain "transihmisten oikeuksista" ja samaan aikaan kannattaa vanhempien oikeutta valita lapselleen sukupuoli heti kun sellainen on teknisesti mahdollista. Jos minun pilkkaamistani pitää oikeutettuna tuon mielipiteen vuoksi niin silloin tulee suhtautua samalla vähättelyllä kaikkien muidenkin transihmisten kohtaamiin kärsimyksiin.

Totta puhuen painit samassa sarjassa kuin ________ , jos puhutaan muista transihmisistä ja tämä _________ pakotti minut huomaamaan, että transsukupuolinen on väärinkäytetty sana eikä minun pidä lähteä tukemaan kaikkia, jotka vain sanovat sen maagisen "trans" sanan itsestään, koskapa kovin kevyesti sitä käytetään nykypäivänä. Se on lähinnä huomion kerjäämistä itselleen.

• koitetaan kohtuutta
        AlienIndie kirjoitti:

Onko sulle tullut mieleen se että maailmassa on harmaan sävyjä?

Esimerkiksi ei pitäisi roskata ympärilleen. Roskaajia ei pitäisi kuitenkaan tappaa, koska se olisi kohtuuton reaktio verrattuna tekoon. Joten jos joku puhuisi roskaajien tappamisesta niin se häiritsisi paljon enemmän kuin roskaaminen.

Koitin muotoilla edellisen viestin ei-pilkkaavaksi parhaani mukaan.

• 34734534
        AlienIndie kirjoitti:

Sun mielestä on tosi väärin valita lapselle sukupuoli, mutta silti olis aika siistii jos miessukupuoli lakkautettaisiin ja kaikki syntyvät lapset olis naisia jotka lisääntyis keskenään munasoluilla, kun se karvaisuus ja väkivaltaisuus on niin kivikautista.

Tällainen ajatuksenjuoksu ja logiikka on kyllä niin syvältä perseestä että se voi tapahtua ainoastaan estrogeenihöyryissä hourailevan katkeroituneen autistin päässä.

Luulet vielä tässä vaiheessa että sillä on enää mitään painoarvoa, mitä luennoit meille oikeudenmukaisuudesta? Tai että ketään kiinnostaa enää, onko oikeutettua pilkata sinua, että onko pisteet tasan (yksinomaan sun omasta moraalikompassista katsoen)?

Kun sinun viestistäsi lukee sanan "oikeus", se herättää lähinnä huvitusta ja antaa lukijan tietää ennakkoon, että edessä on tekstiä täynnä kaksinaismoralismia, äärimmäistä raivoa, ehdottomuutta, subjektiivista oikeutusta ja johtopäätöksiä jotka ovat syntyneet fiilisten ja valikoivan kirjaviisauden sekopäälogiikan cocktailista, eivätkä perustu mitenkään tieteeseen tai käytännöllisyyteen taikka huomioi kenenkään muun tunteita.

Voisit saada ystäviä ja jopa edistää jotain fiksua aatetta, mutta käyttäydyt kaikkia kohtaan kuin olisit joku helvetin PTSD:stä kärsivä sotaveteraani huitomassa pistintä joka suuntaan raivon vallassa ja näet vihollisia kaikkialla vaikka on side silmillä. Ei sellasen ihmisen kanssa voi neuvotella tai puhua mistään vitun oikeudenmukaisuudesta. Olet yksinkertaisesti sekaisin ja täynnä paskaa.

• AlienIndie
        koitetaan kohtuutta kirjoitti:

Onko sulle tullut mieleen se että maailmassa on harmaan sävyjä?

Esimerkiksi ei pitäisi roskata ympärilleen. Roskaajia ei pitäisi kuitenkaan tappaa, koska se olisi kohtuuton reaktio verrattuna tekoon. Joten jos joku puhuisi roskaajien tappamisesta niin se häiritsisi paljon enemmän kuin roskaaminen.

Koitin muotoilla edellisen viestin ei-pilkkaavaksi parhaani mukaan.

Saattaako roskaaminen pilata jonkun elämän? Ei. Saattaako nuoruus väärässä kehossa pilata jonkun elämän? Joo.

Duh.

• 4363453
        AlienIndie kirjoitti:

Saattaako roskaaminen pilata jonkun elämän? Ei. Saattaako nuoruus väärässä kehossa pilata jonkun elämän? Joo.

Duh.

Eli nyt sulla onkin ollut väärä keho syntymästä asti, sen sijaan että kasvaessasi aikuiseksi olisit ensin miettinyt ja sit päättänyt sukupuolen.

• 8687589

Samaa mieltä täälläkin. Kun muuten vois olla samalla puolella, niin kaiken ton kakaramaisen uhoamisen, äärimmäisyyden ja itsekeskeisen oikeuttamisen takia synnytät muissa lähinnä tosi voimakkaan negatiivisen vastareaktion. Joo-o, mikroaggressioita löytyy puolin ja toisin ja varmasti löytyy ulkopuolinen syy jos toinenkin sun turhautumiseesi, mutta: OLET IHAN ITSE VASTUUSSA OMASTA KÄYTTÄYTYMISESTÄSI. Onko se niin VITUN vaikea juttu myöntää??? KUKAAN MUU EI TULE katkaisemaan sitä vihan kierrettä paitsi SINÄ ITSE. Se on harmaaseen kiveen raapustettu pysyvä totuus elämästä, yhtä pysyvä kuin vuori tai peruskallio. Jos ei kelpaa niin heitä vaikka veivis saatana, kukaan ei täällä vuoria rupee siirtelemään sun puolesta. Kun aina lähestyt muita niin että heidän pitää lähtökohtasesti olla sulle reiluja ja kivoja samalla kun oikeutat ittelles kaiken apinamaisen raivon siksi kun joku tai jotkut (joilla ei ole mitään tekemistä noiden tyyppien kanssa joiden kanssa yrität kommunikoida) on kohdellut sinua epäreilusti, niin lähinnä tekee mieli lyödä turpaan kuin olla kiva tai kohdella reilusti. Avaudu vaan ja vuodata sydämestäsi vaikka joki tai valtameri, mutta jos heität PASKAA ihmisten päälle, niin PASKAA sieltä tulee aina tulemaan takaisin. Ihan sama millä vitun logiikalla sinä omassa päässäs teet jotain päättelyketjuja oikeudesta tai reiluudesta. Uhriutuminen ei vapauta vastuusta.

• 8+19

I have a dream: transihmiset on sulassa sovussa.... ja paskat ole ikinä.

Enkä voi käsittää että se henkinen v*ttuilu on niin pakkomielteistä tuolla, varsinkin eräässä tunnetussa paikassa.

• eiteeäs

Tämä foorumi on ainakin kerännyt joukkoonsa sellaisen otoksen transsukupuolisista, jotka antavat yleiskuvan elämälle vieraista ja tasapainottomista tapauksista, joille toisten tölviminen tai joissakin tapauksissa vahingoittaminenkin näyttää olevan ainoat ilot elämässä. Tämä jengi karkottaa yleensä järkevästi ajattelevat ihmiset palstalta nopeasti. Traagista on kuitenkin se, että monet ensimmäistä kertaa elämässään jollekin foorumille arasti hakeutuvat osuvat tänne - ja saavat tuon iloisen joukon heittämät kurat niskaansa. He myös antavat yleiskuvan teeässistä tänne eksyville asiasta kiinnostuneille. Ja tuo kuva ei totta vieköön ole mairitteleva.

Elävässä elämässä olen tutustunut moniin muihin transsukupuolisiin, joissa en näitä ominaisuuksia tunnista. Loukkaantumisherkkyys on toki suhteellisen yleistä heilläkin, mikä lienee tyypillistä monille ympäristöään huonommassa asemassa eläväksi kokevien vähemmistöjen keskuudessa. Usein tällainen vähemmistö myös vahvistaa omaa identiteettiään rakentamalla itselleen listan termeistä, joista täytyy loukkaantua.

• AlienIndie
        eiteeäs kirjoitti:

Tämä foorumi on ainakin kerännyt joukkoonsa sellaisen otoksen transsukupuolisista, jotka antavat yleiskuvan elämälle vieraista ja tasapainottomista tapauksista, joille toisten tölviminen tai joissakin tapauksissa vahingoittaminenkin näyttää olevan ainoat ilot elämässä. Tämä jengi karkottaa yleensä järkevästi ajattelevat ihmiset palstalta nopeasti. Traagista on kuitenkin se, että monet ensimmäistä kertaa elämässään jollekin foorumille arasti hakeutuvat osuvat tänne - ja saavat tuon iloisen joukon heittämät kurat niskaansa. He myös antavat yleiskuvan teeässistä tänne eksyville asiasta kiinnostuneille. Ja tuo kuva ei totta vieköön ole mairitteleva.

Elävässä elämässä olen tutustunut moniin muihin transsukupuolisiin, joissa en näitä ominaisuuksia tunnista. Loukkaantumisherkkyys on toki suhteellisen yleistä heilläkin, mikä lienee tyypillistä monille ympäristöään huonommassa asemassa eläväksi kokevien vähemmistöjen keskuudessa. Usein tällainen vähemmistö myös vahvistaa omaa identiteettiään rakentamalla itselleen listan termeistä, joista täytyy loukkaantua.

Allekirjoitan viestisi muuten mutta:

1) Puuterin chatti on ihan vastaava likakaivo

2)

"Elävässä elämässä olen tutustunut moniin muihin transsukupuolisiin, joissa en näitä ominaisuuksia tunnista. Loukkaantumisherkkyys on toki suhteellisen yleistä heilläkin, mikä lienee tyypillistä monille ympäristöään huonommassa asemassa eläväksi kokevien vähemmistöjen keskuudessa. Usein tällainen vähemmistö myös vahvistaa omaa identiteettiään rakentamalla itselleen listan termeistä, joista täytyy loukkaantua. "

Minä tunnen yhden tällä palstalla sekä puuterissa ei-aktiivisen TS:n joka nimenomaan ei ymmärrä sitä että joku saattaisi loukkaantua siitä, jos hänelle sanoo, että tutkimusryhmä on asiansa osaava ja jos joku ei pääse etenemään prosessissa niin silloin hänen ei kuulukaan päästä. Tuo on kuitenkin hyvin toisentyyppistä toisten kunnioittamattomuutta, autistisuutta ja empatiantajuttomuutta kuin se mitä täällä ja puuterissa näkee, vaikka toisten kunnioittamattomuutta, autistisuutta ja empatiantajuttomuutta yhtäkaikki. Se "tietoisuus siitä mistä pitää loukkaantua" siis ilmeisesti ei tule omasta kokemuksesta vaan johonkin transryhmään kuulumisesta. Ryhmissä on ehkä parempi konsensus transasioista ja niiden tiimoilta suurempi toisten kunnioittamisen aste, mutta niissä muodostuu sitten hierarkioita ja kiusaajat-kiusattu-asetelmia.

• ömmlknj
        eiteeäs kirjoitti:

Tämä palsta toimii likakaivona. Tänne kertyy ne TS:t joiden mielestä heitä on kohdeltu huonosti ja se pitää purkaa jonnekin. Toinen ryhmä on he jotka hauavatkin syrjiä muita, todennäköisesti lähes kaikki vahvoja narsisteja. Täällä säännöllisesti kirjoittava joukko on hyvin pieni osa kaikista transihmisistä. Jos joku eksyy tänne, hän oppii pian ettei täältä saa mitään, vain he jotka ovat samanmielisiä narsisteja viihtyvät joukossa ja antavat tulla täydeltä laidalta. Valitettavaa on se että googlaamalla sukupuoltaan miettivät joutuvat tänne. Onneksi kirjoittajien joukossa on joku järkeväkin joka voi auttaa hieman eteenpäin ja ennen kaikkea, neuvoa muualle hakemaan pätevää tietoa ja kunnollista vertaistukea. Täältä ei saa vertaistukea, vain loanheittoa täydeltä laidalta. Mutta pitäähän näille muutamille kusipäille olla joku paikka missä pääsevät pätemään ja purkamaan turhautuneisuuttaan.

• Tutkimusryhmä on
        AlienIndie kirjoitti:

Allekirjoitan viestisi muuten mutta:

1) Puuterin chatti on ihan vastaava likakaivo

2)

"Elävässä elämässä olen tutustunut moniin muihin transsukupuolisiin, joissa en näitä ominaisuuksia tunnista. Loukkaantumisherkkyys on toki suhteellisen yleistä heilläkin, mikä lienee tyypillistä monille ympäristöään huonommassa asemassa eläväksi kokevien vähemmistöjen keskuudessa. Usein tällainen vähemmistö myös vahvistaa omaa identiteettiään rakentamalla itselleen listan termeistä, joista täytyy loukkaantua. "

Minä tunnen yhden tällä palstalla sekä puuterissa ei-aktiivisen TS:n joka nimenomaan ei ymmärrä sitä että joku saattaisi loukkaantua siitä, jos hänelle sanoo, että tutkimusryhmä on asiansa osaava ja jos joku ei pääse etenemään prosessissa niin silloin hänen ei kuulukaan päästä. Tuo on kuitenkin hyvin toisentyyppistä toisten kunnioittamattomuutta, autistisuutta ja empatiantajuttomuutta kuin se mitä täällä ja puuterissa näkee, vaikka toisten kunnioittamattomuutta, autistisuutta ja empatiantajuttomuutta yhtäkaikki. Se "tietoisuus siitä mistä pitää loukkaantua" siis ilmeisesti ei tule omasta kokemuksesta vaan johonkin transryhmään kuulumisesta. Ryhmissä on ehkä parempi konsensus transasioista ja niiden tiimoilta suurempi toisten kunnioittamisen aste, mutta niissä muodostuu sitten hierarkioita ja kiusaajat-kiusattu-asetelmia.

varmasti asiansa osaava. Töölön sairaalassa v oit sensijaan saada kuinka ala-arvoista kohtelua tahansa. Töölön plastiikkakirurgit ovat nostaneet itsensä todelliseen Baabelin torniin ja kuvittelevat olevansa jotain jumalia. Koska Suomessa on vain kaksi kirurgia jotka tekevät sukuelinkirurgiaa, niin he kuvittelevat olevansa jopa potilaslain ykäpuolella.

Kun heistä tekee huomautuksen, niin he eivät edes vaivaudu vastaamaan määräajan kuluessa. Töölön lääkärit rikkovat täysin harkitusti potilaslakia joka on tehty potilaan suojaksi mielivaltaisten lääkäreiden varalta. Seuraavaksi teen kantelun Töölön lääkäreistä.

• AlienIndie
        Tutkimusryhmä on kirjoitti:

varmasti asiansa osaava. Töölön sairaalassa v oit sensijaan saada kuinka ala-arvoista kohtelua tahansa. Töölön plastiikkakirurgit ovat nostaneet itsensä todelliseen Baabelin torniin ja kuvittelevat olevansa jotain jumalia. Koska Suomessa on vain kaksi kirurgia jotka tekevät sukuelinkirurgiaa, niin he kuvittelevat olevansa jopa potilaslain ykäpuolella.

Kun heistä tekee huomautuksen, niin he eivät edes vaivaudu vastaamaan määräajan kuluessa. Töölön lääkärit rikkovat täysin harkitusti potilaslakia joka on tehty potilaan suojaksi mielivaltaisten lääkäreiden varalta. Seuraavaksi teen kantelun Töölön lääkäreistä.

No sehän on vain oikeudenmukaista, että sinun laisesi kusipääelitisti jonka mielestä toiselta on oikeus evätä leikkaus ja hetunmuutos työssäkäymättömyyden perusteella saa itsekin huonoa kohtelua toisilta lääkäreiltä. Karman laki toteutuu.

• AlienIndie
        Tutkimusryhmä on kirjoitti:

Sait minulle kyllä sen verran pahan olon aikaan että en jaksa olla yhtään asiallisempi ketään kohtaan kuin aiemminkaan toistaiseksi eilisestä hyvästä palautteesta huolimatta... onneksi olkoon!!

• 354746
        AlienIndie kirjoitti:

Sait minulle kyllä sen verran pahan olon aikaan että en jaksa olla yhtään asiallisempi ketään kohtaan kuin aiemminkaan toistaiseksi eilisestä hyvästä palautteesta huolimatta... onneksi olkoon!!

Tiedä kuitenkin että se asiaton käyttäytyminen muita kohtaan ei ole sitten oikeutettua, vaikka sitä välillä jaksetaan tiettyyn pisteeseen ymmärtää ja sietää.

• AlienIndie
        354746 kirjoitti:

Tiedä kuitenkin että se asiaton käyttäytyminen muita kohtaan ei ole sitten oikeutettua, vaikka sitä välillä jaksetaan tiettyyn pisteeseen ymmärtää ja sietää.

No ei ole kyllä tuollainen nälviminenkään mitä tuossa yllä taas oli.

Jos et jaksa sitä kun räyhään kaikille, niin puutu itse siihen kun minulle nälvitään. Ettei tarvitse kokea että olen yksin maailmaa vastaan.

• 3457346
        AlienIndie kirjoitti:

No ei ole kyllä tuollainen nälviminenkään mitä tuossa yllä taas oli.

Jos et jaksa sitä kun räyhään kaikille, niin puutu itse siihen kun minulle nälvitään. Ettei tarvitse kokea että olen yksin maailmaa vastaan.

Varmaan aika monikin puuttuisi ja ilmaisisi mielipiteen sinun puolestasi, jos et käyttäytisi niin ehdottomasti. Mengeletär-episodinkin olisi voinut kertoa niin että leikkaus evättiin koska olet syrjäytynyt. Ihmiset ymmärtää ja käsittää sen epäoikeudenmukaisesti jos käsittää, tuomitsee sen jos tuomitsee. Pippuroimalla tekstisi aggressiivisuudella ja joka suuntaan kohdistuvalla syyllistämisellä saa aikaan vain vastareaktion kuten huomaat. Et saa silmittömällä vihalla ketään puolellesi.

Sanotaan nyt kuitenkin että oli täysin pönttö toteamus tuolta ylläolevalta henkilöltä että "tutkimusryhmä on varmasti asiansa osaava", varsinkaan "varmasti", kun mietitään kaikkea muutakin sekoilua ja epäjohdonmukaisuutta jota sieltä päin on kuulunut.

• AlienIndie
        3457346 kirjoitti:

Varmaan aika monikin puuttuisi ja ilmaisisi mielipiteen sinun puolestasi, jos et käyttäytisi niin ehdottomasti. Mengeletär-episodinkin olisi voinut kertoa niin että leikkaus evättiin koska olet syrjäytynyt. Ihmiset ymmärtää ja käsittää sen epäoikeudenmukaisesti jos käsittää, tuomitsee sen jos tuomitsee. Pippuroimalla tekstisi aggressiivisuudella ja joka suuntaan kohdistuvalla syyllistämisellä saa aikaan vain vastareaktion kuten huomaat. Et saa silmittömällä vihalla ketään puolellesi.

Sanotaan nyt kuitenkin että oli täysin pönttö toteamus tuolta ylläolevalta henkilöltä että "tutkimusryhmä on varmasti asiansa osaava", varsinkaan "varmasti", kun mietitään kaikkea muutakin sekoilua ja epäjohdonmukaisuutta jota sieltä päin on kuulunut.

Jää nähtäväksi... veikkaan vaan että ei tuohon kukaan olisi vastannut mitään jolla ei ole itsellään kokemusta epäoikeudenmukaisuudesta siellä. Monella muulla olisi ollut valmiudet puolustautua sekä omasta että minun puolestani ja asiallisella sävyllä koska monelle muulle epäoikeudenmukaisuutta kokeneelle se ei ole kuitenkaan ollut "yksin kaikkia vastaan" tilanne kuten minulle...

• 5763465
        AlienIndie kirjoitti:

Jää nähtäväksi... veikkaan vaan että ei tuohon kukaan olisi vastannut mitään jolla ei ole itsellään kokemusta epäoikeudenmukaisuudesta siellä. Monella muulla olisi ollut valmiudet puolustautua sekä omasta että minun puolestani ja asiallisella sävyllä koska monelle muulle epäoikeudenmukaisuutta kokeneelle se ei ole kuitenkaan ollut "yksin kaikkia vastaan" tilanne kuten minulle...

Ei tietenkään ole pakko uskoa. Voit toki jatkaa kuten ennen ja uskoa että se johtaa eri lopputulokseen kunhan tarpeeksi kauan toistat samanlaista.

• AlienIndie
        5763465 kirjoitti:

Ei tietenkään ole pakko uskoa. Voit toki jatkaa kuten ennen ja uskoa että se johtaa eri lopputulokseen kunhan tarpeeksi kauan toistat samanlaista.

En haluaisi jatkaa kyllä mutta jonkun on sitten luvattava että puolustaa minua aina kun minulle ollaan ilkeitä. Sinä? T-Unit?

• 346343
        AlienIndie kirjoitti:

En haluaisi jatkaa kyllä mutta jonkun on sitten luvattava että puolustaa minua aina kun minulle ollaan ilkeitä. Sinä? T-Unit?

Jatkat tai et jatka, päätös on lopulta omasi. Olet sanonut niin paljon äärimmäisiä ja vihamielisiä mielipiteitä että sinuun tullaan varmasti suhtautumaan negatiivisesti todella pitkään. Tässä lähinnä neuvotaan sinua toimimaan omaksi parhaaksesi että se tulitus loppuisi ja saisit tarvitsemaasi sympatiaa, ei olla ryhtymässä lihakilviksi.

• 457455
        AlienIndie kirjoitti:

Ja itse osoitan sympatiaa ja puolustan tilanteissa jossa katson sen olevan tarpeellista, en siis lupaa mitään. Sen asennemuutoksen pitää näkyä ensin ennekuin ympäristö voi alkaa suhtautua eri tavalla.

• T-Unit
        457455 kirjoitti:

Ja itse osoitan sympatiaa ja puolustan tilanteissa jossa katson sen olevan tarpeellista, en siis lupaa mitään. Sen asennemuutoksen pitää näkyä ensin ennekuin ympäristö voi alkaa suhtautua eri tavalla.

AI:lle: Voin allekirjoittaa saman ^^

• T-Unit

Jänniä tekstejä. Jos joku pitää tätä pätemisenä niin ei kun vaan :)

Ei kai kukaan halua loukkaantua ammatikseen..? Jos niin, joku saa kyllä selventää miksi ihmeessä näin menee tekemään, ja miksei minulle ole aiemmin kerrottu että tuollainen "ammattikunta" on olemassa?

Nähdäkseni loukkaantuminen on universaali tunne, joka on kaikissa laumaeläjissä sisäänrakennettuna, riippumatta mielivaltaisesti muusta populasta rajattavista "piireistä". Loukkaantumiseen vaikuttaa pitkälti yksilön oma asenne: jokainen voi itse valita mistä loukkaantuu ja olla loukkaantumatta, usein taustalla on kuitenkin jokaisella yksilökohtaisia aiempia negatiivisia ja positiivisia kokemuksia. Asiat selviää kyllä kun niitä avaa molemmin puolisella kunnioituksella varustettuna ja niistä käydään keskustelua.

Kannattaa muistaa muistaa tämä kliseinen sanonta: "Seura tekee kaltaisekseen". Seuraan joko sopeutuu tai sitten ei... jokainen voi vaikuttaa siihen omalta käytöksellään. Metsä vastaa kuten sinne huudetaan, se on kova sana se.

Iloista kevään odotusta palstalaisille, sekä tänne satunnaisemmin eksyville!

• ......

Seurasta voi erota ennen kuin se tekee kaltaisekseen.

• T-Unit
        ...... kirjoitti:

Seurasta voi erota ennen kuin se tekee kaltaisekseen.

Sinäpä sen sanoitkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19867
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      80
      6894
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6516
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      108
      6289
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      6139
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      104
      6027
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5435
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      46
      5186
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      61
      4497
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      4110
    Aihe