MAOA -geeni

Pääseekö testeihin

Yhdessä keskustelussa puhuttiin MAOA -geenistä ja minulle tuli mieleen, että pystyykö sen saamaan jostain selville, että kantaako sitä geeniä.

En nyt sano miksi, mutta haluisin saada selville, että kannanko kyseistä geeniä.
Se ehkä selittäisi jotain ja itse asiassa voisi selittää aika paljonkin.

Jos kannan sitä, niin tiedolla voisi olla suuri merkitys lapsilleni.

Yritin googlettaa, mutta tulokset jäi aika laihoiksi ja en löytänyt mitään paikkaa tai tahoa, missä sen olisi voinut selvittää.

9

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgfjgkljk

Geenitestejä saa, mutta tämä Maoa- geeni ei ainakaan vielä ole siellä. Johtuisiko siitä, ettei sitä kantavat ihmiset "halua" löytää sitä, jos sellainen on?

http://www.geenitesti.fi/

• - -

Jossakin päin nettiä on geenitestausyhteisö, ihan kansainvälinen. Osa porukasta pitää yhteyksiä keskenään - ikäänkuin "geenisukulaisuuden" nimissä, eli on löytynyt joku, jolla on jokin yhteinen samankaltaisuus. Oliskohan peräti amerikkalainen juttu, kuulostaa ainakin ihan amerikkalaiselta meiningiltä.

• dfkhlfjeslhf

Jossain päin nettiä...
        tyhjänpäiväisiä linkkejä asian vierestä...
        Ja miten tämäkään sinun viestisi olisi auttanut kysyjää?

Mikä ihmeen pakko sinun on kirjoittaa joka ikiseen keskusteluun jotain ympäri pyöreäta ja täysin turhaa?

Normaali ihminen ei välttämättä osallistu sellaiseen keskusteluun, johon hänellä ei ole sanotavaa :)

ja niin... minusta taisi olla aloittajalle ihan oikeasti apua :)))

• - -
        dfkhlfjeslhf kirjoitti:

Jossain päin nettiä...
        tyhjänpäiväisiä linkkejä asian vierestä...
        Ja miten tämäkään sinun viestisi olisi auttanut kysyjää?

Mikä ihmeen pakko sinun on kirjoittaa joka ikiseen keskusteluun jotain ympäri pyöreäta ja täysin turhaa?

Normaali ihminen ei välttämättä osallistu sellaiseen keskusteluun, johon hänellä ei ole sanotavaa :)

ja niin... minusta taisi olla aloittajalle ihan oikeasti apua :)))

Sinuna tarkistaisin tuota käyttämääsi sanaa 'jokaikinen'.

Ympäripyöreää? No onhan se turhaa tietoa tosiaan, jos ei itse viitsi vaivautua tiedon perään, niin ottaa siitä vähäisestäkään tiedosta se asiaa auttava tiedon murunen irti.

Netissä on. Ja yksi suomalainen jopa pyörittää blogia aiheen ympärillä. Valitettavasti en muista, minkä nettilehden sivupalkissa kyseiseen toimintaan törmäsin, mutta jos itse etsisin tietoa ja saisin antamani kaltaisen tiedon murusen, niin saattaisin ihan eri tavalla kiinnittää huomiota asioihin, joita netissäkin usein pitää ihan turhanpäiväisenä.

Mikä linkki? En laittanut yhtäkään linkkiä tähän. Edelliseen maoa kyselyyn nyt oli hankala laittaa täsmällisempiä, kun joku mysteerialoittaja -unohti vähän olla täsmällinen- aloituksessaan.

Mutta kiva, jos minua pidetään ajatusten lukijana :)

Onneksi olkoon, jos sinusta oli apua aloittajalle!! Olen todella iloinen. Aloittajan puolesta.. :)))

• - -
        - - kirjoitti:

Ympäripyöreää? No onhan se turhaa tietoa tosiaan, jos ei itse viitsi vaivautua tiedon perään, niin ottaa siitä vähäisestäkään tiedosta se asiaa auttava tiedon murunen irti.

Netissä on. Ja yksi suomalainen jopa pyörittää blogia aiheen ympärillä. Valitettavasti en muista, minkä nettilehden sivupalkissa kyseiseen toimintaan törmäsin, mutta jos itse etsisin tietoa ja saisin antamani kaltaisen tiedon murusen, niin saattaisin ihan eri tavalla kiinnittää huomiota asioihin, joita netissäkin usein pitää ihan turhanpäiväisenä.

Mikä linkki? En laittanut yhtäkään linkkiä tähän. Edelliseen maoa kyselyyn nyt oli hankala laittaa täsmällisempiä, kun joku mysteerialoittaja -unohti vähän olla täsmällinen- aloituksessaan.

Onneksi olkoon, jos sinusta oli apua aloittajalle!! Olen todella iloinen. Aloittajan puolesta.. :)))

Itse en ole tarvinnut tuota testausta, mutta kun se nyt on 60 prosentilla suomalaisista, niin.. johan se on tärkeää testauttaa. Ihan synnärillä oikeastaan jo..

• jrhljgöksrjgklhdrlk
        - - kirjoitti:

Täsmällisempi... no jotkut on sisälukutaitoisa ja jos puhutaan väitteestä jossa kyseinen geeni vaikuttaa eri tavalla kahteen eri tyyppiin... niin normaali ihminen varmaan ajattelee aloittajan hakevan tietoa siitä, että sama geeni vaikuttaa eri tavalla kahteen eri tyyppiin.

Sinulla on aika yleistä nostaa esille toisten kirjoitusvirheet.
        Tiesitkö, että se on kiusaamista ja oletko huomannut, etten tee sitä samaa sinulle?
        Sinullakin niitä riittää, vaikka ei varmaankaan nin paljoa kuin minun kaltaiseltani lukihäiriöiseltä.

Niin, et laittanut edes mitään linkkiä (tähän keskusteluun)vaan ympäripyöreätä löpinää... Sehän vielä paremmin todistaa, ettei sinulla edes ollut mitään annettavaa aiheeseen.

Mitä siihen toiseen keskusteluun tulee, siihen jonka aloitin, niin...

Sovitaan, että sinun ei tarvitse tulla vastaamaan minun kysymyksiini, ei tarvitse googlettaa minun puolestani mitään (osaan sen itsekkin) ja voit jättää ne linkitkin laittamatta. Näin ei tule "epäselvyyksiä" eikä sinun tarvitse olla "ajatustenlukija".

Ja jos sinulla on jotain uniikkia tietoa, joka jää tällä tavalla minulta saamatta, niin omapahan on vahinkoni :)

• - -
        jrhljgöksrjgklhdrlk kirjoitti:

Täsmällisempi... no jotkut on sisälukutaitoisa ja jos puhutaan väitteestä jossa kyseinen geeni vaikuttaa eri tavalla kahteen eri tyyppiin... niin normaali ihminen varmaan ajattelee aloittajan hakevan tietoa siitä, että sama geeni vaikuttaa eri tavalla kahteen eri tyyppiin.

Tiesitkö, että se on kiusaamista ja oletko huomannut, etten tee sitä samaa sinulle?
        Sinullakin niitä riittää, vaikka ei varmaankaan nin paljoa kuin minun kaltaiseltani lukihäiriöiseltä.

Niin, et laittanut edes mitään linkkiä (tähän keskusteluun)vaan ympäripyöreätä löpinää... Sehän vielä paremmin todistaa, ettei sinulla edes ollut mitään annettavaa aiheeseen.

Sovitaan, että sinun ei tarvitse tulla vastaamaan minun kysymyksiini, ei tarvitse googlettaa minun puolestani mitään (osaan sen itsekkin) ja voit jättää ne linkitkin laittamatta. Näin ei tule "epäselvyyksiä" eikä sinun tarvitse olla "ajatustenlukija".

Ja jos sinulla on jotain uniikkia tietoa, joka jää tällä tavalla minulta saamatta, niin omapahan on vahinkoni :)

Nostinko esille toisten kirjoitusvirheet? Missä tällä kertaa.. Minulle ei vain auennut maoa geeni aloituksen tarkoitus, koska minulle se ei sisältänyt tarpeeksi täsmällistä infoa siitä, että mitä tasan joku hakee NIIN MINÄ NOSTAN ESIIN TOISTEN KIRJOITUSVIRHEEN JA OLEN KIUSAAJA?

No, se lista niistä narsistin toimintatavoista lienee sekin netissä jossain :)

Jos minulla ei ollut annettavaa keskusteluun, niin ainakin sen, että millä tavalla jotkut muodostavat niitä mielipiteitään ja samaan syssyyn luulevat vielä olevansa oikeassa.

Onhan sekin annettavaa - narsismipalstalla. Oliko minulla annettavaa juuri sinulle? Sekö sinua nyrppäsee vai ajattelitko vain huviksesi härnätä, jota EI SIIS LASKETA KIUSAAMISEKSI ja kun siis sinulla on ikäänkuin myös valta päättää, että kuka yleisellä palstalla saa mihinkin kohtaan ja kenenkin keskusteluun vastata ja vielä väittää, että ohimennen ajateltu autanpas jotenkin eteenpäin - ONKIN VAIN PAKKOMIELTEISTÄ PUUMERKIN RUSTAAMISTA JOKAISEEN KESKUSTELUUN??

Capsit ei ole sitten huutamista, vaan kohtien korostamista. En osaa vetää tekstiä paksuksi.

Muista keittää ilkkikselle kahvit :) Tai kysy, juoko mielummin teetä, niin on kohteliaampaa.

• - -
        jrhljgöksrjgklhdrlk kirjoitti:

Ja olen tosi pahoillani, kun en ota selvää noista kirjaimista, että missä järjestyksessä ne ovat aina kun sinä kirjoitat.. Niin jos sovit asiasta ihan keskenäsi, että et vaikka lue minun kirjoittamaani?

Ei tarvitse sitten sinunkaan syyttää siitä, että kiusaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7582
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      106
      5286
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3517
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2564
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      62
      1364
    Aihe