olen16 vuotias tyttö ja vihaan vartaloani, etenkin vatsan aluetta.
olen muutama kiloa ylipainoinen mutte se ei haittaa, enemmänkin vain tämä rasva.
yritän piilloutua kaikenlaisien säkkivaatteiden alle ja silti tuntuu että makkarat senkun vaa korostuu.
haluaisin todella niistä eroon, mutta syömisen vähentäminen ja herkkujen poisjättäminen olen todennut olevan hankalaa.
käyn ulkoilemassa ja lenkillä noin kolme kertaa viikossa ja kävelen paljon.
Miten pääsisin rasvasta eroon nopeiten/helpoiten ?
Voisitteko suositella jotakin viikko ohjelmaa tolle liikunnalle. salilla en pääse käymään.
vihaan vartaloani
108
2927
Vastaukset
- norba3
Ruokailun merkitys laihduttamisessa on tärkeämpää kuin liikunnan. Toki sinun kannattaa harrastaa liikuntaa, sillä sillä on muitakin terveysvaikutuksia.
Nyt kuitenkin ensimmäinen askel olisi jättää ne herkut pois vaikka se olisikin hankalaa. Pidä vaikka karkkipäivä kahden viikon välein ja koita muuten syödä kohtuudella? - huoh.
Kaikki 16-vuotiaat tytöt vihaavat vartaloaan. Sitten neljän-viidenkympin tuntumassa, kun niillä on oikeasti riipputissit ja pömppömaha muutaman raskauden jäljiltä sekä ryppyjä ja suonikohjuja, ne vasta tajuavat miten kauniita ja hoikkia olivat 16- vuotiaina.
Nuoruus menee hukkaan nuorissa, sanoi George Bernard Shaw.- kisumisu19
Herkut pois ja pientä liikunnan lisäämistä, niin kyllä sillä jo pari kiloa karisee nuoreltakin naiselta.
- rimpuilijat
OTAHAN RAUHALLISESTI TYTTÖ HYVÄ ! SINUSSA EI OLE MITÄÄN VIKAA!!
- rakasta itseäsi!
Kaikilla 5-kymppisillä ei ole pömppömahaa, ryppyjä tai suonikohjuja. Rinnat nyt vähän imetysten jäljiltä roikkuu, mutta ei haittaa!
Tärkeintä on hyväksyä oma itsensä ja hoitaa ja rakastaa omaa kroppaansa. Terveellinen ruokavalio, paljon liikuntaa, iloinen mieli.
Sinä olet kaunis, jos niin haluat! - jeussiis
kisumisu19 kirjoitti:
Herkut pois ja pientä liikunnan lisäämistä, niin kyllä sillä jo pari kiloa karisee nuoreltakin naiselta.
2 si kiloa liikaa ....... ! Ei oo liikaa ,, oot ihan varmasti upean näköinen .. Semmonen tikku akka on paljon pahemman näköinen .. Ja se on tosi
- Feministi
Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Älä vertaa itseäsi toisiin.Olet arvokas ihminen.On todella ikävää kun naiset eivät arvosta itseään.Miehiä ei haittaa ulkonäköongelmat.Naiset ovat pahimpia sovinistejä. Ei miehet arvostele naisten ulkonäköä vaan naiset.Omaa ja toisten naisten. Miesten silmissä olet taatusti viehättävä.
- Ei haittaa ollenkaan
Totta, näin miehen kannalta voi sanoa, että vaikka jokunen ylimääräinen olisikin, se vaan pukee naista.
- haittaa
Ei haittaa ollenkaan kirjoitti:
Totta, näin miehen kannalta voi sanoa, että vaikka jokunen ylimääräinen olisikin, se vaan pukee naista.
Näin miehen kannalta voin myös sanoa että itse en ainakaan katselisi mitään valtoimenaan hyllyviä vatsamakkaroita. On se kumma jos ei osaa jättää herkuttelua pois ja muuttaa ruokavalioa.
- todella haittaa
haittaa kirjoitti:
Näin miehen kannalta voin myös sanoa että itse en ainakaan katselisi mitään valtoimenaan hyllyviä vatsamakkaroita. On se kumma jos ei osaa jättää herkuttelua pois ja muuttaa ruokavalioa.
Totta, myös minä näin miehen kannalta, mutta uskon, että myös useimman naisen kannalta voin sanoa, että makkarat eivät pue ketään, ei siis myöskään miehiä.
Tee vaan heti kaikki mahdollinen vähäistenkin makkaroittesi hävittämiseksi, niitä kun tupaa tulemaan tuosta aina enemmän ja isompia.
Tulet tulevaisuudessa vielä kiittämään itseäsi kurinalaisuudestasi olemalla normaalivartaloinen ja välttämällä liikalihavuuden mukanaan tuomia sairauksia. - aikuisen neuvoja
haittaa kirjoitti:
Viitsitkin oikein lisätä aloittajan ahdistusta! Aloittaja on 16-vuotias. Siinä iässä ollaan todella epävarmoja omasta kehostaan ja tuollaiset kommentit saattavat olla se asia jonka vuoksi aloitetaan syömishäiriöön päätyvä sairas laihdutus. Kannattaisi vähän miettiä mitä näppiksiltään päästelee LAPSELLE (koska lapsi 16-vuotias vielä on)! Tämä sama myös muille aloittajan vartaloa kritisoiville miehille. Eikö yhtään hävetä, aikuiset ihmiset, että aiheutatte vain lisää pahoinvointia jo valmiiksi pahoinvoiville nuorille tytöille?
Ylipäänsä on vastenmielistä että aikuiset miehet täällä kommentoivat teinitytön kehoa ja sitä mitä siinä "katselisivat" ja mitä ei. Olisi myös mielenkiintoista tietää miltä nämä kasvavalle nuorelle laihdutuskuureja suosittelevat äijät itse näyttävät. Yli puolet suomalaisista työikäisistä miehistä on ylipainoisia. Että kannattaisi katsella peiliin ihan siellä päässä ja pyrkiä siitä omasta kaljamahastaan eroon ennenkuin aletaan saarnaamaan pikkutytöille mahamakkaroista.
Älä aloittaja kuuntele halveksivia kommentteja. Minäkin sinun iässäsi inhosin kehoani ja pidin itseäni kamalana läskinä. Olin omasta mielestäni poikkeuksellisen ruma ja paksu muihin tyttöihin verrattuna. Pukeuduin säkkeihin, kävelin seiniä pitkin ja toivoin olevani näkymätön. Nyt kun katson kuvia nuoresta itsestäni niin näen niissä aivan tavallisen nuoren tytön, omalla persoonallisella tavallaan kauniin niinkuin kaikki nuoret, myös sinä, ovat siinä nuoruuden raikkaudessaan. Olisinpa tajunnut sen silloin. Nuoret tytöt ovat niin kohtuuttoman ankaria ulkonäkönsä suhteen ja pienet asiat nähdään hirveinä vikoina. Toinen asia joka kannattaa muistaa on se että sinun arvosi ihmisenä ei ole riippuvainen siitä miten täytät tietyt ulkonäkövaatimukset. On kovin surullista että kärsit ahdistusta asiasta joka kuitenkin on pelkkää pintaa. Sen sijaan että yrität tunkea itsesi johonkin tiettyyn ulkonäkömuottiin, mieti mitkä ovat niitä asioita joista todella olet kiinnostunut ja joissa haluat itseäsi kehittää. Sinä olet nuori ja sinulle ovat kaikki ovet auki. Älä tuhlaa nuoruuttaisi ulkonäkösi tarkkailuun. Pari kiloa ylipainoa ei ole paljon. Runsas ylipaino on terveysriski mutta pari kiloa ei ole joten terveydellistä syytä laihdutukselle sinulla ei ole. Lisäksi painoindeksi on tarkoitettu aikuisten arviointiin eikä sitä voi käyttää samalla tavalla kasvuikäisen kohdalla. Etkä edes kerro miten olet tuon "ylipainosi" päätellyt, onko se omaa arvioitasi vai painoindeksin perusteella saatu. Monet ikäisesi tytöt luulevat olevansa ylipainoisia vaikka ovat todellisuudessa normaalipainoisia ja usein hyvinkin hoikkia.
Ne isot mahamakkarat joita itsellesi nyt kuvittelet ovat takuulla todellisuudessa tuskin näkyviä. Se että vatsa ei ole täysin litteä ei ole vielä mitään hyllyvää läskiä jollaisena nuoret tytöt sitä pitävät. Kehosi on kehittymässä naiseksi ja on normaalia että siihen tulee silloin muotoja lisää. Osa ikäisistäsi on vielä lapsenomaisen kapoisia ja hentoja, osalla on jo naisen muotoja. Jokainen kehittyy omaa tahtiaan. Normaali kehitys ei ole lihavuutta. Naisella kuuluu ihan luonnollisesti olla kehossa enemmän rasvaa kuin miehellä ja pieni pömppömaha on aivan normaali vaikka ei olisi yhtään ylipainoinen. Olet kasvava nuori. Tuossa iässä laihduttaminen, mikäli sille ei ole selvää terveydellistä perustetta, voi olla hyvinkin haitallista kun nuori ei saa ravinnosta tarvittavia rakennusaineita kasvuun ja kehitykseen. Lisäksi nuorella laihdutus menee helposti överiksi ja tästä seuraa sitten todellisia ongelmia. Pari kiloa "liikaa" ei tuossa iässä ole yhtään mitään. - erit.hyvin sanottu
aikuisen neuvoja kirjoitti:
Viitsitkin oikein lisätä aloittajan ahdistusta! Aloittaja on 16-vuotias. Siinä iässä ollaan todella epävarmoja omasta kehostaan ja tuollaiset kommentit saattavat olla se asia jonka vuoksi aloitetaan syömishäiriöön päätyvä sairas laihdutus. Kannattaisi vähän miettiä mitä näppiksiltään päästelee LAPSELLE (koska lapsi 16-vuotias vielä on)! Tämä sama myös muille aloittajan vartaloa kritisoiville miehille. Eikö yhtään hävetä, aikuiset ihmiset, että aiheutatte vain lisää pahoinvointia jo valmiiksi pahoinvoiville nuorille tytöille?
Ylipäänsä on vastenmielistä että aikuiset miehet täällä kommentoivat teinitytön kehoa ja sitä mitä siinä "katselisivat" ja mitä ei. Olisi myös mielenkiintoista tietää miltä nämä kasvavalle nuorelle laihdutuskuureja suosittelevat äijät itse näyttävät. Yli puolet suomalaisista työikäisistä miehistä on ylipainoisia. Että kannattaisi katsella peiliin ihan siellä päässä ja pyrkiä siitä omasta kaljamahastaan eroon ennenkuin aletaan saarnaamaan pikkutytöille mahamakkaroista.
Älä aloittaja kuuntele halveksivia kommentteja. Minäkin sinun iässäsi inhosin kehoani ja pidin itseäni kamalana läskinä. Olin omasta mielestäni poikkeuksellisen ruma ja paksu muihin tyttöihin verrattuna. Pukeuduin säkkeihin, kävelin seiniä pitkin ja toivoin olevani näkymätön. Nyt kun katson kuvia nuoresta itsestäni niin näen niissä aivan tavallisen nuoren tytön, omalla persoonallisella tavallaan kauniin niinkuin kaikki nuoret, myös sinä, ovat siinä nuoruuden raikkaudessaan. Olisinpa tajunnut sen silloin. Nuoret tytöt ovat niin kohtuuttoman ankaria ulkonäkönsä suhteen ja pienet asiat nähdään hirveinä vikoina. Toinen asia joka kannattaa muistaa on se että sinun arvosi ihmisenä ei ole riippuvainen siitä miten täytät tietyt ulkonäkövaatimukset. On kovin surullista että kärsit ahdistusta asiasta joka kuitenkin on pelkkää pintaa. Sen sijaan että yrität tunkea itsesi johonkin tiettyyn ulkonäkömuottiin, mieti mitkä ovat niitä asioita joista todella olet kiinnostunut ja joissa haluat itseäsi kehittää. Sinä olet nuori ja sinulle ovat kaikki ovet auki. Älä tuhlaa nuoruuttaisi ulkonäkösi tarkkailuun. Pari kiloa ylipainoa ei ole paljon. Runsas ylipaino on terveysriski mutta pari kiloa ei ole joten terveydellistä syytä laihdutukselle sinulla ei ole. Lisäksi painoindeksi on tarkoitettu aikuisten arviointiin eikä sitä voi käyttää samalla tavalla kasvuikäisen kohdalla. Etkä edes kerro miten olet tuon "ylipainosi" päätellyt, onko se omaa arvioitasi vai painoindeksin perusteella saatu. Monet ikäisesi tytöt luulevat olevansa ylipainoisia vaikka ovat todellisuudessa normaalipainoisia ja usein hyvinkin hoikkia.
Ne isot mahamakkarat joita itsellesi nyt kuvittelet ovat takuulla todellisuudessa tuskin näkyviä. Se että vatsa ei ole täysin litteä ei ole vielä mitään hyllyvää läskiä jollaisena nuoret tytöt sitä pitävät. Kehosi on kehittymässä naiseksi ja on normaalia että siihen tulee silloin muotoja lisää. Osa ikäisistäsi on vielä lapsenomaisen kapoisia ja hentoja, osalla on jo naisen muotoja. Jokainen kehittyy omaa tahtiaan. Normaali kehitys ei ole lihavuutta. Naisella kuuluu ihan luonnollisesti olla kehossa enemmän rasvaa kuin miehellä ja pieni pömppömaha on aivan normaali vaikka ei olisi yhtään ylipainoinen. Olet kasvava nuori. Tuossa iässä laihduttaminen, mikäli sille ei ole selvää terveydellistä perustetta, voi olla hyvinkin haitallista kun nuori ei saa ravinnosta tarvittavia rakennusaineita kasvuun ja kehitykseen. Lisäksi nuorella laihdutus menee helposti överiksi ja tästä seuraa sitten todellisia ongelmia. Pari kiloa "liikaa" ei tuossa iässä ole yhtään mitään.Nämä peukutukset eivät taaskaan toimi täällä, mutta peukutetaan sitten näin! Erittäin hyvä kirjoitus nim. aikuisen neuvoja. Kiitos.
- todella haittaa
Ne isot mahamakkarat joita itsellesi nyt kuvittelet ovat takuulla todellisuudessa tuskin näkyviä. Se että vatsa ei ole täysin litteä ei ole vielä mitään hyllyvää läskiä jollaisena nuoret tytöt sitä pitävät. Kehosi on kehittymässä naiseksi ja on normaalia että siihen tulee silloin muotoja lisää. Osa ikäisistäsi on vielä lapsenomaisen kapoisia ja hentoja, osalla on jo naisen muotoja. Jokainen kehittyy omaa tahtiaan. Normaali kehitys ei ole lihavuutta. Naisella kuuluu ihan luonnollisesti olla kehossa enemmän rasvaa kuin miehellä ja pieni pömppömaha on aivan normaali vaikka ei olisi yhtään ylipainoinen. Olet kasvava nuori. Tuossa iässä laihduttaminen, mikäli sille ei ole selvää terveydellistä perustetta, voi olla hyvinkin haitallista kun nuori ei saa ravinnosta tarvittavia rakennusaineita kasvuun ja kehitykseen. Lisäksi nuorella laihdutus menee helposti överiksi ja tästä seuraa sitten todellisia ongelmia. Pari kiloa "liikaa" ei tuossa iässä ole yhtään mitään.En tiedä kuinka lapsenkengissä sinä olit 16-vuotiaana mutta itse ainakin olin jo ihan kykeneväinen tekemään omia päätöksiä. Kyllä 16-vuotiaanakin voi katsoa mitä suuhunsa laittaa. Terveellisesti voi aina syödä ja siellä mäkkärissä ei tarvitse käydä joka päivä. Ei se ole mikään pakko lihoa 20kg teinivuosien aikana. Sinulla varmaan tosin kävin näin voisin tunteenpurkauksestasi päätellä.
Puhut niin kuin tietäisit miltä ketjun aloittaja näyttää. Oletat että "pari"kiloa on tässä se kaksi kiloa. Jos vatsamakkarat tulevat jopa säkkivaatteiden alta esiin niin kyllä se kuule on enemmän kuin kaksi kiloa. Sitten on sinun kaltaisesi ihmiset vielä kehottamassa syömään lisää ja lisää. Varmaan et voi sietää hoikkia ihmisiä kun et itse ole niin toivot että muutkin lihoisivat pullukoiksi.
En tule vastaamaan enää tähän viestiketjuun olen sanonut sanottavani. - Yli 50 v:n neuvoja
todella haittaa kirjoitti:
En tiedä kuinka lapsenkengissä sinä olit 16-vuotiaana mutta itse ainakin olin jo ihan kykeneväinen tekemään omia päätöksiä. Kyllä 16-vuotiaanakin voi katsoa mitä suuhunsa laittaa. Terveellisesti voi aina syödä ja siellä mäkkärissä ei tarvitse käydä joka päivä. Ei se ole mikään pakko lihoa 20kg teinivuosien aikana. Sinulla varmaan tosin kävin näin voisin tunteenpurkauksestasi päätellä.
Puhut niin kuin tietäisit miltä ketjun aloittaja näyttää. Oletat että "pari"kiloa on tässä se kaksi kiloa. Jos vatsamakkarat tulevat jopa säkkivaatteiden alta esiin niin kyllä se kuule on enemmän kuin kaksi kiloa. Sitten on sinun kaltaisesi ihmiset vielä kehottamassa syömään lisää ja lisää. Varmaan et voi sietää hoikkia ihmisiä kun et itse ole niin toivot että muutkin lihoisivat pullukoiksi.
En tule vastaamaan enää tähän viestiketjuun olen sanonut sanottavani.Pointti on se, että jos on muutama kilo enemmän kuin jokin ylemmältä taholta määritetty virallinen totuus, niin sillä ei ole minkään valtakunnan väliä. Pääasia, että harrastaa liikuntaa ja syö suhteellisen terveellisesti.
- aikuisen neuvoja
En tiedä kuinka lapsenkengissä sinä olit 16-vuotiaana mutta itse ainakin olin jo ihan kykeneväinen tekemään omia päätöksiä. Kyllä 16-vuotiaanakin voi katsoa mitä suuhunsa laittaa. Terveellisesti voi aina syödä ja siellä mäkkärissä ei tarvitse käydä joka päivä. Ei se ole mikään pakko lihoa 20kg teinivuosien aikana. Sinulla varmaan tosin kävin näin voisin tunteenpurkauksestasi päätellä.
En tule vastaamaan enää tähän viestiketjuun olen sanonut sanottavani.No etpä ole kirjoituksestasi päätellen itse siitä 16-vuotiaasta henkisesti kehittynyt yhtään, niin uskomattoman lapsellinen kirjoituksesi on. Syytät minua siitä että kuvittelen tietäväni miltä aloittaja näyttää vaikka itse kuvittelet hänen olevan täynnä hölyvää lihaa. 20kg? Miten parista kilosta tulikin yhtäkkiä 20kg? Kuka on puhunut 20g lihomisesta? Aivan, sinä itse. Äärimmäisen lapsellista päättelyä on myös se että jos kehottaa nuorta tyttöä olemaan vähän armollisempi itselleen niin silloin on tietenkin itse suunnattoman lihava ja kateellinen hoikille. Ei ole mielessäsi koskaan käynyt että jotakuta saattaisi ihan tosissaan kiinnostaa nuorten tyttöjen hyvinvointi? Tai että me naiset, itsekin nuorena suurista ulkonäköpaineista kärsineinä tietäisimme kuinka vääristyneesti siinä iässä omaa kehoaan katselee. Mikäli olet joskus vaivautunut seuraamaan mitä tässä yhteiskunnassa tapahtuu niin sillon olet varmaan tietoinen siitä että nuorten tyttöjen pahoinvointi on nykyään todella yleistä ja että nykytytöillä on valtavat ulkonäköpaineet, niin valtavat että sinä miehenä et pysty edes kuvittelemaan millaista se on. Syömishäiriöt lisääntyvät jatkuvasti. Entä tiedätkö että yhden tutkimusen mukaan puolet normaalipainoisista tytöistä luulee olevansa ylipainoisia? Tästä voi päätellä että nämä teinityttöjen kirjoitukset kauheista läskeistään ovat yleensä suuresti liioiteltuja, seurausta siitä että oma keho nähdään paljon isompana kuin se todellisuudessa on. Säkkivaatteiden läpi tulevat vatsamakkarat ovat aloittajan oma kuvaus asiasta, ja todennäköisesti se käsitys on suuresti liioiteltu käsitys siitä miltä aloittaja todellisuudessa näyttää.
Mietit minun motiiveja kirjoitukseeni. Sen sijaan sinun, aikuisen miehen, kannattaisi miettiä omia motiivejasi ja sitä kuinka sopivaa on että aikuinen mies kehottaa aggressiiviseen sävyyn teinityttöjä muokkaamaan kehoaan tiettyyn malliin. Toivon todella että sinulla ei ole tyttäriä, ties miten heidänkin ulkonäköään arvostelisit.
Mahdatkohan yhtään tajuta kuinka typerän kuvan SINUN tunteenpurkauksesi SINUSTA antaa? - todella haittaa
No etpä ole kirjoituksestasi päätellen itse siitä 16-vuotiaasta henkisesti kehittynyt yhtään, niin uskomattoman lapsellinen kirjoituksesi on. Syytät minua siitä että kuvittelen tietäväni miltä aloittaja näyttää vaikka itse kuvittelet hänen olevan täynnä hölyvää lihaa. 20kg? Miten parista kilosta tulikin yhtäkkiä 20kg? Kuka on puhunut 20g lihomisesta? Aivan, sinä itse. Äärimmäisen lapsellista päättelyä on myös se että jos kehottaa nuorta tyttöä olemaan vähän armollisempi itselleen niin silloin on tietenkin itse suunnattoman lihava ja kateellinen hoikille. Ei ole mielessäsi koskaan käynyt että jotakuta saattaisi ihan tosissaan kiinnostaa nuorten tyttöjen hyvinvointi? Tai että me naiset, itsekin nuorena suurista ulkonäköpaineista kärsineinä tietäisimme kuinka vääristyneesti siinä iässä omaa kehoaan katselee. Mikäli olet joskus vaivautunut seuraamaan mitä tässä yhteiskunnassa tapahtuu niin sillon olet varmaan tietoinen siitä että nuorten tyttöjen pahoinvointi on nykyään todella yleistä ja että nykytytöillä on valtavat ulkonäköpaineet, niin valtavat että sinä miehenä et pysty edes kuvittelemaan millaista se on. Syömishäiriöt lisääntyvät jatkuvasti. Entä tiedätkö että yhden tutkimusen mukaan puolet normaalipainoisista tytöistä luulee olevansa ylipainoisia? Tästä voi päätellä että nämä teinityttöjen kirjoitukset kauheista läskeistään ovat yleensä suuresti liioiteltuja, seurausta siitä että oma keho nähdään paljon isompana kuin se todellisuudessa on. Säkkivaatteiden läpi tulevat vatsamakkarat ovat aloittajan oma kuvaus asiasta, ja todennäköisesti se käsitys on suuresti liioiteltu käsitys siitä miltä aloittaja todellisuudessa näyttää.
Mietit minun motiiveja kirjoitukseeni. Sen sijaan sinun, aikuisen miehen, kannattaisi miettiä omia motiivejasi ja sitä kuinka sopivaa on että aikuinen mies kehottaa aggressiiviseen sävyyn teinityttöjä muokkaamaan kehoaan tiettyyn malliin. Toivon todella että sinulla ei ole tyttäriä, ties miten heidänkin ulkonäköään arvostelisit.
Mahdatkohan yhtään tajuta kuinka typerän kuvan SINUN tunteenpurkauksesi SINUSTA antaa?Päätin sittenkin vielä kommentoida ihan vain piruuttani. TL;DR. Mee pullukka lenkille.
- lollotilooo
Päätin sittenkin vielä kommentoida ihan vain piruuttani. TL;DR. Mee pullukka lenkille.
Mene mulkvisti venyttamaan pippelias.
- kysynpä
Yli 50 v:n neuvoja kirjoitti:
Pointti on se, että jos on muutama kilo enemmän kuin jokin ylemmältä taholta määritetty virallinen totuus, niin sillä ei ole minkään valtakunnan väliä. Pääasia, että harrastaa liikuntaa ja syö suhteellisen terveellisesti.
mut aloittaja sanoo itse vihaavansa läskejään? Pitäisikö hänen pysyä ja alistua itsevihaansa?
- hekohekohee
lollotilooo kirjoitti:
Mene mulkvisti venyttamaan pippelias.
Pitäiskö sinun jättää tunnesyöminen pois?
- Akkakakka
mä oon miesten silmissä läski ja en itsekkään pidä itsestäni :(
- Aikaa on
Päätin sittenkin vielä kommentoida ihan vain piruuttani. TL;DR. Mee pullukka lenkille.
"Päätin sittenkin". Aiotko vielä päättää kolmannen kerran - sittenkin?
- säälittävää
Etkö tuon enempää onnistunut itsestäsi pusertamaan kuin että mee pullukka lenkille?
Olisipa kiva tietää millainen "mies" näiden kommenttien takaa löytyy. Lähinnä tulee mieleen joku 12v koulukiusaaja. - hyppäää!
säälittävää kirjoitti:
Etkö tuon enempää onnistunut itsestäsi pusertamaan kuin että mee pullukka lenkille?
Olisipa kiva tietää millainen "mies" näiden kommenttien takaa löytyy. Lähinnä tulee mieleen joku 12v koulukiusaaja.Juokse läski juokse
- Max Martin
Ei niitä ylimääräisiä kiloja vatsasta saa laihduttaa, sillä uusimpien amerikkalaistutkimusten mukaan kaikki sellaiset mallinlaihat naiset kuolevat jo 25-vuotiaana syöpään. Ja ainoa sellainen vähän kestävämpi naistyyppi on sellainen, jolla on vähän edes ylipainoa tai niin sanotusti edes muutama makkara vatsanseudulla. Rasvaiset ruuat ja sokerikin ovat välttämättömiä, jos haluaa pysyä terveenä.
Valinnan joudut tekemään: mallivartalo kauneusihanteena tai sitten hyväkuntoinen terveys. Ota ennemmin tuksusta mallia kuin huippumalleista. - Kova treeni auttaa
Vatsan ja selän saat kuntoon salilla jos olet liian laiska treenaamaan kotona. Ei siihen oikein muu auta oikeiden ruokailutottumusten lisäksi. Parasta on kuitenkin se kun itsetuntosi paranee oikein silmissä kun huomaat että tulokset alkavat näkyä ulkopuolisillekin. Kehun itse salilla käyviä naisia ja tyttöjä kun näen treenin auttavan. Palkaksi tuosta saan Kari Peitsamon sanoin "ikuisen ystävyyden".
- Suosittelija
Herkkujen poisjättäminen on helpompaa kun ottaa selvää millaisia myrkkyjä ne sisältävät.
- mies treenaaja
Niin on. puolentoista litran cocis pullossa on 50 palaa sokeria.
- Niin se vaan on!
Jos olet vain pari kiloa mukamas liikalihoinen. Tiedätkö ne kaksi kiloa merkitsee sitä, että voit hyvin, jaksat hyvin.
Jos ne haluaa poistaa, älä ainakaan poista syömistä. Proteiinit ja hiilihydraatit sopivassa suhteeessa auttaa.
Tai, sano vanhemmillesi, että ostavat Wii-sport ja ala harjoittamaan liikuntaa. Telkkarin välityksellä! Ja jos on Wii sano vanhemmillesi
Zumban siihen.
Zumbailet ja kilot sen ku karisee!- ....................
Eikös tämä tyttö juuri kertonut ettei pääse salille, niin varmaan kaliiseen zumban joo...meepä ite siitä zumbailemaan hirnan tuuttiin !!!
- idiootti ...........
.................... kirjoitti:
Eikös tämä tyttö juuri kertonut ettei pääse salille, niin varmaan kaliiseen zumban joo...meepä ite siitä zumbailemaan hirnan tuuttiin !!!
tarkoitti zumba peliä
- ....................
idiootti ........... kirjoitti:
tarkoitti zumba peliä
juu ihan selviö että joka kodista nämä laitteet löytyy...IDIOOTTI !!
kaikki ei kuluta aikaansa säälittävään pelaamiseen, ja kaikilla vanhemmilla ei näitä edes ole tarjota lapsilleen,,,että pelaile sinä vaan !!
- 13,50 ja mies
................................................... noo uskonto asiana, ei meillä mitään, kaikenlaisia vartaloita ainakin tarvitaan, eräät kiipeilee ja toiset voi juosta ja kolmansilla ja neljänsillä ja viidensillä muuttuvan tasapainokehityksen ansioissa on muuttumisen prosessi jo tässä hetkessä, itse vihasin ja inhosin todenneena ettei tietyssä iässä pitäisi olla ainakaan sex-juttujen suhteeen vallaton ja itsevarma, tai edes kokeileva, vartaloissa on voimamme ja henkemme ja ajankohtaisuus sex-kehyskuvissaan, muistan parhaimmin ajan kehittyvän vapaudessa punnitun, ei pidä arvioida aiheetta/turhaan itseään, vaikka voi olla tietenkin peilailla tapainen, minä olin matkija ja peilailla, muutosta sinunkin ja sinun ja sinun ja sinun ja sinun sietää, omaa ...
- ...
Ei herkkuja tarvitse kokonaan pois jättää. Harva laihakaan on kokonaan herkuttelematta. Vähentää kyllä kannattaa. Esim. yks 100g karkkipäivä viikossa ei pitäisi estää laihtumista. Voi olla että enemmänkin voi syödä, jos ei ole kauhea kiire sen laihtumisen kanssa.. en oikein osaa sanoa. Mutta ei kannata mennä ainakaan ihan kokonaan herkkulakkoon, se johtaa vaan herkkujen ahmimiseen myöhemmin. Ja samoin jos syöt niin vähän, että jäät nälkäiseksi, saatat sortua ennen pitkää syömään liikaa.
Liikuntaa esimerkiksi hölkkää ohjelmaan joka viikko 2-3 kertaa
- ....................
Mitäpä jo kokeilisi itse...olet sen näköinen että on vähän enemmän kuin pari kiloa....
- iso tyttö
Eräänä päivänä tulee aika kun kaipaat nykyistä vartaloasi yli kaiken, etenkin jos nyt rupeat äärimmäisyyteen mennen sitä kutistamaan. Tulet jojottelemaan painosi kanssa ja jokainen kova painon nousu tai lasku veltostuttaa ihoasi. Terveimmät vanhat ihmiset ovat sellaisia, jotka painoindeksiin katsomatta ovat aina painaneet suurin piirtein saman verran, ylä tai alakanttiin. Painon suuri heittely on vaarallista.
Älä siis parin kilon vuoksi vähennä syömistä vaan katso että se mitä syöt on terveellistä eli jätä suurin osa herkuista pois. Hiukan liikuntaa, niin kaikki järjestyy. Ota nyt rauhallisesti, et tule katumaan myöhemmin.
Niinkuin minä. :( - JokuPersonalTraineri
Keskivartaloa vahvistavia hitaita staattisia liikkeitä, joogaa, pilatesta, kaikkea missä venytät itseäs, esim tangossa roikkuminen tai käsillä seisominen seinää vasten ja jalkojen hitaat hallitut liikkeet. Maastavetoja, hanki kevyt tanko tai käsipainot kotiin.
Ei leppoisa kävely ja hyötyliikunta auta vahvistamaan keskivartaloa tai polttamaan rasvaa vyötäröltä. Lihaksia pitää rasittaa ja kehittää (ei kasvattaa) vaan kohottaa niiden kuntoa.
Voit syödä ihan mitä haluat, kunhan poltat sen kalorimäärän.
Dieetit on huuhaata.Ei rasvanpolttoa voi kohdistaa vyötärölle keskivartaloliikkeillä. Keho päättää mistä se rasva lähtee ja se yleensä lähtee koko kropasta tasaisesti.
- readthis
Jos haluat kroppasi kuntoon, ainoa keino on jättää herkut (ylimääräiset hiilarit ja epäterveelliset rasvat) pois. Liikunta on melko tehoton keino laihdutukseen, se on lähinnä kiinteytystä ja kunnon kohotusta varten.
Älä missään tapauksessa syö kevyt- tai rasvattomia tuotteita. Niistä ei ole mitään hyötyä, ja ne tuhoavat terveyttäsi.
Jokainen jolla on vähääkään järkeä päässä, tajuaa, että se mitä ihminen on syönyt tuhannet vuodet, on meille oikeaa ja terveellisintä ravintoa.
Metsissä ei tainnut kasvaa 5000 vuotta sitten margariinipurkkeja, eikä lehmistäkään tainnut tulla rasvatonta maitoa, vai mitä?
Suurin osa kaupassa myytävästä ruoasta on järkyttävää sontaa, jonka ansiosta ihmiset ovat nykyään niin sairaita.
Se on uskomatonta miten suurin osa ihmisistä kuuntelee vain silmät lasittuneina virallisten tahojen ohjeita, eivätkä käytä omaa järkeään ollenkaan.- sdfsfsdf
5000 vuotta sitten ei ihmiset tainneet elää 80-100-vuotiaiksi, vai mitä? Tais keski-ikä olla jotain 30 luokkaa. Ehkä eivät saaneet margariinia ja rasvatonta maitoa.
- mietipä vähän
sdfsfsdf kirjoitti:
5000 vuotta sitten ei ihmiset tainneet elää 80-100-vuotiaiksi, vai mitä? Tais keski-ikä olla jotain 30 luokkaa. Ehkä eivät saaneet margariinia ja rasvatonta maitoa.
5000 vuotta sitten ei ollut lääkäreitä, ei lääkkeitä, ei nykyistä tietämystä terveydenhuollosta. Monet lapset kuolivat vauvoina, naiset synnytyksiin, miehet metsästysretkillä tai koko perhe nälkään, viluun, sairauksiin.
- HAH3
sdfsfsdf kirjoitti:
5000 vuotta sitten ei ollut samanlaista syöpäepidemiaa kuin viimeisten parin vuosikymmenten aikana. Tänä vuonna ennätysmäärä ihmisiä sairastui syöpään, luku kasvaa koko ajan.
Jatka vaa teollisen safkan tunkemista kurkusta alas! - dssssssssssss
HAH3 kirjoitti:
5000 vuotta sitten ei ollut samanlaista syöpäepidemiaa kuin viimeisten parin vuosikymmenten aikana. Tänä vuonna ennätysmäärä ihmisiä sairastui syöpään, luku kasvaa koko ajan.
Jatka vaa teollisen safkan tunkemista kurkusta alas!Syöpiä on enemmän siksi että ihmiset elää vanhemmiksi
- READTHIS
dssssssssssss kirjoitti:
Syöpiä on enemmän siksi että ihmiset elää vanhemmiksi
Höpöhöpö, maailmassa on yhteisöjä ja kansoja joilla ei tavata syöpää ollenkaan, ja joissa eletään lähes poikkeuksetta 100-vuotiaiksi.
Kaikkia heitä yhdistää se, että he hankkivat ruokansa suoraan luonnosta tai kasvattavat sen itse luonnonmukaisin keinoin.
Edelleen, aivan käsittämätöntä miten ihmiset pitävät margariineja ja rasvattomia maitotuotteita terveellisenä. Tiedättekö kuinka rasvaista äidinmaito on? Minkä logiikan mukaan lapselle on hyvä alkaa juottamaan rasvatonta maitoa sen jälkeen, kun lapsi on juonut täyteläistä, rasvaista äidinmaitoa? Rasvaton maito ei ole maitoa ollenkaan, se on harmaata litkua joka värjätään maitojauheella valkoiseksi. Ilman rasvaa maidosta ei imeydy D-vitamiini tai kalsium, koska ne on molemmat rasvaliukoisia.
Jos kävisitte tehtaalla katsomassa miten margariinia tehdään, ette varmasti söisi sitä sen jälkeen. Margariini on kuollutta ravintoa, joka ei sovi m7uhun kuin ovensaranoiden rasvaamiseen.
Herätkää, aasit!!!!!
- stofferri19
no eihän se muutama kilo sinne tai haitaa yhtään,minun itseni kohdalla voidaan puhua jo kymmenistä kiloista se on asia erikseen älä nyt vielä ota mitään stressiä.Liikut ja syöt normaalisti enempää ei tarvii sitä paitsi ei se pieni pyöreys haittaa pikemminki kaunistaa
- kaiken kokenut
Sinun kannattaa syödä normaaliruokaa runsailla kasviksilla höystettynä viisi ateriaa päivässä. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala takaavat sen, ettei sinulle tule "isoa nälkää" tai mielitekoja syödä jotain herkkua liikaa. Tasaisella ruokarytmillä pysyy energiatasosi tasaisena ja pärjäät. Tarvittaessa annoskokoja voi hieman pienetää ja lisätä veden juontia.
Syömättömyys ei laihduta.
Pari kiloa ei vielä "kaada maailmaa", mutta pidä huoli, ettei painosi ala nousta. Säännöillinen vaa'alla käynti esim. kerran viikossa ennen aamupalaa takaa sen, että tiedät missä mennään.
Tsemppiä! - chainsaw1
Kävelyä tai lenkkeilyä,hölkkää ym paljon tehokkaampaa on mennä vaikka kuntosalille jossa läski palaa ja vartalo kiinteytyy.Se on se tehokkain keino.Kunnon ruokavalio mukana,16v on ihan hyvä ikä pitää kunnostaan huolta.
En ymmärrä miksi niin monet Suomessa lenkkeilee ja sitten valittaa kun kilot ei karise,tämä koskee niin naisia kuin miehiä. - ZGZfHe
Naisen tuleekin olla naisellisen pehmeä eikä mikään nyljetty oravan raato. Nykyinen anoreksiamuoti on perversio.
- kerttutaneli
Ei tarvitse olla nyljetty orava muttei se kävelevä kerros ateriakaan mitään kaunista ole! Eikö kenenkään mielestä atleettinen vartalo sovi naiselle? Aina vaan huudellaan joko liian lihavasta tai laihasta riippuen kirjoittajan mieltymyksistä.
- ZGZfHe
kerttutaneli kirjoitti:
Ei tarvitse olla nyljetty orava muttei se kävelevä kerros ateriakaan mitään kaunista ole! Eikö kenenkään mielestä atleettinen vartalo sovi naiselle? Aina vaan huudellaan joko liian lihavasta tai laihasta riippuen kirjoittajan mieltymyksistä.
Terveen naisen rasvaprosentti on suurempi kuin miehen. Siksi naiselliset muodot hivelevät miehen silmää. Kyseessä on hirmuisen pitkän kehityksen tulos eikä se katoa muutamassa vuosikymmenessä ihmiskunnasta.
Sama ilmiö on havaittavissa myös useilla eläimillä. Sen huomaa kun vertaa vaikka nuorta sonnia ja hiehoa. Hämmästyttävintä on se että nuoren naisen ja hiehon katseessa on jotain samaa. Luultavasti nämä jutut ovat paljon ihmiskuntaa vanhempia asioita. - ....................
katos kun anorektikot huutelee,,,,kuvittelevat ressukat olevansa atleettisia...
- TimmiNainen
Jos haluat nopeita tuloksia, sinun täytyy tehdä todella paljon töitä. Edelleen jos haluat pitää saavuttamasi tulokset, sinun täytyy muuttaa kokonaan ruokavaliotasi järkeväksi. Mieti näitä asioita ennakkoon. Oletko valmis uhraamaan nuoruuttasi siihen, että saat timmin kropan?
Jos vastasit kyllä, niin voin antaa omasta kokemuksesta vinkkejä. Itselläni oli sinun ikäisenä pulska vatsa, mutta nyt 25-vuotiaana timmi vatsa. Nykyään tarkkailen ruokavaliotani ja liikkumistani sen verran, että ylläpidän nuorena saavutetut tulokset.
Liikunta: 5 kertaa viikossa hikiliikuntaa. Ne taukopäivät tulee ajoittaa eri päiville eli esimerkiksi urheilua ma, ti, to, pe, la.
Ruokailu: Jos liikut viisi kertaa viikossa, sinun ei tarvitse miettiä ruuan määrää, vaan laatua. Sinun iässäsi kulutat kuitenkin niin paljon. Pyri syömään mahdollisimman paljon ravintokuitua ja proteiinia. Vältä turhaa rasvaa ja sokeria, vaikka salli itsellesi herkkupäivät tai pikkuherkku vaikka joka päivä.
Jos jaksat noudattaa yksinkertaisia ohjeitani, niin varmasti pääset eroon mahastasi. Minulle sanottiin nuorena, että olen perinyt pulskan vatsan ja siitä ei voi päästä eroon. Osoitin tämän sanoman virheelliseksi.
Kaikkein tärkeintä on kuitenkin on, että aloittaa hitaasti, mutta pitää homman jo alusta alkaen säännöllisenä. Ei kannata myöskään verrata omaa suoritustaan toisiin, koska et voi tietää kuinka kauan he ovat harrastaneet esimerkiksi hikiliikuntaa. - tytön iskä
eiköhän ole viisas syödä vielä tuossa iässä olet vielä teini...saat vielä ikävimmän sairauden ,ps elämä sit pilalla varmasti,kaksi kiloa sinne tänne tuossa iässä
- mies treenaaja
Nopein tapa on liikunta ja terveellinen ruokavalio. Jumppaa,lihaskuntoo, juoksuu, vatsalihaksien tekeminen, zumba tunnit. Jos haluu saada tuloksia niin pitää hikoilla sen eteen. En minäkään ole sohvalla makoillut vartaloni eteen vaan 5 kertaa viikossa käyn salilla et kehtaan kesällä mennä rannalle ilman paitaa.
Kaikki herkut ja sipsit ja limsat pitää jättää pois vähäksi aikaa jos tuloksia haluut. oikotietä ei ole. - KEvät<3
Ensin sun täytyy lopettaa oman vartalon vihaaminen ja hyväksyä se ja sitten tehdä asialle jotain jos edes tarvitset. tosiaan 16 vuotiaana ei oo todellakaan ole haittaa KAHDESTA (huom vain ja ainoastaan KAHDESTA "ylimääräisestä kilosta") itsekin sen tajusin vanhempana että olin ihan tikku 16v mutta silti pidin omaa vartaloani rumana, vaikka ei ollut.. :D mutta lihaskunto ja oikein syöminen auttaa karistamaan kilot. alota vaikka uusi kiva ja hauska harrastus, niin mielikin piristyy :) nauti elämästä, olet nuori.
- usko vaan
Muuta ajattelutapaa. Olet normaali.
- rauhamarsu
Nopeaa ihdutusta en suosittele. Sillä tavalla katoaa vain vähäisetkin lihakset, eli vaaka näyttää pienempää lukua mutta keho on entistä löysempi, kun rasva ja löysä nahka jää jäljelle.
Tehokkaita:
-Annosten pienentäminen. Juo enemmän vettä.
-Pitkäkestoisen aerobisen liikunnan lisääminen. Tämä lisää myös syönnin tarvetta, mutta ei niin paljoa kuin kulutus kasvaa, eli laihtuu kyllä.
-Lihasmassan hankkiminen käsipainoilla kotona, leuanveto, etunojapunnerrus, kyykkyaskellus, vatsaliikkeet. Vatsaliikkeet kiinteyttää vatsalihaksia mutta ei polta rasvaa. Ei ole olemassa liikuntamuotoa joka polttaisi rasvaa vain tietystä kohdasta, ne on tv-shoppien propagandaa.
Lihas kuluttaa levossakin, eli lihaksikas kuluttaa enemmän nukkuessaankin kuin samanpainoinen/pituinen/ikäinen läski. Punttitreenin alkuvaiheessa muutaman kuukauden ajan vaaka voi näyttää samoja lukuja tai välillä enemmänkin, mutta silti on laihtunut, koska lihas painaa enemmän kuin rasva. Vaakalla ei silloin laihtumista huomaa niin helposti mutta peilin edessä kyllä.
-Vältä hissiä. Kävele portaita. Jos kuljet bussilla, jää aina aikaisemmalla pysäkillä pois ja kävele loppumatka.
-Rasvanpoltto vaatii jonkin verran rasvan syömistä. Pelkillä porkkanoilla ja rehuilla ei laihdu niin tehokkaasti. Lisäksi täysin rasvaton ruokavalio voi aiheuttaa pysyvän rasva-aineenvaihduntahäiriön, ja myöhemmin lihomisvaara on suurempi.
-Karkit limut sipsit ym herkut on todella pahoja. Niistä saa helposti julmettuja kalorimääriä. 1 päivä viikossa herkkuja on ok, kohtuudella sekin. Lisäksi sokeri aiheuttaa verensokerin heittelyä, eli kylläisyyden tunteen jälkeen iskee nälkä, vaikka nautitut kalorit on jo parin päivän edestä plussalla. Verensokeri heittää myös jos ei syö tarpeeksi. Omena ja ruisleipä pitää verensokerin tasaisena eli pienellä kalorimäärällä helposti kylläisyyden tunne.
-Syö puuroa aamulla. Aamupalan välttäminen kostautuu puolen päivän aikoihin, ja silloin ei riitä vaikka söisi hevosen. Pidä nälkä poissa pienillä aterioilla pitkin päivää. Ennemmin vaikka puolikas leipäsiivu kolmen tunnin välein kuin koko päivä nälissään ja illalla sama leipämäärä kerralla.
-Laihdutuksen alussa näläntunne ärsyttää mutta elimistö tottuu muutamassa päivässä pienempiin kalorimääriin, ja näläntunne on sitten huomaamaton.
-Jos palelee sisälläkin peiton alla, elimistö on saanut liian vähän energiaa, ja yrittää pitää lihakset lämpimänä vapinalla. Ruoasta saatava energia tuottaa kehoon lämpöä, vaikka ruoka olisi jääkylmää. - kllhjkshjkhj
Tyttö kulta..
laihduttamalla menetät samalla muodokkaat rintasi, koska nekin ovat pitkälti rasvakudosta.
Jokainen on omanlaisensa. 16v likka muuttuu viela naisellisemmaksi kunhan vanhenee.- tavoitteena normaali
Fiksu tyttö, toisin kuin monet ikäisesi, kun tarkkailet makkaroitasi jo tuossa vaiheessa.
Älä päästä itseäsi paisumaan enää yhtään, vaan herkut pois mieluummin kokonan, mutta jos tahdonlujuutta löytyy, niin jonkun herkun joskus voit nauttia, tai korvaa sekin vaikka hedelmällä.
Lisää keskivartaloon kohdistuvaa liikuntaa. Pari kiloa tuossa vaiheessa on vielä helppo hallita, mutta jo kuusi kiloa vaatii tosissan punnerrusta.
Tsemppiä sinulle, pystyt varmasti laihduttamaan itsesi normaalimittoihin, se riittää.
- pete vaan
Pikkuisen pyöreähkö neito on paljon paljon kauniimpi kuin tikkulaiha mannekiinini mittainen. Terveellä naisella on suurempi rasvaprosentti kuin miehillä enkä tee kaljamahoista verrokkiryhmää sentään.
- Ei laiharia
Täällä taas jotkut älyn jättiläiset suosittelevat 16-vuotiaalle, yhä kasvavalle nuorelle laihdutuskuureja... Se ei ole oikein, vielä siinä iässä ei tulisi kenenkään pitää mitään laihdutuskuureja parin liikakilon vuoksi! Se ei olisi lainkaan tervettä.
Laihdutuskuurille voi mennä vasta kun ei enää kasva ja on selvästi aikuinen ja silloinkin vain jos on reilusti ylipainoa. Laihdutuskuurit eivät ole terve tapa parin liikakilon poistoon, liikunta on terveempi.
Mutta eipä parista liikakilosta ole kyllä terveydelle (tai mun mielestä ulkonäöllekään) mitään mainittavaa haittaa.
Ikävä kyllä nykyään eletään aikakautta milloin nuoret tytöt ja naiset opetetaan ihailemaan anorektista ja epätervettä vartalomallia. Tämä näkyy syömishäiriöiden ja mielenterveysongelmien lisääntymisenä. Aloittaja saattaa kärsiä myös tästä ja se ei ole leikin asia eikä siinä tapauksessa tule missään nimessä ryhtyä laihdutuskuurille ja ruokkia sairautta!
Joten pois puheet laihdutuskuureista, parasta on syödä tarpeeksi ja terveellisesti! Ja kaikilla ei pidä olla samanlaista vartaloa! Älä rupea laihduttamaan. Tuut katumaan sitä vielä toden teolla. Olin 12-vuotiaana sun kaltainen vihasin omaa vartaloani ja makkaroitani. Halusin pudottaa painoa että hyväksyisin iteni paremmin. Toi ei oo oikeasti hyvä syy. Mää jäin koukkuun siihen, nyt 10 vuotta myöhemmin oon edelleen tiputtanut painoa niin monta kiloa etten pysy enää laskuissani lihonnut saman verran. Mun paras ystävä ja pahin vihollinen on ruoka. Kato pelistäsi ja yritä hyväksyä itsesi :) se on itsetunto asia,
- pullamössöä
Juuri kaltaistasi kohtaloa vältetään sillä, että nuo pari kiloa pudotetaan nyt ja päästään normaalivartaloon ja siinä pysytään.
Juttusi on täyttä itsepetosta ja itsekurin puutetta. - kovaa kamaa
pullamössöä kirjoitti:
Juuri kaltaistasi kohtaloa vältetään sillä, että nuo pari kiloa pudotetaan nyt ja päästään normaalivartaloon ja siinä pysytään.
Juttusi on täyttä itsepetosta ja itsekurin puutetta.Väärin. Tuo kohtalo vältetään sillä, että ruuan kalorimäärän tarkkailun ja pakonomaisen liikunnan sijaan keskitytään lautasen sisältöön, ruokarytmiin ja mielekkäiden liikunnallisten harrastusten löytymiseen. Silloin paino ei enää nouse ja putoaa, jos putoaa, ainakin kehonkoostumus muuttuu. Tyttö on sentään vasta 16-vuotias. Paras aika opetella terveet elämäntavat, joihin ei kuulu jatkuva vaa'alla juokseminen ja ruuan kalorimäärän tarkkailu.
Eli syö säännöllisesti, yritä syödä kasviksia joka aterialla ja päivässä yli 500g. Lisäksi pari kertaa viikossa kalaa. Ja etsi itsellesi mukavaa ajanvietettä liikunnan ja muiden mielenkiintoisten asioiden parista. - aikuisen neuvoja
pullamössöä kirjoitti:
Juttusi on täyttä itsepetosta ja itsekurin puutetta.Nimimerkin sanzue91 juttu ei ole itsepetosta tai itsekurin puutetta vaan vääristynyttä asennetta ruokaan. Se syntyy huonosta itsetunnosta, epävarmuudesta, naiseksi kasvavan tytön kohtaamista paineista. Se on todellinen ongelma johon kannattaisi hakea apua. Se ei todellakaan ole mikään pilkan aihe.
Se kohtalo vältetään sillä että tytöllä on terve kasvuympäristö ja hänen itsetuntoaan tuetaan. Sitä kohtaloa EI vältetä sillä että aloitetaan kasvuiässä tiukalle laihdutuskuurille vaikka tälle ei ole terveydellistä perustetta.
- gfgyjkk
Pari kiloa ei ole paljon mitään
ei miehet halua mitään luurankonaisia,miehet tykkää sopivan muodokkaista naisista
ja tämä totuus.
t.mies29- niin!
Hoikan ja muodokkaan väliin mahtuu monta vartalotyyppiä. Vatsamakkaravalas ei ole se mikään halutuin.
- aikuisen neuvoja
niin! kirjoitti:
Hoikan ja muodokkaan väliin mahtuu monta vartalotyyppiä. Vatsamakkaravalas ei ole se mikään halutuin.
Pari kiloa "liikaa" ei vielä tee kenestäkään "vatsamakkaravalasta". Ei varsinkaan teini-ikäisistä tytöistä joilla on ihan nuoruudesta johtuen kiinteä vartalo vaikka se vähän pyöreä olisikin.
Muutenkin osoitat vain oman sivistymättömyytesi ja ymmärtämättömyytesi kun kommentoit epävarman nuoren kehoa tuollaisilla sanavalinnoilla. Ja kun annat neuvoja siitä kuinka "haluttu" kukakin on niin muistapa että kaltaisesi typerä ja sivistymätön moukka ei myöskään ole mikään halutuin.
- hedelmät
vihannekset
- munmummonisanoi
Korvaa herkut hedelmillä, niin laihdut! Hedelmät ovat sitäpaitsi usein paremman makuisia, kuin karkit ja niistä saat vitamiineja. Valkoisen sokerin, voi korvata hunajalla, banaanilla, tai ruokosokerilla.
Karkkipäivää voit pitää kerran viikossa, mutta kohtuudella. :)
Liikkua pitäisi sen edestä, mitä syö, ettei rasvavarastoja kerry.
Ota kuitenkin rauhallisesti, äläkä missään nimessä jätä syömättä terveellisesti ja hyvin.
Tsemiä! :) - nuori on nuori
koetko niin samoin kuin vain voidaan neuvon puitteissa ajan kyllä saisi kulumaan oikeamminkin esim. olen nuori ja
- höpönpömppö
Kun vähän kasvat niin huomaat että on miehiä jotka tykkää juuri semmoisesta pömppömahasta : )
- Huolestunut
Ei sun ikäsesi saa laihduttaa! Sitä paitsi paino on vaan numeroita! Ei siitä kannata välittää. Vähän ylipainoiset naiset ovat muodokkaampia, kuin luisevat, pelkkää nahkaa ja luuta olevat kukkakepit. Telkkarissa näytetään kaikenlaisia laihdutus juttuja, mutta niitä ei kannata uskoa. Ja sekin on totta, että sitten sinulta lähtee kaikki muodot, kuten rinnat ja takamus. Jos sinä ajattelet kauankin noin, että olet mukamas liian lihava, voit sairastua vaikka mihin syömishäiriöön. Sitäkö sinä haluat elämältäsi?
- stemppiä
olen 16-v tyttö. itselläni oli sama ongelma kuin sinulla nyt. Lopetin herkut ja aloin liikkumaan pikku hiljaa aina enemmän. nykyään minun ei tee edes mieli niin paljoa herkkuja. ole varovainen että osaat lopettaa laihdutuksen oikeassa vaiheessa. kun aloitin laihdutuksen olin 164cm/62kg ja nyt olen 165cm ja 56kg. kyllä pystyt siihen jos oikeasti haluat! :) STEMPPIÄ!!!
- elämä on
rasva, leipää, herkkuja, suola, sokeri, limsa, jääkaapin luukkoon, juo vettä, käy kaupassa muistilapun kanssa, liikuntaa, jos jaksat kuitenkin -----> 20kilo pois muutamassa kk. Sen jälkeen tiedät mitä laitat suuhun.
- OMG!!!
Pari kiloa ylipainoinen..huuhh. Just joo ja masentaa. Hyppää kylmään järveen,niin heräät.
- Päiväkirja auttaa...
Ei ole mitään vippaskonstia. Jos ihminen on kerännyt kehoonsa ylipainoa, ei riitä, että syöminen muutetaan terveelliselle normaalin kulutuksen tasolle, koska sehän pitäisi vain status quota yllä eikä laihduttaisi pois sitä jo kertynyttä ylipainoa.
Liikunta on tärkeätä, mutta ei pelkäällä liikkumalla laihdu. Ihmisen energiankulutuksesta n. 70 % kuluu pelkkien elintoimintojen ylläpitoon. Eli sen verran energiasta kuluu, vaikkei eväänsä heilauttaisi.
Niinpä on vähennettävä energian saantia JA mielellään lisättävä sen kulutusta. Liikut jo kohtuullisesti, joten sinun on vähennettävä energian saantiasi.
Syö kunnolliset ateriat, mutta jätä kaikki rasvainen pois. Katso, miten paljon sipaiset rasvaa leivällesi - vähennä se minimiin. Älä koskaan pane meetvurstia, makkaraa tai juustoa leivälle: kevytjuustoissakin on moninkertaisesti (jopa monikymmenkertaisesti) rasvaa verrattuna broileri- tai kalkkunaleikkeeseen yms. Älä anna sanan "kevyt-" hämätä sinua.
Jätä turha makea pois. Älä koskaan juo virvoitusjuomia äläkä mielellään tuoremehujakaan. Syö niiden sijaan hedelmiä sellaisenaan.
Jätä pois sokeriset jogurtit ja vaihda ne rasvattomaan rahkaan, jota voi syödä hedelmien ja marjojen kanssa. Hieman hunajaa päälle.
Kaikki valkoinen leipä, peruna ja muut nopeita hiilihydraatteja sisältävät minimiin. Ota salaattia tai vastaavaa tilalle. Lautasmalli on hyvä: puolet salaattia tai muita vihanneksia; toinen puoli puoliksi liha-, kala-, makkararuoan ja perunoiden, pastan tai riisin välillä.
Jos herkuttelet, vähennä määrä vaikka puoleen siitä, mitä sinulla on nyt tapana syödä. Vastusta aktiivisesti mielitekoja: päätä, ettet otakaan vaikkapa karkkia.
Tee kaikesta tästä rutiini, ja pidä siitä kiinni. Lisää, jos mahdollista kävelyä tai muuta liikuntaa. Niin pääset pikku hiljaa ylimääräisestä läskistä eroon.
(Voit yrittää shokkialkua jollain laihdutustuotteilla esim. niin, että elät niillä päivän viikosta tai korvaat päivän yhden aterian jollakin sellaisella, mutta ET sorru korvaamaan mahdollista nälkää millään vaikka mikä olisi. Näin voit päästä nopeammin siihen painoon, jota sitten ylläpidät kunnollisella ruokavaliolla.)- järjen valo
Just ihan väärin. Rasvaa ei saa jättää kokonaan pois. Syö oikeanlaista rasvaa.
Ei ap kertonut haluavansa tiputtaa painoaan, haluaa vain kiinteyttää mahaa eikä siihen tarvitse massiivisia ruokavaliomuutoksia kun et tiedä mitä hän nykyisin syö. - jotain järkeä tähän
Ihmisen keho tarvitsee jonkin verran rasvaa toimiakseen normaalisti. Lähes rasvattomasta ruokavaliosta
seuraa terveysongelmia. Itselleni kävi näin teini-ikäisenä ja se näkyi mm. kuukautisten poisjääntinä mikä jo kertoo siitä että ei ole terve.
Noin tiukat dieetit sopivat todella ylipainoisille, ei suunnilleen normaalipainoiselle kasvavalle nuorelle. Neuvo laihdutustuotteiden käytöstä taas on todella älytön, juuri tuollaisilla saa laihdutuksen helposti menemään aivan liiallisuuksiin.
Kaikkea täälläkin teinille neuvotaan... - Päiväkirja...
järjen valo kirjoitti:
Just ihan väärin. Rasvaa ei saa jättää kokonaan pois. Syö oikeanlaista rasvaa.
Ei ap kertonut haluavansa tiputtaa painoaan, haluaa vain kiinteyttää mahaa eikä siihen tarvitse massiivisia ruokavaliomuutoksia kun et tiedä mitä hän nykyisin syö.Onkos tuossa sanottu, että rasva on jätettävä kokonaan pois. Ihmisillä vain on tapansa, esim. se, kuinka paljon rasvaa pannaan leivän päälle. Kaikki rasva ja alkoholi ovat pahimpia energian lähteitä, niihin verrattuna sokerikin on pikkujuttu, joten jos meinaa jonkinlaisessa kuosissa normaalilla energian kulutuksella pysyä, pitää kiinnittää rasvan kulutukseen huomiota.
Syö oikeanlaista rasvaa? Mitäs järkeä tuossa on, eihän tässä kyselty terveysohjeita. KAIKKI rasva on tasan yhtä energiapitoista eli lihottavaa, oli terveellistä tai epäterveellistä.
Vain kiinteyttää mahaa - jota häpeää niin, että pitää telttavaatteita. Ja valittaa, ettei oikein herkuista pysy erossa. Minä kyllä ymmärtäisin, että jotain ruokavaliomuutoksia olisi tehtävä, jottei lihominen jatku. Jostain nuokin ylimääräiset nimittäin ovat kertyneet, ja tulevat kertymään pikku hiljaa edelleen, ellei muutosta tapahdu.
Tietenkin ihmiset haluaisivat päästä mahdollisimman helpolla. Monia kommentteja kun lukee, voi päätellä, että ihmiset ovat liikakilonsa ansainneet.
- naturefinesse
Moi! Jätä nuo itsensäkiduttajien vastaukset huomiotta, jos ei kerran pari kiloa haittaa sinua niinkuin ihan oikein onkin. Mielestäni liikut sopivan paljon, jää aikaa muullekin elämälle eikä kaikki mene vaan veren maku suussa ravaamiseksi mikä ei pitemmän päälle ole yhtään terveellistä. Pieni juoksulenkki silloin tällöin ei tunnu paljolta mutta auttaa kummasti mahan kiinteytyksessä. Kotona tehtyjä vatsarutistuksia vielä päälle, vaihdellen eri suuntiin, ehkä joku uusi mahajumppa-dvd voisi inspiroida alkuun pääsemiseksi?
Ei itseään kannata vihata. Jos on mahaa, kannattaa vaatteilla korostaa parempia puoliaan ja säkki joka roikkuu, korostaa vielä ennestään mahan kokoa. Parempi häivyttää sitä sopivasti istuvilla ja vain hiukan löysillä asuilla.
Syömistään voi hiukan parannella sillä, että ottaa selvää mikä on terveellistä ja syö sitten sen mukaan, mutta tarpeeksi. - Näin se menee
Laihduttaminen:
66 % vaikuttaa se, mitä laitat suuhusi.
34 % vaikuttaa liikunta. - mek
Kotona voi tehdä vatsa-kylki ja selkälihasliikeita 10-30 sarjoissa ja se toistetaan kymmenen kertaa joka toinen päivä niin parinkuukauden jälkeen huomaat vatsanseudun kiinteytyneen ja jos ei riita niin lisää treeniä.
- hemmynen
paskapuhetta että syömisellä on suurempi merkitys kuin liikunnalla.
alken helmikuun lopusta 2012 6 kk eteenpäin 6kk tiputin painoa 10 kg vaikka söin kuin hevonen.
pyöräilemällä.toukokuun alusta syyskuun loppuun, 5kk ajoin polkupyörällä 5107 km- mek
Kun ruokavaliolla tiputtaa painoa niin paino vähenee mutta kiinteäksi sitä ei saa ja jos haluaa kiinteän vartalon niin oikea ruokavalio ja riittävästi lihakuntotreeniä niin hyvä tulee vai oletko yhtään pikamatkojen tai pituushyppääjä naista nähnyt lihavana niilla kroppa timmissä kunnossa.
Yleisesti puhutaan kohdealueista, kun halutaan poistaa rasvaa kehosta.
Kuitenkaan paikallinen rasvanpoltto ei ole mahdollista, muuten kuin kauneuskirurgisin toimenpitein, kuten rasvaimulla, jossa rasvasoluja poistetaan paikallisesti haluamaltasi alueelta.
Normaalissa tapauksessa rasva häviää kehosta tasaisesti joka paikasta, kun elämäntavat ovat sille suotuisat.
Rasvaa toki voi kertyä tietyille alueille enemmän, kuin muualle. Esimerkkinä mainitsemasi vatsanseutu.
Millä tavalla rasvaa kannattaisi polttaa? Yksinkertaisesti kuluttamalla enemmän, kuin syöt. Liikuntaa lisäämällä ja opettelemalla elintavoille, jotka tukevat tavoitteitasi.
Muutama vinkki:
-Kaikista tärkein ja usein laiminlyöty seikka; Syö 5-7 kertaa päivässä, tasaisin väliajoin, n. 2,5 - 3 tunnin välein. Pieniä annoksia!
Miksi näin? Pidät metabolismisi (aineenvaihdunta) jatkuvasti toimivana ja vältät suuria insuliinipiikkejä, jotka eritoten varastoivat kudoksiin rasvaa ja tuhoavat lihasta, koska tällöin energia otetaan lihaksista, rasvan sijaan. Tunnet olosi myös kylläisemmäksi, kun syöt useammin. Vältät myös mielitekoja paremmin.
Ota myös kouluun pitempinä päivinä evästä mukaan iltapäivälle! Vaikka hedelmä.
-Juo tarpeeksi vettä. Noin 2 litraa vettä päivässä. Muista, että myös vihannekset ja hedelmät sisältävät paljon vettä.
-Ruoka; esim. Kanaa, vihanneksia, hedelmiä, täysjyvä tuotteita.
-Liikunta; Hyötyliikunta kunniaan, kävele tai pyöräile matkat mitkä voit. Koulumatka? Harrastusmatka? Kaverin luo?
Hölkkääminen on ihan hyvä keino parantaa yleiskuntoa ja polttaa rasvaa, liiallisuuksiin siinäkään ei kuitenkaan tarvitse mennä, sillä energiasi on painoa pudottaessa vähäisempi.
Hanki kotia käsipainot ja katso netistä ohjeita kevyille vastusharjoituksille.
Aina painoa tai rasvaa pudotettaessa myös lihasta häviää, joten painojen noston tarkoitus on minimoida lihaskatoa. Korvataan se rasva lihaksella!
-Pidä yhtenä päivänä viikossa herkkupäivä ja syö mieleisiä herkkujasi, mutta älä lainkaan muina päivinä!
Muutaman viikon jälkeen huomaat jo, että uusia elämäntapoja ei olekkaan niin vaikea pitää yllä!
Vielä esimerkki päivän syömisistä, muista pitää annoskoot järkevinä, nauti hiilihydraatteja aamulla ja päivällä, pyri vähentämään iltaa kohti:
Aamiainen - Puuroa, sekaan sokeritonta, vähäkalorista mehukeittoa, lasi vettä, mieleinen hedelmä.
Kouluruokailu - Syö lautasmallin mukaan, syö paljon salaattia! Yritä vähentää pastan, riisin ja perunan osuutta ruoassasi. Pari lasia vettä. Pari palaa tummaa leipää.
Välipala - (Joku seuraavista) Hedelmä tai rasvaton maitorahka marjoja tai tee valmiiksi smoothie maitorahasta ja hedelmästä tai marjoista. Myös kaupasta saa paljon erilaisia välipaloja, muista kuitenkin katsoa ravintoarvot. Vältä paljon sokeria sisältäviä välipaloja.
Lounas - Kanan rintafilee (100g - 150g), salaattia, tomaattia. Pastaa tai perunaa tai riisiä. Pari lasillista vettä (yhteensä n. 6-7dl).
Välipala - Mieleinen välipala - vältä liiallista sokeria ja hiilihydraattia.
Iltapala - Raejuustoa, rahkaa, vihreää teetä, vettä.
Tämä oli vain esimerkki, jota voi noudattaa - mutta tärkeintä on, että räätälöit itsellesi omanlaisen ja toimivan ohjelman ja "ruokalistan".
Tavoitteet todeksi! :)- fitnfit546567567
Kuten jo useasti mainittu ne herkut on vain jätettävä pois. Pelkästään se pudottaa painoa jo pikkuisen. Vilkastuta myös aineenvaihduntaa, se nopeuttaa rasvan palamista.
Runsas proteiini vilkastuttaa rasvan palamista, vihreä tee vilkastuttaa aineenvaihduntaa. Kertatyydyttymättömät rasvat auttavat alentamaan painoa sekä vähentämään rasvaa (kertatyydyttömiä rasvoja on mm. oliiviöljyssä, rypsiöljyssä, avokadossa, manteleissa ja maapähkinöissä. Ja pähkinät sitten niitä naturel versioita, ei paahdettuja ja suolattuja).
Pitäydy myös kerrallaan max. 600 kaloria sisältävässä ruoka-annoksessa ja syö vähintään 1200 kaloria päivässä. Alle sen ja elimistösi menee nälkiintymistilaan, mikä lisää stressiä, mikä puolestaan lisää vatsan alueelle kertyvää rasvaa. Myös kalorien liian nopea väheneminen hidastuttaa aineenvaihduntaa, joten vähennä max. 250 kaloria päivässä.
Se on hyvä että juokset viikottain. Vähintään neljä tuntia juoksua viikossa polttaa tehokkaasti kaloreita. Juoksijoilla palaa kaloreita myös silloin kun he eivät juokse.
Sinä kuitenkin olet vasta 16 vuotias joten veikkaan että valtaosa noista makkaroista ovat myös lapsenpyöreyttä. Yleensä tytöt huomaavat mittavan muutoksen kehossaan kun he tulevat noin 19 vuoden ikään, tuolloin lapsen pyöreys tipahtaa pois ja painokin saattaa pudota muutaman kilon. Nuoren ihmisen on muutenkin helpompi pudottaa painoa koska heidän aineenvaihduntansa on umonesti vilkkaampi kuin aikuisella.
Jos alat nyt kuitenkin urheilla ja lisätä lenkkeilyä, kenties jopa lihasharjoittelua, älä hämmästy jos painosi nousee. Lihasten kehittyessä paino voi nousta eikä se johdu siitä että rasva lisääntyisi. Lihasmassa on painavampaa kuin rasva. - 10+7
Itse pääsin herkuista eroon vaihtamalla ne naposteltavat muihin tuotteisiin. Eli esim karkkipussin sijasta ostin kirsikkatomaatteja tai taateleita. Toimi ainakin mulla yllättävän hyvin.
- Ex nihilo nihil fit
1. lakkaa alistumasta. Kaikissa on suunnattomasti potentiaalia. Sotanorsuissakin.
2. Kasvata henkinen selkäranka.Älä kuuntele muita. Lakkaa idoloimasta ketään. Ei siis ketään. Ei jumalia, ei idoleita.
3. Opettele itsekuria. Nosce te ipsum. Se on KAIKESTA tärkeintä. Tätä ei voi painottaa liikaa.
Näin sinä alat nousta.
Etsipä tietoa esim. 'soturidietistä', 5/2 paastosta tai vastaavista.
Nouse.
Me kulutamme liikaa energiaa ilman todellista tarvetta. Kaksi päivää viikossa VOI olla vähemmällä energialla.
Kannustan nousemaan - älä ruikuta , äläkä suostu alistumaan vaikka sitä koetetaan. Itsetuntoon sinullakin on oikeus.
Tässä koulukiusaajien ja mistään tajuamattomien paska'idolien' maassa sankari on se kuka etsii oikeasti itsensä. - tiinaliina102
Voi Sinua ihana nuori aikuisuuden kynnyksellä oleva tyttö. Nuoruuteen kuuluu ittensä imettely,se on niin normaalia. Itse 20v kuvittelin että 30v on vanha,ikäloppu. Niin ja 30v tuijotin peilistä itseni ja yritin löytää ryppyjä,ei niitä ollut. Ei se muutama lisäkilo mitään tee ja jos siltä tuntuu niin noudata hyviä elämäntapoja,liiku ja syö terveellisesti(olet saanut hyviä neuvoja) ja niin tunnut tekevänkin. Muista kuitenkin yx makea,naatiskelu päivä on ihan ok., 6pv sitten elät taas terveellisesti ja son siinä. Ittensä nättinä pitämiseen ei tarvita paljon,puhtaus,hammashoito,siistit vaatteet ja näytät terveeltä ja terve on aina KAUNIS. Media se saa paineita aikaan ja vertailua. Älä vertaile itseäsi toisiin. Ole iloinen,aito oma itsesi,son niin, että kaikkien ihmisten mielestä semmoinen ihminen on niin PARAS!
Itse olen kohta 60v ja harrastan liikuntaa,käyn salilla,pyöräilen,lenkkeilen ja tanssimassakin käyn,minulla on mielenkiintoinen työ,joka pitää äo ok:na. Minua huvittaa kovasti oma nuoruuteni,miten kuvittelinkaan,että kaikki pyörii VAIN nuoruuden ja ulkonäön ympärillä,ei se niin ole,kokonaisuus aina ratkaisee ja sydämen sivistys ja luonne...juu ja siisti olemus ja hyvä ryhti,se on semmoinen kokonaisuus,joka maailmaa ja niitä poikiakin pyörittää...Tsemppiä jatkoon! Terveisin mummeli... - Where are the kids
http://wont-eat.blogspot.fi
Löysin tommosen blogin tässä äskön. Lukekaa ja jakakaa.
Onks tää nyky nuorten elämä tosiaan näin sairasta?
Lukekaa totakin blogia.
Toi lapsi ei tykkää kehostaan ja yleistää muihinkin.
Onko mulla menny kokonaa tämmönen asia ohitse että nuorilla on vaikeeta?
Jakakaa tota blogia tutuillenne, koska mun mielestä toi ei oo tervettä! - uhighiij
Syö vain päärynä päivässä. Suosittelen, toimii.
- KALLE KELLO
Olet 16 v ja tyttö, normaali ja kirjoittelet, että sinun makkarat on vain mielikuvituksen työtä, sinulla tuskin on niin "kamalia makkaroita", kun annat ymmärtää. Tämä median meille syöttämä naiskauneusihanne uppoaa kun kuuma veitsi voihin, tuutin täydeltä syötetään toinen toistaan kauneimpia ja muovisen näköisiä naisia eteemme, joilla ei ole näppyä, ryppyä ei mitään virhettä, muutakuin muovisen näköinen iho, pelkkää säärtä, tuuheaa pitkää tukkaa ja ripsiä, isot rinnat, siis kaiken kaikkiaan niin täydellisiä että jokaisen pitäisi ymmärtää, ettei sellaisia oikeasti olekaan vaan ehkä 1:500000:sta jos tuotakaan. Nämä kuvankäsittelyt on hieno juttu, mutta älä anna noiden vaikuttaa.. Samainen media vaahtoaa sitten anorekasiat ja bulimiat, mistä se johtuu, mutta eivät ajattele että tätä valheellista kauneuspaskaa syöttävät itse ja nuoret tytöt imevät tätä "oppia" silmät suut levällään.. Unohda se "makkarasi" ja jatka elämääsi, liikuntapuolesi on kunnossa älä enää tuosta lisää.
- skinnybitch
Voi olla että herkkujen jättäminen auttaisi, tiedän kyllä että se on hirveän vaikeaa. Salaatti ei vaikuta aivoihin samalla tyydyttävällä tavalla kuin suklaa.
Itse en koskaan ole ollut myöskään tyytyväinen vartalooni, myös teini-iästä lähtien. Alkoi kun olin n. 15 ja nyt olen 20 ja alipainoinen enkä silti ole tyytyväinen. Vartalon vääristynyt kuva on sairaus josta liian moni nainen kärsii tämän laihuutta ihannoivan maailman takia. Tiedän etten ole lihava mutta silti en vain voi olla tyytyväinen vartalooni, aina näen itsessäni jotain mikä pitäisi muuttaa.
Voi olla että painon pudotus auttaisi itsetuntoasi, mutta karu totuus on, että tässä maailmassa on hyvin vaikea olla koskaan tyytyväinen itseensä ulkoisesti. - Irtaannu ruumiistasi
Niin ei tarvitse "kestää" sitä.
- jksdkjfsdklfjsdlfkjf
Teinille on turha sanoa mitään. amikään ei vaikuta siihen että hän kokee itsensä rumana. Kun aikuistuu, menee ohi. Piste.
- stzgxjh
Valinta on sinun, haluatko olla hoikka vai läski. Jos valitset lihavuuden, niin ymmärräthän, että ne hoikat ja urheilulliset miehet eivät olet sinulle.
- faneja gusetettu
Kauneusihanteet ovat vääristyneet kun lehtiin laitetaan photoshopattuja kuvia, joissa mallit näyttävät aina hoikilta ja kauniilta.
- xdjnhkc
Lakatkaa vässykät ulisemasta noista kauneusihanteista, miehiltä vaaditaan matalaa rasvaprosenttia JA lihaksikkuutta, naisilta vain matalaa rasvaprosenttia.
- luoja sentään.....
No olisko anoreksia sitten mukavampi, sielle tielle olet astumassa,,,,suosittelisin ammatti auttajaa, koska sen tarpeessa tunnut olevan kipeästi....
Sotanorsu,,,???
Olisiko anorektikkona kivaa ??- jannakkalla
itsekin vihaan pömppömahaani. koitan kuiteskin keskittyä hyviin puoliini ja niin kannattais sinunkin. näteissä vaatteissa tuntee ittensä kauniiksi ja muista itsevarmuus tulee sisältä päin.
- Järjen hiven
Mitä tarkoittaa "muutama kiloa ylipainoa"? Pari kiloa, esim. alle 5 kg, ei haittaakaan, mutta parikymmentä on iiihan eri asia. Muutama ylimääräinen kilo häviää oikealla liikunnalla, jumppaa, venytystä, vanutusta, voimailua, lenkkiä, jne. Monipuolisesti.
Liikalihavuus sen sijaan häviää vain tekemällä elämäntaparemontin ja se tarkoittaa, että käyttää järkikultaansa kaikkien tapojensa järkeistämiseen, myös, ja varsinkin, ruokailun. Ruuan tarkoitus on antaa ravintoaineet elimistöllesi, jotta pysyt terveenä ja toimivana. Yksikään herkku ei ravintoaineita takaa, vain ylimääräistä energiaa ja ylimääräistä rasvaa. Siis aivan turhaa mössöä elimistölle, joten mitä varten ahtaa sitä itseensä.
Ja sokerihan on verrattavissa huumausaineisiin, joten miksi pilaat sillä itsesi, jos et tee sitä muillakaan vierasaineilla? - nainen...
Ei nyt millään pahalla mutta rasvaton ruoka lihottaa enemmän.. koska nälkä ei lähde, niin sitä tunnetta koitetaan paikata syömällä lisää ja lisää.
- vcxvcxvxcvcx
Miksi et pääse salille? Taitaa enemminkin olla kyse siitä, että et halua salille. Eihän se toki laihduttajalle täysin välttämätön ole, mutta usein lihas palaa laihdutuksessa jos sitä ei rasita. Myöskin lihas tuo kroppaan kiinteyttä, vaikka rasvaa siinä hieman olisikin. Pienikin rasvamäärä voi näyttää rumalta jos lihaksia ei ole ollenkaan.
Kannattaa kuitenkin huomata, että laihduttaminen ja lihaksen kasvattaminen ovat kaksi lähes päinvastaista prosessia, joten niitä ei voi tehdä yhtäaikaa.
Laihduttamisessa on olennaisinta syöminen. Liikunta tehostaa laihtumista, mutta sen pääpaino on kylläkin muussa kehon hyvinvoinnissa.
Parhaiten laihdut lisäämällä ruokavalioosi huomattavasti proteiinia (liha, kana, kala, rasvaton maitorahka, raejuusto) ja vähentämällä hiilihydraatteja (leivät, puurot, pastat, riisit, sokerit, perunat, sipsit yms.)
Rasvojen kanssa ei tarvitse olla kovin tarkka, mutta tietenkään runsaat määrät kovia rasvoja ei ole terveellistä ja mieluiten rasvat lihan omista rasvoista ja paras rasva esim. kalassa ja pähkinöissä.
Hiilihydraattia voi syödä aamulla kohtalaisesti (esim. puuroa ja ruisleipää), mutta vähentää sitä iltaa kohden. Hiilihydraatti on kehon polttoainetta, joten aamulla tankataan samoin kuin ennen ja jälkeen treenin.
Proteiinia ainakin jokaisella ruokailulla (aamupala, lounas, illallinen, iltapala), ei välttämättä välipaloilla. Ruokailut n. 3 tunnin välein. Salaattia kannattaa myös suosia, koska siinähän ei kaloreja ole juuri ollenkaan. Illalla siis ainoastaan proteiinipitoista ruokaa kuten rahkaa taikka raejuustoa (voi niitä vähän marjoilla maustaa).
Herkkuja saa syödä, mutta niiden syönti kannattaa ajoittaa vain yhteen iltaan viikossa ja ostaa sellaisia määriä, että ne menevät tuossa ajassa eikä niitä tule sitten syötyä pitkin viikkoa. Tästä ajasta kannattaa pitää kiinni.
Vaatii ehdottomasti ruokailun suunnittelua etukäteen ja kaloreiden laskemista, koska on ihan varmaa, että muuten menee poskelleen tai ainakin tuloksia tulee todella hitaasti. Jos et ole suunnitellut syömisiä niin teet hätäratkaisuja, joista tulee tapa.
Laihduttaminen on mielestäni yksi niitä asioita, jotka kannattaa tehdä kunnolla tai sitten ei ollenkaan. Järjetöntä kiduttaa itseään vuodesta toiseen ja elää muutama kuukausi nälässä ja sitten hotkia kaikki takaisin. - makkarat makkarat..
Siis missä kohtaa aloittaja ilmaisi, että haluaa kuulla miesten mielipiteitä naisten painosta tai makkaroista? Mä ymmärsin, että haluaa vaan päästä parista kilosta eroon, ja pyysi siihen hyviä vinkkejä?
Ja aika vaikea ihmisen on tuntea itseään kauniiksi kauniissa vaatteissa, jos ei tunne oloaan hyväksi. Mitä se kenellekkään kuuluu jos toinen mielii tiputtaa pari kiloa. - Rasvaimu ravitsee
Parin vuoden päästä 18v. niin meet rasvaimuun, nopeaa ja kätevää, eikä tule niin helpolla rasva samaan paikkaan uudestaan.
Rupea jo nyt säästään!!- .................
Sinä olet näköjään käynyt aivojen imussa kun noin älyttömiä suustasi päästelet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436