Eli lyhyesti ,kun näen pelkän punaisen merimerkin edessäni niin kummalta puolelta kierrän. Entä toiselta puolelta? Entä pelkkä vihreä merimerkki? Olen melko varma ,että kyseessä oli lateraalimerkki?
Kummalta puolelta ?
10
5873
Vastaukset
- kysymykseen
Taidat provoilla, mutta jos olet tosissasi niin paras neuvo on hommata www.finnboat.fi kautta Veneilyn Aapinen. On ohut vihkonen eikä siten ylivoimainen laiskankaan opiskelijan kahlata.
- Merkki
Laivaväylä alkaa aina ns. jostain.Eli on merkattu
merikartassa nuolella.
Harvoin nyt on pelkkiä punaisia tai vihreitä merkkiä yksistään.Melkein aina on vihreä
ja punainen pareittain. - bayliner
Intissä opin aikoinani (aluksen komentajan oppi),että aivan sama kummalta puolen kierrät kunhan ajat läheltä.Poikkeuksena oli karimerkki.Nythän ne on poistettu,joten kai kartasta vain kannattaa katsoa,jollei ota riskiä,että yhdessä tapauksessa tuhannesta kolahtaa.
- Ei muuten
Tiedän Luvialla kapean väylän,jossa punainen
reimari on ihan kivessä kiinni.Jos menet väärältä
puolen,niin kyllä kolahtaa.Joskus saattaa olla
hyvinkin vettä riittävästi pienveneelle,joskus ei. - KPy
Ei muuten kirjoitti:
Tiedän Luvialla kapean väylän,jossa punainen
reimari on ihan kivessä kiinni.Jos menet väärältä
puolen,niin kyllä kolahtaa.Joskus saattaa olla
hyvinkin vettä riittävästi pienveneelle,joskus ei.Hevossalmessakin on yksi tuollainen. Tiedän sen ;-)
- Vanha
Aika hyvä vihje, jolla pärjää pitkälle, vaikkakin ennen pitkää kolahtaa kipeästi. Mutta eipä ollut neuvon antajakaan kovin asiantuntija. Intin laivoissa ei ole komentajaa. Laivoissa on yksi ja vain yksi päällikkö. Toki Suomen merivoimien aluksellakin voi olla päällä esim. laivueen tai lippueen komentaja, tai miksei vaikka merivoimien komentaja. Mutta hän ei taatusti anna neuvoja allaan olevan aluksen navigointiin.
- Vanha
Vanha kirjoitti:
Aika hyvä vihje, jolla pärjää pitkälle, vaikkakin ennen pitkää kolahtaa kipeästi. Mutta eipä ollut neuvon antajakaan kovin asiantuntija. Intin laivoissa ei ole komentajaa. Laivoissa on yksi ja vain yksi päällikkö. Toki Suomen merivoimien aluksellakin voi olla päällä esim. laivueen tai lippueen komentaja, tai miksei vaikka merivoimien komentaja. Mutta hän ei taatusti anna neuvoja allaan olevan aluksen navigointiin.
Karimerkkejä ei suinkaan ole poistettu. Niitä löytyy Suomen vesiltä. Viitoitusjärjestelmä tuntee lisäksi turvavesimerkin, johon neuvon antajan vihje sopii 100%:sti. Niitä vaan ei taida Suomen vesillä olla kuin yhden käden sormilla laskettava määrä. Kas kun eräs nyttemmin eläkkeelle siirtynyt MKL:n satraappi halusi aidata piikkilanka-aidalla merenkulkijoille karsinat, ei antaa neuvoja turvalliseen navigointiin. Mitäpä hän siitä olisi ymmärtänytkään. Mutta ajat ovat muuttuneet....
- beikku mies
Vanha kirjoitti:
Karimerkkejä ei suinkaan ole poistettu. Niitä löytyy Suomen vesiltä. Viitoitusjärjestelmä tuntee lisäksi turvavesimerkin, johon neuvon antajan vihje sopii 100%:sti. Niitä vaan ei taida Suomen vesillä olla kuin yhden käden sormilla laskettava määrä. Kas kun eräs nyttemmin eläkkeelle siirtynyt MKL:n satraappi halusi aidata piikkilanka-aidalla merenkulkijoille karsinat, ei antaa neuvoja turvalliseen navigointiin. Mitäpä hän siitä olisi ymmärtänytkään. Mutta ajat ovat muuttuneet....
turvavesi merkkejä vain yhdenkäden sormien verran?sitten ne kaikki on sipoon selällä!
- Savolainen
beikku mies kirjoitti:
turvavesi merkkejä vain yhdenkäden sormien verran?sitten ne kaikki on sipoon selällä!
Olettekos etelän ihmiset unohtaneet, että väyliä ja veneilijöitä on myös Saimaallaja muilla sisävesillä? Tämmöinen tulee useasti mieleen, kun lukee näitä palstan heittoja.
Turvavesimerkkejä tuli useita vastaan viikolopun aikana mm. mennessämme Vehmersalmen eteläpuolelta lähtevää ns. Summan reittiä pitkin Tahkovuoren suuntaan. Ja taatusti useampi kuin meikäläisen kädessä on sormia.
- tepu
Vesiliikennelain 6 § mukaan "Vesikulkuneuvon kuljettajana ei saa toimia henkilö, jolla ei ole olosuhteisiin nähden tarvittavaa ikää, kykyä ja taitoa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten292739Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait80661Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504