Kummalta puolelta ?

aloittelija

Eli lyhyesti ,kun näen pelkän punaisen merimerkin edessäni niin kummalta puolelta kierrän. Entä toiselta puolelta? Entä pelkkä vihreä merimerkki? Olen melko varma ,että kyseessä oli lateraalimerkki?

10

5873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseen

      Taidat provoilla, mutta jos olet tosissasi niin paras neuvo on hommata www.finnboat.fi kautta Veneilyn Aapinen. On ohut vihkonen eikä siten ylivoimainen laiskankaan opiskelijan kahlata.

    • Merkki

      Laivaväylä alkaa aina ns. jostain.Eli on merkattu
      merikartassa nuolella.
      Harvoin nyt on pelkkiä punaisia tai vihreitä merkkiä yksistään.Melkein aina on vihreä
      ja punainen pareittain.

    • bayliner

      Intissä opin aikoinani (aluksen komentajan oppi),että aivan sama kummalta puolen kierrät kunhan ajat läheltä.Poikkeuksena oli karimerkki.Nythän ne on poistettu,joten kai kartasta vain kannattaa katsoa,jollei ota riskiä,että yhdessä tapauksessa tuhannesta kolahtaa.

      • Ei muuten

        Tiedän Luvialla kapean väylän,jossa punainen
        reimari on ihan kivessä kiinni.Jos menet väärältä
        puolen,niin kyllä kolahtaa.Joskus saattaa olla
        hyvinkin vettä riittävästi pienveneelle,joskus ei.


      • KPy
        Ei muuten kirjoitti:

        Tiedän Luvialla kapean väylän,jossa punainen
        reimari on ihan kivessä kiinni.Jos menet väärältä
        puolen,niin kyllä kolahtaa.Joskus saattaa olla
        hyvinkin vettä riittävästi pienveneelle,joskus ei.

        Hevossalmessakin on yksi tuollainen. Tiedän sen ;-)


      • Vanha

        Aika hyvä vihje, jolla pärjää pitkälle, vaikkakin ennen pitkää kolahtaa kipeästi. Mutta eipä ollut neuvon antajakaan kovin asiantuntija. Intin laivoissa ei ole komentajaa. Laivoissa on yksi ja vain yksi päällikkö. Toki Suomen merivoimien aluksellakin voi olla päällä esim. laivueen tai lippueen komentaja, tai miksei vaikka merivoimien komentaja. Mutta hän ei taatusti anna neuvoja allaan olevan aluksen navigointiin.


      • Vanha
        Vanha kirjoitti:

        Aika hyvä vihje, jolla pärjää pitkälle, vaikkakin ennen pitkää kolahtaa kipeästi. Mutta eipä ollut neuvon antajakaan kovin asiantuntija. Intin laivoissa ei ole komentajaa. Laivoissa on yksi ja vain yksi päällikkö. Toki Suomen merivoimien aluksellakin voi olla päällä esim. laivueen tai lippueen komentaja, tai miksei vaikka merivoimien komentaja. Mutta hän ei taatusti anna neuvoja allaan olevan aluksen navigointiin.

        Karimerkkejä ei suinkaan ole poistettu. Niitä löytyy Suomen vesiltä. Viitoitusjärjestelmä tuntee lisäksi turvavesimerkin, johon neuvon antajan vihje sopii 100%:sti. Niitä vaan ei taida Suomen vesillä olla kuin yhden käden sormilla laskettava määrä. Kas kun eräs nyttemmin eläkkeelle siirtynyt MKL:n satraappi halusi aidata piikkilanka-aidalla merenkulkijoille karsinat, ei antaa neuvoja turvalliseen navigointiin. Mitäpä hän siitä olisi ymmärtänytkään. Mutta ajat ovat muuttuneet....


      • beikku mies
        Vanha kirjoitti:

        Karimerkkejä ei suinkaan ole poistettu. Niitä löytyy Suomen vesiltä. Viitoitusjärjestelmä tuntee lisäksi turvavesimerkin, johon neuvon antajan vihje sopii 100%:sti. Niitä vaan ei taida Suomen vesillä olla kuin yhden käden sormilla laskettava määrä. Kas kun eräs nyttemmin eläkkeelle siirtynyt MKL:n satraappi halusi aidata piikkilanka-aidalla merenkulkijoille karsinat, ei antaa neuvoja turvalliseen navigointiin. Mitäpä hän siitä olisi ymmärtänytkään. Mutta ajat ovat muuttuneet....

        turvavesi merkkejä vain yhdenkäden sormien verran?sitten ne kaikki on sipoon selällä!


      • Savolainen
        beikku mies kirjoitti:

        turvavesi merkkejä vain yhdenkäden sormien verran?sitten ne kaikki on sipoon selällä!

        Olettekos etelän ihmiset unohtaneet, että väyliä ja veneilijöitä on myös Saimaallaja muilla sisävesillä? Tämmöinen tulee useasti mieleen, kun lukee näitä palstan heittoja.

        Turvavesimerkkejä tuli useita vastaan viikolopun aikana mm. mennessämme Vehmersalmen eteläpuolelta lähtevää ns. Summan reittiä pitkin Tahkovuoren suuntaan. Ja taatusti useampi kuin meikäläisen kädessä on sormia.


    • tepu

      Vesiliikennelain 6 § mukaan "Vesikulkuneuvon kuljettajana ei saa toimia henkilö, jolla ei ole olosuhteisiin nähden tarvittavaa ikää, kykyä ja taitoa."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe