Tiedonhaku

- -

Kun etsit tietoa ja sitä täsmällistä tietoa ei tunnu löytyvän netistä etsimälläkään, voit kääntyä kirjaston puoleen.

Erityisesti pääkirjastoissa on useissa ostettuja nettilehtiä ja maksettuja tietokantoja, jonne kirjaston asiakkailla on pääsy.

Kirjastonhoitajia ei kiinnosta miksi etsit tietoa. Heitä toki kiinnostaa mitä tietoa etsit. He ovat asiaansa koulutettuja ammattilaisia ja auttavat mielellään eteenpäin ja kertovat mahdollisuuksistasi löytää haluamasi tieto.

Useat tietokannat sisältävät erilaisia nettiin siirrettyjä teoksia. Osa tietokannoista on jo valmiiksi jäsennetty sisältämänsä tiedon perusteella, moni sisältää kaikkea mahdollista ja tieto on jaettu tietokannan sisällä aihealueen mukaan.

Kirjastonhoitaja auttaa myös hakusanojen käytössä. Kaikki hakutavat ja -käytännöt eivät ole siirrettävissä tietokannasta toiseen ja tämä saattaa aiheuttaa jonkinasteista toimimattomuutta tulosten suhteen.

Useissa eri hakukoneissa taas on mahdollista rajata se, miten ja minkälaisen tiedon haluaa olevan ensisijaista. Haluaako etsityn artikkelin olevan uusin, hakusanan sisältyvän otsikkoon, olevan osa kirjaa vai pelkkä nettiversio...

Monissa kirjastoissa on myös äärimmäisen avuliaita työntekijöitä. Erityisesti hiljaisena ajankohtana, kirjastonhoitaja voi (mikäli on halukas) etsiä tietoa puolestasi.

Joidenkin tietokantojen sisältö on maksullista. Artikkelin hinta voi olla sen muutaman euron ja päälle tulostuskustannukset. Osa on artikkelikohtaisen maksun suhteen ilmaisia. Mikäli löydät haluamasi artikkelin fyysisestä kirjasta, jota ei ole kirjaston hyllyssä, sen voi tilata ja saapuu usein ihan muutamassa päivässä.

Ulkomaanlainoissa on joitakin rajoituksia, kotimaan kaukolainoissa ihan normaali kaukolainamaksu, paikkakunnan toisesta kirjastosta lähikirjastoosi tilattu aineisto on ilmaista, mikäli palautat tai lainaat sen uudelleen ajoissa.

Hyvää ja mielenkiintoista tiedonhaun kevättä! Olkoon onni suosiollinen tiedon löytymisessä .. ja oppimisen iloa.

76

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottamari<3

Ihanaa millainen asenne sinulla. Ei yhtään narsistinen :)) Tämä tietopläjäys sai hymyn kasvoilleni...TIetoa tolloille juu :)))

Ihana oot

• - -

:D No, moni muu tuntuu olevan eri mieltä asiasta..

Kyse ei kuitenkaan ole tolloista, vaan ihmisistä, jotka eivät ehkä ole löytäneet hakemaansa tietoa, eikä aloitus, vastoin muita jo esiintyneitä käsityksiä, ole mikään nälvintäpiikittely eikä mikään toisen keskustelun ongelmien ruotimis-aloitus..

Jos on olemassa väylä ja keinot johonkin asiaan, miksi siitä ei saisi tiedottaa? Varsinkin kuin tuo aloituksessani mainitsema väylä takaa pääsyn sinne varmalle tiedolle asioista, ei tavitse täällä mietiskellä sellaisia sitten sen annetun tiedon äärellä, että mikä on nälvimistä tai tahallista harhaanjohtamista, kun on sen suoran tiedon äärellä ihan itse.

• Olen samaa mieltä Lotan kanssa sun asenteesta. :)

Aloituksessa ei mainittu keskustelupalstan roolista, mutta minäpä otan sen silti puheeksi.

Itse haen sitä teoreettista tietoa, minkä koen tarpeelliseksi. Mutta jos jokin asia mietityttää, viritän keskustelua asian tiimoilta. Minua kiinnostaa enempi ihmisten kokemukset ja ajatukset, ja moni asia loksahtaa paremmin kohdilleen kirjoittaessa. Ja siksi arvostan palstakirjoittajien monipuolisuutta. Minusta jokaisella on paikkansa ja tilaa on aina myös uusille näkökulmille.

Monestihan keskustelupalstoilla perätään sitä "oikeaa tietoa". No tietoahan saa, niinkuin tiedämme, eri paikoista ja voihan sitä oikeaa tietoa tänne kopioda niin paljon kuin haluaa, mutta se ei ole keskustelupalstan alkuperäinen tarkoitus.

Helposti unohdetaan mitä tarkoitetaan k e s k u s t e l u l l a. Tai halutaan unohtaa. Jos aletaan mennä siihen, ettei ole lupaa enää kirjoittaa kuin tuomalla vain ja ainoastaan se aloittajan vaatima tietopaketti, niin pääsyvaatimuksena osallistumiseen taitaa sitten olla vähintäin psykoanalyytikon tutkinto.

Surukseni huomaan, ettei kyse ole siitä. Palstakirjoittajia henkilöidään liikaa ja heitä pusketaan reunalta alas: et kuulu tänne koska et miellytä minua. Tätä on taas aivan liikaa nähty viime aikoina.

Minua ei miellytä puskijoina toimivien kirjoittajien asenne. Minusta on harmi, kun älyllesesti lahjakkaatkin ihmiset sortuvat tähän. Ajatustenvaihto tai väittely on asia erikseen. Loistavaa dialogia on aina ilo lukea, vaikkei siihen osallistuisikaan itse.

Olkaa hyvä vaan. Minut saa yrittää survoa pois tältä keskustelupalstalta seuraavaksi. Olen niin vitun kyllästynyt tähän milloin MääBään (- -), yhteenlaskutoimituksen, yxexän sekä muiden kirjoittajien jatkuvaan nälvimiseen eivätkä heistä kukaan ole minua huonompi tai tietämättömämpi kirjoittaja. Samoin mitä kautta-aikain on tehty muillekin palstakirjoittajille. H V vaan ja vetäkää se vielä syvälle paternaaliseen päähänne.

• - -

:D *paternaalinen pää*

No, näkeehän sen jo tästä ketjusta, kun selaa alemmas, että millä asenteella ollaan ottamassa tietoa vastaan.

Huvittavaksi asian tekee se, että eihän tästä ole montakaan aikaa, kun palstalla ihmeteltiin sitä, miksi kukaan ei vastaa aloituksiin mitään, eikä neuvo kysyvää..

Aloitukseni taisi olla vaihteeksi se - aikansa kaapissa ja auringonpaisteessa pullistellut tölkillinen herneitä, jonka sisältö on tietämättäni ohjelmoitu sinkoutumaan kohteeseensa..

• ent.ilkkis

Minusta on aika ala-arvoista rajata ketään vain uhriksi tai vain nälvijäksi, kun täällä ei yhtään kirjoittajaa ole ollut, joka ei molempiin olisi syyllistynyt. Siitä siis sinulle huomautus, jos tuo oli tosiaan se, mitä asiasta vain tiedät.

Toisaalta se, mitä itse täällä olen kohdannut ja kohtaan yhä, jos satun paikalle.....tämä kertokoon kaiken:

http://aijaa.com/OHouUn

• ent.ilkkis

Oletettavasti tunnet tietäväsi täällä enemmän kuin jonkun toisen mielestä jostain tiesit? Olenko oikeassa?

Jos siitä nälvimisestä edelleen puhutaan, niin ehkä kannattaa hieman kiinnittää huomiota tämän kaltaisten aloitusten tekoon - nämä ovat niitä pahimpia, joissa on selvä piikki, kenelle, en tiedä, mutta aistin sen joka riviltä.

Joku loukkasi aloittajan narsismia.

• - -

:)

Olen pahoillani puolestasi. Voit toki jatkaa luulottelemalla, että aloitukseeni sisältyy piikki ja voi myös jatkaa luulottelemalla, että aloitukseni on nälvimistä.

Toivon kuitenkin, että sille, joka todellakin haluaa löytää tutkimuksia ja tieteellisiä kirjoituksia, aiheesta kuin aiheesta, eikä ole ehkä tullut ajatelleeksi kirjaston rajattomia mahdollisuuksia, että aloituksestani olisi auttavaa hyötyä juuri hänelle.

Ja tässä sinulle, ilkkis nälvimistä ja piikkiä: Tuo mitä juuri kirjoitin, rajaa sinut ulos kohderyhmästä ja tiedät sen itsekin. Joten ehkä sinä vuorostasi käytät sitä aikaasi hieman tehokkaammin kuin jatkamalla tuolla asenteella tässä ketjussa?

Voithan tehdä oman aloituksen muiden tekemien aloitusten "todellisista" tarkoituksista, ei sinua mikään estä.

En ainakaan minä.

• ent.ilkkis
        - - kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Voit toki jatkaa luulottelemalla, että aloitukseeni sisältyy piikki ja voi myös jatkaa luulottelemalla, että aloitukseni on nälvimistä.

Toivon kuitenkin, että sille, joka todellakin haluaa löytää tutkimuksia ja tieteellisiä kirjoituksia, aiheesta kuin aiheesta, eikä ole ehkä tullut ajatelleeksi kirjaston rajattomia mahdollisuuksia, että aloituksestani olisi auttavaa hyötyä juuri hänelle.

Ja tässä sinulle, ilkkis nälvimistä ja piikkiä: Tuo mitä juuri kirjoitin, rajaa sinut ulos kohderyhmästä ja tiedät sen itsekin. Joten ehkä sinä vuorostasi käytät sitä aikaasi hieman tehokkaammin kuin jatkamalla tuolla asenteella tässä ketjussa?

Voithan tehdä oman aloituksen muiden tekemien aloitusten "todellisista" tarkoituksista, ei sinua mikään estä.

En ainakaan minä.

Minut ulos kohderyhmästä? Mulle on saman tekevää olenko jossain perustamassasi ryhmässä vai en ole - enpä ole siihen aiemminkaan pystynyt mitenkään vaikuttamaan.
        Jatkossakin tulen käyttämään aikaani kuten halua ja siellä missä haluan - sulta edelleenkään lupia pyytelemättä.

Elisakettua lainatakseni; "Kun keskustelet n kanssa, hän livauttelee epämääräistä puolihuolimatonta, joka aivan vaikuttaa kuin se olisi kohdennettu sinuun. Asioita joilla ei ole todellisuuspohjaa ja alkuun arvelet että olet ymmärtänyt väärin. Tämä alkaa salakavalasti, hienovireisesti. Se jatkuu suorempana ja myöhemmin muuttuu aggressiiviseksi haukkumiseksi. Tekee sinusta jonkun. Mutta tämän tarkoituksena on heikentää sinua; a)sekä hänen silmissään (et voi olla n:n yläpuolella) b) murtaa omaa tahtoa (jotta olisit alttiimpi n tahdolle). "

Mutta ei kannata kuvitella sinunkaan, että osaisit tuon tehdä kenenkään sitä huomaamatta.

• - -
        ent.ilkkis kirjoitti:

Minut ulos kohderyhmästä? Mulle on saman tekevää olenko jossain perustamassasi ryhmässä vai en ole - enpä ole siihen aiemminkaan pystynyt mitenkään vaikuttamaan.
        Jatkossakin tulen käyttämään aikaani kuten halua ja siellä missä haluan - sulta edelleenkään lupia pyytelemättä.

Elisakettua lainatakseni; "Kun keskustelet n kanssa, hän livauttelee epämääräistä puolihuolimatonta, joka aivan vaikuttaa kuin se olisi kohdennettu sinuun. Asioita joilla ei ole todellisuuspohjaa ja alkuun arvelet että olet ymmärtänyt väärin. Tämä alkaa salakavalasti, hienovireisesti. Se jatkuu suorempana ja myöhemmin muuttuu aggressiiviseksi haukkumiseksi. Tekee sinusta jonkun. Mutta tämän tarkoituksena on heikentää sinua; a)sekä hänen silmissään (et voi olla n:n yläpuolella) b) murtaa omaa tahtoa (jotta olisit alttiimpi n tahdolle). "

Mutta ei kannata kuvitella sinunkaan, että osaisit tuon tehdä kenenkään sitä huomaamatta.

No, minulle riittää, että sinä tunnut osaavan tuon nälvimisen, piikittelyn ja kieroilun juuri niin, että sitä ei kukaan huomaa ja vieläpä niin, että sinä saat sen käännettyä juuri niin päin kuin itse haluat.

Minua se ei haittaa ollenkaan. Jos joku on töykeä minulle tai palstalla yleisesti, minulla ei ole sen kummempia tarpeita olla yltiöpäisen yliystävällinen hänelle.

Minulla ei myöskään ole tarvetta aloittaa kirjoituksiani sanoilla: Ei siis ole mitenkään tarkoitus olla negatiivinen/ethän ota loukkauksena kun kysyn/tiedän, että tarkoitit tämän kysmyksesi jollekin toiselle, ja anteeksi kun olen olemassa, mutta saanko/tai mitään muutakaan esimerkkieni kanssa yhteneväistä..

Ai, nyt olen perustanut oikein ryhmän? No, tervetuloa kuule ryhmään, tämä aloitukseni koskee tiedonhakua.

Sinulla on varmaan jotakin aiheeseen liittyvää?

• 13+7=20

Saanko kysyä miksi sinulla on jonkinlainen sisäinen pakko ottaa toisen keskustelun ongelmat toisiin keskusteluihin tai sitten avata ihan uusi keskustelu ruotimaan sitä?

• - -

? Avaisitko hieman tuota, mitä tarkoitat?

Tein aloituksen tiedonhausta, en minkään toisen keskustelun ongelmista?

Minusta se oli hyvä ajatus ja ajattelin, että tiedosta on hyötyä jollekin tiedonjanoiselle.

Ilmeisesti taisin toimia väärin mielestäsi?

• 11+3=14

Kyllä sinä mielestäni toimit väärin.
      Sinun kannattaisi pyytää anteeksi niiltä kaikilta, joita olet loukannut ja niitä on monta.
      Mielestäni kirjoituksesi ei ole asiallisia ja minusta sinulla on ongelmia.

• - -

:D

Eli tiedonhakuun liittyvä aloitus oli väärin (mitä luultavimmin, koska sen tein minä ja se otetaan v*ttuiluna)?

Kiitos, mielipiteesi on huomioitu.

Mielestäni sinäkin toimit väärin ja kommenttisi ei ole asiallinen aloituksen aiheen huomioon ottaen.

Mitä tulee anteeksipyyntöihin, enpä taida olla yhtään sen enempää anteeksipyyntövelvollinen kuin kukaan muukaan tällä palstalla.

Jos ei ole muuta aloitukseen liittyvää, kuin epäilys siitä, että se liittyy jotenkin narsistispaskamaisesti toiseen ketjuun ja on sille suoranaista nälvimistä ja piikittelyä, voit aloittaa oman ketjun siitä aiheesta.

Tämä oli ihan puhtaasti tiedonhakuun liittyvä aloitus, ja tein sen siksi, että ihan oikeasti olin niin v*tun typerä, että kuvittelin siitä olevan (tiedosta) oikeasti jollekin apua. No, nyt tiedän, että olin väärässä, kiitos tiedosta.

Mutta, kokemuksestahan oppii, eikö niin :) Niitä alkaakin tämän palstan osalta olla niitä kokemuksia aika paljon povitaskussa ..

• 11+2=13

Kyllä sinun nyt täytyy pyytää anteeksi!

Sinä olet toiminut väärin :(

hyi hyi sinua!

• - -

Suren kanssasi yltti :) Eikun.. :(

• 5+6=11
        - - kirjoitti:

Suren kanssasi yltti :) Eikun.. :(

"Suren kanssasi yltti :) Eikun.. :("

jassoo vai tämmöstä...

ettei tähän kohtaan ny muuta...
        kuin että minulle riittää oma totuuteni...siitä kuka/mikä olen...
        mitä ja milloinkin kirjoitan...

että joo...ei voi kuin ihmetellä...tätäkin...

• - -
        5+6=11 kirjoitti:

"Suren kanssasi yltti :) Eikun.. :("

jassoo vai tämmöstä...

ettei tähän kohtaan ny muuta...
        kuin että minulle riittää oma totuuteni...siitä kuka/mikä olen...
        mitä ja milloinkin kirjoitan...

että joo...ei voi kuin ihmetellä...tätäkin...

Juu, minä en ota selvää kaikista yhteenlaskuista, luulin että olit sinä ja kävi mielessä, että ehkä et ole.

Siitä molemmat hymiöt.

• 1+18=19
        - - kirjoitti:

Juu, minä en ota selvää kaikista yhteenlaskuista, luulin että olit sinä ja kävi mielessä, että ehkä et ole.

Siitä molemmat hymiöt.

"Siitä molemmat hymiöt"

Noh...hyvä niin...

• - -
        1+18=19 kirjoitti:

"Siitä molemmat hymiöt"

Noh...hyvä niin...

Taidan kömpiä peiton alle oman paternaalisen pääni kanssa ..

• 17+4=21
        - - kirjoitti:

"Taidan kömpiä peiton alle oman paternaalisen pääni kanssa .."

paternaalinen...isällisen holhoava?...opinko taas uuden sivistyssanan...vieläkö tietäis mitä se käytännössä tarkoittaa...

• - -
        17+4=21 kirjoitti:

paternaalinen...isällisen holhoava?...opinko taas uuden sivistyssanan...vieläkö tietäis mitä se käytännössä tarkoittaa...

Juu. Ja siihen kun lisää ajatuksen siitä, että isä on aina oikeassa, niin se saa sellaisen mukavan negatiiviseen vivahtavan säväyksen koko sana.

Painotus sanalla aina. Ihan aina. (Ja oikeassa olevalle isällehän ei sanota vastaan)

• - -
        17+4=21 kirjoitti:

EK:lta lainattua.. Repesin lukiessani kohtaa "paternaalinen pää" ..

• HoudiniFee
        - - kirjoitti:

Onko sinulla mitään käsitystä kuinka tyhmältä tuo kuulostaa?

Lueppa kirjoittamasi uudestaan läpi ja mieti, missä tuli tehtyä moka?

Kaksi kirjoittajaa keskustelee keskenään, josta vain osa tulee paperille :)

Mutta kun kyseessä on sama henkilö, niin turhaanhan sitä kaikkea kierrättää sivujen kautta ;)

• - -
        HoudiniFee kirjoitti:

Mutta kun kyseessä on sama henkilö, niin turhaanhan sitä kaikkea kierrättää sivujen kautta ;)

Onneksi tämä nykyinen viestiketjukäytäntö on toisinaan niin epäselvä, että jotkut vastaukset tulevat tarpeeksi kauas siitä viestistä, johon ne oli tarkoitettu vastaukseksi, joten ei ole käsitystä edes siitä, että mikä kuulostaa mielestäsi tyhmältä..

Kaksi kirjoittajaa keskustelee keskenään ja vain osa tulee paperille??

Sitten sen täytyy olla niin, että sinä olet toinen ja minä toinen. Ja jos jotakin tulee paperille, niin se olet sitten sinä, joka teet sitä työtä, että ottaa asioita ihan paperille ..

Minä se en meinaan ole :)

• - -
        HoudiniFee kirjoitti:

Ai niin. Ilkikurimushan väitti harrastavansa tahallista provokaatiota palstalla, että saa aineistoa lopputyöhönsä, joka käsittelee narsismia.

Ilkkishän se oli? Joo, joten hyvin valikoitu osa tulee varmasti sitten paperille jossain vaiheessa.

Lienee lainattavissa sekin kirjastosta, sittemmin. Toivottavasti ei minkään yliopiston kirjastosta. Tulee vielä uusi yliopistoon liittyvä tutkimusskandaali jos oikein harrastaa valikoimista ja joku varmuuskopioija löytää sen hyvin paperille valikoidun lopputyön..

No, mielikuvitukseni lentoa, toivottavasti. Onhan sekin mahdollista, että senkin tunnustuksen kirjoitti joku ihan muu "ilkkiksenä", mistäpä tuotakaan tietää.

Samaa sarjaa kuin nutin hallituksen jäsenet tällä palstalla, nuo tuollaiset: "provosoin, jotta saan reaktioita ja kirjoitan opinnäytetyötä narsismiin liittyen"

• täh
        - - kirjoitti:

Ai niin. Ilkikurimushan väitti harrastavansa tahallista provokaatiota palstalla, että saa aineistoa lopputyöhönsä, joka käsittelee narsismia.

Ilkkishän se oli? Joo, joten hyvin valikoitu osa tulee varmasti sitten paperille jossain vaiheessa.

Lienee lainattavissa sekin kirjastosta, sittemmin. Toivottavasti ei minkään yliopiston kirjastosta. Tulee vielä uusi yliopistoon liittyvä tutkimusskandaali jos oikein harrastaa valikoimista ja joku varmuuskopioija löytää sen hyvin paperille valikoidun lopputyön..

No, mielikuvitukseni lentoa, toivottavasti. Onhan sekin mahdollista, että senkin tunnustuksen kirjoitti joku ihan muu "ilkkiksenä", mistäpä tuotakaan tietää.

Samaa sarjaa kuin nutin hallituksen jäsenet tällä palstalla, nuo tuollaiset: "provosoin, jotta saan reaktioita ja kirjoitan opinnäytetyötä narsismiin liittyen"

Likassahan alkaa olla ainesta! *yläpeukku*

• alamummo1
        täh kirjoitti:

Likassahan alkaa olla ainesta! *yläpeukku*

näkee ainakin kenestä sillä on pakkomielle

• 17+16=33
        - - kirjoitti:

"Samaa sarjaa kuin nutin hallituksen jäsenet tällä palstalla, nuo tuollaiset: "provosoin, jotta saan reaktioita ja kirjoitan opinnäytetyötä narsismiin liittyen"

noh...samaan sarjaan kuului muinainen vuorovaikutustutkijakin...joka teki palstalla pikapyrähdyksen...

nimeä en enää muista...mutta käsittääkseni sekin tutkimus kohdistui lähestulkoon pelkästään minuun...vai mainittiinko siinä peräti YE.kin...

Että ohan täällä hienoakin porukkaa...meidän tavallisten pulliaisten seassa...

• täh
        alamummo1 kirjoitti:

näkee ainakin kenestä sillä on pakkomielle

Tulis niistä söötti pari *oijoi*

• - -
        täh kirjoitti:

Tulis niistä söötti pari *oijoi*

No, teitäkin on odoteltu :) Olisi pitänyt muistaa tuon ajan ottaminen teidänkin suhteen siitä kun ilkkis tulee palstalle ja alkaa vedellä omia johtopäätelmiään ja esitellä omia luulojaan ynnä hoitoonhakeutumiskehoitteluitaan.

Ootteko ihan jälkiliukkailla omasta aloitteesta? Täällä meinaan on ainakin maa ihan jäässä ja saa katsoa, että mihin astuu, että ei ihan selälleen lennä.

• fdjhklööhgj
        17+16=33 kirjoitti:

"Samaa sarjaa kuin nutin hallituksen jäsenet tällä palstalla, nuo tuollaiset: "provosoin, jotta saan reaktioita ja kirjoitan opinnäytetyötä narsismiin liittyen"

noh...samaan sarjaan kuului muinainen vuorovaikutustutkijakin...joka teki palstalla pikapyrähdyksen...

nimeä en enää muista...mutta käsittääkseni sekin tutkimus kohdistui lähestulkoon pelkästään minuun...vai mainittiinko siinä peräti YE.kin...

Eli olet saanut ajettua täältä ison kasan ihmisiä pois...
        Pitäisikö tuosta onnitella?

• - -
        17+16=33 kirjoitti:

On, ihanhan tässä ylpistyy kun on päässy niin hianoon seuraan. Harmi vaan, että edelleen juon teeni tassilta ja pyyhin suuni pöytäliinaan :D

• häh
        - - kirjoitti:

No, teitäkin on odoteltu :) Olisi pitänyt muistaa tuon ajan ottaminen teidänkin suhteen siitä kun ilkkis tulee palstalle ja alkaa vedellä omia johtopäätelmiään ja esitellä omia luulojaan ynnä hoitoonhakeutumiskehoitteluitaan.

Ootteko ihan jälkiliukkailla omasta aloitteesta? Täällä meinaan on ainakin maa ihan jäässä ja saa katsoa, että mihin astuu, että ei ihan selälleen lennä.

liukkailla ei piä kiirehtiä likkahyvä

• lkjhhfg
        - - kirjoitti:

On, ihanhan tässä ylpistyy kun on päässy niin hianoon seuraan. Harmi vaan, että edelleen juon teeni tassilta ja pyyhin suuni pöytäliinaan :D

mihis moukka tavoistaan

• - -
        häh kirjoitti:

liukkailla ei piä kiirehtiä likkahyvä

No ei niin kun pitää naatiskella ja ottaa hitaasti, että naama päivettyy auringossa.

• - -
        lkjhhfg kirjoitti:

mihis moukka tavoistaan

Kysyy korsettiin tiukattu peruukkipää huulet punattuina ja pikkurilli pystyssä suun suipistellessa aina niin pahan teen makua, joka ei koskaan ole kohdillaan, ja pyyhkii sitten suunsa pitsiseen servettiin ja käy puuteroimassa nenänsä.

Niin, mihin moukka tavoistaan. Joi teensä ja nautti seurasta ja oli omana itsenään ihan onnellisen tietämätön maailman mielipiteistä, josta muu seurue ei päässyt eroon.

Pitää istua nätisti, pitää puhua sivistyneesti, pitää osata vastata oikein ja pitää pitää huoli siitä, että ei tuota omalle siipalleen häpeää.

Mihinpä se moukka tavoistaan pääsisi :) Paljain jaloin kesällä, ilman liikavarpaita ja pakkokynsilakkaa miehen mieliksi. En minä tiedä haluaako moukka päästä tavoistaan.

Tiedätkö sinä?

• täh
        lkjhhfg kirjoitti:

mihis moukka tavoistaan

mutta pitääkö sen olla noin läpinäkyvä?

• häh
        - - kirjoitti:

No ei niin kun pitää naatiskella ja ottaa hitaasti, että naama päivettyy auringossa.

ottaa hitaasti kyllä

mutta antaa nopiasti

• täh
        täh kirjoitti:

elä sie kopioukko tuu välliin huutelemmaan

• - -
        häh kirjoitti:

ottaa hitaasti kyllä

mutta antaa nopiasti

Se on huono mennä antaan nopiasti kun sitten saa niin monesti, että voimat meinaa loppua.

Mutta, lahnoiksihan nuo monet miehet niitä vakipatjojaan kutsuvatkin niin ehkä tykkäävät sitten kun toinen ei liiku ja hyvä jos hengittääkään.

Puhuvat niin rumasti vaimoistaan ja tyttöystävistään, avokeistaan monet, että on se aito rakkaus monesta suhteesta karannut ensimmäisen kynnyksen yliastumisen jälkeen ulos samasta ovesta.

Toki, poikkeuksiakin löytyy. Itse olen törmännyt, , , no, todella harvaan, mutta olen kuitenkin :)

• - -
        täh kirjoitti:

Se on mustaa muovia ja läpi näkee vain jos on teräsmiehen näkö. Eiseole läpinäkyvä ollenkaan.

• häh
        - - kirjoitti:

Se on huono mennä antaan nopiasti kun sitten saa niin monesti, että voimat meinaa loppua.

Mutta, lahnoiksihan nuo monet miehet niitä vakipatjojaan kutsuvatkin niin ehkä tykkäävät sitten kun toinen ei liiku ja hyvä jos hengittääkään.

Puhuvat niin rumasti vaimoistaan ja tyttöystävistään, avokeistaan monet, että on se aito rakkaus monesta suhteesta karannut ensimmäisen kynnyksen yliastumisen jälkeen ulos samasta ovesta.

Toki, poikkeuksiakin löytyy. Itse olen törmännyt, , , no, todella harvaan, mutta olen kuitenkin :)

Lahna keleppaa sopaksi jonka akka laittaa ja rakkautta löytyykin sitten sieltä viltin alta ;)

• - -
        häh kirjoitti:

Lahna keleppaa sopaksi jonka akka laittaa ja rakkautta löytyykin sitten sieltä viltin alta ;)

No tuo kuulostaa jo oikian miehen puheelta :)

• häh
        - - kirjoitti:

No tuo kuulostaa jo oikian miehen puheelta :)

eiks vaan puluseni ;)

• - -
        häh kirjoitti:

eiks vaan puluseni ;)

Kylkyl.. sun pulu tais vaan nyt loukkaantua :D Toisaalla..

• täh
        - - kirjoitti:

Kylkyl.. sun pulu tais vaan nyt loukkaantua :D Toisaalla..

ei näistä kannata loukkaantua

yhtä perhettä *puss*

• HoudiniFee

hohohoo nauroi hullu, mutta sisältä tuntui ahdistavalta.
      Näkeekö hän lävitseni? hullu kauhistui, jossin kaukana alitajunnassaan.
      Pelko, tuska, hyökkäys, mielikuvitusväistö ja mielikuvitus luo omaan mielikuvitusmaailmaan turvan, vastauksen.
      Ei, kukaan ei huomannut mitään, kiellän kaiken, ongelmaa EI OLE!

Silti alitajuntaan jää se pini tuska, joka ei lähde pois, ei koskaan lähde pois "näkikö hän sittenkin minut, olenko totta vai kulissi".

• täh

ja tää jätkä vissiin puhuu itte timotaikurimoninikkiheebosta vai? Äkkiäsilmäiltynä 7-10 nikkii ja muutama hups... tunnettuja

• 2+8=10
        täh kirjoitti:

ja tää jätkä vissiin puhuu itte timotaikurimoninikkiheebosta vai? Äkkiäsilmäiltynä 7-10 nikkii ja muutama hups... tunnettuja

"hohohoo nauroi hullu, mutta sisältä tuntui ahdistavalta."

noh...itsestään kaiketi puhuu...kun kerran puhuu siitä mitä sisällään tuntee...siihen en sentäs usko...eikä kenenkään pidä uskoa...että joku voi tuntea toisen tunteet...virtuaalimaailmassa...

jotain rajaa sentäs...

• täh
        2+8=10 kirjoitti:

noh...itsestään kaiketi puhuu...kun kerran puhuu siitä mitä sisällään tuntee...siihen en sentäs usko...eikä kenenkään pidä uskoa...että joku voi tuntea toisen tunteet...virtuaalimaailmassa...

jotain rajaa sentäs...

itte ittestään

• lkjytfvnm
        2+8=10 kirjoitti:

jotain rajaa sentäs...

älääläälä kuule kyllä voi tunte toisen tunteet täällä on vinopino rekattuja nickejä joilla kaikilla sama kyky

• - -

No, kukin projisoi tavallaan sanoi houdini kun laatikon auki potkaisi kun oli ensin antanut itseltään kädet sitoa ja laatikkoon tunkea, ihan muodon vuoksi ja yleisön pyynnöstä.

• 17+19=36
        täh kirjoitti:

itte ittestään

"itte ittestään"

niin itse kai tietää miltä sisältä tuntui...

kuka muukaan sitä vois tietää...kuin ihminen itse...

• häh
        lkjytfvnm kirjoitti:

älääläälä kuule kyllä voi tunte toisen tunteet täällä on vinopino rekattuja nickejä joilla kaikilla sama kyky

Kappas, ihan ittekö keksit ne kyvyt vai kopsasitko?

• kkjhjgdfsd
        häh kirjoitti:

Kappas, ihan ittekö keksit ne kyvyt vai kopsasitko?

ei oo kyky ainut joka niitä nimiä yhdistää

• häh
        kkjhjgdfsd kirjoitti:

ei oo kyky ainut joka niitä nimiä yhdistää

se on se järki vissiin...

• mndsfjhshfh
        häh kirjoitti:

Sinulla on taas mopo karannut käsistä ihan totaalisesti.
        Toivottavasti saat jotain mielihyvää sillä, että kirjoitat puolivillaisia juttuja kirjoitusvirheiden kera sillä nimimerkillä, jota käytän.

Se on varmaan hauskaa tehdä pilaa toisen lukihäiriöllä vai miksi ne räikeät kirjoitusvirheet?

Minä en ole esiintynyt plussana tai -- :na. Miksi kostat minulle?

• kjljkgkjf
        häh kirjoitti:

ei vaan sen puute

• täh
        mndsfjhshfh kirjoitti:

Toivottavasti saat jotain mielihyvää sillä, että kirjoitat puolivillaisia juttuja kirjoitusvirheiden kera sillä nimimerkillä, jota käytän.

Se on varmaan hauskaa tehdä pilaa toisen lukihäiriöllä vai miksi ne räikeät kirjoitusvirheet?

se on hullu kostaa kaikille kun yksinhuoltajaämmä hakkas sitä pienenä

• häh
        mndsfjhshfh kirjoitti:

häh-nimimerkki ei kuulu sulle

kops kops kaveri : kosto???

• täh
        täh kirjoitti:

se on hullu kostaa kaikille kun yksinhuoltajaämmä hakkas sitä pienenä

eikä kuulu täh :kään tälle heebolle

koko porukkahan on aivan kaistapäistä

• täh ja häh
        kjljkgkjf kirjoitti:

ei vaan sen puute

täällä mitään järkee koskaan ollutkaan... kenelläkään

• - -
        täh ja häh kirjoitti:

täällä mitään järkee koskaan ollutkaan... kenelläkään

*kaivaa taskustaan ruiskun täydeltä rauhoittavaa*

Suut auki.. eikun.. mihin näitä ruiskeita työnnetään..

• häh
        - - kirjoitti:

*kaivaa taskustaan ruiskun täydeltä rauhoittavaa*

Suut auki.. eikun.. mihin näitä ruiskeita työnnetään..

peräpäähän

tytöllä vielä paljon oppimista...

noo, pyllistäs nyt kiltisti...

• - -
        häh kirjoitti:

peräpäähän

tytöllä vielä paljon oppimista...

noo, pyllistäs nyt kiltisti...

Onse hyvä häh että oot siinä vierellä kattelemassa ja ohjeistamassa tuota tähhiä..

No niin täh, pyllistäs.

Ja seuraavaksi sitten häh.

Kyll tää tästä, kuha vuan harjottelloo..

*sihtaa*

• häh
        - - kirjoitti:

Onse hyvä häh että oot siinä vierellä kattelemassa ja ohjeistamassa tuota tähhiä..

No niin täh, pyllistäs.

Ja seuraavaksi sitten häh.

Kyll tää tästä, kuha vuan harjottelloo..

*sihtaa*

elä helevetissä nyt tuon sorkkineen anna survoa sitä ruiskua...

apuva! täh! tänne ja heti ja sassiin!

• täh
        häh kirjoitti:

jaaha
        eiköhän se ollu sitte tässä

• häh
        täh kirjoitti:

jaaha
        eiköhän se ollu sitte tässä

olhan tuo
        lystiä oli
        tullaanpa uuvestaan

• - -
        häh kirjoitti:

*noni*

nukahas ja vaikene, ettei tarvi kalauttaa kovalla päähän..

ja seuraava.. täh!

• - -
        häh kirjoitti:

olhan tuo
        lystiä oli
        tullaanpa uuvestaan

Muistakaa pikaliima ottaa seuraavan kerran matkaan, että saa irronneet palaset samantien paikoilleen liimattua, ettei tarvi pussiin lakasta ja roskiin heittää.

*kumman kampura tää on, vai mikä ihme.. irronnut lerputin*

• täh
        - - kirjoitti:

*noni*

nukahas ja vaikene, ettei tarvi kalauttaa kovalla päähän..

ja seuraava.. täh!

*tulla jymäyttää pulusta päähän kaulimella*

Nyt nuhut ja komiasti nukuthin! *tähdenlentounia*

*kiskoo sen lerputtimen mukaan...kenen lie...*

• Oliko H.

Houdini lammas?

• häh

ei

son kopioukko

lammas on muija

• -t-

tiedonjanoisille alkavan kevään vinkki:

Mielen rakentuminen ja psykoanalyyttinen hoitaminen. Esipuhe: Robert S. Wallerstein. Helsinki: WSOY, 1996. 3. p. 2001

• -t-

kirjoittaja on Veikko Tähkä ... kattokaa, jos kirjastosta löytyy

• -t-
        -t- kirjoitti:

kirjoittaja on Veikko Tähkä ... kattokaa, jos kirjastosta löytyy

unohtamatta Jungilaista näkökulmaa ... tää sopii hyvin uhriksi itsensä kokeville ...

The Inner World of Trauma: Archetypal Defences of the Personal Spirit
        Kirjoittaja on Donald Kalsched

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      905
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe