Siis mitä eroa on mobiililaajakaistalla ja laajakaistalla??? Soittivat saunalahdelta ja tyrkyttivät mobiililaajakaistaa. Tällä hetkellä on käytössä soneran laajakaista. Minulla kännykässä saunalahden liittymä johon kuuluu datapaketti vielä mainitakseni. Vaikuttaako mobiililaajakaista jotenkin myös kännykän käyttöön.
Mobiililaajakaistan ja laajakaistan ero
15
4946
Vastaukset
Ja yleensä mobiililaajakaista on epävakaampi eli se ei kunnolla sovellu päälaajakaistaksi ( Ellei 4G)
- nuppu3
Kävin jo aikaisemmin tuolla lukemassa noista asioista, mutta ei selvinnyt tuo kyseinen asia minulle :(
- hmm.
mobiililaajakaista on langaton laajakaista ja toimii esim mokkulalla. se on keskimäärin hitaahko ja hyvin epävarma nettiyhteys.
kiinteää laajakaista tulee johtojen kautta ja toimii yleensä paljon paremmin. mobiililaajakaistaa ei kannata edes harkita, jos ei liiku paljon tietokoneen kanssa tai kotiin ei saa kiinteää laajakaistaa.
- 8+2
Jotkut onnekkaat, kuten minä selviää 3g:llä ilman pätkimistä ja täysin pelikäytössäkin. Kai se on paikkakunnasta kiinni?
- Herneriisiputros
Minkälainen nopeus ja ping on mokkulassasi jos peljäkin pelaat?
3G verkon toimivuus riippuu paikasta, verkon ruuhkasta, mokkulasta.
- nuppu3
Liittyykö toi minun kännykkäni sitten millään tavalla tuohon pakettiin kun siinä on datapaketti? Sanoivat vaan puhelimessa että kännykän kuukausi maksu tippuisi muutaman euron kun minulla ennestään saunalahden liittymä.
Ei liity. Saunalahti yrittää myydä sinulle mobiililaajakaistaa joka sinulla on jo kännykässäsi ( datapaketti). Kännykän yhteyden voi taas jakaa joko wlanin tai usb kaapelin kautta koneelle. ( Riippuu mikä kännykkä).
- asioista sekaisin
no pätkiikö se tuossa josjakaa galaxxysta läppärille wlaninia, ja jos 2M, niin kelpaako ruudun vahtaamiseen, nyt 3g ja lpen kyllästynyt. jos liittymässä (puhelin) on 2M niin mikä sen nimi on kun ei 3G?
Pätkiminen riippuu esimerkiksi nettivideoiden laadusta ja sivujen raskaudesta. Tuo 2 Mbit/s nopeus on aika vähäinen HD videoiden toistoon ja yleensä se on noin 1.5-1.9 Mbit/s.
- ei se pelaa missään.
" Ja yleensä mobiililaajakaista on epävakaampi eli se ei kunnolla sovellu päälaajakaistaksi ( Ellei 4G) "
4G toimii vain muutamilla paikkakunnilla, ja niissäkin vain keskustoissa. Noin 5 vuoden kuluttua voi olla muuallakin Suomessa toimivaa verkkoa. - 3-gee-
No, jos sulla on esim. Läppäri, ja tarvitset nettiyhteyttä muuallakin kuin kotona.
esim. mökillä, kotimaan matkoilla autossa jne, niin silloin tuo mobiililaajakaista eli mokkula / nettitikku on ihan kätevä.
Ilmeisesti Saunalahti tarkoitti siis erillistä mobiililaajakaistaa.
Silloin se ei vaikuta kännykän käyttöön.
Mutta jos tarjosi tuota 4,94e/kk kännykkä mobiilijaakaistaa, niin silloin sulla täytyy olla sellanen kännykkä (esim. Nokia Lumia), joka tukee mobiililaajakaistaa. En tiedä miten toimii, jos tulee puhelu kesken netin käytön. Ilmeisesti nettiyhteys katkeaa,
http://saunalahti.fi/mobiililaajakaista/- nuppu3
Tohon minun pakettiin tulisi pelkästään modeemi, ei tikkua.
- 3-gee-
nuppu3 kirjoitti:
Tohon minun pakettiin tulisi pelkästään modeemi, ei tikkua.
No sillä modeemilla tarkoitetaan just sitä mokkulaa tai nettitikkua.
http://fi.wikipedia.org/wiki/USB-modeemi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817517
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes883429- 572375
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se691522Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3701458Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201376- 571373
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791030Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841028