Hei kaikki jo synnyttäneet,
odottelen ensimmäistäni ja mietityttää synnytyksen jälkeinen aika. Voisitteko kokeneet kertoa, että miten teidän ajankäyttö on jakaantunut siinä n. ekan puolen vuoden aikana synnytyksen jälkeen? Tarkoitan, että on tietenkin vauvakohtaistakin, mutta oletteko pystyneet tekemään *yhtään* mitään muuta kuin hoitamaan vauvaa koko sinä aikana? Esim. kun vauva nukkuu, oletteko ehtineet tehdä mitään muuta kuin vain nukkua omia univelkoja pois?
Vastasyntynyt ja ajankäyttö
5
884
Vastaukset
- Miisa
Heips!
Se tosiaan riippuu vauvasta. Mä olen kyllä kerinny tekemään vaikka mitä, eri asia oonko aina jaksanut. Nyt meinaan vielä aloittaa opinnot avoimessa yliopistossa. Toki se ei olis ehkä mahdollista jos vauva ei nukkuis öitään hyvin. - Toukka
alempaa otsikosta NYT neuvoja!
eräs äiti kyseli samaa kuin sinä ja mielipiteitä jaettiin puolin jos toisin, voit niistä vetää omat johtopäätöksesi....- monitoimija
tulin uutena palstalle, ja vaikka aiempia katselinkin jo, en ollut tuota ketjua klikannut, kun ei otsikko paljastanut aihetta. kiitti vinkistä!
- Tia
Alkuun sitä tuli meilläkin nukuttua lähinnä omia univelkoja pois, mutta nykyään saan nukkua (Aki on nyt 3kk) pitkät yöunet ja 2 x päivässä noin 1,5h päiväunet, joten päivällä ei väsytä (ja on omaa aikaakin paljon Akin nukkuessa) ja pystyn jo tekemään samoja asioita kuin ennen vauvaakin, kuten siivoamaan, laittamaan ruokaa, pesemään pyykkiä jne.
- kuutti
Heippa!
Poikani on nyt 3kk vanha. Meillä on mennyt tosi kivasti, kiitos pojan hyvistä unenlahjoista. Yöt nukutaan 21-07 ja kerran käydään tissillä, eli minun ei tarvii päivällä univelkoja ottaa kiinni. Sillon ku poika nukkuu, touhuun kaikkea muuta. Minä teen myös kotitöitä paljon pojan ollessa hereillä. Hän viihtyy sitterissä hyvin kunhan on vain samassa huoneessa. Välillä sitten köllötellään yhdessä lattialla ja "jutellaan" maailman asioista.
Minä todellakin nautin äippälomalla olemisesta =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716