siinäpä se kysymys kuuluikin.. eli onko jotain virikkeitä vauvalle? kirjoja yms.. mitä teette?
Mitä teette vauvojenne kanssa?
9
176
Vastaukset
- Täht
Meillä luetaan,kuunnellaan musiikkia,tanssitaan,riehutaan sängyllä,
Tehdään pikku lenkkejä,katsellaan leluja ja välillä annan vauvan touhuta itsekseen..vaikea kyllä välillä keksiä mitään tekemistä.... - Kapusha
Rehellinen vastaus: Kaikkea mahdollista millä vaan aika kuluu!! :D Aamulla käytetään ylösnousemiseen semmonen 20minuuttia. Välillä käytetään aamupalan syöntiinkin 30minuuttia. Siinä samalla kuunnellaan radioo ja äiti juo aamukahvit :P
Sen jälkeen usein teen kotihommia ja poika tutkii lattialla kaikkea mahdollista. Sitten leikitään, "luetaan" kirjaa, vähän ollaan kävelytuolissa jne jne... Ootan sitä aikaa kun aamupäivällä voi olla sen 1,5h ulkona touhuamassa.
Aika tuntuu kyllä matelevan päivällä... Nyt sentään jo menee vähän sutjakammin kun tyyppi oppi ryömimään ja viihtyy tutkien kaikkea. Ennen piti koko ajan viihdyttää ja kantaa sylissä. - Äiree
Luetaan, leikitään helistimillä, pehmopalikoilla ja nalleilla, hypitään hyppykiikussa, tutkitaan kaikkea ympärillä olevaa, leikitään huiveilla (heiluttelen huivia ja ollaa piiloa huivin kanssa), opetellaan uusia taitoja jne.. Meillä alettii pottailee 4,5kk iässä joten siihenkin saa aikaa kulumaa kun aktiivisesti vie tiettyinä aikoina potalle muksun ja vähentää vaippojen kulutustakin :) Sen lisäksi lapsi katselee vieressä kun teen ruokaa ja tiskaan yms hoidan kotihommia.
- paskamutsi
Oikeastiko äidit olette koko päivän vauvan kanssa lattialla touhuamassa, sylittelette, puuhastelette tai sitten teette kotihommia?! Apua, tuli paskamutsifiilis heti näin aamulla :-/
Mun hermot ei vaan kestä 9h viihdyttää vauvaa kun mies on töissä. Tarviin myös omaa aikaa ja silloin vauva häärää yksikseen lattialla. Kyllä me tietysti yhdessäkin höpsötellään, pidän sylissä, näytän leluja ja autan niitä saamaan lattialta (ei vielä ihan ryömi), imetän ja siinä silittelen ja halin jne., mutta en jaksa sitä koko päiväisesti :(
Mun on pakko saada olla hetki kahvikupin kanssa rauhassa, lukea aamun lehti, vilkaista blogit ja päivän nettilehdet jne. Ja nämä teen kun vauva nukkuu, että saan rauhassa istahtaa. Kun vauva on hereillä, hoidan kotihommia siinä ohessa. ja välillä olen vauvan kanssa. Juttelen kyllä aika paljon siinä samalla kun häärään pyykkejä, ruokaa, keittiötä siistin jne. Meidän vauva kyllä viihtyy hyvin lattiallakin itsekseen leikkien, mutta nyt tuli sellainen olo että on ainoa vauva jota pidetään yksin leikkimässä ja muiden vauvat saa äidin seuraa ja huomiota koko ajan. Rakastan vauvaa yli kaiken, mutta kun en vain ole sitä tyyppiä, joka jaksaa loputtomiin lorutella, laulaa ja lukea kun toinen ei vielä "kommentoi" sitä millään tavalla :(. Voi itku :(- no ei ei...
No höpön höpön. Eiköhän noista vastaajista moni tee paljon muutakin, kuin leikkii vauvan kanssa, mutta koska kysymys koski sitä, että mitä vauvan kanssa tehdään, niin luonnollisesti vastaukset sisältävät lähinnä sitä toimintaa vauvan kanssa. Et ole mikään paskamutsi ja sitä paitsi kyllä vauvan on hyvä viihtyä hetki itsekseenkin.
- täällä vauvan
viihdytyksen hoitaa lähinnä sisarukset.Toki itsekkin välillä touhuan vauvan kanssa mutta yleensä on kiire vauvalla toisten perään..Mä en ole kanssa lauletaan ja lorutellaan tyyppi vaikkakin viihdyn kyllä kotona lasten kanssa ja olen pitkään kotosalla ollutkin.Ennemmin rakennan legoista jotain mutta kyllä aika paljon ajasta menee ruuanlaittoon,ulkoiluun ja yleiseen touhuamiseen(siltikin noita pölypalloja pukkaa tulla..)
- Äiree
Joo siis todellakin oma aikakin on tärkeää :D Itse lapseni päiväuni aikaan puuhailen omia, olen koneella yms.
Lapseni leikkii itsekseen lattialla aamuisin ja välipalan jälkeen useampia lyhyitä (5-10min) hetkiä kun minunkin tarvitsee syödä ja käydä suihkussa jne, suihkuun en enää lapsen nukkuessa mene, sain liian usein huomata olevani hakemassa lasta ulkoa hoitoaineet päässä kylpytakissa ja asun kuitenkin pienkerrostalossa :D
Eli et ole todellakaan paskamutsi! Vastasin vain aloittajan kysymykseen miten viihdytän lasta, en miten aikani jaan päivällä :) - Koti-isä
Poika oppi ryömimään niin arki helpotti heti. Pällistelee itekseen lattialla pitkiäkin aikoja. Välillä tulee ikävä ja silloin tulee jalkaan kiinni tahtomaan syliin. Hetken päästä taas kiire lattialle tutkimaan leluja. Välillä ruokaa, maitoa ja unta. En laula enkä loruile.
- mamma 8kk
Meillä aamuheräämisiin menee aikaa semmonen 30 minsaa. Siinä samassa eläkkeelle jäänyt "mummu" joka päivä käy tuota ihmettä hoitamassa ja ihmettelemässä. :) Käydään muskarissa,kävelyillä,vauvajumpassa ja kaverilla jolla kanssa saman ikäinen tyttö. Eli meillä 8 kuukautinen tyttö. Meillä kans "luetaan" kirjoja leikitään ja ihmetellään leluja ja tanssitaan musiikin tahdissa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872