Joensuun yliopisto

kiinnostunut abi

Hei, olisin kovasti kiinnostunut Joensuun yliopistosta ja haluaisin kuulla mielipiteitä paikasta :) Itseäni kiinnostaisi englannin kielen, yhteiskuntatieteiden, historian ja läntisen teologian opiskelu, joten jos joku kyseisiä aineita opiskeleva voisi valaista minulle niiden opiskelua ja kurssien sisältöä niin olisi kiva :)

7

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • austerism1

      Itse piipahdin Joessa opiskelemassa kulttuuriaineita, etupäässä kirjallisuutta. Oli jo yksi maisterin papru taskussa (englanti, toinen yliopisto), joten Joen opinnot jäivät lopulta kesken. Mutta lyhyesti: ihan ok paikka.

    • as9f80

      aika heikon olonen paikka oli, sekä yliopisto että koko kaupunki. itse ainakin aion suunnata muualle

    • Kokemusta on

      Jos olet sieltä kotoisin niin miksi ei. Mutta älä muualta sinne lähde kun voit päästä parempaan paikkaan (eli minne tahansa muualle).

      Valmistuttuasi on pakko muuttaa pois koska töitä ei yksinkertaisesti ole. Samoin joka kesä. Jos muutat jo nyt jonnekin isompaan kaupunkiin, voit alkaa rakentaa elämääsi saman tien etkä joskus viiden vuoden päästä. Se on ihan sama mistä paperisi hankit, mutta ilman hyvää syytä ei kannata tuhlata nuoruutta Suomen huonoimmassa yliopistokaupungissa.

      • Niin mullakin

        En nyt väittäisi Joensuuta tai sen yliopistoa huonommaksi kuin mitä muutkaan pikkupaikkakunnat ovat. Itse asiassa akateemisella mittapuulla Itä-Suomen yo pesee Lpr:n, Roin, Vaasan, Hankenin, ÅA:n ja jopa Tampereen mennen tullen.

        Enkä oikein ymmärrä mitä tarkoitat "elämän aloittamisella". Siis ihan mahdollinen muutto joskus 5v päästä olisi este mihinkään??


      • austerism1
        Niin mullakin kirjoitti:

        En nyt väittäisi Joensuuta tai sen yliopistoa huonommaksi kuin mitä muutkaan pikkupaikkakunnat ovat. Itse asiassa akateemisella mittapuulla Itä-Suomen yo pesee Lpr:n, Roin, Vaasan, Hankenin, ÅA:n ja jopa Tampereen mennen tullen.

        Enkä oikein ymmärrä mitä tarkoitat "elämän aloittamisella". Siis ihan mahdollinen muutto joskus 5v päästä olisi este mihinkään??

        Akateeminen mittapuu, mjaa...

        Mä siis opiskelin Joessa hetkisen ja sitä ennen VY:ssä. Ihan samantyyppistä oli touhu ainakin hum. aineissa. Mutta siis mä voin suositella kumpaakin. Ihan hyvät muistot molemmista. (Huom! Tämä ennen Itä-Suomen yo:ta. En tiedä, onko jotain muutoksia yhdistymisen takia tullut.) Kaupunkina tosin Joensuu on jotenkin vähän tylsä. Siis ihan ok, mutta jotenkin tylsä.


    • ent. fil yo

      Älä ainakaan enkkua tuu opiskelemaan, ellet halua työttömäksi. Historia vähän sama juttu. Nimim. kokemusta on.

    • Pätijä

      Joensuun yliopistoa ei oo enää olemassa:P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe