Lukiosta tietäville

jos joku auttaisi

Kysymyksiä lukiosta:
Kuinka pitkiä päiviä lukiossa on? Kursseja olen laskenut tulevan 79. Kuinka paljon kursseja muilla on?
Moneltako alkaa aikaisintaan? Olen kuullut että joissain lukioissa alkaisi vasta 9.
Tuleeko koulupäivät olemaan 8-15 jos ekana vuonna on 33 kurssia?

3

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abinen

Kaikki riippuu pitkälti mitä kursseja sulla on ja miten ne on järjestetty. Jos sulla on 6 kurssia/jakso ja koulussa on 5 jakso systeemi nii luultavasti sulla on joissain jaksoissa melko pitkiä päiviä.
      Päivät alkaa ihan vaikka kello 15, paitsi tietty ekalla olevilla joilla on sen verran kursseja. Nii luultavasti 8-10 sulla alkaa koulu. Niiku sanottu koulukohtasta, koska joka lukiossa kurssit on järjestetty eri tavalla. Niin ja siis voihan sulla olla 8-16 joka päivä ja välissä vaa hypäreitä tai sit ei. Paha sanoo, selvii syssyllä sit.

Tulipas epäselvä vastaus, mut jos tosta jotain apua on...

• Filosofiistukäsiposk

Päivien pituus riippuu mutta jos joka jaksossa on 6 kurssi ja jokaisessa kurssissa 5 tuntia viikossa, niin siinä 30 tuntia tietenkin jos on lukujärjestyksen ulkopuolisia tunteja (esim. liikunta). 75 kurssiahan on minimi, joten sellainen 79 on ihan "keskiverto", iahn hyvä että 75 päällä on kursseja jos joku peruuntuu, niin opinnot eivät pitkity. Aikainsintaan alkaa 07:55 ja myöhäisimmillään 09:50 ainakin mun koulussa, sit on välissä tietenki 08:55. No, keskivertopäivänä varmaan, riippuu että jos on sen normaalin kurssikehikon ulkopuolisia tunteja, tai jokain muu (esim. joku viikonloppu jossain tai vastaava).

Eihän siinä sitten muuta ku kauheesti lukemista, ja asiat selkenee sitten pikkuhiljaa. Jos jotain ongelmia tulee, niin täältä ainakin saa hyviä vinkkejä/neuvoja, tietenkin pienellä varauksella/suodatin päällä.

• abina

Meidän lukiossa on kuuden jakson järjestelmä, joten kursseja on vähän vähemmän per jakso, maksimissaan seitsemän, mutta seitsemäs palkki ulottuu jo 'koulun ulkopuoliselle ajalle'. Koulu alkaa aikaisintaan mun koulussa klo 8.15 ja loppuu viimeistään klo 15.35. 33 kurssia on aika perus vuodessa, mulla tais ykkösellä olla n. 38, joten vietin keskiverrosti 8 h päivässä koulussa joka päivä (paitsi että meillä päästään toirstaisin ja perjantaisin aina jo kahdelta jos ei ole seiska palkilla mitään...) ja joka jakso. :) Ja se tuleeko olemaan täyspitkiä päiviä 33 kurssilla riippuu ihan siitä miten ne kurssit on jaettu eri jaksoihin. Veikkaan, että aika useinkin joudut olemaan koko päivän koulussa tuolla määrällä.
      Mutta turha hätäillä, kyllä siitä selviää, kolme vuotta on ohi todella nopeasti! Ja kolmosellahan on paljon rennompaa jos on suorittanut mahdollisimman paljon kursseja kahtena edellisenä vuonna. Itse ainakin oon ollut kirjotusten takia niin poikki, että en oo kun vain kiittänyt itseäni siitä, että opiskelin ahkerasti aikasemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4293
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      969
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe