Haluaisin hieman selvennystä viisaammilta että kuinka voisin toimia tässä tilanteessa. Ollessani 17 vuotias vanhempani alkoi piilottelemaan minun laskujani muiden laskujen sekaan eikä ilmoittanut niistä minulle mitään.
Tiesin kyllä laskujen tulevan jossain vaiheessa mutta en koskaan saanut sitä laskua ajoissa käsiini (useista kyselyistä huolimatta). Minulle tuli useita laskumuistutuksia monista eri laskuista ja loppujenlopuksi ne menivät ulosottoon.. SILLOIN vanhempani tulivat ärsyttävä virne naamalla ilmoittamaan asiasta ja näistä ulosottoon menneistä laskuista. Minulle tuli luottotietomerkinä myin autoni pois ja maksoin laskut heti pois. (800e)
Kuinka voisin toimia tälläisessä tilanteessa jossa vanhempani olivat jemmailleet minun laskujani eivätkä kertoneet niistä mitään ennen ulosottoa ja luottotietojeni menetystä? Laskut on jo toki maksettu mutta edelleen on sellainen tunne että jotain on jäänyt maksamatta kun minulle ilmoitettiin tänään 3 vuotta sitten ostetun auton rästiin jääneestä liikennevakuutuksesta josta en ole koskaan kuullut mitään ja auto oli silloin isäni nimissä ja lasku on kuitenkin näköjään tullut minulle. (Voi olla että tämä maksu on jo maksettu mutta ei näy maksetuksi?)
Jos kuitenkin on niin että tämä liikennevakuutus on maksamatta ja summa on päätä huimaava niin onko minulla mitään mahdollisuutta valittaa / tehdä ilmoitusta siitä että en ole koskaan saanut kyseistä laskua ja laskumuistutuksia..
Pikaisesti laskettuna vanhempani ovat saaneet 15 laskua ulosottoon 2009 jälkeen. Ei siinä muuta mutta oman asunnon saaminen on lähes mahdotonta..
Toisen ihmisen laskujen piilottaminen = ulosotto
5
596
Vastaukset
- haasta oikeuteen ne
Haasta ne oikeuteen.Miten olet edes saanut itsellesi laskuja aikaan kun alle 18v ei voi oikein mitään osamaksulla ostaa eikä lainaakan saa???Jos tilattu jotain sinun nimellä ja vanhemmat suostuneet ne on vastuussa niistä maksuista et sinä.Ainoa keino puhdistaa nimensä ja luottotiedot jos vanhemmat on lapsensa nimiin lainaa tai muuta ottanut eikä maksanut on haastaa ne oikeuteen.Silloin maksut kyllä siirtyy aina vanhemmille lopulta ja luottotiedot tulee takaisin teitenkin.
- Rikosilmoitus
Tee rikosilmoitus poliisille.
Ja auton pakollinen liikennevakuutus on aina auton omistajan maksettava. Miten voi olla mahdollista, että sinulta peritään maksua jonka omistaa isäsi?
Ainoastaan siten on mahdollista, että jos isäsi on omistanuta ja myynnyt sinulle ja ei ole maksanut vakuutuksia omistuksen aikana.
Yleensä alle 18 vuotiaan laskusta vastaa huoltaja, jos on esim. kännykkä, vaatetilauksia yms. - Pysäytä postisi
Jos asut vanhempien kanssa vielä.
Sinulla on kaksi mahdollisuutta tehdä suoravelotussopimus pankin ja laskuttajan kanssa. Kysy neuvoa pankistasi tähän asiaan. Jokaisella pankilla on erilainen verkkopankki, joten tarkkaa neuvoa ei tässä voi antaa. Tällöin laskut tulee sinulle verkkopankkiin.
Tai
Pysäytä postisi posti rente:ksi. Katso itellan www.sivuita tarkemmin. Tällöin vanhempasi ei pysty tekemään enepää kiusaa, noiden laskujen kanssa ja luottotiedot tulevat joskus takaisin sinulle.- tökkii pahasti
Aloituksessa nyt jokin tökkii. Ulosottoon lasku ei päädy ennen kuin siitä on annettu tuomioistuimen velkomistuomio (poikkeuksena ns. suoraan ulosottokelpoiset julkisoikeudelliset maksut). Ts. ap:n olisi pitänyt saada haaste ja tuomio. Ei tunnu ihan uskottavalta, että vanhemmat olisivat kyenneet salaamaan lukuisat haastetiedoksiannot (siis miten ihmeessä) ja sitten oikeudenkäynnitkin. Taitaa olla provo koko juttu.
- huasteeseen valitus
Olit siis 17 vuotias vuonna 2009.
Nyt on vuosi 2013. Asut edelleen vanhempiesi luona.
Haasteet noihin laskuihin ovat menneet minne? Ne eivät postitse tule. Ne täytyy hakea itse, henkilötodistusta näyttäen tai nykyisin haastemies voi soittaa ensin ja laittaa postitse.
Olisi haastemieheltä aika iso virhe mokata 15 kannetta laskuistasi. Joista varmasti osa on suoraan ulosottokelpoisia.
Jos auton vakuutuksia ei ole kolmeen vuoteen maksettu, miten on katsastuksen ja verojen laita? Aloittajan tekstissä on pahoja puutteita, toki paljon mahtuu 4 vuoteen, mutta alkuperäinen teksti ei anna muuta, kuin aihetta epäillä aloittajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022