Mitäpä tässä kannattais tehdä? Olen ihan tosi huolissani ystävästäni. Ja oikeastaan mua todella ärsyttää miten lääkärit häntä kohtelee. Ystävälläni on moniakin eri diagnooseja, hän on syönyt jo yli kymmenen vuotta erilaisia lääkkeitä. Miksi oikeesti lääkärit vaan määrää lisää ja lisää lääkkeitä eikä kukaan oikeastaan edes tiedä mihin ne niitä määräävät. Ystäväni syö viittä eri lääkettä. On rauhoittavaa, kahtakin eri masennuslääkettä, psykoosilääkettä, unilääkettä. Kauhee määrä lääkekokeiluja eikä mikään tunnu auttavan. Ihan oikeesti, eihän tämmönen tee kenellekkään hyvää!! Kai jossain on joku joka ihan oikeesti viittis alkaa tutkimaan mikä ystävälläni ihan oikeesti on?? Aina vaan lisää lääkkeitä selvittämättä oikeaa syytä. Nuori ihminen tämä ystäväni vielä. =(
Aina vaan lisää lääkkeitä!!
4
94
Vastaukset
- rtjl
Ystävälläsi on ongelmia elämässä. Hyviä temppuja koettaa parantaa mielialaa ja taitoja on liikkua enemmän, syödä enemmän (tai vähemmän) ja keksiä hauskaa tekemistä. Psykiatria vähättelee ihmisen eksistentiaalista traagisuutta kutsumalla omahyväisesti kaikkia ongelmia ja valituksia kemikaalien epätasapainoksi. Unohtakaa, että psykiatria olisi legitiimi tiede, ja tehkää juttuja jotka kaikki tietää ilostuttavan.
- vastuu kaikilla
Mielenterveysongelmat ovat niin monisäikeinen juttu ja voivat johtua eri syistä. Kaikkia ei voida parantaa niin kuin ei fyysisiäkään sairauksia: on vain löydettävä keinot lievittää oireita. Myös ihmisen omaa tahtoa ja motivaatiota tarvitaan mikäli halutaan eteenpäin.
Paras apu voitaisiiin saada yhdessä lääkkeiden ja sopivan terapian avulla ja jos asianomainen on itse motivoitunut.
Kyllähän se raha paljon ratkaisee. Psykoterapia on pitkäkestoista ja päteviä terapeuteja on vahän ja tarve vain lisääntyy koko ajan.
Kyllä tarvitaan koko yhteikunnan muutosta ja panosta että ihmisten pahoinvointi vähenee.
- 6 + 6 + 6
Lääkkeet ja terapia, niin hän ne aina toistelee, mutta mihin näyttöön perustuu kyseisen kombinaation oletettu toimivuus. Eikai kyse olevaan rahastamisesta?
- 5342453
Ihminen alkaa itse itseään määrittelemään ''mielenterveysongelmaiseksi'' yhteisön paineesta, joka tällä tavalla ongelmia perhesuhteissa, työelmässä jne. diagnostisoidaan henk.kohtaisiksi ongelmiksi.
Yleensähän nämä ongelmat liittyvät muihin ihmisiin. Itsekseen tuskin kukaan alkaisi jossain viidakossa itseään nimeämään jollain hörhödiagnooseilla, jota psykiatria on täynnä. Pelkkä höttöä.
Ihminen on ihminen. Ihmisellä on ongelmia. MUUT ihmiset aiheuttavat hänelle ongelmia jne. Se on elämää. IHMINEN EI OLE SIKSI; ETTÄ HÄN KOHTAA ONGELMIA ELÄMÄSSÄÄN _ joko muiden ihmisten aiheuttamana (väkivalta, panettelu, ryöstö, raiskaus, insesti, perintökiistat jne) tai on muuten vain ns. alakuloinen _ ''mielenterveysongelmainen.'' TÄYSIN KEKSITTY koko psykahuuhaa-ala, joskin lääkemarkkinoineen hyvinkin menestyvä.
Toki suuri osa ihmisistä on herännyt internetaikana tästä hötöstä, eivtäkä kovin anna painoarvoa alalle, joka pyrkii viemään ihmisyyden tavallisilta AIVAN normaaleilta ihmisiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770