SUOSITTELE talotoimittajaa!

Nannannanna

Tehdäänpä jotain tällä palstalla harvinaista ja kerätään yhteen HYVIÄ kokemuksia talotoimittajista. Mikä miellytti pohjaratkaisuissa ja ulkonäössä, mikä erityisesti miellytti palvelussa? Mitä muutoksia sai tehdä ja kohtasivatko hinta sekä laatu?

34

1839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakentaja.

      Suosittelen Jetta-taloa. Talo on kohta valmis ja kaikki on pelannut erinomaisesti.
      Me ensin itse luonnosteltiin talonpohja paperille ja sitten Jetan arkkitehti väänsi kuvan oikeaksi asunnoksi. Toimi erittäin hyvin ja suunnittelusta ei velotettu erikseen. Nyt meillä on yksilöllinen omiin tarpeisiin suunniteltu talo.
      Muutenkin toimitukset, aikataulut ja laatu on pelanneet juuri niin kuin sovittiin.
      Ainoastaan pari kertaa olen joutunut tilaamaan lisää tavaraa, mutta sekin on pelannut pelkällä puhelin soitolla ja heti. Tästä menee myös iso kiitos myös hyvälle vastaavalle ja urakoitsijoille.

      • Niin-in

        Omatalosta ei voi sanoa samaa. Joka asia takkuaa ja firmasta ei tiedä kuinka kauan pysyy pystyssä.


      • lukutaidoton?
        Niin-in kirjoitti:

        Omatalosta ei voi sanoa samaa. Joka asia takkuaa ja firmasta ei tiedä kuinka kauan pysyy pystyssä.

        Eikös tähän keskusteluun pitänyt POIKKEUKSELLISESTI kertoa niitä HYVIÄ kokemuksia?


      • J-4469

        Juu Jettaa suosittelen minäkin. Nyt on rakennettu 3 vuotta ja haaste käräjille tuli postissa. Mikään ei ole toiminut niinkuin pitäisi.

        Mekin luonnosteltiin pohja paperille ja kun tilaus oli tehty, niin sen jälkeen ei voinut enää edes oven kätisyyttä vaihtaa, vaikka toimitukseen oli vielä 3kk aikaa.

        Puutavara meiltäkin loppui kesken ja kun yritin tehtaalle soitella niin kukaan ei vastannut edes soittopyyntöihin. Itse kävin puuttuvan puutavaran hakemassa.


      • lue ensin
        J-4469 kirjoitti:

        Juu Jettaa suosittelen minäkin. Nyt on rakennettu 3 vuotta ja haaste käräjille tuli postissa. Mikään ei ole toiminut niinkuin pitäisi.

        Mekin luonnosteltiin pohja paperille ja kun tilaus oli tehty, niin sen jälkeen ei voinut enää edes oven kätisyyttä vaihtaa, vaikka toimitukseen oli vielä 3kk aikaa.

        Puutavara meiltäkin loppui kesken ja kun yritin tehtaalle soitella niin kukaan ei vastannut edes soittopyyntöihin. Itse kävin puuttuvan puutavaran hakemassa.

        vastaa kilpailevan talokauppiaan edustaja.

        Etkö ymmärtänyt aloittajan kysymystä?


      • Jape11
        Niin-in kirjoitti:

        Omatalosta ei voi sanoa samaa. Joka asia takkuaa ja firmasta ei tiedä kuinka kauan pysyy pystyssä.

        Kuules niin-in mies.. kannattais pyöriä mieluummin työkkärin sivustoilla! Potkuistasi on jo kuitekin yli puoli vuotta! ;) Tuo on säälittävää..


    • älvsby oli helppo

      Älvsbytalon kanssa kaikki meni erittäin helposti ja aikataulut piti. Mitään ongelmia ei ollut.
      Muutoksia tehtiin vain sillä lailla että keittiön ja olohuoneen välistä seinää jäi pois kun tilalle tuli takka-leivinuuni-yhdistelmä missä leivari on keittiöön päin.

    • Uusi avaus, mutta vanhan keskustelun kopio luvassa?

      Aina, kun joku kysyy tätä, tulee vastauksiksi sanasta sanaan sama keskustelu, joten anteeksi, jos minunkin juttuni kuulostaa aiemman toistamiselta :-)

      Itse en itselleni ole koskaan rakennuttanut jotain tiettyä talomerkkiä, mutta aika moniin hankkeisiin olen lusikkani pistänyt vuosien saatossa, joten saatan tietää jotain aiheeseen liittyvää.

      Talopaketteja on monenlaisia ja jokaiselle talopaketille on kohderyhmänsä. Kaikista löytyy hyvää ja huonoa ja pitäisikin ensimmäiseksi esittää vastakysymys - millaista hyvää pitäisi olla tarjota. Kaikille talopaketeille löytyy diggarinsa ja dissaajansa. Tällä hetkellä palstalla näyttäisi ainakin Omataloon katkeroituneita olevan enemmän kuin muiden merkkien suututtamia, mutta saattaa se olla niinkin, että Omatalon saama kielteinen palaute on huomattavan harvalukuisen joukon "ahkeruuden" varassa. Itse uskon, että jokaisen talopaketin kanssa saa talon aikaiseksi, mutta toisten kanssa se edellyttää perusteellisempaa valmistelua ja valvontaa kuin toisten kanssa.

      Tuon kuitenkin keskusteluun yhden perustavaa laatua olevan kysymyksen, kun kerran palvelu mainittiin tuossa keskustelun avauksessa.

      Isojen talopakettimerkkien palvelu on hyvin suurelta osin paikallista luonteeltaan. Valtakunnallisissa merkeissä edustaja, työpäällikkö ja asennusryhmät kun ovat kuitenkin useimmiten paikallisia tai talotoimittajan piirijakoon sidoksissa. Siksi pitäisi kertoa, mihin päin on rakentamassa, jotta aidot auttajat osaisivat kertoa juuri sen alueen kokemuksia.

      Lisäksi tuohon paikallisuuskeskusteluun tekisi mieli nostaa pienemmät paikalliset talotoimittajat - heidän kanssaan työskentelystä minulla ja rakennuttaja-asiakkaillani on voittopuolisesti myönteistä kerrottavaa.

      • Ja sen lisäksi

        on joka pitäjässä paikallisia rakennusmiehiä/urakoitsijoita jotka rakentavat tietyn merkkisiä talopaketteja haluttuun valmiusasteeseen asti.


      • Julkkis is best
        Ja sen lisäksi kirjoitti:

        on joka pitäjässä paikallisia rakennusmiehiä/urakoitsijoita jotka rakentavat tietyn merkkisiä talopaketteja haluttuun valmiusasteeseen asti.

        Jukka-talo on toimittanut jo 30 000 taloa ja valittu asiakkaiden äänestyksessä viimeiset 5 vuotta Suomen luotettavimmaksi talomerkiksi. Itse olen rakentanut 2 kpl Jukkataloja ja voin vain suositella. Homma niillä toimii.


      • Näin meillä
        Julkkis is best kirjoitti:

        Jukka-talo on toimittanut jo 30 000 taloa ja valittu asiakkaiden äänestyksessä viimeiset 5 vuotta Suomen luotettavimmaksi talomerkiksi. Itse olen rakentanut 2 kpl Jukkataloja ja voin vain suositella. Homma niillä toimii.

        Sano muut mitä vaan, minä sanon Omatalo. Toimitus tuli viime syksynä ja kaikki meni enemmän kuin hyvin. Kaikki tavara ihan priimaa eikä mitään reklamoitavaa.

        Ei tarkoita etteikö muutkin olisi hyviä, mutta turha sitä Omataloa on porukan täällä parjata. Etenkin kun 99% valittajista on tuskin ok-taloa koskaan rakentanut/rakennuttanut.


    • Rkm.

      Hartman Koti on hyvä.

    • greatnes

      Omatalon olen rakentanut ja ainut valitettava asia projektissa oli se saatanan teippaaminen kun pienelementistä tehtiin. Muuttui tuo asia kuulemma alkuvuodesta yhtenäiseen höyrysulkuun mutta ei minua auttanut. Sinänsä yllättävää että meidän talo oli kuitenkin reilusti ilmatiiviimpi kun naapurin Taloteon paketti...

      • heh heh heheheh

        No sehän on päivän selvä asia "meidän talo on ilmatiiviimpi kuin naapurin"....::))


    • 14+15

      Teri-Talot.
      Kattotiilet kuitenkin muualta kuin Terin kautta. A-tiilikate on ihan paskaa tavaraa.

      • taloteko

        Taloteko sanon minä.
        Yhteistyö oli miellyttävää ja joustavaa. Suunnittelussa pystyimme vaikuttamaan kaikkeen ja talo oli todella meidän näköisemme. Työnlaadusta ei moitittavaa sanaa. Ikkunoissa reklamoitavaa, mutta tämä hoidettiin kivuttomasti
        .En voi kuin suositella.


    • MITTAVA KOTI

      Meidän perheen valinta oli Mittava Koti. Aluksi kävimme myyjän mukana parilla rakenteilla olevalla työmaalla, joissa tapasimme myös asiakkaita. Molemmat erittäin tyytyväisiä, talotehtaaseen ja pystyttäjiin ja suosittelivat. Talomallimme löysimme heidän uudesta katalogistaan, mitä sitten muunneltiin meidän tarpeita vastaavaksi. Myyjän toiminta oli erittäin ammattitaitoista ja asiakaslähtöistä toimintaa. Myös tehtaalle terveiset "Vänälle" joka piirteli meille kuvat. Meidän toimitus saapuu kesäkuun lopulla ja odotamme että pääsemme itse projektiin käsiksi.
      Kesää odotellessa.
      Jarkko ja Ulla

      • jan k

        Rakensimme myös mittavakodin viimevuonna. Meillä meni mukavasti koko rakentaminen mittavan kanssa. Ei valittamista, laadukas paketti ja tehtaalla joustavaa porukkaa. Pystytys säävalmiiksi ongelmitta.
        Suosittelemme ehdottomasti !!


    • Kierrä kaukaa kastel

      Suosittelen kiertämään Kastellin kaukaa, muita suosituksia en Kastellista sitten voikkaan antaa, kaikki meni niin päin persettä kuin vaan rekentamisessa voi mennä.
      Lautakasaa on nyt pengottu 20kk ja loppua ei näy. Lautapojat vaihtuu kesän aikana lautamiehiin.

      • jflskjg

        Etkö tiennyt mitä saat kun tilaat Kastelli-talon. Sinä saat määrämittaan sahatun puutavaran ja muut rakennustarvikkeet. Vähän kuin lego-paketti. Niistä pitää osata kasata se talo.

        Jos valmistaloa halusit niin mikset tilannut Älsbyytä?


      • Kierrä kaukaa kastel
        jflskjg kirjoitti:

        Etkö tiennyt mitä saat kun tilaat Kastelli-talon. Sinä saat määrämittaan sahatun puutavaran ja muut rakennustarvikkeet. Vähän kuin lego-paketti. Niistä pitää osata kasata se talo.

        Jos valmistaloa halusit niin mikset tilannut Älsbyytä?

        Siis ostin Kastellini muuttovalmiina, eli niistä rimanpätkistä piti kasata tontille talo johon kannan sitten huonekalut sisään.
        Helvetti pääsi valloilleen heti kun saatiin nimet tilaussopimukseen. Mikään ei sitten sen jälkeen pitänytkään paikkaansa. Jossain vaiheessa Kastelli jopa luuli omistavansa tontin ja kaiken mitä siellä oli.
        Kastellin asiakaspalvelu on kyllä alansa suurin vitsi, siellä ei toimi yhtään mikään, vissiin kaikki Oulunseudun valehtelijat koottu sinne.


    • t0rppa

      Vieska-talot, eli Kotitalo Kattava (krauta/rautia), www.kotitalo.net
      ne muutamat reklamoinnit mitä oli, korjattiin ihan mukisematta.

    • terveisin rakentajat

      Suosittelen Omataloa! Olen erittäin tyytyväinen taloomme.

    • Helmitaloa suositellaan

      Meille muuttovalmiin talon rakensi maatöineen Helmitalo. Pienempi Pirkanmaalainen talopakettifirma, joka kait toimittaa vain Pirkanmaalle ja E-Suomeen. Hienosti toimi kaikki, suosittelemme! Reilu vuosi ollaan nyt tässä asuttu.

    • carlos2

      Lämpimästi voin suositella Mittava Kotia. Laadukasta tavaraa ja asiointi pienen firman kanssa on ollut mutkatonta. Pystytysporukalla on tietysti suuri osuus asiakastyytyväisyyteen - ainakin täällä Varsinais-Suomessa saimme ihan kympin äijät pystyttämään pakettia.

    • rakentaja2012

      Suosittelen OMATALOA.

    • karo5

      Minä tilasin Kilpi talojen paketin!! muuttovalmiina! valmiita malleja on paljon ja tekevät myös vaikka omista kuvista! myyjä oli erittäin ammattitaitoinen ja kaikki asiat toimivat niinkuin oli luvattu!! hinta / laatu suhde mielestäni erittäin hyvä!!

    • Alte et Late

      Kyllä täältä pohojanmaalta pitää laittaa suositus älvsbytalosta. Tyytyväisiä ollaan oltu...

    • Elakkeella

      YIT rakensi meille pari vuotta sitten. Kattohuoneisto 180 m2. Erittäin tyytyväisiä ollaan oltu.

    • somelainen1

      Heh, Karim näemmä valinnut DT:n
      Tuli fb:ssä hauska linkki tältä pajalta www.facebook.com/DesignTalo

      Uudessa musavideossaan Karim asuu DesignTalossa muijansa kanssa

    • Rakentaja v 12

      Suosittelemme Mittava Kotia torniosta. Laadukas paketti. Osaavat myös kuunnella mitä rakentaja haluaa ja erittäin joustava toimittaja.
      Meillä päin näyttävät rakentavan aikas paljon.

    • Huuungry

      Omatalo (paketti tuli v.2011, vuosi nyt asuttu). Pienelementteinä tuli, se edullisin versio sieltä ja siitä eteenpäin itse kasattu/rakennettu. Hyvin toimi silloin meillä Finndomolta reklamaatiot, tuli uusi ovi vääränkokoisen tilalle viikossa, muutama tuulensuojalevy vaihdettiin, kuljetuksessa tullut jälkiä/rikkoontumia. Muistaakseni muuta vikaa ei tainnut ollakaan. Pienet ovat olleet ainakin menneen vuoden lämpökustannukset meillä, eli varmaankin ollut sitten tiivis, tiivistimme vielä hyvin seinien ja itse tekemämme kivijalan "välinkin" vielä superhyvin. Kosteusmittari meillä on käytössä koko ajan ja hyvin on ollut alle suositusarvojen koko ajan.
      (Jos saa jotain negatiivista sanoa, niin nyt en ehkä Omataloa ottaisi, yritystilanteen vuoksi, kannattaa ensin selvitellä asiat.)

      • Omavaroitus

        Just niin, Omataloa kannattaa todellakin varoa. Kohta nurin.


      • jeppe641
        Omavaroitus kirjoitti:

        Just niin, Omataloa kannattaa todellakin varoa. Kohta nurin.

        Asiat kannattaa varmaan selvitellä niin on viisaampi.. Omatalo ei ole nurin menossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe