Kasvattajalle rahat tilille

pyydetty

onko teillä kokemuksia siitä, että maksetaan koirasta tilille (varausmaksu loppuraha) ja koiraa hakiessa ei siis makseta mitään

16

5187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

Ei ole!

• putkis.

On, paljon helpompaa kuin vekslata käteisen kanssa. Pennun toki olin käynyt katsastamassa ja valitsemassa jo ennen maksamista.

• mimmihiiri

Itse en maksanut omasta koirastani varausmaksua ennenkuin olin koiran ja sen vanhemmat, sekä kasvattajan olosuhteet, joihin luonnollisesti kuului luotettavuuden tarkistaminen.

Kun menin hakemaan luovutusikäisen koirani, tehtiin ensin kauppakirja ja ja sitten maksoin siinä paikan päällä omalla läppärilläni koiran hinnan.

Nykyään saa olla tosi tarkkana näissä koirakaupoissa ja koirakuumeisenkin ostajan pitää ottaa selvää tarkoin myyjästä, kun alalla tuntuu pyörivän monenlaista ketkua.

Itse en maksa yhtään mitään etukäteen kenellekään.

• gfgjhjj

sama juttu. Itsekin tein samoin ja teen vastedeskin.

Liikaa huijauksia.

• pyydetty

tällä kasvattajalla on kennelnimi, mut ei oo kennelsivua. Ollaan pidetty yhteyttä ja varausmaksun olin jo aiemmin maksanut. Seuraaavaksi pitäis loput maksaa pyytäen hänen tilille. On kuiteski aika iso summa jos käteisenä antaa

• Pitää olla tarkka

Olen tehnyt näin, mutta kysymyksessä oli tuttu kasvattaja, johon luotin täysin.

• Tämän takia

Näin tehtiin, kun meidän koiramme hankittiin ja näin olen toiminut myös omien pentujeni osalta. Pentu ei tosiaankaan lähde talosta ennen kuin kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan.

Muuten riski pennun päätymisestä jobbarille on liian suuri. Pentu on erittäin helppo myydä eteenpäin jos omistusoikeus on siirretty. Näitä helpon rahan perässä olevia pentukauppiaita - jotka siis myyvät toisen pentuja - on valitettavasti liikkeellä. Heiltä on turha lähteä perimään sen enempää rahoja kuin pentuakaan. Pennun uusi omistaja on pennun laillinen omistaja ja ensimmäisestä kaupasta jää pelkkä velkasuhde, jota on ihan turha lähteä perimään. Jos joku keksii paremman keinon välttää pennun joutuminen kiertoon, niin kertokaapa!

• Sen kiertoon

joutumisen estämisestä en tiedä mutta ei se perintä nyt ihan turhaakaan ole kunhan tietää mitä tekee - pari hd-liiviäijää perään, niin kyllä rahaa löytyy.

• ....

Itse kun olen koirat ulkomailta ostanut olen maksanut koirat kasvatajan antamalle tilille etukäteen.
      Hyvin on koirat löytäneet perille papereineen kaikkineen. Osan olen hakenut itse, osa on tuotu Rajalle ja yksi on tullut lentäen.

• pentti sakari

en kyllä maksaisi edes varausmaksua käymättä paikanpäällä. juuri niitä huijauksia on ollut pilvinpimein. loppu summan maksaisin noutohetkellä kun paperit on tehty. käteisellä, tai esim .läppärillä ,

• ghhgjjhjh
        pentti sakari kirjoitti:

en kyllä maksaisi edes varausmaksua käymättä paikanpäällä. juuri niitä huijauksia on ollut pilvinpimein. loppu summan maksaisin noutohetkellä kun paperit on tehty. käteisellä, tai esim .läppärillä ,

Läppärillä meikin ollaan yksi isompi lasku maksettu tosin remppamaksu eli saatu remppa loppuun samalla ja myyjä rahat ei nokankoputtamista. Erittäin hyvä maksutapa. :)

En luottanut remppamieheen ja jos olisin maksanut niin ei olisi tehnyt loppuun hommia ja hän ei luottanut maksamiseeni jos olisi tehnyt rempan loppuun eli tehtiin näin varman päälle.

• ...
        pentti sakari kirjoitti:

Meistä jotkut kun ovat harrastaneet sitä omaa rotua jo vuosia.
        On tutustuttu näyttelykehän reunalla myös muun maalaisiin kasvattajiin, ja saadaan kutsuja ulkomaille koe ja näyttelyviikonloppuihin.

Kyllä minä uskallan maksaa tutuiksi tulleille ihmisille koirasta josta ollaan sovittu.
        Eikä tarvitse paikanpäälle lähteä katsomaan etukäteen vanhempia, kun ne on jo tuttuja koiria ;)

Tehkää hyvät ihmiset taustatyötä kun koiraa harkitsette!
        Menkää näyttelyihin katsomaan valikoidun rotunne kehää ja puhumaan ihmisille!

• EItehtaille

Me oltaisiin saatu maksaa etukäteen osa/siirtää tilille mutta maksettiin kun haettiin hauva kotiin.

• hjgyfhh

olen kuullut vain että joktkut pyytävtt maksamaan varausmaksun koirasta ja loput sitten kun haette koiran. Kuulostaa kyllä oudolta toi mitä kysyit...siis ap.
      varaus maksun kanssa kannattaa myös olla varovainen, että myyjä on rehellinen.

• Maksut

Omat koirani ovat lähteneet siten, että ostajaehdokkaat ovat käyneet ainakin kerran ennen pentujen syntymistä katsomassa emän (mahdollisesti uroksen) ja samalla nähneet olosuhteet missä pennut kasvatetaan. Sen jälkeen käydään katsomassa pentuja noin 4 viikon iässä, milloin sovitaan kaupoista. Tämän tapaamisen jälkeen maksetaan varausmaksu (noin 20% kauppasummasta). Loppu maksu suoritetaan pennun luovutuksen yhteydessä, käteisellä tai sitten vaikka läppärillä suoraan tilisiirtona paikan päällä. Jos ostaja haluaa, voi tietenkin suorittaa maksun myös etukäteen tilille. Pennut eivät tosiaan lähde ennen koko kauppasumman suorittamista.

• kasvattaja

Kasvattajana voin ottaa koko maksun kerralla koirasta ennen pennun hakua tililleni, mutta tuolloin postitan tai toimitan muutoin rekisteripaperit omistajalle tai vähintään otan varausmaksun (200€) tilille kun ostopäätös on tehty. Olen itse tavannut ostajan väh. 2 kertaa ennen syntymää jolloin on mahdollista tavata sekä emä että isä ja mahdollisia sukulaisia ja tutustua kasvatusympäristöön. Loppuosan otan tilille tai käteisenä, miten ostajalle helpompi. Osamaksutapauksissa koiran rek. paperit jää minulle kunnes maksu on suoritettu toki kopion yms paperit passit yms saa mukaan. Tosin pentua en myy mihin vaan että ostajan on oltava jo tuttava kun pentua myyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe