Microsoft Office Home and Student 2007

kertokaa!2123

Jouduin äsken poistamaan kyseisen ohjelman, mutta mistä sen saa takaisin? En anna mitään luottokorttitietojani microsoftille kuten he suosittelevat 1kk trialia varten.
Syy, miksi jouduin poistaa oli OHJELMAN LUKKIUTUMINEN. Tämä ilmeisesti tapahtui siksi, koska olin miettinyt jo jonkin aikaa miksei tämä páska toimi -> katsoin Youtubest aktivointi koodeja ja ne sit lukitti tän sonnan kokonaan.

Tartten kuitenki koulutehtäviin palavasti mm. Wordia ja Power Pointia.
Laittomasti en lataa tälläisiä ohjelmia.

Ilmaiseksi, trial jostain? Nyt oikeesti!
Kiitos

33

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertokaa!2123

Entä jos opettajalle pitää lähettää s-postissa, koulun koneissa ei ole Libre Officea vaan MS Power Point.

• No sitten lähetät PowerPoint -muodossa. Paremminhan LibreOffice hanskaa tiedostomuotoja ja -muunnoksia kuin MS Office2007.

• "...katsoin Youtubest aktivointi koodeja ja ne sit lukitti tän sonnan kokonaan."

MS Office on maksullinen ohjelma. Jostain piraattipoukamasta voit saada viruksilla höystetyn "toimivan" ware version ilmaiseksi.

• kertokaa!2123

Olipa hauskaa.

Muita vastauksia odotellessa, kokeilen mitä Kollimaattori sanoi..

• Paketissa

Siinä Officepaketissa on koodi, joka annetaan sitä kysyttäessä. Jos olet sen netin kautta ostanut, niin olet saanut sähköpostiin aktivointikoodin.

• kertokaa!2123

Oho, unohdin tosiaan mainita.. kone ostettiin v. 2010 (pakettikone) jossa tuli mukana. Lukittu tänä vuonna kun olen tänä vuonna tarvinnut mm. ennätyspaljon koulutöihin, olen tehnyt CV:n ja työhakemuksen niin siksi tarvitsisin.

Eli en ole ostanut. Mukana tuli.

• Paketissa
        kertokaa!2123 kirjoitti:

Oho, unohdin tosiaan mainita.. kone ostettiin v. 2010 (pakettikone) jossa tuli mukana. Lukittu tänä vuonna kun olen tänä vuonna tarvinnut mm. ennätyspaljon koulutöihin, olen tehnyt CV:n ja työhakemuksen niin siksi tarvitsisin.

Se on siis joku trialversio, jota voi käyttää tietyn määrän. Muistaakseni käyttömäärä ratkaisee, ei aika.
        Joko ostat sen tai sitten ehdotettu LibreOffice tai joku kolmas vaihtoehto.

• kertokaa!2123 kirjoitti:

Eli kukkaro esiin tai LO ilmaiseksi. Siinä vaihtoehdot. Ei täällä mitään ohjelmien waretus-ohjeita jaella.

• pilvijuttu
        kertokaa!2123 kirjoitti:

Miksi et käytä pilveä? Esim. GoogleDrivessa on tekstinkäsittely, laskentataulukot, PowerPoint ja muutakin. Minä olen ainakin saanut Word asiakirjan sinne. Täytyy olla vain googletili, eli helpoin tapa kun on gmail sähköpostina. Silloin on jo valmiiksi tili.

• kertokaa!2123

Näyttääkö Libre Office samalta ulkonäölytään opettajankin koneella? Kouluni siis käyttää ostettuja MS Power Point ohjelmia ja jos lähetän libre office tiedoston nii ulkonäkö ei paljoa vääristy?

• Powerpoint tiedosto voi hiukan näyttää erillaiselta MS Officessa jos se on tehty Librellä.

• kertokaa!2123

Ok. Mietin vaan että joudun varmaan tällä ohjelmalla tehdä jatkossa työhakemukset ja varmaan yritykset käyttää Wordia nii vääristyyköhän se väärin?

Onko sama juttu myös Wordpadilla?

• vapunen

Ei kovinkaan paljon. Itse olen huomannut että esim Libreofficen write ohjelmalla tehdyt asiakirjat eivät välttämättä näy halutulla tavalla MS wordissa. Osa asettelusta voi näkyä väärin. Tämä kannattaa testata ennen virallista päätöstä.

• osta oma

Onko sulla sen verran rahaa, että voit ostaa sen home et student paketin - ei vissin maksa kuin satasen verran - 2010 tai 2013. Se ainakaan ei sitte lukitu, kun sen on rekisteröinyt.

Voihan noita maksaa osamaksullakin, jos vaikka anttilasta ostaa netissä.

• osta oma kirjoitti:

Onko sulla sen verran rahaa, että voit ostaa sen home et student paketin - ei vissin maksa kuin satasen verran - 2010 tai 2013. Se ainakaan ei sitte lukitu, kun sen on rekisteröinyt.

Voihan noita maksaa osamaksullakin, jos vaikka anttilasta ostaa netissä.

http://www.huuto.net/hakutulos?words=office 2010

Tuolta löytyy halvemmalla 2010 versiota.

• 9tmQG7

Word tiedostojen ulkonäkö vaihtelee kun siirrytään versiosta toiseen saati eri tekstinkäsittelyohjelmien välillä.

Mikäli ulkonäkö ei saa muuttua niin sitten pitää lähettää PDF muodossa.

• gvvljhgvlvj

Pistät työhakemuksen pdf:nä niin se näyttää varmasti ihan sellaiselta kuin haluat.

• 0hm0

"""Ok. Mietin vaan että joudun varmaan tällä ohjelmalla tehdä jatkossa työhakemukset ja varmaan yritykset käyttää Wordia nii vääristyyköhän se väärin?

Onko sama juttu myös Wordpadilla? """"

Tee nyt vaan sillä Libre officella. Ei se vääristy vaikka ne dokumentit avaa jollain Windowsin (m$) tekstinkäsittelyllä. (kokeile vaikka koulussasi)

Jos jossain firmassa eivät osaa avata standardeja tiedostomuotoja, niin se on heidän häpeänsä.

• Girl from iPanema

Firmat varmaan osaakin mutta jos haet esim. Espoon kaupungille tai vastaaviin joissa on käytössä vielä Word 2000 niin ei varmasti aukea :D.

No, ehkä vähän liioiteltua, mutta on noitten kanssa joskus saanut ihmetellä, että mitä hittoa.

Yleensä kai työhakemukset lähetetään .rtf-tiedostona jotta jokainen pikkuinen pajakin saa sen auki, oli käyttöjärjestelmä vaikka mikä. Jos erikseen pyydetään .docx niin sitten on eri juttu

• 14+11

> Jos jossain firmassa eivät osaa avata standardeja tiedostomuotoja, niin se on heidän häpeänsä.

Voi olla, mutta se joka kärsii on henkilö, jonka hakemus ei aukea. Aika heikko avaus työnhaulle, jos aloittaa kettuilemalla tiedostomuodoista.

• apuapauapua

Kertokaa joku vielä että missä muodossa tekemäni työ kannattaa tallentaa, jos lähetän sen opettajalle? Ehdottaa muotoa .odp, mutta valikosta löytyy ties mitä ja puoliakaan en tunne.

Kokeilin esim. ladata sen ja avata sen Wordpadilla niin näyttää tietenkin ihme symboleja. Olisikohan sama juttu opella ??

• Kannattaa lähettää uusi docx muodossa jos opettajalla on Office 2007 tai 2010,2013

• apuapaupauapua

Valikosta ei löydy .docx muotoa :/

• Niin ei kun kyseessä olikin Powepoint esitys. Ota tuo .pptx normaali tiedostomuoto. ( Ei autoplay)

• adasasd

Kiitos!!

• Työasioita

Itse asiassa vanha ppt on suositeltavampi muoto, kuin pptx.

Oheinen ohje firmalta nimeltään Suomen Valtio:

"Microsoft-ohjelmien tiedostomuodoista suositellaan vanhempien doc- ja xls-tiedostomuotojen käyttöä...muutoin ei voida taata, että liitetiedostona lähetetty asiakirja on luettavissa virastossa käytössä olevilla ohjelmilla."

• 0hm0

Kiinnostaisi tietää, että vaatiiko joku koulu oppilaitaan hankkimaan Windowsin?

• ei helkkarissa!

Olet oikeassa, ei tietenkään vaadi. Mutta saattaa haluta asiakirjat doc, xls ja ppt muodoissa.

Yllättyisit ehkä, kun tietäisit miten monella "peruskäyttäjällä" on tiedostomuodot täysin hakusessa. Painetaan "save" nappulaa ja siinä se on. Se, että Librellä voi kirjoittaa noita mainittuja muotoja on monella aivan taivaallisen ihmeellinen asia. Samoin kuin se, että uusilla Office-tuotteilla voi tosiaankin kirjoittaa noita vanhempia Office muotoja, jotka edelleenkin lienevät kaikkein yhteensopivimpia tiedostoversioita. Kuten aiemmin siteerattiin, niitä valtion ja kuntien laitokset ottavat vastaan.

• Tämä tapahtui todennäköisesti siksi, että et ollut MAKSANUT siitä ohjelmasta asianmukaista käyttömaksua.

Mutta jos olet tehnyt asianmukaisen maksusuorituksen Microsoftille niin sitten soitat vaan Microsoftin asiakaspalveluun jos on jotain ongelmia.

• Tietäväinen

No kun olet köyhä tietämätön trolli, niin asenna libreoffice ja myös microsoftilta office viewereita halusi mukaan, niillä voit testata että dokumenttisi on microsoft officen mukainen.

• masa---

Itsekin jouduin just pähkäilemään maksanko Officesta vai otanko LibreOfficen. Päädyin tuohon LibreOfficeen.

Hyvä päätös! Ei suurta eroa Officeen, mutta säästyi yli satanen rahaa.

LibreOfficess voit Tallenna Nimellä -toiminnossa tallentaa usealle tiedostomuodolle, myös Officen eri versioille.

Jos tiedät mitä ope käyttää, tallenna sille. Muuten tekstit joita pitää muokata .rtf:lle, kuten sanottu sen osaa avata Joulupukin porotkin. Jos tekstiä ei saa muokata, sitten .pdf on paras.

Esityksessä eli PowerPointin versiossa voi myös valita Tallenna Nimellä ja valita jonkun Office version jne... tietääkseni Officen uusimmat versiot lukevat myös .odp versiota, mutta voi joutua avaamaan manuaalisesti, jotka jostain syystä on monille niin kovin vaikeaa(?).

Jos teet opinnäytetyötä, kannattaa tallentaa .ppt -versio ja käydä jossain kirjastossa katsomassa miltä se näyttää Officella ennen kuin lähettää opelle. Meinaan että kaikki asetukset ynnä muut jutskat tulee oikein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6386
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      3991
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      39
      3335
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      7
      2730
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      612
      1307
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      713
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      61
      699
    8. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      193
      698
    9. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      8
      695
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      689
    Aihe